خبر یزد

آخرين مطالب

تعیین مهلت شش ماهه برای سند دار شدن اراضی دولتی یزد اجتماعي

تعیین مهلت شش ماهه برای سند دار شدن اراضی دولتی یزد
  بزرگنمايي:

خبر یزد - یزد - رئیس کل دادگستری یزد گفت: بارها به مسئله سند دار شدن اراضی دولتی در جلسه های متعدد تاکید شده بنابراین با مصوبه شورای حفظ حقوق بیت المال، تمام اراضی بدون معارض دولتی باید ظرف 6 ماه ابتدائی سال 98 سند دار شوند.
به گزارش شامگاه شنبه روابط عمومی این دادگستری، محمدرضا حبیبی در شورای حفظ حقوق بیت المال افزود: هرگونه تغییر در محدوده شهرها و تغییر متولیان اراضی نیز باید در این فرصت نسبت به تحویل و رد و بدل نمودن اسناد و مدارک مبادرت ورزند.
وی ادامه داد: برخی افراد سودجو و فرصت طلب در پی مطامع خود و سوء استفاده از تعطیلات نوروزی هستند که باید با ایجاد کشیک های نوروزی فرصت هرگونه تعدی و تجاوزی را از اینگونه افراد گرفت.
این مسئول تصریح کرد: باید به گونه ای برنامه ریزی و عمل کرد که زمین خواری و تعدی به اموال بیت المال از ابتدا شکل نگیرد، چرا که وقتی با حکم دادگاه، خلع ید و قلع و قمع صورت می گیرد به هر حال اموال و ابنیه و درختانی از بین می رود که آن هم اگرچه سرمایه خصوصی است اما به هر حال از پول و وقت و هزینه کشور و همین مردم خرج شده است.
حبیبی، اصل تقدم پیشگیری از درمان و برخورد را یادآور شد و گفت: اگر بر اساس یک تسامح و تساهل ملکی مورد تجاوز و تعدی قرار گرفت، بازپس گیری آن منوط به صرف وقت و هزینه بسیار است در حالیکه با یک اقدام پیشگیرانه می توان از بسیاری از اینگونه مشکلات جلوگیری کرد.
رئیس کل دادگستری یزد به اهمیت مسئله کاداستر اشاره کرد و افزود: با ثبت موقعیت دقیق اراضی در کاداستر از بسیاری از مشکلات حاشیه ای در خصوص اراضی کاسته خواهد شد که از این رو انتظار است ادارات متولی امور اراضی، تمام تلاش خود را در جهت تامین اعتبار و کسب بودجه اجرای کاداستر به خرج دهند.
حبیبی گفت: جلسه شورای حفظ حقوق بیت المال در سال آینده بیشتر و منسجم تر برگزار خواهد شد تا تمام دستور جلسات با فراغ بال بیشتر رسیدگی شود و پیگیری مصوبات نیز با جدیت بیشتر دنبال شود.
به گزارش ایرنا، مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری یزد گفت: بهره برداری از معادن در دوره های گذشته خسارت های زیادی به مراتع و عرصه های منابع طبیعی وارد کردند به طوریکه برای احیاء و بازسازی آنها 972 میلیارد تومان اعتبار نیاز است.
محمدرضا آخوندی بهره برداری از معادن به 75 هزار هکتار از اراضی استان زیان وارد کرد هر چند این بهره برداری با مجوز صورت گرفته است.
وی اظهار داشت: در سالجاری ، استعلام‌هایی از اداره کل منابع طبیعی استان برای اکتشافات معدنی در یک میلیون و 100 هزار هکتار از اراضی استان درخواست شد که با 134 هزار هکتار از این میزان موافقت شد.
مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری یزد در بخشی دیگر از سخنان خود با اشاره به توجه مقام معظم رهبری ، دولت و مجلس به اجرای طرح‌های آبخیزداری گفت: امسال افزون بر 15.9 میلیارد تومان اعتبار از محل صندوق توسعه ملی به استان اختصاص یافت.
وی خاطر نشان کرد: این مبلغ در حوزه مختلف آبخیزداری شامل مراتع ، حفاظت ، توانمند سازی جوامع محلی و حفاظت امور اراضی استان هزینه شده که 80 درصد پیشرفت فیزیکی دارند.
**خلع ید 448 هکتار از اراضی منابع طبیعی
مسئول اداره حقوقی منابع طبیعی استان یزد هم در این نشست افزود: در سالجاری 448 هکتار از اراضی ملی این استان رفع تصرف و خلع ید شد که در این زمینه 749 فقره پرونده شامل کیفری ، حقوقی و ویژه تشکیل شده است.
وی خاطر نشان کرد: اداره حقوقی به محض اطلاع از تجاوز به اراضی ملی به سرعت وارد عمل می‌شود که در این رابطه 79 پرونده نیز تشکیل شده است.
مسئول اداره حقوقی منابع طبیعی استان یزد گفت: بیشترین تصرف اراضی مربوط به مناطق ییلاقی در شهرستان های تفت و مهریز صورت گرفته است.
وی پیشگیری از تصرفات اراضی ملی را از اولویت های اصلی این اداره کل در بخش حفاظت بیان کرد و افزود: برای حفاظت از عرصه های منابع طبیعی علاوه بر اقدامات پیشگیرانه، برنامه های آگاهی بخشی نیز در دستور کار قرار دارد.
** شماره تلفن 1504 (امداد جنگل و مرتع)
فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی استان یزد هم گفت: گشت و مراقبت در عرصه‌های منابع طبیعی استان یزد افزایش یافته و بحث حفاظت عرصه و اعیان، اطلاع رسانی به موقع، جلوگیری از تردد غیرمجاز دام به مراتع در دستور کار است.
سرهنگ مهدی مختومی از مردم خواست هرگونه تعرض به طبیعت، تخریب و تصرف اراضی ملی و آتش سوزی جنگل ها و مراتع را به شماره تلفن 1504 (امداد جنگل و مرتع) اطلاع دهند.
وی خاطر نشان کرد: مأموران گشت حفاظت منابع طبیعی در اسرع وقت موضوع را پیگیری و از تصرف به اراضی جلوگیری خواهند کرد.
** پاسخ ماهانه به 200 استعلام
همچنین معاون حفاظت امور اراضی منابع طبیعی استان یزد گفت: ماهانه به 200 استعلام برای بهره برداری از معادن توسط این اداره کل پاسخ داده می شود.
جعفر اسماعیلی در زمینه واگذاری اراضی منابع طبیعی برای اجرای طرح‌های غیرکشاورزی نیز بیان کرد: امسال 350 هکتار از اراضی منابع طبیعی به این قبیل طرح‌ها اختصاص یافته است.
رییس اداره کنترل و سیلاب منابع طبیعی و آبخیزداری استان یزد نیز در این نشست اظهار داشت: امسال حدود 100 میلیارد ریال از اعتبار صندوق توسعه ملی به بحث آبخیزداری در یزد اختصاص یافت که با این رقم، 15 قرارداد منعقد و در 53 نقطه استان پروژه‌های مختلف انجام شد.
ابوالقاسم مجیدنیا افزود: عمده این طرح‌ها مربوط به کنترل سیل و هدایت هرزآب‌ها و مربوط به ایجاد دیوار ساحلی، بند خاکی و … بوده است.
98 درصد از مساحت استان به وسعت هفت میلیون و 300 هزار هکتار را عرصه‌های منابع طبیعی به خود اختصاص داده است که 38 درصد عرصه‌ها به میزان بیش از 2 میلیون و 650هزار هکتار اراضی بیابانی را شامل می‌شود.
13 منطقه تحت فرسایش بادی در استان یزد شناسایی‌شده است که مساحتی افزون بر یک‌میلیون و 212 هزار هکتار را شامل می‌شود این کانون‌ها تقریباً در تمام شهرستان‌های استان پراکنده‌اند.
استان یزد بر اساس آمار سال 1395 یک میلیون و 138 هزار نفر جمعیت دارد.
7536/ 6197

لینک کوتاه:
https://www.khabareyazd.ir/Fa/News/82518/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

بررسی و کنترل وضعیت آبگیری بندهای تغذیه مصنوعی در حین وقوع سیل

دلیل تعویق بهره برداری خط انتقال آب از دریا به استان چیست؟

طرح‌های بزرگی در بهاباد افتتاح می‌شود

اجرای ضوابط مناسب سازی مستلزم همکاری همه دستگاه ها

برگزاری آزمون المپیاد دانشجویی کشور در دانشگاه اصفهان

پیروزی تیم پاس بافق در هفته اول مرحله پلی آف لیگ دسته 2 فوتسال

جامعه ایثارگری از بنیاد شهید و امور ایثارگران انتظاری جز تکریم ندارد

پیروزی نماینده بافق در مرحله پلی آف فوتسال

ساخت مسکن برای محرومان با نگاه ویژه انجام شود

تولید 750 تن ماهی سردآبی در استان یزد

ایجاد 31 هزار اشتغال به همت ستاد اقتصاد مقاومتی قوه قضائیه در استان یزد

ارتقای سیما و منظر شهری با تقویت روشنایی شهر

توصیه امام جمعه یزد به دانشگاه‌ها درباره بی‌حجابی

وصول بیش از 161 هزار میلیارد ریال درآمد از بخش‌های مختلف استان

جزئیات افزایش نرخ کرایه تاکسی، مترو و اتوبوس از امروز

با تمام توان پیگیر حل مشکلات جامعه ایثارگری استان هستیم

دیدار دکتر رئیسی با مادر شهیدان طوسی و مادربزرگ شهید مدافع حرم محمدرضا دهقان

پاسخگویی سلمانی به جامعه ایثارگری در میز خدمت نماز جمعه تبریز

برگزاری اولین همایش حقوق شهروندی و ایثار استان کرمان با حضور مدیرکل حقوقی و معاضدت قضایی بنیاد شهید و امور ایثارگران

برپایی آئین های شکرگزاری در روز گندم و نان

آزادی یک زندانی با یاری کانون خدمت رضوی

تداوم روند رشد صدور اسناد مالکیت در استان یزد برای سومین سال

هشدار فعالیت سامانه بارشی تا روز دوشنبه

توضیح سفیر ایران در فرانسه درباره حادثه دیروز پاریس

جایگاه و شان ایثارگران معزز در این نظام بسیار بالا و ویژه است

پیش بینی رگبار و رعدوبرق پراکنده در یزد

دوره آموزشی آشنایی با آفات، بیماری‌ها و علف‌های هرز گندم

بارش پراکنده باران در برخی از مناطق کشور

جمهوری اسلامی ایران جلوی خشونت بی مهابای رژیم صهیونیستی را گرفت

یزد از استان‌های پیشتاز در طرح بزرگ حافظ قرآن کریم

تکمیل پروژه‌ها و تحقق اهداف دانشگاه آزاد یزد در سال 1403

راهپیمایی مردم ارومیه و یزد درحمایت از عملیات وعده صادق

رونمایی از تمثال شهید سلیمانی در شهرستان اشکذر

زیباسازی فضای سبز و ساختمان با استفاده از تکنیک‌های نورپردازی

برگزاری کارگاه طراحی روی پارچه در شهرستان اشکذر

رشد 37 درصدی درآمد‌های وصولی گمرک یزد در سال 1402

نورپردازی در فضای سبز اِلمانی تاثیر گذار در فضا‌های شهری

ماجرای صدای انفجار مهیب در گناوه چه بود؟

واکنش اتحادیه اروپا به حادثه انفجار در اصفهان

مدیریت آب ها در هرات

اوقات شرعی شنبه 1 اردیبهشت در یزد

فعالیت جدی کمیته مناسب سازی با هدف رفاه افراد آسیب پذیر

پیش‌بینی رگبار و رعدوبرق پراکنده در یزد

برگزاری نخستین جشنواره گندم، نان و شیرینى در جزیره کیش

نمایش انیمیشن پاندای کونگ فو کار 4 درسینما لبخند کیش

استان ایلام مفتخر به حضور 6 هزار ایثارگر ارتشی است

احکام جدید بیش از 29 هزار بازنشسته استان یزد صادر شد

اهالی این استان‌ ها از امروز منتظر بارش باران باشند

جزئیات دقیق درباره حمله به کنسولگری ایران در پاریس

نجات بانو یزدی در ارتفاعات دره گاهان تفت