خبر یزد

آخرين مطالب

محور سخنان امامان جمعه شهرهای بهاباد، ابرکوه و میبد سياسي

  بزرگنمايي:

خبر یزد - یزد - رونق تولید درگرو تلاش همگانی است، مردم از تولید داخلی حمایت کنند و مشکلات با توکل به خدا و اعتماد به نیروی ملت رفع می‌شود، ازجمله محور سخنان امامان جمعه شهرهای بهاباد، ابرکوه و میبد است.
به گزارش ایرنا، امام‌جمعه بهاباد به انتخاب شعار سال 98 با عنوان رونق تولید که از سوی مقام معظم رهبری نام‌گذاری شد، گفت : امسال، سال فرصت‌ها و گشایش‌ها برای ملت ایران خواهد بود.
حجت‌الاسلام علی‌اکبر ابراهیمی بشکانی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه با سفارش نمازگزاران به رعایت تقوای الهی اظهار داشت : باید همه تلاش کنند تولید رونق پیدا کند.
وی تلاش مجدانه تمام فعالان بخش‌های اقتصادی و سیاسی در راستای تحقق شعار رونق تولید را مورد تأکید قرارداد و تصریح کرد:‌ فراهم کردن بستر و بازار برای عرضه تولیدات داخلی توسط مسئولان و متولیان امر نیز برای اجرای رهنمودهای مقام معظم رهبری ضروری است.
رئیس شورای فرهنگ عمومی بهاباد افزود: اقتصاد مقاومتی نشان‌دهنده اقتدار نظام در برابر دشمنان است و باید در گام دوم انقلاب این حرکت نشان‌دهنده پیشرفت و خودکفایی باشد.
ابراهیمی بشکانی با تأکید بر اینکه رونق اقتصادی سبب رفع مشکلات جامعه و بیکاری و عدم وابستگی به خارج می‌شود، گفت: شعار امسال در ادامه شعارهای انتخابی سال‌های قبل است و مردم در رونق تولید ملی نقش اساسی دارند و دولت انگیزه دهنده و رفع کننده موانع است.
وی گفت : اقتصاد تک‌محصولی در معنای عامه‌پسند یعنی متکی بودن درآمدهای اقتصادی به یک منبع درآمدی خاص، حال این منبع می‌تواند یک کالای تولیدی باشد و یا یک ماده اولیه، محصول کشاورزی و یا حتی یک نوع صنعت که اقتصاد به آن وابسته است.
خطیب جمعه بهاباد در ادامه رحلت بی‌بی حضرت زینب(س) شیر زن کربلا را به نمازگزاران جمعه و ملت مسلمان ایران تسلیت گفت و افزود: ایشان همراه با برادرش در کربلا حضور یافت و آن مصائبی که پس‌ازآن برای ایشان پیش آمد برای هیچ‌کس پیش نیامده و تا قیامت نخواهد آمد و اولین مجلس عزا برای امام حسین (ع) را آن حضرت برگزار و خود روضه‌خوانی کردند.
وی تصریح کرد : حضرت زینب با تربیت الهی خویش و با ممارست و توجه آن حضرت به تعالیم دینی و عینیت یافتن آن در رفتار و گفتار خویش، اوصاف والای دینی که زیبنده زن مسلمان است را در شخصیت فردی و اجتماعی خویش به ظهور رساندند؛ اوصافی همچون حیا و عفت، صبر، رضا به قضای الهی و شجاعت و استقامت در مقابل مشکلات.
ابراهیمی بشکانی بابیان اینکه حضرت زینب (س) درزمینهٔ ولایت مداری الگو و اسوه بود، تصریح کرد: زینب کبری ذوب در ولایت بود و امام حسین (ع) را ولی و امام خود می‌دانست و از ایشان اطاعت کامل می‌کرد چون ایشان ولایت مداری را درک کرد و باطن این عالم را دیده بود.
تهاجم مزدوران رژیم سفاک پهلوی به مدرسه فیضیه قم (1342 ش)، آغاز عملیات بزرگ فتح المبین، در منطقه دزفول (1361 ش) ، تغییر قبله از بیت‌‌المقدس به‌سوی کعبه به قول مشهور(2 ق)، انجام اعمال ام ‌داوود در آخرین روز از ایام اعتکاف از دیگر موضوعاتی بود که درخطبه های نماز جمعه این هفته مورد بحث حجت‌الاسلام بشکانی قرار گرفت .
مرکز شهرستان 20 هزارنفری بهاباد در فاصله 200 کیلومتری جنوب شرق یزد قرار دارد .
9877/ 2047/
** ابرکوه
امام‌جمعه ابرکوه گفت: تولید محور اصلی اجرای اقتصاد مقاومتی و راه‌حل مشکل رکود و بیکاری است و ملت برای تحقق رونق اقتصادی از محصول داخلی استفاده کند .
حجت‌الاسلام سید ابراهیم حسینی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهر ابرکوه با اشاره به نام‌گذاری امسال ، افزود: مقام معظم رهبری سال 98 را هم به ‌حسب ضرورت و باهدف دفع شر دشمن در جنگ اقتصادی، رونق تولید نام‌گذاری کردند.
وی با تأکید بر اهمیت تلاش برای رفع مسائل و مشکلات اقتصادی مردم و همچنین رونق تولید و اقتصاد ، خاطرنشان کرد: تولیدکنندگان و مسئولان اقتصادی باید تلاش خود را در تحقق این شعار مضاعف کنند.
وی اظهار داشت : اگر در جنگ اقتصادی از دشمن آسیب دیدیم و ارزش پول ملی کم شد ناشی از تحریم‌های ظالمانه، ضعف نظارت و بی‌توجهی برخی سیاست‌گذاران اقتصادی و سهل‌انگاری برخی متولیان امور فرهنگی است.
رئیس شورای فرهنگ عمومی ابرکوه با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری در جمع اعضای مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: تبدیل تهدیدها به فرصت‌ها باید بیشتر مورد توجه قرار گیرد و در این نگاه بعضی فقط تهدید را می‌بینند اما به نظر مقام معظم رهبری تهدید و فرصت را باید در کنار هم ببینیم.
وی خاطرنشان کرد: مردم عموماً و در هر زمان خصوصاً در موقعیت زمانی فعلی باید 2 راه سرنوشت‌ساز را بدانند و با بصیرت و درایت، راه عزت و سربلندی را انتخاب کنند.
امام‌جمعه ابرکوه آورده‌های فرهنگ انقلابی ، امیدواری ، وجود روحیه شجاع و روحیه مدبرانه و تبدیل تهدیدها به فرصت‌ها را برخی راهکارهای مناسب برای پیشرفت جامعه بیان کرد.
حسینی اضافه کرد: هر تهدید دشمن در دلش فرصتی هست که به‌صورت یک قوه و ظرفیت است باید تهدیدها را دفع و فرصت‌ها را در دل تهدیدها شکوفا کرد.
امام‌جمعه ابرکوه با اشاره به ‌سخنان مهم مقام معظم رهبری در جمع زائران و مجاوران حرم مطهر امام رضا (ع) یادآور شد: این بیانات در موضوع تولید ملی و آثار ارزشمند آن و مسائل ما با دولت‌های غربی و تذکر به جوانان، بسیار راهگشاست.
وی بابیان اینکه مقام معظم رهبری فرمودند، ما از تحریم نباید بنالیم از تحریم کنندگان هم که دشمنان هستند توقعی نداریم، تأکید کرد: دستگاه‌ها با آگاهی راهکارهای مقابله با تحریم را بررسی و پیدا کنند و مسئولان هم مسائل اقتصادی را برای رفع مشکلات مردم و جامعه خوب مدیریت کنند.
حسینی با اشاره به سالروز تهاجم مزدوران رژیم شاه به مدرسه فیضیه و کشتار طلاب بی‌گناه افزود: مبارزات مردم در سال 42 در حمایت از قیام امام (ره) صورت گرفت.
امام‌جمعه ابرکوه همچنین با تسلیت سالروز وفات عقیلِ بنی‌هاشم صدیقه صغری، زینب کبری (س) به گوشه‌ای از حماسه و زندگانی آن حضرت پرداخت.
7540/ 2047/
** میبد
امام‌جمعه میبد گفت : همه مشکلات با سرپنجه عقل و خرد ، شجاعت ، توکل به خدا و دل بریدن از دولت‌های خارجی و اعتماد به نیروی ملت و نسل جوان رفع می‌شود و می‌توان گام‌های بلندی با این نگاه در سیاست‌های کلان کشور برداشت.
حجت‌الاسلام‌والمسلمین علیرضا اعرافی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه شهر میبد با اشاره به بیانات نوروزی مقام معظم رهبری و در بیانیه گام دوم انقلاب افزود: از همه دستگاه‌های اداری و مردم و فعالان اقتصادی ، اجتماعی و فرهنگی انتظار می‌رود در پیاده‌سازی و اجرای اصول مطرح‌شده در بیانیه گام دوم گام‌های بلندتری را بردارند.
وی تصریح کرد: اسناد مهم کشور آن‌گونه که باید در اجرا درست دنبال نمی‌شود و مخاطبان اسناد تحول کشور یعنی آموزش‌وپرورش ، دستگاه‌های اداری ، دانشگاه‌ها ، حوزه و اقشار مختلف کشور و مسئولان باید به آینده‌ای که در میان این اسناد برای کشور ترسیم‌شده توجه داشته باشند.
امام‌جمعه میبد یادآور شد: در سیاست‌های کلان کشور لازم است دل را به خدا و نیروی لایزال مردم بست ، روابط خارجی را باید توسعه داد اما به خط قرمزها نیز باید توجه داشت و بیشتر باید به روابط با کشورهای همسایه ، مسلمان و کشورهای شرقی توجه شود.
وی با اشاره به‌ضرورت تکیه داشتن و اعتماد به نسل جوان و خلاقیت و ابتکار آن‌ها افزود: باید جوانان خود دل به دریا بزنند بن‌بست‌ها را بشکنند و با ابتکار و خلاقیت در عرصه‌های علم و فرهنگ و اقتصاد و استفاده از ظرفیت‌هایی که در اختیارشان است گام‌های بلندتری روبه‌پیشرفت و توسعه کشور بردارند.
اعرافی همچنین به لزوم پاسداشت ارزش‌های انقلابی و فرهنگی اشاره کرد و گفت : همه باید در ارتقای سیستم مدیریت و اداری کشور تلاش کنند تا این سیستم تسهیل گر، خدمت گذار و ریل‌گذار حرکات مردمی و... باشد.
وی اضافه کرد: همه باید به دنبال راهی باشند اقشار متوسط جامعه در زیر بار فشارها له نشوند و با تدبیر باید تحریم‌ها را بشکنند و طعم تلخ شکست دشمنان در تحریم‌ها را به آن‌ها بچشانند.
امام‌جمعه میبد با اشاره به شعار سال یعنی رونق تولید خاطرنشان کرد: بانک‌ها یکی از اضلاع ارتقای تولید و صنعت هستند و دستگاه‌های اداری و مردم و سرمایه‌گذاران دیگر اضلاع این ارتقا هستند که با همکاری هم باید رونق تولید و صنعت را با تکمیل زنجیره صنایع ، بیکار نشدن کارگران ، تحقق پیشرفت‌های علمی و... موردتوجه خود قرار دهند.
9934/ 2047

لینک کوتاه:
https://www.khabareyazd.ir/Fa/News/83103/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

مقام اول تیم‌ های رباتیک یزد در مسابقات بین المللی ربوکاپ آزاد ایران

هفته‌ای طوفانی و بارانی در انتظار یزدی‌ ها

یزد از استان‌های پیشتاز در طرح بزرگ 4 هزار حافظ قرآن کریم

امام جمعه یزد: دانشگاه و مدارس برای مقابله با بی‌حجابی پای کار بیایند

پویش بزرگ وعده صادق در یزد

عملیات وعده صادق سایه جنگ را از کشور دور کرد

پاسداشت یاد و خاطره شهدای امنیت در مهریز

کشف لوازم یدکی لیفتراک قاچاق در یزد

ناکامی سارقان در یزد توسط عوامل گشت رضویون

حمایت مردم میبد از عملیات مقتدرانه سپاه

تأسیس سپاه پاسداران یکی از معجزات الهی است

تصادف اتوبوس مسافربری در مهریز 15 زخمی بر جا گذاشت

پیام تسلیت مدیرکل بنیادآذربایجان غربی در پی درگذشت همکار خادم الشهدا حجت الاسلام «مصطفی حاجی حسینلو»

راهپیمایی مردم استان یزد در حمایت از عملیات «وعده‌ صادق»

راهپیمایی مردم بافق در حمایت از عملیات وعده صادق

حمایت مردم یزد از اقدام شجاعانه علیه اسراییل غاصب

ترویج بی‌حجابی مقدمه تحقق اهداف دشمن در کشور است

راهپیمایی مردم شهرستان خاتم در حمایت از عملیات غرور آفرین وعده صادق +فیلم

روز ملی گندم و نان یادآور تلاش کشاورزان ایرانی

دستگیری فروشنده کلاهبردار در یزد

سپاه مهمترین نقش را در دفاع از انقلاب ایفا کرده است

راهپیمایی مردم استان یزد در حمایت از عملیات وعده‌ی صادق

ترویج بی حجابی در جامعه از توطئه‌های دشمن است

بدحجابی، مقدمه‌ای برای ایجاد فساد در جامعه

حضور دانشگاه آزاد اسلامی یزد در هجدهمین دوره مسابقات بین‌المللی ربوکاپ ایران

راهپیمایی مردم بافق در حمایت از پاسخ مقتدرانه سپاه و تحقق وعده صادق

تصادف اتوبوس با کامیون در یزد؛ آخرین وضعیت مسافران/ عکس

فروشنده‌ی کلاهبردار در دام پلیس یزد

راهپیمایی مردم یزد در حمایت از عملیات غرور آفرین وعده صادق

برگزاری سلسله نشست‌های تخصصی منابع انسانی شرکت آبفای استان یزد

خبر تهاجم به کشور از مرزهای خارجی تکذیب شد

31 فروردین، روز ملی گندم و نان

تجمع بزرگ مهاجران ساکن در یزد در حمایت از عملیات وعده‌ صادق

عجیب‌ ترین قتل امسال توسط یک مادر و دختر رقم خورد!

واکنش فرمانده کل ارتش به انفجار در اصفهان

وضعیت تاسیسات هسته‌ ای اصفهان بعد از حادثه امروز

افتتاح طرح توسعه مسجد راستان یزد

جشنواره ملی پادکست «قصه‌های خوب با صدای خوب برای بچه‌های خوب» در کرمان

15 مصدوم در برخورد اتوبوس مسافربری با کامیون بنز در یزد

15 مصدوم در تصادف اتوبوس مسافربری در جاده مهریز

اوقات شرعی جمعه 31 فروردین در یزد

تجمع بزرگ مهاجران ساکن در یزد در حمایت از عملیات وعده‌ی صادق

جشنواره ملی پادکست"قصه‌های خوب با صدای خوب برای بچه‌های خوب" در کرمان

15 مصدوم در تصادف اتوبوس و کامیون در محور انار به مهریز

بارش‌های بهاری تا نیمه اردیبهشت‌ ادامه دارد؛ آیا بارندگی‌ها، کم‌بارشی زمستان را جبران می‌کند؟

تصادف اتوبوس مسافربری در مهریز یزد 15 زخمی بر جا گذاشت

مخالفت آمریکا با عضویت فلسطین در سازمان ملل

تکریم خانواده شهدا و  ترویج فرهنگ ایثار و شهادت امر بزرگی است که باید از دل جریان‌های مردمی بجوشد

تصادف اتوبوس مسافربری در مهریز یزد با 15 مصدوم

خبری تازه درباره پروازهای فرودگاه امام و مهرآباد