خبر یزد

آخرين مطالب

تروریستی خواندن سپاه، اوج استیصال آمریکا در برابر ایران سياسي

تروریستی خواندن سپاه، اوج استیصال آمریکا در برابر ایران
  بزرگنمايي:

خبر یزد - یزد - در حالی که سپاه پاسداران انقلاب اسلامی از سال 1995 تحت تحریم آمریکاست ولی پیروزی های جبهه مقاومت بویژه در عراق و سوریه بر داعش (دست نشانده ایالات متحده آمریکا و همپیمانانش) موجب شد تا رییس جمهور آمریکا در روز پاسدار، رکن اصلی نیروهای مسلح ایران را ترویستی معرفی کند.
مروری بر لیست تحریم های ایران از ابتدای انقلاب اسلامی تا کنون نشان می دهد که آمریکا در تمامی ادوار دولتهای مختلف در این کشور برای مجازات و وادار به تمکین کردن ایران، تلاش کند.
عمده تحریم‌ها علیه ایران پس از وقوع انقلاب اسلامی سال 1357، بعد از تصرف لانه جاسوسی آمریکا در تهران شکل گرفت و در پی چالش بر سر برنامه هسته‌ای ایران شدت بیشتری یافت، اما بعد از اینکه ایران در بحث انرژی هسته ای به تفاهم بین المللی رسید، نام ایران از فصل هفتم منشور سازمان ملل خارج شد.
از 27 دی ماه سال 1394 هجری شمسی، باراک اوباما، رئیس‌جمهوری وقت آمریکا با صدور فرمان‌هایی اجرای قطعنامه های 13574، 13590، 13622 و 13645 در رابطه با تحریم‌های هسته‌ای ایران را لغو کرد.
همچنین اتحادیه اروپا پس از تأیید نهایی آژانس و اجرایی شدن برجام همه تحریم‌های هسته‌ای خود علیه ایران را لغو کرد اما این امر چندان دوام نیاورد.
با روی کار آمدن دونالد ترامپ به عنوان رئیس جمهوری آمریکا و خروج او از معاهده بین المللی برجام در 18 اریبهشت 1397 (9 می 2018) ، بعد از دوره ای 90 روزه در 13 مرداد 97 (4 اوت 2018 ) تحریمهای مربوط به انرژی هسته ای ایران را برگرداند.
ترامپ پس از طی یک دوره 180 روزه از زمان خروج از برجام در تاریخ 4 نوامبر 2018 (13 آبان 97) تحریم های جدید دیگری را علیه ایران اعمال کرد اما امسال و همزمان با سالروز ولادت حضرت اباعبدالله الحسین (ع ) که به روز پاسدار نامگذاری شد، سپاه پاسداران را که از ارکان نیروهای مسلح بر اساس اصل 150 قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران است، تروریست نامید.
سپاه پاسداران علاوه بر وظایف سازمان در راستای تامین امنیت، در زمینه های فرهنگی هم به عنوان « مروج دستاوردهای انقلاب اسلامی» و در عرصه اقتصادی با « نقش سرمایه گذار کلان » و در عرصه امنیتی با « کسوت ضابط قضایی» در کنار کارکرد نظامی با توسل به نیروی بازدارندگی نظامی به نیروی پیشبرنده سیاست های کلان و خرد نظام تبدیل شده است.
از نقش بی بدیل این نیرو در دوران دفاع مقدس گرفته تا فعالیت های امنیتی برای حفاظت از انقلاب در داخل کشور و رصد تحرکات برون مرزی اعم از نظامی و عملیاتی تا حمایت از گروه های مقاومت در عراق، لبنان، سوریه، یمن و بویژه در نابودی داعش نقش سپاه در تمامی زمینه ها مشهود است.
شاید اصل سردرگمی سران آمریکا در مواجهه با انقلاب اسلامی و نفرت آنها از سپاه پاسداران که بیش از 2 دهه تحت تحریم است، در نقش بر آب کردن نقشه های آنها در غرب آسیا بویژه در عراق، سوریه و یمن و نابودی دست نشانده خونخوار آنها - داعش - باشد.
نگاهی به تاریخچه تأسیس گروه تروریستی و وحشی داعش نشان می دهد که علاوه بر اعتراف مقام‌های آمریکایی از جمله ، مستندترین سندی نشان دهنده نقش این کشور در تشکیل گروه تروریستی داعش است تحلیل اطلاعاتی مربوط به آژانس اطلاعات دفاعی آمریکاست که در سال 2015 یک سازمان غیردولتی به‌نام «جودیشال واچ» آن را افشا کرد.
این سند که از ساختمان کنسولگری آمریکا در شهر بنغازی لیبی به دست آمده، فاش می‌کند که دولت آمریکا و کشورهای غربی با وجود آنکه از سیطره القاعده بر جریان‌های معارض در سوریه آگاهی کامل داشته‌اند، برای محقق کردن هدف براندازی نظام بشار اسد، حمایت‌های خود را از آنها قطع نکرد.
سند آژانس اطلاعات دفاعی آمریکا علاوه بر این نشان می‌دهد که حمایت دولت باراک اوباما از تروریست‌های مرتبط با القاعده، بر‌خلاف آنچه مقامات آمریکا از ابتدا مفتخرانه اعلام می‌کردند، تنها به «حمایت‌های غیرکشنده و غیرتسلیحاتی» محدود نبوده، بلکه «ارسال مخفیانه سلاح در سطح وسیع» را هم شامل می‌شده است.
از سوی دیگر در اسناد منتشر شده از سوی ادوارد اسنودن، پیمانکار سابق آژانس امنیت ملی آمریکا آمده است: سازمان‌های اطلاعاتی آمریکا، انگلیس و رژیم صهیونیستی در شکل گیری داعش نقش داشتند و در عملیاتی با نام "لانه زنبور" گروه داعش را تشکیل دادند.
اسنودن همچنین فاش کرد: سرکرده داعش دوره فشرده‌ای را به مدت یک سال زیر نظر عوامل موساد پشت سر گذاشته و در این دوره آموزش های نظامی و سخنوری دیده است.
بر پایه این اسناد می توان ادعا کرد که خوی تند و خشن ترامپ بعد از سفر پر حرف و حدیث به عربستان سعودی و دیدار با جلادان این رژیم با آن همه رشوه و پاداش از گاو شیرده آل سعود، تقویت شد و هر روز به بهانه ای بر جنایتش علیه جمهوری اسلامی اضافه می کند.
در واقع نقش بی بدیل جمهوری اسلامی و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و بویژه سپاه قدس در ناامید کردن آمریکا، رژیم صهیونیستی و همپیمانان آنان همچون آل سعود، به خوبی دلیل تروریستی خواندن نیروهای خدوم و دلاور پاسدار را نشان می دهد که امروز در صحنه کمک به سیل زدگان استان های گلستان، لرستان و خوزستان درخشان تر از همیشه ظاهر و حاضر شده اند.
در پایان بیان این نکته ضروری است که تیم نه چندان آینده نگر رئیس جمهوری ایالات متحده آمریکا، شاید ارزشمندترین برگه ای که می توانست ابزاری برای فشار بر ایران به حساب آید را قبل از تصویب لوایح پرحاشیه « پالرمو و CFT » سوزاند تا منطقه و جهان را وارد مرحله جدید رویارویی ایران و آمریکا کند و به قولی بیش از اینکه برای جمهوری اسلامی ایران چالش ایجاد کند برای خود چالش ایجاد کرده و به نوعی ، دنیا به پایان قدرت نمایی این کشور نزدیک تر می شود .
تحلیل از : محمودرضا رحمانی
1968/ 6014/

لینک کوتاه:
https://www.khabareyazd.ir/Fa/News/84702/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

مقام اول تیم‌ های رباتیک یزد در مسابقات بین المللی ربوکاپ آزاد ایران

هفته‌ای طوفانی و بارانی در انتظار یزدی‌ ها

یزد از استان‌های پیشتاز در طرح بزرگ 4 هزار حافظ قرآن کریم

امام جمعه یزد: دانشگاه و مدارس برای مقابله با بی‌حجابی پای کار بیایند

پویش بزرگ وعده صادق در یزد

عملیات وعده صادق سایه جنگ را از کشور دور کرد

پاسداشت یاد و خاطره شهدای امنیت در مهریز

کشف لوازم یدکی لیفتراک قاچاق در یزد

ناکامی سارقان در یزد توسط عوامل گشت رضویون

حمایت مردم میبد از عملیات مقتدرانه سپاه

تأسیس سپاه پاسداران یکی از معجزات الهی است

تصادف اتوبوس مسافربری در مهریز 15 زخمی بر جا گذاشت

پیام تسلیت مدیرکل بنیادآذربایجان غربی در پی درگذشت همکار خادم الشهدا حجت الاسلام «مصطفی حاجی حسینلو»

راهپیمایی مردم استان یزد در حمایت از عملیات «وعده‌ صادق»

راهپیمایی مردم بافق در حمایت از عملیات وعده صادق

حمایت مردم یزد از اقدام شجاعانه علیه اسراییل غاصب

ترویج بی‌حجابی مقدمه تحقق اهداف دشمن در کشور است

راهپیمایی مردم شهرستان خاتم در حمایت از عملیات غرور آفرین وعده صادق +فیلم

روز ملی گندم و نان یادآور تلاش کشاورزان ایرانی

دستگیری فروشنده کلاهبردار در یزد

سپاه مهمترین نقش را در دفاع از انقلاب ایفا کرده است

راهپیمایی مردم استان یزد در حمایت از عملیات وعده‌ی صادق

ترویج بی حجابی در جامعه از توطئه‌های دشمن است

بدحجابی، مقدمه‌ای برای ایجاد فساد در جامعه

حضور دانشگاه آزاد اسلامی یزد در هجدهمین دوره مسابقات بین‌المللی ربوکاپ ایران

راهپیمایی مردم بافق در حمایت از پاسخ مقتدرانه سپاه و تحقق وعده صادق

تصادف اتوبوس با کامیون در یزد؛ آخرین وضعیت مسافران/ عکس

فروشنده‌ی کلاهبردار در دام پلیس یزد

راهپیمایی مردم یزد در حمایت از عملیات غرور آفرین وعده صادق

برگزاری سلسله نشست‌های تخصصی منابع انسانی شرکت آبفای استان یزد

خبر تهاجم به کشور از مرزهای خارجی تکذیب شد

31 فروردین، روز ملی گندم و نان

تجمع بزرگ مهاجران ساکن در یزد در حمایت از عملیات وعده‌ صادق

عجیب‌ ترین قتل امسال توسط یک مادر و دختر رقم خورد!

واکنش فرمانده کل ارتش به انفجار در اصفهان

وضعیت تاسیسات هسته‌ ای اصفهان بعد از حادثه امروز

افتتاح طرح توسعه مسجد راستان یزد

جشنواره ملی پادکست «قصه‌های خوب با صدای خوب برای بچه‌های خوب» در کرمان

15 مصدوم در برخورد اتوبوس مسافربری با کامیون بنز در یزد

15 مصدوم در تصادف اتوبوس مسافربری در جاده مهریز

اوقات شرعی جمعه 31 فروردین در یزد

تجمع بزرگ مهاجران ساکن در یزد در حمایت از عملیات وعده‌ی صادق

جشنواره ملی پادکست"قصه‌های خوب با صدای خوب برای بچه‌های خوب" در کرمان

15 مصدوم در تصادف اتوبوس و کامیون در محور انار به مهریز

بارش‌های بهاری تا نیمه اردیبهشت‌ ادامه دارد؛ آیا بارندگی‌ها، کم‌بارشی زمستان را جبران می‌کند؟

تصادف اتوبوس مسافربری در مهریز یزد 15 زخمی بر جا گذاشت

مخالفت آمریکا با عضویت فلسطین در سازمان ملل

تکریم خانواده شهدا و  ترویج فرهنگ ایثار و شهادت امر بزرگی است که باید از دل جریان‌های مردمی بجوشد

تصادف اتوبوس مسافربری در مهریز یزد با 15 مصدوم

خبری تازه درباره پروازهای فرودگاه امام و مهرآباد