خبر یزد

آخرين مطالب

پیشگیری، بهترین راهکار کاهش آسیب‌های اجتماعی است سياسي

پیشگیری، بهترین راهکار کاهش آسیب‌های اجتماعی است
  بزرگنمايي:

خبر یزد - یزد - معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی فرمانداری اردکان گفت: آموزش و پیشگیری بهترین راهکار کاهش آسیب های اجتماعی در میان مردم این شهرستان است و باید برنامه ریزی ها به این سمت سوق یابد.

رقیه کرمانیان روز شنبه در شورای اداری بهزیستی شهرستان اردکان به مناسبت هفته بهزیستی افزود: آسیب های اجتماعی را نمی توان به طور کامل از سطح جامعه حذف کرد، اما می توان آن را کاهش داد و به حداقل رساند.
وی اضافه کرد: این نهاد فرصتی است برای عملیاتی کردن برنامه هایی که برای تربیت اصولی و اجتماعی افراد تدوین شده است.
معاون فرماندار در ادامه با بیان اینکه اداره بهزیستی نقش بسیار مهمی در حمایت از افراد آسیب پذیر، سالمندان و معلولان دارد تصریح کرد: این ارگان می تواند با پیشگیری از آسیب هایی که ممکن است افراد و خانواده‌ها را درگیر کند و نیز نحوء برخورد مناسب با مددجویان بسیاری از مشکلات را حل کند.
کرمانیان اظهار داشت: بیکاری افراد سرپرست خانوار و معلولان به عنوان یک مشکل اساسی مطرح می‌باشد که با در نظر گرفتن قانون به کاری گیری این افراد در شرکت‌ها و کارخانه‌ها امید است این قشر با تمام این سختی‌ها بتوانند تحت پوشش قرار گرفته و مشغول به کار شوند.
وی یادآور شد: با بهره مندی از افراد خیر در بحث‌های حمایتی کارساز و راه گشا خواهد بود و با سازمان دهی و جمع آوری کمک‌هایشان می توان نیاز برای افراد کم برخوردار را رفع کرد.
معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی فرمانداری اردکان با اظهار نگرانی در خصوص افزایش متکدیان و افراد آسیب دیده بیکار مهاجر در شهرستان ادامه داد: مردم اردکان دلسوز، احساسی، دارای نگاه خوش بینانه و متدین هستند که باعث شده که برخی مهاجرین و متکدیان مطلع شده و از این روند سوء استفاده کنند.
وی گفت: به مرور زمان زندگی مردم شهرستان دچار تغییرات فرهنگی و اجتماعی شده است که زیاد زیبنده شهر تاریخی و مذهبی اردکان نیست.
این مسئول افزود: آنچه که مهم است گسترش آموزش فرهنگ غنی اردکانی در بین جوانان و نوجوانان می‌باشد تا کمتر آسیب ببینند، که در این زمینه انجمن‌ها و تشکل‌های مردم نهاد می‌توانند بهترین همکاری را با این ارگان داشته باشند.
رئیس اداره بهزیستی شهرستان اردکان نیز در ادامه ضمن ارائه گزارش عملکرد بهزیستی در سال 97، از اجرای طرح پیشگیری از تنبلی چشم برای سه هزار و 502 نفر از کودکان سه تا 6 ساله شهرستان خبر داد و افزود: این طرح با هدف شناسایی کودکان دارای مشکل بینایی و پیشگیری از نابینایی و کم بینایی کودکان در بزرگسالی همه ساله توسط بهزیستی اجرا می‌شود که از این تعداد 446 نفر مشکوک به تنبلی چشم و سایر بیماری‌های چشمی شناسایی و برای پیشگیری به متخصصان ارجاع شدند.
حمید پایدارفر افزود: همچنین تعداد 2 هزار و 155 نوزاد و کودکان مهدهای کودک در سال گذشته مورد غربالگری شنوایی قرار گرفتند که از این تعداد، 262 مورد با مشکل شک به وجود مشکلات شنوایی شناسایی و برای پیگیری تشخیصی تکمیلی و مداوا به مراکز درمانی تخصصی معرفی شدند.
وی برگزاری بیش از 85 دوره آموزشی آگاه سازی پیشگیری از معلولیت‌ها، آموزش پیشگیری از اعتیاد، آموزش مهارت‌های زندگی، آموزش خانواده و آموزش پیش از ازدواج برای هفت هزار و 560 نفر از شهروندان، ارائه خدمات طرح مراقبین و ویزیت در منزل 145 سالمند و معلول اردکانی، پیگیری و جلب مشارکت خیرین در زمینه پیشرفت 50 درصدی ساختمان سازی مرکز اختلالات بلع و تغذیه و دندانپزشکی معلولین ذهنی از مهمترین برنامه‌های بهزیستی اردکان در سال 97 عنوان کرد.
رئیس بهزیستی تعداد اشتغال ایجاد شده در سال 97 را 340 نفر عنوان کرد و افزود: در سال 1397 با پرداخت انواع تسهیلات قرض‌الحسنه خوداشتغالی، مشاغل خانگی و کارفرمایی زمینه اشتغال 87 نفر و همچنین از طریق صنایع شهرستان ازجمله گندله‌سازی و شرکت کاشی و سرامیک ایفا سرام اردکان بدون دریافت هیچ‌گونه تسهیلات، زمینه اشتغال 253 نفر از مددجویان بهزیستی فراهم‌شده است.
پایدارفر تصریح کرد: در راستای تسهیل اشتغال، توانمند سازی و بازگشت بهبود یافتگان به اجتماع در سال گذشته به تعداد 32 نفر از بهبود یافتگان وام خود اشتغالی پرداخت شده است.
وی ادامه داد: در حوزه درمان معتادان 2 مرکز درمان سرپایی و یک مرکز اقامتی میان مدت (کمپ) تحت نظارت بهزیستی در شهرستان وجود دارد که در سال گذشته 520 نفر به این مراکز مراجعه کرده‌اند.
پایدارفر کنترل و کاهش آسیب‌های اجتماعی با تاکید بر ارتقای کیفیت زندگی آحاد جامعه را از اهداف کلی و ارائه خدمات تخصصی رایگان، به موقع و در دسترس گروه‌های هدف، ارتقای برنامه‌ها در جهت توانمندسازی مراجعین در ابعاد مختلف، توسعه برنامه‌های ارتقا سلامت روانی و اجتماعی و همچنین توسعه و تقویت برنامه اورژانس اجتماعی در سطح شهرستان را از اهداف اختصاصی این برنامه عنوان کرد.
این مسئول تصریح کرد: بهزیستی اردکان بیش از یک هزار و هشت صد معلول و 356 خانوار نیازمند شهرستان را تحت پوشش و حمایت خود دارد و خدمات خود را از طریق 40 مرکز روزانه و شبانه روزی (16 مهد کودک، 11 مرکز توانبخشی روزانه و شبانه روزی و ویزیت در منزل، 10 موسسه فعال در حوزه پیشگیری و 3 موسسه خیریه همکار) به آحاد مردم، ارائه می‌نماید همچنین در شهرستان اردکان یک مرکز مداخله در بحران فردی، خانوادگی و اجتماعی شامل خط تلفن اورژانس اجتماعی (123) یک تیم خدمات سیار اجتماعی فعالیت دارند. پایدارفر در ادامه افزود: بهزیستی، مجموع ه‌ای هماهنگ از برنامه‌ها و فعالیت‌هایی است که برای بهبود زندگی آحاد افراد جامعه و به ویژه گروه‌های آسیب پ ذیر جامعه، انجام می‌شود.
وی سازمان بهزیستی را سازمانی متخصص، دانش مدار و پاسخگو دانست که پا به پای مردم و همراه با رشد و تکامل آنان در عرصه‌های مختلف، خدمات متنوع و گوناگونی را با رویکرد پیشگیری، حمایتی، توانبخشی و اجتماعی به آحاد جامعه ارائه می‌دهد.
پایدارفر با اشاره به اهمیت مسئولیت اجتماعی افزود: ترویج ارزش‌های فرهنگی به منظور ارتقای سلامت اجتماعی در جامعه ضروری است.
وی تصریح کرد: در شرایط حاضر مسئله‌ای که باید بسیار در جامعه مورد توجه قرار گیرد و از همه ابزارهای اطلاع رسانی در نهادینه کردن آن استفاده کنیم آگاهی از آسیب‌های اجتماعی و مشکلاتی است که قشرهای مختلف جامعه ما را تهدید می‌کند.
پایدارفر با بیان اینکه باید با نگاهی روزآمد و منطبق با واقعیات این مشکلات را بشناسیم و بتوانیم برای مقابله با آنها راهکاری مناسب ارائه کنیم تا جامعه را از معرض خطر ابتلاء به این آسیب‌ها مصون نگه داریم اضافه کرد: بر همین اساس امروز باید نگران آسیب‌هایی چون طلاق، اعتیاد و خشونت و دلایل پیدایش آنها در جامعه باشیم تا بتوانیم این آسیب‌ها را محدود و کنترل کنیم.
وی عنوان کرد: بیشترین فعالیت بهزیستی در حوزه توانمندسازی مددجویان، تأمین مسکن برای افراد تحت پوشش و پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی، معلولیت‌ها و اعتیاد با تاکید بر جلب مشارکت‌های مردمی است.
درپایان این نشست از کارکنان این ارگان با اهدا لوح سپاس تجلیل به عمل آمد.
در ادامه نیز از ساختمان مرکز اختلالات بلع و تغذیه و دندانپزشکی معلولین ذهنی، مرکز تحقیقات سالمندی اردکان، مجتمع خدمات بهزیستی غیردولتی شفق و محل احداث ساختمان انجمن حمایت از معلولان این شهرستان توسط معاون فرماندار بازدید به عمل آمد.
مرکز شهرستان 98 هزار نفری اردکان در 60 کیلومتری شمال شهر یزد قرار دارد.
7544/‏‬ 6197

لینک کوتاه:
https://www.khabareyazd.ir/Fa/News/96170/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

ذخیره 2 میلیون مترمکعب آب در بند خاکی فهرج

برخورد با متخلفین تغییر کاربری غیرمجاز اراضی کشاورزی در مهریز

رعایت نظم درساعت فعالیت نانوایی ها‌ی بهاباد

وضعیت جاده‌ها، امروز 7 اردیبهشت 1403؛ ترافیک سنگین در محور چالوس

ترافیک سنگین در محور چالوس/بارش باران در برخی محورهای 3 استان

7 بوم‌گردی برتر یزد که باید بشناسید

حضور شمشیربازان چادرملو در رقابت‌های انتخابی آسیا

آغاز عملیات روکش آسفالت 10 کیلومتر محور طبس یزد

نقش آفرینی جوانان نخبه در توسعه جهش تولید/جلوی مونتاژ‌ها را بگیرید

بازدید مدیر عامل شرکت آبفای استان یزد از تصفیه خانه آب شهر میبد

انجام 2 پرواز به مقصد مدینه منوره

ترافیک سنگین در محور چالوس/ این محورها مسدود هستند

پیش بینی آسمان ابری در آدینه استان یزد

اقدام فوری برای مرمت بند خاکی ابراهیم آباد

فجر ساعت پخش زنده بازی مس کرمان و چادرملو اردکان‌ + پخش آنلاین

رواج بی حجابی در جامعه توطئه دشمنان است

جهش تولید با رشد استعداد کارگران محقق می‌شود

رشد 10 برابری طرح حوزه راه شهرستان مهریز

نرخ بازار باید منصفانه و اسلامی باشد/ ضرورت توجه به حق و حقوق کارگران

امتیاز صدرشیمی در لیگ برتر فوتبال ساحلی کشور به مهریز انتقال یافت

ایجاد سامانه اعلام بار مجازی راهگشای مشکلات حمل‌ و نقلی مهریز است

کارگران رکن مهم اقتصاد کشور هستند

عشق زندگی می بخشد

اکنون کجاست؟ کسی که فراموشش کردم

یک جهان راز درآمیخته داری به نگاه

با آنکه دلم از غم هجرت خون است

داستانک/ راه نجات

میدان مغناطیسی زمین 3.7 میلیارد ساله است

دانشمندان تنها در 150 دقیقه الماس ساختند

برگزاری‌ مسابقات قرآن دانش‌آموزان و فرهنگیان در یزد

آبگیری 30 درصد سازه‌های آبی در استان یزد/ خسارت سیل به 21 رشته قنات

مصاف پاریزه رکردستان با نماینده یزد

تخصیص بیش از 3 هزار میلیارد ریال اعتبار برای تأمین برق شهرک‌های صنعتی یزد

آخرین وضعیت جاده‌های کشور؛ امروز جمعه 7 اردیبهشت / بارش باران در محورهای مواصلاتی 3 استان

اجرای برنامه هفتم توسعه نیازمند اهتمام ویژه

اوقات شرعی جمعه 7 اردیبهشت در یزد

ادامه رگبار باران در جنوب شرق کشور

خداوند در حادثه طبس، نصرت خود را آشکار کرد

اینفوگرافی/ 6 نشانه پنهان ابتلا به فرسودگی شغلی

مناسبت روز/ جمعه، 7 اردیبهشت‌ماه

380 نفر در کمیسیون‌ پزشکی و تعیین درصد جانبازی شرکت کردند

داستانک/ انسان های بازنده

بعضی از رنج ها‌‌‌‌‌‌‌ را نمیشه حل کرد!

تصاویری از لحظه فرود آپولو 11 بر سطح ماه در سال 1969

ادامه کمک های اتحادیه اروپا به افغانستان

همکاری اقتصادی خراسان رضوی و هرات افغانستان

محاکمه یک پرستار قلابی به جرم قتل زن مسن

ماجرای قتل هولناک پدر به دست دختر جوانش

عاملان تیراندازی در اتوبان همت دستگیر شدند

بخشی از کتاب/ چون که او گل من است