خبر یزد

آخرين مطالب

/گزارش/

رقبای غیرمجاز هتل‌های یزد مکمل کمبود‌های اقامتی نوروز فرهنگي

رقبای غیرمجاز هتل‌های یزد مکمل کمبود‌های اقامتی نوروز
  بزرگنمايي:

خبر یزد - در حالی که رییس جامعه هتلداران استان یزد از فعالیت واحدهای اقامتی غیرمجاز به عنوان رقبای غیرمجاز هتل‌هایی با ستاره کم گلایه می‌کند، مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری این استان، فعالیت این رقبای غیرمجاز در اوج پیک گردشگری یزد را مکملی برای جبران کمبود ظرفیت‌های اقامتی می‌داند.
«سید امیر ناصر طباطبایی» رییس جامعه هتلداران استان یزد در گفت‌و‌گو با خبرنگار ایسنا – منطقه یزد، با اشاره به تکمیل ظرفیت هتل‌های دارای بیش از دو ستاره یزد در آستانه‌ی عید نوروز، اظهار می‌کند: خوشبختانه ظرفیت اقامتی این هتل‌ها تکمیل شده اما معضلی که دامن هتل‌های یک ستاره و دو ستاره را گرفته رقابت با مراکز اقامتی غیرمجاز، بومگردی‌ها و اسکان آموزش و پرورش است که آن‌ها را همچنان در انتظار حضور مسافران نوروزی گذاشته است.
وی با بیان این که هر ساله هتل‌ها با پیش‌بینی افزایش ورودی‌های نوروزی، آماده پذیرایی و ارائه خدمات به مسافران در تعطیلات نوروز می‌شوند، می‌گوید: هرچند به دلیل تحریم‌ها و نوسانات اقتصادی و سیاسی حاکم بر کشور، گردشگران خارجی استان کاهش یافته‌ ولی شاهد رشد 25 درصدی گردشگران داخلی هستیم که البته این نرخ تاکنون جایگزین ریزش گردشگران خارجی نبوده است.
این مسئول کیفیت غذاها را نگرانی فعلی جامعه هتل‌داران عنوان و در این باره تصریح می‌کند: از آنجایی که یزد در سال 95 استان دارای بالاترین کیفیت غذا در کشور شناخته شد، به دنبال افزایش نرخ گوشت و مرغ و سایر اقلام اساسی، نگران کیفیت غذاها، البته نه در هتل‌ها بلکه در رستوران‌ها و سایر غذاپزی‌های استان هستیم چرا که نقش موثری در استقبال گردشگران از هتل‌های استان در طول سال خواهد داشت.
وی در مورد خدمات جانبی تورها در هتل‌ها نیز عنوان می‌کند: خدمات تورها باید از سوی آژانس‌های مسافرتی ارائه شود و اگر هتل‌ها نیز در این زمینه خدمات می‌دهند حتماً با همکاری آژانس‌ها انجام می‌شود و در غیر این صورت، ارائه چنین خدماتی از سوی هتل‌ها، غیرقانونی خواهد بود.
طباطبایی با تاکید مجدد بر غیرقانونی بودن خدمات هتل‌ها در ارائه تورهای مسافرتی، می‌گوید: گردشگران و مردم می‌توانند این تخلفات را به مراجع مربوطه گزارش کنند.
وی راجع به استاندارد‌سازی هتل‌ها و خدمات آن‌ها نیز خاطرنشان می‌کند: حفظ برند ثبت جهانی یزد مستلزم استانداردسازی هتل‌های این شهر تاریخی است لذا روزانه حدود 25 تا 30 مجموعه مورد بازرسی قرار می‌گیرند تا خدمات خود را به استانداردهای جهانی نزدیک کنند و در صورت بازماندن از استانداردها، پروانه فعالیت آن‌ها مجدد تمدید نمی‌شود.
3000 واحد اقامتی غیرمجاز کمک‌حال گردشگری یزد
در حالی که رییس جامعه هتلداران استان به رقابت ناسالم واحدهای اقامتی غیرمجاز شهر در ایام نوروز با هتل‌های یک و دو ستاره گلایه می‌کند، «سید مصطفی فاطمی» مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان در گفت‌و‌گو با خبرنگار ایسنا علت عدم مقابله و برخورد با این قبیل واحدها در آستانه نوروز را محدودیت و کمبود ظرفیت اقامتگاه‌های مجاز و لزوم همکاری‌های بین بخشی ‌در این رابطه ذکر می‌کند.
به گفته‌ی این مسئول، در حال حاضر 100 خانه مسافر در استان یزد به صورت مجاز فعالیت دارند ولی در کنار آنها نیز بیش از 3000 خانه مسافر غیرمجاز داریم.
وی همچنین از فعالیت حدود 100 اقامتگاه بومگردی در استان خبر می‌دهد و می‌گوید: البته 285 مجوز اولیه در این حوزه نیز صادر شده که در مرحله ساخت و تکمیل هستند.
فاطمی بر لزوم فعالیت این اقامتگاه‌ها در اوج پیک مسافر یزد در ایام نوروز می‌کند و می‌گوید: اوج فعالیت خانه‌های مسافر اعم از مجاز یا غیرمجاز نیز در همین زمان است که به نوعی کمک حال گردشگری استان محسوب می‌شوند اما در واقع همین خانه‌ها در زمان کمی مسافر به معضلی برای شهر تبدیل می‌شوند.
وی ساماندهی این اماکن اقامتی را نیازمند برنامه‌ریزی مناسب و اجرای آن در زمانی غیر از روزهای پیک مسافر می‌داند و می‌گوید: شهرداری و میراث فرهنگی با همکاری دادستانی باید در ایام عادی سال نسبت به پلمپ این واحدها اقدام کنند که این موضوع نیز در دستور کار قرار دارد.
وی در مورد نظارت بر کم‌فروشی و نزول کیفیت غذای اماکن اقامتی و هتل‌ها با توجه به شرایط اقتصادی حاکم بر کشور نیز تصریح می‌کند: نرخ‌نامه مربوطه مربوط به ماه آبان است لذا با توجه به تغییرات زیادی که در قیمت گوشت و مواد اولیه داریم، درخواست تامین سهمیه دولتی برای رفع نیاز واحدها را داشته‌ایم تا در این مورد دچار مشکل نشویم. از طرفی در این ایام نیز شاهد تشدید نظارت‌های بهداشتی از سوی مراجع مربوطه خواهیم بود.
اسکان مسافران نوروزی در بیش از 3000 کلاس
«عباسعلی دانافر» مدیرکل آموزش و پرورش استان هم در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به ظرفیت مدارس به عنوان اقامتگاه‌های نوروزی، اظهار می‌کند: طبق سنوات گذشته، ستاد اسکان از اوایل دی‌ماه راه اندازی شده تا شرایط مناسبی را برای اسکان مهمانان نوروزی سراسر کشور فراهم اورد.
وی از راه‌اندازی 17 پایگاه اسکان نوروزی در سراسر استان خبر می‌دهد و می‌گوید: 387 مدرسه شامل سه هزار و 455 کلاس درس در استان، آماده اسکان و ارائه خدمات به مسافران نوروزی هستند.
این مسئول اضافه می‌کند: در این میان 181 مورد کلاس‌های ویژه، 1120 مورد کلاس‌های نوع الف و 2151 مورد نیز کلاس‌های نوع ب هستند.
وی با بیان این که امسال 9 مدرسه از اسکان نوروزی حذف شده‌اند، می‌گوید: هر چند تعداد مدارس نسبت به سال گذشته کاهش داشته اما در مجموع 41 کلاس به حجم کلاس‌های اسکان نوروزی افزوده شده‌ است.
دانافر با بیان این که آموزش و پورورش استان در نوروز 97 پذیرای 283 هزار و 938 نفر میهمان نوروزی بود، از فعالیت 900 نیروی فرهنگی ویژه اسکان مدارس به عنوان عوامل اجرایی در این حوزه یاد می‌کند.
انتهای پیام

لینک کوتاه:
https://www.khabareyazd.ir/Fa/News/82984/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

جلسه شورای اجتماعی استان یزد برگزار شد

کمک 10 میلیارد ریالی پدر شهید برای ساخت مدرسه

بررسی رویه‌های پوشش و عفاف در دانشگاه یزد

ضرورت توجه شاعران به ایثارگران تاریخ ایران

اهمیت توجه شاعران به ایثارگران تاریخ ایران

یزد، میزبان اردوی تیم ملی اسکواش بانوان

دیدار رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران با خانواده شهید نادر مهدوی

ابطال رأی‌های کمیسیون بند 20 ماده 55 قانونی نیست

هیچ مانعی برای برنامه های فرهنگی در حوزه ترویج فرهنگ ایثار و شهادت وجود ندارد

دیدار با جانبازان دفاع مقدس در میبد

خلاقیت و نوآوری در میان دانش‌آموزان تقویت شود

راهپیمایی حمایت از عملیات غرور آفرین «وعده صادق»

موضوع ایثار و شهادت موضوع بسیار مهم دولت سیزدهم است/بکارگیری ظرفیت های مردمی از برنامه های جدی بنیاد است

شهدا، فرهنگ ایثار و شهادت را در جامعه زنده نگه داشته اند

تجلیل از کارکنان آزمایشگاه مرکز بهداشت مهریز

(تصاویر) بارش باران در یزد

منطقه زیبای پامنار خوزستان

هدایت دانشجویان در قالب طرح بورسیه به صنایع میبد

رگبار پراکنده و بارندگی در برخی مناطق استان یزد

ساماندهی و اصلاح نقاط حادثه خیز در میبد

بارش باران در یزد

نقش ارتش در دفاع مقدس و امنیت تبیین شود

غیر قانونی بودن ابطال رأی‌های کمیسیون بند 20 در رابطه با مشاغل محیط زیستی

ابطال آرای کمیسیون بند 20 ماده 55 قانونی نیست

بهره برداری از شبستان امامزاده عبدالله تا پنج ماه آینده + عکس

برپایی نمایشگاه دست‌های کوچک اندیشه‌های بزرگ در یزد

اعزام 10 تیم هلال احمر یزد به سیستان و بلوچستان

٣ مفقودی سیل جنوب کرمان پیدا شدند

ماجرای تنبیه بدنی وحشتناک دانش‌ آموز مرزن‌ آبادی

احتمال وقوع سیل در این سه استان

تجهیزات شهرداری اردکان مناسب نیست

بهره برداری از شبستان امامزاده عبدالله به زودی

تشریح برنامه‌های هفته سلامت در مهریز

1200 تن شکر در سکوهای تنظیم بازار یزد توزیع می‌شود

حمله افراد ناشناس به کارشناسان اورژانس اهواز

پزشک قلابی در خاتم یزد دستگیر شد

اولین نشست رفع موانع سرمایه گذاری جزیره کیش درسال جهش تولید با مشارکت مردم

خدمت توام با تکریم مهمترین اصل در بنیاد شهید و امور ایثارگران است

تکریم مدیرکل بنیاد مازندران از جانباز سرافراز سرتیپ دوم صلواتی

فعالیت سامانه بارشی تا پیش از ظهر امروز در استان

نقش موثر هنر در انتقال اندیشه شهدا به نسل آینده + عکس

پروژه نهضت ملی مسکن شهرستان نیر 70 درصد پیشرفت فیزیکی دارد

خدمت رسانی به گردشگران و مسافران بهاباد به نحو احسن

حضور تیم رباتیک دانشگاه آزاد یزد در مسابقات بین‌المللی ربوکاپ

اعزام 10 تیم امدادی هلال احمر یزد به مناطق سیل زده سیستان و بلوچستان

اینفوگرافی/ برجسته‌ترین بنا‌های تاریخی ایران به‌بهانه روز جهانی بناها و محوطه‌های تاریخی

ثبت 62.9 میلیمتر باران در مهریز یزد

زمان واریز سهمیه جدید بنزین اعلام شد

اجاره‌بها در استان یزد مدیریت شود

دهمین نمایشگاه گل و گیاه یزد