خبر یزد

آخرين مطالب

مرور اخبار مهم استان ها

24 ساعت با ایرنا 31 سياسي

24 ساعت با ایرنا 31
  بزرگنمايي:

خبر یزد - استان‌ها - تاکید دولت بر سرمایه گذاری خارجی در کشور، اهمیت جایگاه چابهار برای توسعه سیستان و بلوچستان، موافقت رئیس جمهوری با افزودن شدن بشاگرد به طرح توسعه مکران، آغاز نشست کمیته سیاسی مجمع مجالس آسیایی در اصفهان، بافت فرش 600 متری، حذف و جمع آوری مدارس گلی و خشتی و اعلام انتخاب مادر شایسته ایرانی از جمله مهمترین اخبار استان‌ها ایرنا استان ها در 24 ساعت گذشته است.

خروجی سراسری استان ها، ویترین اخبار مهم و ملی 31 سایت استانی خبرگزاری جمهوری اسلامی است که به صورت روزانه بیش از 100 فرآورده شامل خبر، گزارش و میزگرد در آن انتشار می‌یابد و چکیده مهم‌ترین آنها هر روز برای آگاهی و بهره برداری مخاطبان در پی می‌آید:
فروشندگان سلاح شیمیایی به عراق هنوز محاکمه نشده‌اند
در آستانه هفتم تیر و حمله شیمیایی رژیم بعثی سابق عراق به سردشت در سال 1366 که 119 شهید و بیش از هشت هزار مصدوم شیمیایی به جا گذاشت، نماینده مردم سردشت و پیرانشهر در مجلس شورای اسلامی با اشاره به لزوم پیگیری حقوقی وضعیت قربانیان و بازماندگان این حمله گفت: کشورهایی که سلاح شیمیایی را در اختیار رژیم بعث عراق قرار دادند، هنوز در دادگاه‌های بین المللی محاکمه نشده‌اند و به بازماندگان و قربانیان این فاجعه ضد بشری غرامت پرداخت نکرده‌اند.
رسول خضری با اشاره به گذشت سه دهه از فاجعه بمباران شیمیایی سردشت، اضافه کرد: ایران و شهر سردشت، قربانی تروریسم بین الملل است و این امر باید در بین جهانیان تبیین شود.
تاکید دولت بر سرمایه گذاری خارجی در چابهار
معاون اقتصادی رئیس جمهوری که به چابهار سفر کرده است، گفت: سرمایه گذاری خارجی در ایران بویژه چابهار مورد تاکید دولت است و تمام حمایت‌ها در تسهیل سرمایه گذاری انجام خواهد شد.
محمد نهاوندیان افزود: ایجاد مشکلات پیش روی تولید و سرمایه گذاری را از هیچ کسی نمی‌پذیریم و با کسانی که موانع بر سر سرمایه گذار ایجاد کنند برخورد می‌شود.
نهاوندیان همچنین چابهار را با توجه به موقعیت راهبردی آن دارای اهمیت فراوانی برای توسعه سیستان و بلوچستان و کشور دانست که می‌تواند نقش مؤثری در صادرات و تولید داشته باشد.
معاون رئیس جمهوری در بازدید از مناطق حاشیه شهر چابهار بر ساماندهی اصولی این مناطق هم تاکید کرد و تسریع در رسیدن امکانات نظیر برق، آب و امکانات رفاهی برای ساکنان حاشیه شهر را خواستار شد.
وی گفت: دولت برای رفع مشکلات حاشیه نشینی اعتبارات خوبی را در نظر گرفته است و بزودی شاهد ساماندهی این مناطق خواهیم بود.
موافقت رئیس جمهوری با اضافه شدن بشاگرد به طرح توسعه مکران
استاندار هرمزگان گفت: مکاتبه‌ای با رئیس جمهوری در خصوص اضافه شدن بشاگرد به طرح توسعه مکران به منظور توسعه این شهرستان صورت گرفت که دستور پیگیری لازم را صادر کرد..
به گفته فریدون همتی، باید در سطح ملی یک ستاد وجود داشته باشد و توسعه سواحل مکران در استان‌های هرمزگان و سیستان و بلوچستان را پشتیبانی کند. ما به دنبال این هستیم که در هر شهرستان این منطقه، یک ستاد توسعه مکران ایجاد و توسط ستاد ملی حمایت شود.
بافت نخستین فرش یکپارچه 600 متری
بافت نخستین فرش یکپارچه 600 متری جهان توسط قالیبافان هنرمند تبریزی به پایان رسید. برای بافت این فرش که در 60 رج بافته شده و 70 رنگ و سه تن وزن دارد، 6 سال زمان در 2 نوبت کاری صرف شده است.
آغاز نشست کمیته سیاسی مجمع مجالس آسیایی در اصفهان
مجمع مجالس آسیایی به عنوان بزرگ‌ترین مجمع بعد از IPU که بین المجالس جهانی است، در سطح منطقه‌ای و قاره‌ای است که 56 پارلمان را پوشش می‌دهد و از میان آنها 42 کشور به صورت عضو دائم و 14 کشور عضو ناظر هستند.
نشست کمیته سیاسی مجمع با حضور نمایندگانی از 20 کشور آسیایی مانند ایران، افغانستان، بنگلادش، کامبوج، قبرس، اندونزی، عراق، اردن، لبنان، پاکستان، سوریه، ترکیه، ویتنام و قطر امروز آغاز شد و تا فردا پنجشنبه در اصفهان برگزار می‌شود.
عباس رضایی استاندار اصفهان برگزاری این نشست را فرصت مغتنمی برای تبادل نظر درباره مسائل و موضوع‌های مهم منطقه‌ای و بین المللی دانست.
رئیس هیأت روسی در کمیته سیاسی مجمع مجالس آسیایی هم گفت: این مجمع نقش مهمی برای همگرایی کشورهای منطقه به منظور مقابله با تحریم‌های امریکا دارد.
میخائیل ایملیانو (Mikhail Emelyanov) افزود: هدف اصلی پارلمان روسیه برای شرکت در این مجمع از جمله نشست امروز، بررسی و حل چالش‌های مشترکی است که با کشورهای دوست و هم پیمان خود داریم.
رئیس دوره‌ای اتحادیه مجمع مجالس آسیایی نیز در سخنانی گفت: با توجه به پیامدهای منفی تحولات کنونی در منطقه و جهان انتظار می‌رود در نشست کمیته سیاسی مجمع مجالس آسیایی، گام‌های جدی درباره بحث مهاجرت، آوارگان و تقویت بنیان‌های اجتماعی برداشته شود
آسمان اردوغان افزود: در منطقه تا حدودی از صلح و ثبات فاصله داریم به همین دلیل لازم است در سوریه، فلسطین و یمن اقدامات سازنده‌ای در کنار هم داشته باشیم تا بر آسیب‌ها و آلام مردم غلبه کنیم.
بسیج ملی کنترل فشار خون
با توجه به عوارض گسترده و جدی پرفشاری خون، بسیج ملی کنترل فشار خون بالا 27 اردیبهشت آغاز شد و تا 15 تیر ماه 1398 در سراسر کشور در حال اجراست.
براساس گزارش خبرنگاران ایرنا، غربالگری مبتلایان به فشار خون بالا در مناطق مختلف روستایی و شهری در سراسر کشور ادامه دارد و تاکنون شمار بسیار زیادی از
جمعیت بالای 30 سال، زنان باردار و بیماران کلیوی پایش شده‌اند.
توصیه‌های کارشناسان برای افراد پیش از سنجش فشار خون عبارت است از: آرام بودن و آرامش داشتن، استفاده از صندلی دارای پشتی جهت تکیه دادن، آویزان نبودن دست، استفاده از دستگاه فشارسنج مناسب به‌ویژه بازویی و دیجیتال، نخوردن چای و قهوه قبل از سنجش فشارخون و پرهیز از هیجان.
کشفیات نیروی انتظامی
کشف 80 هزار لیتر سوخت قاچاق به ارزش 5 میلیارد و 680 میلیون ریال در شهرستان بندرلنگه از کشفیات نیروی انتظامی در 24 ساعت گذشته است.
معاون عملیات فرماندهی انتظامی خراسان جنوبی نیز از کشف 98 کیلوگرم تریاک هنگام بازرسی از کامیون بنز حامل هندوانه در نهبندان خبر داد و اظهار داشت: مأموران ایست و بازرسی شهید حسینی سهل آباد نهبندان هنگام کنترل خودروهای عبوری به یک کامیون بنز مشکوک شدند و خودرو را برای بررسی بیشتر متوقف کردند.
مأموران پلیس مواد مخدر استان زنجان هم 10 کیلوگرم مواد مخدر از نوع تریاک از قاچاقچیان در این استان کشف و ضبط کردند.
در کردستان هم فرمانده انتظامی کردستان استان گفت: چهار میلیون و 178 هزار قلم داروی قاچاق در سه ماهه گذشته امسال در این استان کشف شد.
که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل 267 درصد رشد داشته است.
همچنین جانشین فرمانده انتظامی استان بوشهر گفت: یک فقره زمین خواری به ارزش 14 میلیارد ریال در شهرستان دیر این استان کشف شد.
سرهنگ حیدر سوسنی افزود: در پی کسب خبری مبنی بر تصرف، تخریب و ساخت و ساز غیرمجاز اراضی ملی توسط 2 نفر سودجو در شهرستان دیر، موضوع در دستور کار مأموران پلیس قرار گرفت.
وی بیان کرد: با استعلام از منابع طبیعی و محیط زیست شهرستان دیر مشخص شد 58 هزارمترمربع از اراضی ملی به ارزش 14 میلیارد ریال توسط این افراد تصرف شده است.
از سوی دیگر، با تلاش مأموران در یزد 267 کیلوکرم مواد مخدر شامل 247 کیلوگرم تریاک و 20 کیلوگرم حشیش در 2 عملیات جداگانه از 2 دستگاه خودرو عبوری در استان کشف شد که در این ارتباط 6 متهم دستگیر و با تشکیل پرونده تحویل مقام قضائی شدند.
همچنین فرمانده انتظامی قشم گفت: در بازرسی از یک خودروی پراید در قشم 9 کیلو و 900 گرم حشیش که به طرز ماهرانه‌ای در خودرو جاسازی شده بود، کشف شد و راننده 32 ساله خودرو نیز در این رابطه دستگیر شد.
افزایش 20 درصدی آمار دانشجویان خارجی در ایران
دکتر مجتبی صدیقی معاون وزیر علوم، تحقیقات و فناوری و رئیس سازمان امور دانشجویان گفت: هم اینک 39 هزار نفر دانشجوی خارجی در مقاطع مختلف در ایران مشغول تحصیل هستند که این آمار نسبت به سال قبل بیش از 20 درصد افزایش داشته است.
یکی از رویکردهای وزارت علوم، تحصیل دانشجویان خارجی در دانشگاه‌های کشور است که به دو شیوه اعطای بورس و هزینه شخصی انجام می‌شود.
مهار آتش سوزی در مراتع گچساران
آتش سوزی در جنگل‌ها و مراتع منطقه کلاغ نشین و خان احمد در شهرستان‌های گچساران و باشت که روز سه شنبه شروع شده بود پس از 24 ساعت تلاش امدادگران مهار شد.
به گفته فرماندار باشت، امدادگرانی از نیروهای دولتی و مردمی شهرستان‌های گچساران و باشت ومنابع طبیعی کهگیلویه و بویراحمد برای مهار این آتش سوزی مشارکت کردند.
تاکید بر مبارزه علمی با اعتیاد
نماینده مجلس و دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان کرمان گفت: علمی کردن مبارزه با مواد مخدر یکی از اقدامات در دست انجام است که در این زمینه از نتایج پایان نامه‌ها و پژوهش‌ها ی دانشگاهی استفاده می‌شود.
محمدرضا انارکی محمدی افزود: تعیین شعار "یاریگر هم باشیم" در سال جاری، نشان دهنده لزوم همکاری همه نهادها و مردم برای مبارزه با مواد مخدر است.
جمع آوری مدارس خشتی و گلی
رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور گفت که جمع آوری مدارس خشتی و گلی تا مهر 98 یکی از مهم‌ترین برنامه‌ها و اولویت‌های این سازمان است.
«مهراله رخشانی مهر» افزود: بر اساس برنامه ریزی های نیمه اول سال 97 این نوع مدارس در بیشتر استان‌ها جمع آوری شدند و مابقی آنها تا مهرماه سال جاری جمع آوری و به جز استان سیستان و بلوچستان مدرسه گلی و خشتی نخواهیم داشت.
96 درصد واکسن‌های دامی در کشور تولید می‌شود
رئیس سازمان دامپزشکی کشور گفت: 96 درصد واکسن‌های مورد نیاز حوزه دامی و بیش از 35 درصد واکسن حوزه پرنده به دست متخصصان توانمند داخل کشور تولید می‌شود.
علیرضا رفیعی پور روز چهارشنبه در پایان سفر خود به استان سمنان اظهار کرد: سال گذشته 12 میلیارد دز در حوزه طیور و 300 میلیون دز در حوزه دامی به منظور پیشگیری از تهدیدهای زیستی و تأمین سلامت دام و غذای سالم واکسیناسیون انجام شد.
وی ادامه داد: نگرانی در رابطه با کمبود واکسن و اقلام دارویی وجود ندارد و در زمینه دارویی، اقلام مورد نیاز تولیدکنندگان کشور برای هفت ماه آینده تأمین شده و سمنان به عنوان یکی از استان‌های پیشرو در زمینه تولید واکسن و داروهای دامی است که به اندازه 6 ماه نیاز کشور ذخیره دارد.
15 پهنه جنگل‌های هیرکانی ثبت جهانی می‌شوند
معاون میراث فرهنگی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گفت: ثبت جهانی 15 پهنه از اثر طبیعی جنگل‌های هیرکانی در محدوده استان‌های مازندران، گلستان، گیلان و سمنان در دستور کار است.
محمد حسن طالبیان روز چهارشنبه در جلسه شورای ثبت میراث ناملموس کشور در شهر سرعین افزود: از 2 میلیون هکتار جنگل‌های هیرکانی، 15 پهنه برای ثبت انتخاب شده و می‌تواند تحول قابل توجهی در گردشگری استان‌های ذکر شده به دنبال داشته باشد.
مادر شایسته ایرانی انتخاب می‌شود
بنیانگذار بنیاد فرهنگی بین المللی مادر گفت: مادر شایسته ایران اسلامی از بین استان‌های کشور امسال انتخاب و به عرصه بین المللی معرفی می‌شود.
«غلامرضا محمدی» روز چهارشنبه در دومین آیین تجلیل از مادران نمونه استان مرکزی افزود: آیین نکوداشت از مادران نمونه در 29 استان کشور برگزار شده است و اراک دومین کلانشهری است که این آئین را برای پاسداشت خدمات مادران برگزار می‌کند.
وی اظهار داشت: امسال برای نخستین با از مادران 17 قومیت و چهار دین الهی نیز با هدف اتحاد و انسجام ملی تجلیل می‌شود.
استکبار با سرنگونی پهپاد آمریکایی گیج و مبهوت شد
رئیس سازمان بسیج مستضعفین با اشاره به انهدام پهپاد فوق پیشرفته آمریکایی با تیزهوشی و تخصص سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: بار دیگر سران استکبار و رئیس جمهوری آمریکا گیج و مبهوت قدرت نظامی ایران اسلامی شدند و به قدرت نظامی کشورمان پی ببرند.
به گزارش روابط عمومی سپاه امام علی بن ابیطالب (ع) قم، سردار سرتیپ پاسدار غلامحسین غیب پرور روز چهارشنبه در همایش تخصصی مسئولان و مدیران فرهنگی سپاه‌های استانی سراسر کشور در مجتمع یاوران مهدی (عج) استان قم ابراز امیدواری کرد: همان طور که در عرصه نظامی حرف برای گفتن داریم باید در عرصه فرهنگی نیز حرف برای گفتن داشته باشیم تا دشمنان در رسیدن به اهدافشان مأیوس باشند و نتوانند مانع درخشش طلوع خورشید انقلاب اسلامی در جهان شوند.

لینک کوتاه:
https://www.khabareyazd.ir/Fa/News/91358/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

هدایت دانشجویان در قالب طرح بورسیه به صنایع میبد

رگبار پراکنده و بارندگی در برخی مناطق استان یزد

ساماندهی و اصلاح نقاط حادثه خیز در میبد

بارش باران در یزد

نقش ارتش در دفاع مقدس و امنیت تبیین شود

غیر قانونی بودن ابطال رأی‌های کمیسیون بند 20 در رابطه با مشاغل محیط زیستی

ابطال آرای کمیسیون بند 20 ماده 55 قانونی نیست

بهره برداری از شبستان امامزاده عبدالله تا پنج ماه آینده + عکس

برپایی نمایشگاه دست‌های کوچک اندیشه‌های بزرگ در یزد

اعزام 10 تیم هلال احمر یزد به سیستان و بلوچستان

٣ مفقودی سیل جنوب کرمان پیدا شدند

ماجرای تنبیه بدنی وحشتناک دانش‌ آموز مرزن‌ آبادی

احتمال وقوع سیل در این سه استان

تجهیزات شهرداری اردکان مناسب نیست

بهره برداری از شبستان امامزاده عبدالله به زودی

تشریح برنامه‌های هفته سلامت در مهریز

1200 تن شکر در سکوهای تنظیم بازار یزد توزیع می‌شود

حمله افراد ناشناس به کارشناسان اورژانس اهواز

پزشک قلابی در خاتم یزد دستگیر شد

اولین نشست رفع موانع سرمایه گذاری جزیره کیش درسال جهش تولید با مشارکت مردم

خدمت توام با تکریم مهمترین اصل در بنیاد شهید و امور ایثارگران است

تکریم مدیرکل بنیاد مازندران از جانباز سرافراز سرتیپ دوم صلواتی

فعالیت سامانه بارشی تا پیش از ظهر امروز در استان

نقش موثر هنر در انتقال اندیشه شهدا به نسل آینده + عکس

پروژه نهضت ملی مسکن شهرستان نیر 70 درصد پیشرفت فیزیکی دارد

خدمت رسانی به گردشگران و مسافران بهاباد به نحو احسن

حضور تیم رباتیک دانشگاه آزاد یزد در مسابقات بین‌المللی ربوکاپ

اعزام 10 تیم امدادی هلال احمر یزد به مناطق سیل زده سیستان و بلوچستان

اینفوگرافی/ برجسته‌ترین بنا‌های تاریخی ایران به‌بهانه روز جهانی بناها و محوطه‌های تاریخی

ثبت 62.9 میلیمتر باران در مهریز یزد

زمان واریز سهمیه جدید بنزین اعلام شد

اجاره‌بها در استان یزد مدیریت شود

دهمین نمایشگاه گل و گیاه یزد

جاری شدن سیل در رودخانه شور آسفیچ

فیلمی از بارش باران در بهاباد

شکوفه‌های بهاری زیر بارش باران

بدمینتون‌باز یزدی اعزامی به مسابقات آسیا تجلیل شد

اعزام 10 تیم امدادی هلال‌احمر یزد به مناطق سیل‌زده سیستان و بلوچستان

بارندگی‌ها خسارتی نداشته است

اوقات شرعی پنجشنبه 30 فروردین در یزد

واژگونی اتوبوس مسافربری در یزد حادثه ساز شد

کنایه سنگین نماینده مجلس به رئیسی درباره قیمت دلار

رئیسی اسرائیل را تهدید به پاسخ شدیدتر کرد

بارش رحمت الهی در استان کویری یزد

هشدار سطح زرد نیز برای کشاورزی صادر شد/احتمال سرمازدگی محصولات کشاورزی از پنجشنبه تا جمعه

فیلمی از جاری شدن آب در مسیل تفت

ادارات مانع اجرای رای کمیسیون‌های شورای شهر نشوند

تحقیق و تفحص از اجرای پروژه بلوار مرحوم ابوترابی

فعالیت سامانه بارشی تا پیش از ظهر فردا در استان

بارش باران در بهاباد و آبگرفتگی معابر