خبر یزد

آخرين مطالب

معاون استاندار یزد تاکید کرد:

‌بهبود شرایط زیست‌محیطی صنایع یزد از طریق گازرسانی اقتصادي

  بزرگنمايي:

خبر یزد - معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار یزد با تاکید بر اهمیت بالای بحث آلایندگی در صنعت استان، اظهار کرد: با تحقق گازرسانی به حوزه صنعت می‌توان شاخص‌های زیست محیطی صنایع استان را به وضعیت مطلوب رساند.
به گزارش ایسنا – منطقه یزد، «محسن صادقیان» در دیدار با مدیران شرکت گاز استان یزد از فعالیت‌های این شرکت در سال‌های اخیر قدردانی کرد و گفت: خوشبختانه روند گازرسانی در استان یزد با سرعت خوبی همراه بوده و گزارش‌های عملکرد ارائه شده در گاز رسانی 100 درصد به شهرها و 95 درصد روستاهای استان نشانگر موفقیت این شرکت در استان است.
وی شرکت گاز را به عنوان پایه و اساس و زیرساخت استان در بحث رفاه اجتماعی، اقتصادی، کشاورزی و محیط زیست دانست و ادامه داد: امروز در بحث‌های محیط زیستی صنعت باید حمایت‌های لازم را برای گازرسانی به صنایع ‌استان داشته باشیم و مشکلات موجود در این راستا را برطرف و در اجرای این خدمت تسریع کنیم.
صادقیان در ادامه با اشاره به اهمیت ایجاد صنعت سبز با گازرسانی به صنایع، عنوان کرد: امروز بحث آلایندگی در صنعت برای ما بسیار مهم است حتی می توانیم بگوئیم که اهمیت آن از موضوع آب صنایع مهم‌تر است که با تحقق گاز‌رسانی صنایع می توانیم شاخص زیست محیطی را به وضعیت مطلوب برسانیم و در بحث بهداشت و سلامت در استان و کاهش بیماری ها و آسیب های عمومی نیز موفقیت داشته باشیم.
معاون استاندار در ابتدا ضمن تشریح سیاست‌های معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری یزد نسبت به برپایی جلسات متدوام ‌و هم‌اندیشی با دستگاه‌های اجرایی این حوزه در استان در سال جاری، اظهار کرد: متاسفانه یکی از مشکلات امروز در جامعه مدیریتی استان عدم جانشین‌پروری و عدم کار‌آیی و اثربخشی در بدنه کارشناسی دستگاه‌های اجرایی استان است.
این مسئول افزود: امروز بنا به دلایل مختلف از عدم جذب نیروی‌های توانمند و بی‌توجهی به نیازهای مالی و معنوی کارکنان، تا بی‌تفاوتی و سرخوردگی و عدم وجدان کاری در کارمندان باعث ایجاد شرایط نامناسب خدمت‌رسانی به مردم و عدم پویایی و تحرک در فعالیت و وظایف برخی از دستگاه‌ها شده است و چون دولت نمی‌تواند نیازهای زیر مجموعه خود را مانند بخش خصوصی برطرف کند، نیروهای کارآمد و توانمند تمایل به کار در بخش‌های خصوصی را دارند.
صادقیان با ذکر توجه مدیران به زیرمجموعه‌های اداری و تلاش در جهت توانمند‌سازی و ارتقا کارکنان خود در پست‌های معاونت با در نظر گرفتن شایسته سالاری، ادامه داد: امروز در بین دستگاه‌های دولتی همچون شرکت گاز شاهد حضور نیروهای توانمند خوبی هستیم که باید با برنامه‌ریزی ضمن هدایت، مراقبت و توجه در سالهای بعد به عنوان سرمایه‌های باتجربه دستگاه دولتی با کسب پست‌های مدیریتی، مدیرانی موفق برای استان و کشور شوند.
معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار با تاکید بر برگزاری جلسات هم‌اندیشی مدیران استان با دستگاه‌های ستادی به صورت حداقل دو بار در سال، گفت: با توجه به اهداف حکمرانی خوب که مد نظر استاندار محترم است ما باید در زمینه‌های مشارکت، شفافیت، پاسخگویی به همراه اثر بخشی و کارآمدی و حاکمیت قانون برنامه ریزی و تلاش کنیم.
وی با تصریح مشارکت دولت، بخش خصوصی و جامعه مدنی در جهت توسعه پایدار، عنوان کرد: وظیفه ما به عنوان مستخدم دولت خدمت‌رسانی به مردم است و برای موفقیت در بسیاری از حوزه‌ها نیازمند مشارکت مردم هستیم.
معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار از مدیران حوزه عمرانی استان خواست تا ضمن شفافیت در فعالیت‌ها و وظایف خود در پاسخگویی مناسب به مردم اهتمام بیشتری داشته باشند و کارآمدی و اثربخشی در تصمیم گیری ها و عملکردهای ما باید دیده شود.
وی افزود: در کارگروه زیربنایی قصد داریم با حرکت به سمت الکترونیکی کردن کارها، به دنبال کاهش حضور ارباب رجوع در ادارات دولتی و کم کردن بروکراسی اداری هستیم تا در کمترین زمان تصمیمات اثرگذار و کارآمد گرفته شود.
وی تاکید کرد: بارها از مدیران خواسته‌ام تا در پیاده‌سازی این سیستم کمک کنند و بدون سرگردان کردن و اتلاف وقت و زمان ارباب رجوع پاسخ نه یا آری به درخواست ارباب رجوع‌ها در اولین مراجعه آنها داده شود‌، این بسیار مناسب‌تر است تا ارباب رجوع پس از 6 ‌تا 7 ماه دوندگی در ادارات پاسخ منفی از کارگروه‌ها و کمیسیون‌ها دریافت کنند.
صادقیان در پایان ضمن بررسی مباحث مربوط به مدیریت یکپارچه شهری در بستر GIS ، گفت: خوشبختانه دستگاه‌های دولتی دارای زیرساخت‌های مناسبی در بانک‌های اطلاعاتی بخصوص ‌GIS هستند ولی همه به صورت جزیره‌ای و جداگانه در دستگاه‌ها عمل می کنند که در راس مدیریت یکپارچه شهری و همچنین مدیریت بحران می‌توانیم با محوریت مدیریت بحران استان و شهرداری در جهت یکپارچگی سازی آنها تلاش کنیم.
انتهای پیام

لینک کوتاه:
https://www.khabareyazd.ir/Fa/News/94073/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

ذخیره 2 میلیون مترمکعب آب در بند خاکی فهرج

برخورد با متخلفین تغییر کاربری غیرمجاز اراضی کشاورزی در مهریز

رعایت نظم درساعت فعالیت نانوایی ها‌ی بهاباد

وضعیت جاده‌ها، امروز 7 اردیبهشت 1403؛ ترافیک سنگین در محور چالوس

ترافیک سنگین در محور چالوس/بارش باران در برخی محورهای 3 استان

7 بوم‌گردی برتر یزد که باید بشناسید

حضور شمشیربازان چادرملو در رقابت‌های انتخابی آسیا

آغاز عملیات روکش آسفالت 10 کیلومتر محور طبس یزد

نقش آفرینی جوانان نخبه در توسعه جهش تولید/جلوی مونتاژ‌ها را بگیرید

بازدید مدیر عامل شرکت آبفای استان یزد از تصفیه خانه آب شهر میبد

انجام 2 پرواز به مقصد مدینه منوره

ترافیک سنگین در محور چالوس/ این محورها مسدود هستند

پیش بینی آسمان ابری در آدینه استان یزد

اقدام فوری برای مرمت بند خاکی ابراهیم آباد

فجر ساعت پخش زنده بازی مس کرمان و چادرملو اردکان‌ + پخش آنلاین

رواج بی حجابی در جامعه توطئه دشمنان است

جهش تولید با رشد استعداد کارگران محقق می‌شود

رشد 10 برابری طرح حوزه راه شهرستان مهریز

نرخ بازار باید منصفانه و اسلامی باشد/ ضرورت توجه به حق و حقوق کارگران

امتیاز صدرشیمی در لیگ برتر فوتبال ساحلی کشور به مهریز انتقال یافت

ایجاد سامانه اعلام بار مجازی راهگشای مشکلات حمل‌ و نقلی مهریز است

کارگران رکن مهم اقتصاد کشور هستند

عشق زندگی می بخشد

اکنون کجاست؟ کسی که فراموشش کردم

یک جهان راز درآمیخته داری به نگاه

با آنکه دلم از غم هجرت خون است

داستانک/ راه نجات

میدان مغناطیسی زمین 3.7 میلیارد ساله است

دانشمندان تنها در 150 دقیقه الماس ساختند

برگزاری‌ مسابقات قرآن دانش‌آموزان و فرهنگیان در یزد

آبگیری 30 درصد سازه‌های آبی در استان یزد/ خسارت سیل به 21 رشته قنات

مصاف پاریزه رکردستان با نماینده یزد

تخصیص بیش از 3 هزار میلیارد ریال اعتبار برای تأمین برق شهرک‌های صنعتی یزد

آخرین وضعیت جاده‌های کشور؛ امروز جمعه 7 اردیبهشت / بارش باران در محورهای مواصلاتی 3 استان

اجرای برنامه هفتم توسعه نیازمند اهتمام ویژه

اوقات شرعی جمعه 7 اردیبهشت در یزد

ادامه رگبار باران در جنوب شرق کشور

خداوند در حادثه طبس، نصرت خود را آشکار کرد

اینفوگرافی/ 6 نشانه پنهان ابتلا به فرسودگی شغلی

مناسبت روز/ جمعه، 7 اردیبهشت‌ماه

380 نفر در کمیسیون‌ پزشکی و تعیین درصد جانبازی شرکت کردند

داستانک/ انسان های بازنده

بعضی از رنج ها‌‌‌‌‌‌‌ را نمیشه حل کرد!

تصاویری از لحظه فرود آپولو 11 بر سطح ماه در سال 1969

ادامه کمک های اتحادیه اروپا به افغانستان

همکاری اقتصادی خراسان رضوی و هرات افغانستان

محاکمه یک پرستار قلابی به جرم قتل زن مسن

ماجرای قتل هولناک پدر به دست دختر جوانش

عاملان تیراندازی در اتوبان همت دستگیر شدند

بخشی از کتاب/ چون که او گل من است