خبر یزد

آخرين مطالب

/گزارش/

برندسازی لازمه ورود صنایع یزد به بازارهای بین‌المللی است اقتصادي

برندسازی لازمه ورود صنایع یزد به بازارهای بین‌المللی است
  بزرگنمايي:

خبر یزد - معاون امور صنایع کوچک و متوسط شرکت شهرکهای صنعتی یزد با بیان این‌که دوره آموزش برندسازی برای صنایع کوچک و متوسط این استان برگزار می‌شود، گفت: برندسازی لازمه ورود واحدهای صنعتی کوچک و متوسط به بازارهای بین‌المللی است.
به گزارش ایسنا-منطقه یزد،«محمد دهقان» با اشاره به ضرورت حمایت از صنایع استان، عدم آموزش برندسازی را یکی از مهمترین دغدغه‌های توسعه اقتصادی در کشور عنوان و اظهار کرد: صنایع کوچک و متوسط به دلیل نوع فعالیت و چابکی خاص خود نقش مهمی در توسعه زود بازده اقتصادی ایفا می‌کنند.
وی حمایت از واحدهای صنعتی کوچک و متوسط را یکی از اولویت‌های جدی شرکت شهرکهای صنعتی در استان یزد دانست و افزود: ‌‌‌‌خوشبختانه سیاست استان در راستای حمایت از واحدهای صنعتی تقویت و توانمندسازی بیش از پیش در حوزه بازاریابی و ورود به بازارهای بین‌المللی است.

معاون امور صنایع کوچک و متوسط شرکت شهرکهای صنعتی استان یزد، برندسازی را اولین اولویت صنایع استان یزد برای ورود به بازارهای خارجی دانست و گفت: برگزاری دوره‌های آموزشی برندسازی از جمله برنامه‌های شرکت شهرکهای صنعتی یزد برای واحدهای صنعتی کوچک و متوسط است.
این مسئول با اشاره به ضرورت استفاده از ظرفیت بومی برای توسعه اقتصادی، تصریح کرد: خوشبختانه یزد از جمله استان‌های غنی کشور در حوزه منابع انسانی متخصص دانشگاهی و اقتصادی است.
وی کیفیت و تنوع را یکی مهمترین ویژگی محصولات بومی در استان دانست و بیان کرد: متأسفانه تاکنون آن طور که باید و شاید به بحث برندسازی ظرفیت‌های اقتصادی داخلی توجه نشده است.
معاون شرکت شهرکهای صنعتی یزد با اشاره به اهمیت راه‌اندازی مرکز فناوری و کسب و کار در استان، ادامه داد: ارائه مشاوره‌های تخصصی به واحدهای صنعتی کوچک و متوسط از دیگر اقدامات انجام شده و در دستور کار شرکت شهرکهای صنعتی استان یزد است.
صنعت نساجی یزد فاصله زیادی با عصر بردینگ دارد

«داود احمدی» یک مدرس و کارشناس ارشد حوزه برندسازی در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا-منطقه یزد، اظهار کرد: به نظر می‌رسد عدم توجه به مقوله برندسازی متناسب با ظرفیت‌های اقتصادی ایران نقش مهمی در جلوگیری از معرفی آن طور که باید واحدهای صنعتی و تولیدی استان و کشور به بازارهای بین المللی ایفا کرده است.
وی افزود: به طور مثال صنعت نساجی یزد که از جمله ظرفیت‌های هنری و اقتصادی این استان است علی‌رغم کیفیت، سابقه و تنوع، به دلیل عدم برندسازی مناسب در حال حاضر به نام برندهای غیر ایرانی در بازارهای داخلی و خارجی عرضه می‌شود.
این مدرس برندینگ گفت: عدم توجه به بحث مهم و کاربردی برندسازی در حقیقت از بین بردن بعد فرهنگی و هویت اصیل ظرفیت اقتصادی و هنری صنایع مختلف نظیر نساجی است.
احمدی توجه به جایگاه امروز صنعت نساجی استان یزد و مقایسه کردن این مهم نسبت به 50 سال گذشته را تلنگری موثر در این خصوص دانست و بیان کرد: متأسفانه در حال حاضر هیچ سازمان و تیم حرفه‌ای برای ساماندهی عرضه بروز محصولات نساجی در استان یزد وجود ندارد.
وی عدم توجه به مقوله بسته‌بندی نساجی، طراحی متناسب با فرهنگ بومی و نیاز مخاطب و عدم بازاریابی بین‌المللی با نام پارچه یزدی و عدم برنامه‌ریزی مناسب برای برندسازی را از جمله چالش‌های جدی در حوزه نساجی عنوان و تصریح کرد: ‌‌‌علی‌رغم سابقه دیرینه صنعت نساجی و همچنین تولیدات متنوع و مختلف هنوز هم این مهم در استان و کشور فاقد شعار، لوگو و رنگ ثابت و مشخص است.
این مدرس برندیگ با بیان این‌که شرایط کنونی بازار و صنعت نساجی یزد فاصله زیادی با عصر برندیگ دارد، بیان کرد: عصر برندینگ امروز به مسیری مطمئن برای توسعه اقتصادی در سطوح مختلف تبدیل شده و سعی دارد ظرفیت‌های اقتصادی نقاط مختلف جهان را آن طور که باید به مخاطبین معرفی و علاوه بر افزایش میزان فروش جامعه هدف را با هویت‌های مختلف فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی آشنا کند.
فله فروشی، آفت برند نساجی یزد
احمدی توجه به کیفیت خوب، بازاریابی مناسب و هویت شناسی را از جمله عناصر برندسازی دانست و تأکید کرد: متأسفانه در حال حاضر مصرف کننده نهایی در حوزه نساجی بدون شناخت از تولید کننده نسبت به انتخاب جنس اقدام می کند و این از جمله مغایرت‌های فرآیند معرفی نساجی یزد با علم برندینگ است.
وی گفت: فله فروشی یکی از آفت‌های جدی در راستای معرفی بیش از پیش صنعت و هنر نساجی یزدی است که باید برای رفع این چالش اقدامی جدی و در شأن انجام شود.
وی آشنایی کامل مشتری با تولید کننده را یکی از اهداف برندسازی عنوان کرد و افزود: برند در حقیقت ابزاری برای ایجاد ارتباط بیشتری و عمیق‌تر بین مشتری و تولید کننده است.
احمدی عدم آموزش لازم در حوزه برندیگ و عدم آشنایی بسیاری از مدیران صنایع تولیدی کوچک و متوسط را از جمله مهمترین چالش استان و کشور در حوزه نساجی دانست و بیان کرد: نگرش امروز بازارهای بین‌المللی تغییر کرده و اگر صنعتگران ایرانی آن طور که باید خود را به بحث برندینگ و بازاریابی حرفه تجهیز نکنند نمی‌توان آینده‌ای روش برای ظرفیت‌های اقتصادی استان و کشور متصور بود.
این مدرس برندینگ در استان یزد با بیان این‌که فعالیت اقتصادی و برندسازی دو بال پرواز در حوزه صنعتی و تولیدی هستند، اظهار کرد: فرآیند برندینگ به صاحبان صنایع و واحدهای تولیدی کمک می‌کند که مخاطب آن چیزی را که تولید کنند می‌خواهد در موردش بداند.
این کارشناس ارشد حوزه برندسازی در پایان سخنان خود ارتقای وضعیت اجتماعی و افزایش اعتماد عمومی را از جمله ویژگی‌های توجه به مقوله برندینگ دانست و بیان کرد: برندسازی، توجه به کیفیت و معرفی اصالت محصول فارغ از گرانی و گرانفروشی است.
انتهای پیام

لینک کوتاه:
https://www.khabareyazd.ir/Fa/News/95927/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

نانوگرافن پروانه‌ای برای استفاده در حوزه کوانتومی ساخته شد

در نشر و انتقال آرمان‌های انقلاب دچار ضعف هستیم

بازدید معاون مدیر منطقه ای برنامه جهانی غذا از یزد

همکاری اقتصادی خراسان رضوی و ولایت هرات وارد مرحله جدید شد

تداوم بارش‌های رگباری در استان یزد

آشنایی معاونان و معلمان پرورشی مدارس یزد با فرهنگ اهدای خون

المپیاد ملی آموزش هنر نخستین گام در جهت رقابت بین آموزشگاه‌ها

دیدار چهره به چهره مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان اردبیل با جامعه معظم ایثارگری

از زر و سیم جهان پاس نظر باید داشت

موفقیت ایران در ساخت موتور بنزینی 6 سیلندر

تست موفق اولین موتور 6سیلندر ایرانی

طرح جمع آوری اتباع غیر مجاز در استان یزد

کشف رشوه خواری و پولشویی بیش از 20 میلیاردی در استان یزد

بافق میزبان کنفرانس بین المللی تحقیقات شتر

معرفی فرصت‌های سرمایه‌گذاری و توانمندی‌های اقتصادی استان یزد در نمایشگاه ایران اکسپو

114 هکتار نخاله‌ ساختمانی طبیعت مهریز را ویران می‌کند

استاندار ایلام: از عملکرد اداره کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان رضایت داریم

شعر زیبای میلاد عرفان پور درباره عملیات وعده صادق

تشخیص سرطان از یک قطره خون طی چند دقیقه

فقط 3 درصد از پسماندهای خانگی یزد تفکیک می‌شوند

114 هکتار نخاله‌های ساختمانی طبیعت مهریز یزد را ویران می‌کند

کشف رشوه خواری و پولشویی بیش از 20 میلیاردی

برنامه پیشرفت فرهنگی استان یزد به‌زودی رونمایی می‌شود

آموزشگاه‌های آزادهنری معاف از مالیات می‌باشند

لایروبی بند‌های تغذیه مصنوعی استان یزد برای مدیریت سیلاب

10 محور شریانی و غیر شریانی کشور همچنان مسدود است

تمدید مهلت تبدیل مجوز‌های کاغذی به الکترونیکی تا 25 اردیبهشت ماه

کشف رشوه خواری و پولشویی بیش از 20 میلیارد در یزد

تضعیف فرهنگ جهاد و شهادت، هدف دشمنان انقلاب

دنیای مد به روایت «حسنا و ملکه‌های رنگی»

غول باستانی که کوسه‌های سفید امروزی را کوتوله می‌کند!

لایروبی و رسوب برداری 280 هزار مترمکعب از بند‌های تغذیه مصنوعی استان یزد

خداحافظی والیبالیست نسل طلایی/ مهدی مهدوی وارد دنیای مربیگری شد

توجه جدی معاونت اقتصادی استاندار یزد بر توسعه اقتصاد دانش‌بنیان در استان یزد

دومین رویداد جایزه ملی و استانی جوانی جمعیت برگزار می‌شود

مراسم گرامیداشت شهید منتظر قائم و شهدای مدافع امنیت در یزد

فرونشست زمین در میدان امام حسین (ع) یزد + ویدئو

برخی به دنبال فراموش شدن امام خمینی(ره) هستند

در معرفی انقلاب به جهانیان ضعیف عمل کردیم

سروده علیرضا قزوه در استقبال از غزل رهبر معظم انقلاب

3 فضانورد چینی امروز راهی ایستگاه فضایی‌شان می‌شوند

سند جامع سلامت، محور کار شورای سلامت باشد

مهدوی به عنوان مربی در تیم شهداب ماند

همکاری های دوجانبه کانونهای خدمت رضوی استان و سازمان جهادکشاورزی استان یزد

معرفی بیش از یکصد واحد متخلف به مراجع قضایی استان یزد

ارتقای سواد سلامت مردم/ محور کار شورای سلامت، سند جامع سلامت باشد

114 هکتار نخاله‌های ساختمانی، طبیعت مهریز یزد را ویران می‌کند

نمادی از فرهنگ پهلوانی در «پهلوان و فیل»

آخرین وضعیت جاده‌های کشور؛ امروز پنجشنبه 6 اردیبهشت / ترافیک سنگین در محور چالوس

خداوند در حادثه صحرای طبس نصرت خود را آشکار کرد