علت رشد چشمگیر گردشگران نوروزی یزد چه بود؟
فرهنگي
بزرگنمايي:
خبر یزد - برخلاف باور برخی که وقوع سیل را تنها عامل افزایش قابل توجه گردشگران نوروزی امسال به یزد مطرح میکنند، عوامل مختلف دیگری نیز در این امر دخیل بوده که یکی از آنها اقدامات و فعالیتهای تبلیغاتی صورت گرفته در این حوزه بوده است.
به گزارش ایسنا – منطقه یزد، بارندگیهای نوروز امسال و وقوع حوادثی مانند سیل در برخی از اغلب نقاط کشور منجر به رکود سفرهای نوروزی و صنعت گردشگری داخلی کشورمان در نوروز 98 شد ولی در حین حال، شهر جهانی یزد با سیلی از گردشگران نوروزی مواجه بود.
البته این رویداد، حرف و حدیثهای زیادی را در برخی محافل به دنبال داشت به طوری که برخی معتقد بودند که شرایط نامساد جوی و وقوع سیل در برخی نقاط کشور عامل این رشد چشمگیر گردشگر به یزد که یکی از رئوس مثلث طلایی گردشگری ایران به شمار میرود، بوده است.
«سید مصطفی فاطمی» مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری یزد وافعیت امر را چیزی فراتر از این عامل ذکر میکند و در گفتوگو با خبرنگار ایسنا – منطقه یزد، به افزایش 2.5 برابری جمعیت گردشگران نوروزی سال 98 یزد اشاره و اظهار میکند: بازدید بیش از یک میلیون و 200 هزار گردشگر از شهر یزد، رشد چشمگیری در آمارهای گردشگری کشور محسوب میشد لذا تحلیلهای مختلفی را نیز به دنبال داشت.
وی عوامل متعددی را در این استثبال چشمگیر گردشگران از یک شهر تاریخی مانند یزد برمیشمارد و تصریح میکند: عمده این عوامل شامل تبلیغات و جریان سازیهای بعد از جهانی شدن یزد و البته وضعیت آب و هوایی کشور، کاهش سفرهای خارجی و تغییر سلیقه مسافرت در ایران از شهرهای شمالی و ییلاقی به سمت شهرهایی با تاریخ و تمدن غنی بود.
این مسئول با بیان این که تمام این عوامل در جذب گردشگران به استان یزد نقش داشتند، عنوان میکند: با این وجود نمیتوان نقش پررنگ تبلیغات و فعالیتهای صورت گرفته در این رابطه را نیز نادیده گرفت چرا که بیشترین تبلیغات داخلی و خارجی شامل تبلیغات فضای مجازی، شبکههای مجازی و استفاده از ظرفیت خبرنگاران داخلی و خارجی، از سوی استان یزد انجام شده بود.
فاطمی شکلگیری هسته کشورهای هدف گردشگری یزد را نیز از دیگر اقدامات موثر در رونق گردشگری این استان میداند و میگوید: این هستهها با عضویت اعضایی از این کشورهای هدف گردشگری یزد شامل آژانسهای گردشگری، خبرنگاران، راهنمایان گردشگری و دیگر مبلغان این کشورها، فعالیت داشتند.
وی بازخورد اخبار مربوط به گردشگری یزد در دنیا را از نکات قابل توجه شکلگیری این هستهها عنوان میکند و میگوید: اخبار مربوط به یزد در روزنامههای معتبر دنیا و شبکههای تلویزیونی کشورهای مختلف منتشر شد که در نهایت به تبلیغات وسیعی برای یزد انجامید.
این مسئول در پایان راجع به برگزاری تورهای آشناسازی و جشنوارههای فصلی نیز تصریح میکند: سال گذشته جشنوارههای متعددی در استان و به میزبانی شهرستانهای مختلف برگزار شد به طوری که یزد، جایگاه اول رویدادهای گردشگری را در سال 97 به خود اختصاص داد که ضریب اشغال هتلها را نیز افزایش داد و در نهایت معرفی استان یزد را به دنبال داشت.
انتهای پیام
-
يکشنبه ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۰۵:۴۹:۱۰
-
۱۱۵ بازديد
-
-
خبر یزد
لینک کوتاه:
https://www.khabareyazd.ir/Fa/News/85813/