خبر یزد

آخرين مطالب

در گفت‌وگو با ایسنا مطرح شد؛

افزایش فروش محصولات داخلی در گرو رونق برندها اقتصادي

افزایش فروش محصولات داخلی در گرو رونق برندها

  بزرگنمايي:

خبر یزد - یک مشاور اقتصادی و مدرس برندیگ استان یزد با بیان این‌که رشد کیفیت،‌ فروش و بازاریابی مسیر توسعه اقتصادی کشور است، گفت: افزایش فروش و حضور‌قوی محصولات بومی در بازارهای جهانی مستلزم رونق برندها است.
«داود احمدی» در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا-منطقه یزد، با بیان این‌که امروزه دغدغه اکثر مدیران صنایع این است که تولید خود را افزایش داده و بتوانند به‌تبع آن سود خود را افزایش دهند، اظهار کرد: این موضوع در سال جاری به خاطر تأکید مقام معظم رهبری اهمیت بیشتری پیداکرده و مدیران صنعتی و تولیدی باید بیشتر به آن بپردازند و مواردی که می‌تواند به این موضوع کمک کند را مورد توجه قرار دهند. معضل ما این است که خارج از مرزهای کشور، حرفی برای گفتن نداریم درست است که چه به‌اجبار، به خاطر بسته شدن واردات بسیاری از کالاها و یا به اختیار، بعضی از کالاها در ایران فروخته می‌شوند، اما اگر بخواهیم آن‌ها را در بازار جهانی عرضه کنیم حرفی برای گفتن نداریم و حتی در داخل هم نمی‌توانیم با رقبای و برندهای خارجی رقابت کنیم.
وی افزود : فعالیت کسب و کارهای ما به مثابه این است که هم اکنون که عصر و زمان استفاده از سلاح سرد در جنگ تمام‌شده است و ما می‌خواهیم در جنگ با دشمنان و رقبای خودمان که سلاح گرم دارند، از سلاح سرد استفاده کنیم و پیروز شویم، این نشدنی است و این طرز تفکر بسیاری از مدیران منقضی شده است و ما متأسفانه هنوز در ایران در بسیاری از صنایعمان با همان تفکر منقضی کسب‌وکارمان را مدیریت می‌کنیم، اما چرا ین اتفاق می‌افتد؟ دلیلش این است که متأسفانه مدیران ما به دنبال نتایج فوری می‌گردند و به دنبال سودهای آنی هستند و خیلی نگاه بلندمدت و استراتژیک ندارند البته خیلی از مدیران در جواب میگویند که این‌قدر بازار کنونی متلاطم و پر افت و خیز شده است که نمی‌شود نگاه استراتژیک داشت و ما در جواب می‌گوییم اگر ممکن نبود شرکت‌های بزرگ دنیا چنین روندی را در پیش نمی‌گرفتند پس اگر بخواهیم صنعتمان رشد کند و تولیدمان رونق پیدا کند باید در درجه اول کیفیتمان رونق پیدا کند، به دنبال آن باید فروشمان رونق پیدا کند به دنبال آن باید مارکتینگ و بازاریابی‌مان رونق پیدا کند و درنهایت برندهایمان رونق پیدا کند.
مدرس برندینگ استان یزد در ادامه گفت: وقتی‌که صنایع کشورمان را موردبررسی قرار می‌دهیم، می‌بینیم که بسیاری از آن‌ها هنوز در گروه تولید محور و تعدادی نیز در دسته فروش محور هستند ولی هنوز صنایع و مدیرانی را در دسته و حوزه بازار محور و برند محور نمی‌بینیم و این بزرگ‌ترین ایراد صنعت ماست.
وی تصریح کرد: اگر بخواهیم سازمان‌هایی که در ایران هستند را دسته‌بندی کنیم و برای هرکدام راهکاری در پیشبرد این هدف در نظر بگیریم می‌توان آن‌ها را به چهار دسته تقسیم کرد که هرکدام رویکرد مخصوص به خود را دارند.
این مدرس برندیگ خاطرنشان کرد:‌ دسته اول سازمان‌هایی هستند که فقط و فقط به تولید فکر می‌کنند و هیچ دغدغه دیگری ندارند واصلی‌ترین دغدغه‌شان این است که تیراژ تولید به حدی برسد که هزینه‌ها را پوشش دهد و مازاد بر آن سودی هم داشته باشند. به این گروه از سازمان‌ها، سازمان‌های تولید محور گفته می‌شود، مدیران این سازمان‌ها بر این عقیده هستند که بدون هیچ فعالیت خاص و مازادی، فقط با تولید کردن، تقاضا وجود دارد و ما می‌توانیم بفروشیم.
احمدی اظهارکرد: گروه دوم مدیرانی هستند که یک درجه از گروه قبلی ارتقا یافته و متفاوت‌تر فکر می‌کنند،آن‌ها بر این معتقدند که ما باید محصولی باکیفیت تولید کنیم در این صورت این محصول باکیفیت در بازار به فروش خواهد رسید و روی ویژگی‌ها و تمایزهای محصولشان متمرکز می‌شوند تا درنهایت محصول باکیفیتی داشته باشند و بازار را در حیطه خود قرار دهند. این دسته سازمان‌های محصول محور می‌گویند.
وی ادامه داد: گروه سوم گروهی هستند که عقیده‌شان بر این است که حتی اگر محصول باکیفیتی هم داشته باشیم باید چاشنی‌هایی برای فروش محصول وجود داشته باشد و عواملی مثل تخفیف، جشنواره، هدایا می‌تواند در کنار محصولشان قرار گیرد تا بتوانند محصولشان را راحت‌تر بفروشند. به این گروه سازمان‌های فروش محور گفته می‌شود.
دسته بعدی گروهی هستند که قبل از این‌که محصولی را تولید کنند و یا خدمتی را ارائه دهند برای توسعه و رشد محصولات و خدماتشان اصلی‌ترین چیزی که در نظر می‌گیرند نیاز مشتری است، قبل از این گروه هیچ‌کدام از صنایع یا گروه‌ها و سازمان‌ها به نیاز مشتری فکر نکرده بودند، در این گروه که به آن گروه بازار محور گفته می‌شود نگاه به مشتری ایجاد می‌شود و مشتری و نیازهایش در نظر گرفته می‌شود و رفتار مصرف‌کننده را تحلیل می‌کنند و بر مبنای آن محصولی را تولید می کنند که مطابق میل مخاطب و مشتری باشد.
این مشاور و مدرس برندیگ استان بیان کرد:‌ گروه پنجم از فعالین اقتصادی گروهی هستند که به آن‌ها برند محور گفته می‌شود. این گروه عقیده‌شان بر این است که نه‌تنها ما باید محصولی تولید کنیم که کیفیت داشته باشد و مطابق با نیاز مشتری باشد بلکه فراتر از محصول فیزیکی، ما باید یک ارتباط ذهنی هم با مخاطب برقرار کنیم و بتوانیم یک باور عمیق در ذهن و قلب مخاطب ایجاد کنیم.
احمدی افزود: این گروه عقیده‌شان بر این است که اگر ما بازاریابی می‌کنیم و اگر ما محصولی را به مخاطب می‌فروشیم بهتراست که به دنبال یک رابطه بلندمدت سودآور باشیم که بتوانیم در آینده هم از این رابطه استفاده کنیم.
وی در پایان گفت: اگر بخواهیم روزی برسد که مخاطب ما با انتخاب خودش نه به‌اجبار بین کالای ما وکالای خارجی، کالای ایرانی را انتخاب کند آن روز، روزی هست که ما توانسته‌ایم تفکر بازار محور و برند محور را به‌درستی در ذهن مدیرانمان نهادینه کرده باشیم، تا آن‌ها هم با تفکری که مدیران دنیادارند مدیریت می‌کنند کسب‌وکارشان را مدیریت کنند.
انتهای پیام





نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield

ساير مطالب

قیمت ‌میوه همچنان در سراشیبی کاهش

تعاون می‌‌تواند مولد اقتصادی باشد

کشف 15 دستگاه استخراج ارز دیجیتال در یزد

پلمب 7 واحد عرضه فرآورده‌های خام دامی در یزد

مگس مدیترانه‌ای فعالیت‌های باغداری را در عقدا اردکان تهدید می‌کند

اجرای طرح پرورش گله مادری بز مورسیا در یزد

ساخت کارخانه تعمیر واگن در شاهراه ریلی کشور

تهدید اقتصادی زنبورداران با بیماری‌های انگلی و باکتریایی

جشنواره سپاس آب در یزد برگزار می‌شود

شناسایی 100 طرح اولویت‌دار و حائز اهمیت در یزد

اهتمام به معیشت عمومی و ارتقای عدالت را در بهبود نظام بودجه‌ریزی

ظرفیت برق‌رسانی به شهرک صنعتی میبد افزایش می‌یابد

برداشت محصول زردآلو در یزد 20 درصد افزایش یافت

ظرفیت برق‌رسانی به شهرک صنعتی میبد افزایش می‌یابد

ساخت برج‌های 63 کیلوولتی ویژه‌ی شرایط متوسط آب و هوایی در یزد

فرار مالیاتی مهمترین آفت نفرین نفت است/شرایط برای اصلاح ساختار بودجه فراهم نیست

یک پروژه تولید برق در میبد آماده بارگیری شد

هشت درصد مشترکان صنعتی بالای هفت مگاوات در یزد مستقر هستند

برج‌های ولتاژ جدید خط 63 کیلوولت در یزد طراحی و نصب شد

450 واحد مشاغل و صنف مزاحم شهری مهریز نیاز به ساماندهی دارد

افزایش 23 درصدی مصرف زنگ خطر بحران آب در یزد

کاهش 79 درصدی بارش ها در یزد و لزوم صرفه جویی در مصرف آب

آیت‌الله جنتی باز هم دبیر شورای نگهبان شد

فرماندار مهریز در گفت‎وگو با ایسنا: اطلس اشتغال شهرستان مهریز تدوین می‏‎شود

قیمت مصوب گوشت مرغ اعلام شد

سرپرست جدید آبفای استان یزد معرفی شد

یزد پشتیبان جیرفت در مبارزه با ملخ‌های مهاجر عربستانی

آمارهای چندگانه به داده‌های اقتصادی حوزه اشتغال آسیب زده است

برداشت زردآلو در استان یزد آغاز شد

بازاریابی جهانی، حلقه مفقوده صادرات زردآلوی ابرکوه

آغاز توزیع و پرورش 2000 راس بز مورسیا در میبد از شهریورماه

جبران تخریب معادن در منابع طبیعی یزد نیازمند 972 میلیاردتومان است

فرماندار اردکان: شرایط شهرستان‌ها در برنامه خاموشی چاه‌های کشاورزی لحاظ شود

صنوف یزد بهار امسال 337 میلیون تومان تخلف کردند

تاثیر گرانی آهن بر کاهش استحکام بناهای نوساز/روی آوردن فعالان این صنف به مشاغل کاذب

10 میلیارد ریال برای توسعه بخش مرکزی ابرکوه اختصاص یافت

قیمت گوشت مرغ در بازار یزد رقابتی شد

وام قرض الحسنه نقش مهمی در رونق تولید بهاباد دارد

افتتاح بزرگ‌ترین سیستم آبیاری هوشمند فضای سبز کشور در یزد

قیمت گوشت مرغ در یزد از 14000 تومان هم گذشت

تب گرما قیمت‌ میوه را شکست

چالش کمبود آب، ایجاد شغل در بهاباد را دشوار کرده است

روند فعالیت‌ها در مسیر توسعه استان امیدوارکننده است

شیوه‌نامه حمایت قضایی از تولیدکنندگان در یزد ‌ابلاغ شد + جزئیات

رفع مشکلات ارزی بخش خصوصی استان یزد توسط بانک مرکزی

بانک مرکزی تنها مقصر مشکلات ارزی کشور نیست

آغاز طرح پایش ارتباطات 337 روستای استان یزد

آتش بی‌احتیاطی گردشگران به جان نحیف مراتع مهریز افتاد

آجر در یزد گران شد

آب مشترکان پرمصرف قطع شود