خبر یزد

آخرين مطالب

صادرات 6.1 میلیون دلاری فناوری توسط پارك علم و فناوری یزد علمي

  بزرگنمايي:

یزد آنلاین - 800x600 رییس پارك علم و فناوری یزد یكی موارد مورد تمركز این پارك در سال‌های اخیر را توسعه صادرات فناوری ذكر كرد و اظهار كرد: پارك علم و فناوری یزد طی سه سال اخیر 6.1 میلیون دلار صادرات فناوری داشته كه از این منظر 10 درصد صادرات پارك‌های كشور را به خود اختصاص داده است.
به گزارش ایسنا – منطقه یزد، «داریوش پورسراجیان» امروز در جمع خبرنگاران، پارك علم و فناوری یزد را از پارك‌های نسل اول كشور با قدمتی 15 ساله خواند و گفت: به تناسب این قدمت جایگاه و نیازهای پارك نیز متفاوت از پارك‌های جوان‌تر است چرا كه به لحاظ عملكردی نیز زیرمجموعه‌های پاركی با این سابقه فعالیت بسیار موثرتر خواهد بود.
وی یكی از موضوعات مورد تمركز در پارك علم و فناوری یزد را ارتقای كیفیت خدمات پس از اقدامات ترویجی و تبلیغی سال‌های گذشته ذكر كرد و گفت: در همین راستا نیز نظام ارزیابی عملكرد پارك بارها مورد بازنگری قرار گرفته و هر مرتبه، شرایط و شاخص‌های سختگیرانه‌تری ملاك ارزیابی‌ها قرار گرفته است.
وی یكی دیگر از سیاست‌های پارك علم و فناوری را تمركز روی چالش‌های حوزه بازار شركت‌های مستقر در پارك عنوان كرد و یادآور شد: در سه سال گذشته 240 هسته و موسسه فناور در مراكز وابسته به پارك مورد حمایت قرار گرفته‌اند كه این موسسات و هسته‌ها به طور مستقیم برای 600 نفر اشتغال پایدار ایجاد كرده‌اند.
پورسراجیان كمك به حضور شركت‌های فناور پارك در عرصه‌های بین‌المللی و توسعه صادرات فناوری را سومین رویكرد پارك علم و فناوری یزد برشمرد و در این باره تصریح كرد: در همین راستا نیز علاوه بر برگزاری تورهای علمی بین‌المللی، ایجاد نهاد بین‌المللی مبادلات فناوری را در دستور كار قرار داده‌ایم كه اولین دفتر آن نیز در كشور گرجستان شكل گرفت.
وی در همین رابطه گفت: پیرو تفاهم همکاری‌های علمی و فناوری میان پارک علم و فناوری یزد و پارک گرجستان و برگزاری فروم مذاکرات در تفلیس، شرکت‌های حاضر در فروم پس از مذاکرات متعدد در چارچوب همکاری‌های مشترک به 40 تفاهم دست یافتند كه تاكنون منجر به سه قرارداد مابین شرکت‌های فناور ایرانی و شرکت‌های گرجی شده است.
رییس پارك علم و فناوری یزد در همین رابطه از تلاش پارك برای ترویج این دفاتر مبادلات فناوری در دیگر كشورهای منطقه از جمله تركیه و عمان خبر داد.
وی با اشاره به تمركز چند سال اخیر پارك فناوری یزد در حوزه توسعه صادرات فناوری‌های بومی به دیگر كشورهای جهان، اعلام كرد: طی سه سال اخیر 6.1 میلیون دلار صادرات فناوری از طریق پارك یزد صورت گرفته كه از این منظر 10 درصد صادرات پارك‌های كشور را به خود اختصاص داده‌ایم.
پورسراجیان توسعه فعالیت‌های صندوق پژوهش و فناوری و تغییر ساختاری آن را در جهش عملكردی این صندوق بسیار قابل توجه دانست و افزود: با ورود این صندوق به حوزه سرمایه‌گذاری‌های خطرپذیر در حال حاضر هفت طرح سرمایه‌گذاری خطرپذیر و توسعه عاملیت‌های صندوق به بیش از 100 میلیارد ریال را شاهدیم كه ساز و كار پایداری برای حمایت مالی مدیریت شده و كنترل شده از طرح‌های مورد تایید صندوق خواهد بود و نتیجه این اقدامات نیز كسب رتبه برتر كشور در بین صندوق‌های پژوهش و فناوری كشور بوده است.
وی از انقاد تفاهم همكاری پارك فناوری استان با بیش از 50 نهاد مرتبط با موضوع علم و فناوری در سطح ملی و بین‌المللی خبر داد و افزود: معتقد به توسعه علم و فناوری در تمام استان متناسب با ظرفیت‌ و پتانسیل‌های هر شهرستان هستیم لذا با ایجاد دفاتر در تمام شهرستان‌های یزد سعی در ارائه خدمات پارك به تناسب خواست همان منطقه داریم.
این مسئول همچنین در بخش دیگری از سخنانش بیان كرد: سال گذشته در قابل برنامه‌های سیاستی اقتصاد مقاومتی و ستاد راهبردی اقتصاد مقاومتی، 50 طرح فناوری برای بهسازی واحدهای استان عرضه شد.
وی در ادامه از ارزیابی 261 پرونده ثبت اختراع د نایید بیش از 90 پرونده از سوی دفتر ثبت اختراعات و مالكیت‌های فكری خبر داد و گفت: پارك علم و فناوری یزد در این مدت از 220 طرح نوآوری نیز از طریق مركز توسعه نوآوری حمایت داشته است.
رییس پارك علم و فناوری یزد به ایجاد مراكز خاص توسعه فناوری در این پارك نیز اشاره و از آن جمله مركز توسعه كاشی و سرامیك، مركز توسعه آب، مركز توسعه فناوری‌های نرم و هویت‌ساز، مركز توسعه انرژی‌های تجدیدپذیر، مركز توسعه فناوری‌های نوین شهری و نیز مركز توسعه فناوری‌ صنایع هوایی را نام برد.
وی در بخش پایانی سخنانش با پاسخ به سئوالات خبرنگاران ضمن اشاره به این كه در حال حاضر 160 شركت در پارك علم و فناوری یزد مستقر هستند ولی 40 شركت به دلیل كمبود فضای فیزیكی در صف انتظار برای استقرار و حمایت از سوی پارك قرار دارند، تصریح كرد: البته به زودی ساختمان جدیدی به مساحت پنج هزار مترمربع در مجموعه اقبال آماده بهره‌برداری خواهد شد كه با راه‌اندازی آن این صف استقرار نیز با پایان خواهد رسید.
پورسراجیان در مورد جایگاه پارك علم و فناوری در سند ملی توسعه استان نیز اظهار كرد: بخشی از این سند كه به حوزه فناوری پرداخته، عمدتاً كلان‌تر و در قالب منطقه وی‍ژه علم و فناوری یزد كه پارك نیز در درون آن قرار گرفته است، دیده شده است ولی اعتقاد داریم كه با توجه به اهمیت توسعه اقتصادی مبتنی بر دانش و محدودیت‌هایی كه در استان كه اهتمام به این موضوع را مضاعف كرده است، باید بیشتر به حوزه علم و فناوری در استان پرداخته شود لذا پیگیری‌هایی را در این زمینه داشته‌ایم.
انتهای پیام

لینک کوتاه:
https://www.khabareyazd.ir/Fa/News/9172/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

ذخیره 2 میلیون مترمکعب آب در بند خاکی فهرج

برخورد با متخلفین تغییر کاربری غیرمجاز اراضی کشاورزی در مهریز

رعایت نظم درساعت فعالیت نانوایی ها‌ی بهاباد

وضعیت جاده‌ها، امروز 7 اردیبهشت 1403؛ ترافیک سنگین در محور چالوس

ترافیک سنگین در محور چالوس/بارش باران در برخی محورهای 3 استان

7 بوم‌گردی برتر یزد که باید بشناسید

حضور شمشیربازان چادرملو در رقابت‌های انتخابی آسیا

آغاز عملیات روکش آسفالت 10 کیلومتر محور طبس یزد

نقش آفرینی جوانان نخبه در توسعه جهش تولید/جلوی مونتاژ‌ها را بگیرید

بازدید مدیر عامل شرکت آبفای استان یزد از تصفیه خانه آب شهر میبد

انجام 2 پرواز به مقصد مدینه منوره

ترافیک سنگین در محور چالوس/ این محورها مسدود هستند

پیش بینی آسمان ابری در آدینه استان یزد

اقدام فوری برای مرمت بند خاکی ابراهیم آباد

فجر ساعت پخش زنده بازی مس کرمان و چادرملو اردکان‌ + پخش آنلاین

رواج بی حجابی در جامعه توطئه دشمنان است

جهش تولید با رشد استعداد کارگران محقق می‌شود

رشد 10 برابری طرح حوزه راه شهرستان مهریز

نرخ بازار باید منصفانه و اسلامی باشد/ ضرورت توجه به حق و حقوق کارگران

امتیاز صدرشیمی در لیگ برتر فوتبال ساحلی کشور به مهریز انتقال یافت

ایجاد سامانه اعلام بار مجازی راهگشای مشکلات حمل‌ و نقلی مهریز است

کارگران رکن مهم اقتصاد کشور هستند

عشق زندگی می بخشد

اکنون کجاست؟ کسی که فراموشش کردم

یک جهان راز درآمیخته داری به نگاه

با آنکه دلم از غم هجرت خون است

داستانک/ راه نجات

میدان مغناطیسی زمین 3.7 میلیارد ساله است

دانشمندان تنها در 150 دقیقه الماس ساختند

برگزاری‌ مسابقات قرآن دانش‌آموزان و فرهنگیان در یزد

آبگیری 30 درصد سازه‌های آبی در استان یزد/ خسارت سیل به 21 رشته قنات

مصاف پاریزه رکردستان با نماینده یزد

تخصیص بیش از 3 هزار میلیارد ریال اعتبار برای تأمین برق شهرک‌های صنعتی یزد

آخرین وضعیت جاده‌های کشور؛ امروز جمعه 7 اردیبهشت / بارش باران در محورهای مواصلاتی 3 استان

اجرای برنامه هفتم توسعه نیازمند اهتمام ویژه

اوقات شرعی جمعه 7 اردیبهشت در یزد

ادامه رگبار باران در جنوب شرق کشور

خداوند در حادثه طبس، نصرت خود را آشکار کرد

اینفوگرافی/ 6 نشانه پنهان ابتلا به فرسودگی شغلی

مناسبت روز/ جمعه، 7 اردیبهشت‌ماه

380 نفر در کمیسیون‌ پزشکی و تعیین درصد جانبازی شرکت کردند

داستانک/ انسان های بازنده

بعضی از رنج ها‌‌‌‌‌‌‌ را نمیشه حل کرد!

تصاویری از لحظه فرود آپولو 11 بر سطح ماه در سال 1969

ادامه کمک های اتحادیه اروپا به افغانستان

همکاری اقتصادی خراسان رضوی و هرات افغانستان

محاکمه یک پرستار قلابی به جرم قتل زن مسن

ماجرای قتل هولناک پدر به دست دختر جوانش

عاملان تیراندازی در اتوبان همت دستگیر شدند

بخشی از کتاب/ چون که او گل من است