خبر یزد

آخرين مطالب

30 هزار نفر سه دهه اخیر از دانشگاه آزاد میبد دانش‌آموخته شدند علمي

30 هزار نفر سه دهه اخیر از دانشگاه آزاد میبد دانش‌آموخته شدند
  بزرگنمايي:

خبر یزد - یزد - رئیس دانشگاه آزاد اسلامی میبد با اشاره به تأسیس این واحد دانشگاهی در آذرماه سال 1366، گفت: در حدود سه دهه اخیر 30 هزار نفر از این مرکز آموزش عالی دانش‌آموخته و وارد بازار کار شدند.
به گزارش ایرنا، حسین اعرافی پنجشنبه‌شب در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا افزود: تأسیس این دانشگاه یکی از دستاوردهای جمهوری اسلامی ازنظر تعداد دانشجوست و بزرگ‌ترین دانشگاه حضوری جهان نیز است که در این مدت توانست ارائه‌دهنده خدمات گسترده نیازهای علمی و پژوهشی کشور باشد.
به گفته وی هم‌اکنون پذیرفته‌شدگان دانشگاه در 35 رشته کاردانی و کارشناسی ، 32 رشته کارشناسی ارشد و هشت رشته دکتری تحصیل می‌کنند.
وی یادآور شد: دانشگاه با توفیق در تأمین نیروهای موردنیاز در سطوح مختلف علمی توانست علاوه بر جلوگیری از خروج مقدار زیادی ارز و صرفه‌جویی در این زمینه ایجادکننده خودباوری در پرورش نیروهای متخصص باشد و با بومی‌سازی نیروهای کارآمد جایگاه ایران را در حوزه تولید علم ارتقا دهد.
رئیس دانشگاه آزاد میبد تعداد واحدهای این دانشگاه را در کشور حدود 400 واحد و مرکز برشمرد و افزود: انجام کارهای علمی و پژوهشی در سطح مطلوب موجب شده تا در رتبه‌بندی دانشگاه‌های دنیا در پایگاه سیویلیکا رتبه 279 قرار گیرد.
رئیس دانشگاه آزاد میبد اظهار داشت: در دوره اخیر رشته‌های زراعت در مقطع دکتری، کارشناسی مدیریت بیمه و مهندسی معماری به مجموعه رشته‌های دانشگاه اضافه شد و قرار است سال آتی رشته بهداشت عمومی نیز اضافه شود.
وی بیشترین تأکید را بر راه‌اندازی رشته‌هایی در مقاطع تکمیلی برای کمک به ارتقاء کیفی فرهنگی و اقتصادی استان یزد و شهرستان میبد عنوان کرد.
این مسئول همچنین در مورد پذیرفته‌شدگان دانشگاه آزاد میبد در رشته‌های پرستاری و مامایی که امسال بدون هماهنگی با آماری بالا به‌صورت ذخیره معرفی شدند، یادآور شد: طبق برنامه‌های سازمان مرکزی دانشگاه، پاسخگویی‌های لازم انجام شده است.
** توجه به امور پژوهشی
رئیس دانشگاه آزاد اسلامی میبد موارد شاخص دانشگاه را وجود 60 کارگاه و آزمایشگاه مجهز و تعداد اعضای هیئت‌علمی را 75 نفر برشمرد که 6 نفر به مرتبه دانشیاری رسیدند.
این مسئول تصریح کرد: کاهش تعداد دانشجویان و ایجاد دانشگاه‌ها به‌صورت موازی موجب شد، تا با اندیشیدن تدابیری حرکت به سمت دانشگاه‌های نسل سه ، چهار و پنج را دنبال کنیم که به‌موجب آن بتوان این واحد آموزش عالی را با نیازسنجی ازنظر امور پژوهشی ، تحقیقات و اقتصادی مدیریت کرد تا جایگاه خود را در امور پژوهشی و تحقیقاتی حفظ کند.
به گفته وی رویکرد دانشگاه کمک به تأمین نیازهای فرهنگی، اقتصادی، اجتماعی و به‌ویژه تحقیقاتی و پژوهشی و ارائه خدمات در شهرستان با شعار «حرکت به سمت نسل جدید دانشگاه کارآفرین» است.
اعرافی اظهار داشت : مجوز آزمایشگاه همکار استاندارد سنگ‌دانه و نیز بتن اخذ شد؛ همچنین آزمایشگاه سرامیک فعال‌تر از قبل است و با توجه به صنعتی بودن میبد و نیاز شهرستان ، آزمایشگاه خاک باهدف کمک به صنایع منطقه با اخذ مجوز راه‌اندازی می شود .
رئیس دانشگاه آزاد میبد پیگیری اخذ مجوز مجله علمی به زبان انگلیسی و راه‌اندازی موزه علوم طبیعی با استفاده از تجهیزات و امکانات آزمایشگاهی واحد ، برنامه‌ریزی برگزاری اولین دوره مسابقات ملی طراحی و معماری پایدار را از دیگر امور پژوهشی باهدف ارتباط با صنعت و خارج کردن دانشگاه از اینکه فقط یک مرکز علمی باشد ، برشمرد.
وی افزود : سعی شد ساعت کار هیئت‌های علمی در حوزه پژوهش و ارتباط با صنعت مدیریت شود.
** توسعه آموزش‌وپرورش بر اساس نیاز روز
رئیس دانشگاه آزاد میبد خاطرنشان کرد : با توجه به نیاز شهرستان راه‌اندازی آکادمی زبان‌های خارجی و راه‌اندازی مدرسه سما موردعنایت است که در این مدارس دانش آموزان در سطوح و مقاطع مختلف آموزشی از امکانات آموزشی، کمک‌آموزشی و رفاهی دانشگاه بهره‌مند می‌شوند.
وی همچنین از راه‌اندازی هنرستان پسرانه تخصصی تربیت‌بدنی برای اولین بار در استان و راه‌اندازی هنرستان هنرهای زیبا در سال آینده خبر داد.
**برگزاری دوره‌های کوتاه‌مدت مهارت‌آموزی
اعرافی افزود: با مشارکت مراکز خصوصی به برگزاری دوره‌های آموزشی کاربردی کوتاه‌مدت برای مهارت‌آموزی دانشجویان توجه شد ، همچنین برگزاری کارگاه‌های دوره آموزشی کوتاه‌مدت توسط اعضای هیئت‌علمی دانشگاه در دوره جدید مدیریت موردعنایت قرارگرفته است.
** برگزاری همایش‌ها و مسابقات
وی به برگزاری بیست و سومین همایش ملی در رشته حقوق، نقشه‌برداری و ایمنی ، بهداشت و محیط و نیز عمران و همچنین برگزاری دومین دوره مسابقات ملی سرامیک در سال آینده در دانشگاه خبر داد.
** تأکید در جهت متکی نبودن به منابع شهریه‌ای
اعرافی همچنین اظهار داشت: کسب درآمد در ارتباط با صنعت و انعقاد قراردادهای برون دانشگاهی با توجه به ظرفیت‌های خوبی که در دانشگاه است موردتوجه قرار گرفت، همچنین 30 درصد نیروهای دانشگاه برای صرفه‌جویی در هزینه‌ها با رضایت همکاران، تعدیل شدند.
این مسئول تأکید کرد: هیچ موقع برخلاف آنچه گفته می‌شود از محل فروش تجهیزات دانشگاه مانند وسایل نقلیه پرداخت حقوق و هزینه‌های جاری صورت نگرفت؛ بلکه با فروش تجهیزات با صرف هزینه‌هایی تجهیزات و امکانات و خودروها نوسازی شد.
رئیس دانشگاه آزاد میبد افزود: همچنین تلاش شد به مالکیت املاک و مستغلات دانشگاه که بدون سند قطعی بود ، سند اخذ شد.
** برگزاری اردوها و برنامه‌های فرهنگی
وی افزود: اولویت دانشگاه رعایت اصول و مبانی شرعی اسلامی و حرمت نهادن، در جهت آرمان‌های انقلاب است و بر همین اساس برگزاری جشن‌ها به مناسبت‌های مختلف و نیز اردوهای دانشجویی با رعایت موازین، روند مناسبی داشته است.
**دایرشان کلینیک دامپزشکی
رئیس دانشگاه آزاد میبد اضافه کرد: با توجه به اینکه یزد قطب پرورش و نگهداری اسب کشور است و در صدر آن شهرستان های اشکذر و میبد قرار دارد، می‌تواند صنعت خوبی باشد، همچنین برگزاری مسابقه ملی زیبایی اسب که با استقبال خوبی در دانشگاه روبرو شد.
وی ادامه داد : با توجه به این موضوع برای احداث بیمارستان دامپزشکی برای ارتقای سطح بهداشت و درمان دام و حرکت در جهت اقتصاد مقاومتی در دانشگاه برنامه‌ریزی و تجهیزاتی تدارک دیده شد و در حال حاضر فاز اول آن با احداث کلینیک دامپزشکی به متراژ یک هزار مترمربع با بهره‌گیری از متخصصان در دانشگاه دایر شد و فاز دوم راه‌اندازی بیمارستان تخصصی دامپزشکی است.
**فعالیت‌های عمرانی دانشگاه
رئیس دانشگاه آزاد اسلامی میبد در ادامه پیگیری و مشارکت در احداث پل زیرگذر روبروی دانشگاه ، تأمین روشنایی جلوی دانشگاه برای فراهم کردن ایمنی دانشجویان، بهسازی و بازسازی جداول، تعمیر و مرمت فضاهای عمومی و آموزشی و حفظ و نگهداری فضاهای موجود دانشگاه و ... را از اقدامات انجام‌شده باهدف نگهداری این مجموعه عنوان کرد.
وی همچنین به احداث پل در ورودی شمال غربی دانشگاه از طرف بدرآباد برای ایمنی دانش آموزان آموزشگاه سما که در دست اقدام است اشاره کرد.
این مسئول ادامه داد: با توجه به گستردگی فضاهای دانشگاه و معدود بودن دانشجویان در راستای ارائه خدمات به شهر بخشی از فضای 129 هکتاری دانشگاه به بخش خصوصی در جهت بهره‌برداری در حوزه گردشگری واگذار شد و دراین‌ارتباط اقدامات خوبی در جهت احداث باغ تالار با داشتن فضای سبز گسترده شده است.
وی با اشاره به وجود 20 هکتار فضای سبز دانشگاه گفت: در حدود چهار هکتار باغ کشاورزی دانشگاه درختان زیتون، پسته و انار با صرف 800 میلیون تومان هزینه و با استفاده از تجهیزات آبیاری قطره‌ای نسبت به کاشت گیاهان دارویی و کم آبخواه نیز اقدام شد.
به گفته وی این دانشگاه در پذیرش دانشجو با اداره‌های بهزیستی، کمیته امداد و بنیاد شهید برای کاهش هزینه‌های تحصیل دانشجویان همکاری دارد ، همچنین صندوق خیریه علی بن ابیطالب (ع) در دانشگاه ایجادشده است که کارمندان هرماه بخشی از حقوق خود را برای کمک در امر تحصیل دانشجویان بی‌بضاعت به این صندوق واریز می‌کنند.
مرکز شهرستان 104هزارنفری میبد در 50 کیلومتری شمال غرب شهر یزد مرکز این استان قرار دارد.
9934/ 2047/

لینک کوتاه:
https://www.khabareyazd.ir/Fa/News/82804/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

اتحادیه شهرداران در کشور تشکیل می‌شود

وقتی مرمت و بازسازی آب انبار قدیمی در یزد به فراموشی سپرده شد + فیلم

شناسایی 600 ملک مازاد دولتی در استان یزد

دیدار مشاور رئیس جمهور در امور روحانیت با خانواده شهدا در سمنان

مجموعه‌ای فرهنگی با رنگ و بوی دفاع مقدس در یزد

ترک‌های امیرچقماق جدی است

افتتاح جشنواره پادکست «قصه‌های خوب با صدای خوب برای بچه‌های خوب» در کرمان

شهدا بهترین الگو برای انسان در مسیر الله هستند

دستگاه‌ها وظایف قانونی خود را انجام دهند

استفاده از تمام ظرفیت‌ها برای کاهش خسارت‌های سیلاب

قدردانی از زحمات نیروی انتظامی استان یزد

جلسه شورای اجتماعی استان یزد برگزار شد

کمک 10 میلیارد ریالی پدر شهید برای ساخت مدرسه

بررسی رویه‌های پوشش و عفاف در دانشگاه یزد

ضرورت توجه شاعران به ایثارگران تاریخ ایران

اهمیت توجه شاعران به ایثارگران تاریخ ایران

یزد، میزبان اردوی تیم ملی اسکواش بانوان

دیدار رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران با خانواده شهید نادر مهدوی

ابطال رأی‌های کمیسیون بند 20 ماده 55 قانونی نیست

هیچ مانعی برای برنامه های فرهنگی در حوزه ترویج فرهنگ ایثار و شهادت وجود ندارد

دیدار با جانبازان دفاع مقدس در میبد

خلاقیت و نوآوری در میان دانش‌آموزان تقویت شود

راهپیمایی حمایت از عملیات غرور آفرین «وعده صادق»

موضوع ایثار و شهادت موضوع بسیار مهم دولت سیزدهم است/بکارگیری ظرفیت های مردمی از برنامه های جدی بنیاد است

شهدا، فرهنگ ایثار و شهادت را در جامعه زنده نگه داشته اند

تجلیل از کارکنان آزمایشگاه مرکز بهداشت مهریز

(تصاویر) بارش باران در یزد

منطقه زیبای پامنار خوزستان

هدایت دانشجویان در قالب طرح بورسیه به صنایع میبد

رگبار پراکنده و بارندگی در برخی مناطق استان یزد

ساماندهی و اصلاح نقاط حادثه خیز در میبد

بارش باران در یزد

نقش ارتش در دفاع مقدس و امنیت تبیین شود

غیر قانونی بودن ابطال رأی‌های کمیسیون بند 20 در رابطه با مشاغل محیط زیستی

ابطال آرای کمیسیون بند 20 ماده 55 قانونی نیست

بهره برداری از شبستان امامزاده عبدالله تا پنج ماه آینده + عکس

برپایی نمایشگاه دست‌های کوچک اندیشه‌های بزرگ در یزد

اعزام 10 تیم هلال احمر یزد به سیستان و بلوچستان

٣ مفقودی سیل جنوب کرمان پیدا شدند

ماجرای تنبیه بدنی وحشتناک دانش‌ آموز مرزن‌ آبادی

احتمال وقوع سیل در این سه استان

تجهیزات شهرداری اردکان مناسب نیست

بهره برداری از شبستان امامزاده عبدالله به زودی

تشریح برنامه‌های هفته سلامت در مهریز

1200 تن شکر در سکوهای تنظیم بازار یزد توزیع می‌شود

حمله افراد ناشناس به کارشناسان اورژانس اهواز

پزشک قلابی در خاتم یزد دستگیر شد

اولین نشست رفع موانع سرمایه گذاری جزیره کیش درسال جهش تولید با مشارکت مردم

خدمت توام با تکریم مهمترین اصل در بنیاد شهید و امور ایثارگران است

تکریم مدیرکل بنیاد مازندران از جانباز سرافراز سرتیپ دوم صلواتی