خبر یزد

آخرين مطالب

سرپرست مخابرات یزد خبر داد؛

افزایش ضریب نفوذ تلفن همراه استان به 126 درصد/صدور قبوض ماهیانه تلفن از ابتدای مهرماه اقتصادي

افزایش ضریب نفوذ تلفن همراه استان به 126 درصد/صدور قبوض ماهیانه تلفن از ابتدای مهرماه
  بزرگنمايي:

خبر یزد - سرپرست شرکت مخابرات منطقه یزد با اشاره به افزایش ضریب نفوذ تلفن همراه استان به 126 درصد و کاهش استفاده از تلفن ثابت در جامعه، اظهار کرد: قطعاً تلفن ثابت حذف نخواهد شد چرا که حداقل به لحاظ اقتصادی به مراتب مقرون به صرفه‌تر از تلفن همراه است.
به گزارش ایسنا – منطقه یزد، «محمدرضا زارع ده آبادی» به مناسبت هفته دولت امروز در جمع خبرنگاران به ارائه گزارش عملکرد یکساله این شرکت پرداخت و گفت: استان یزد در حال حاضر530 هزار و 563 شماره تلفن ثابت مشغول بکار دارد که از این لحاظ رتبه شانزدهم کشور را دارد ولی به لحاظ ضریب نفوذ 45.3 درصد این بخش دومین استان کشور محسوب میش‌ود.
به گفته وی، تلفن همراه مشغول بکار استان نیز در حال حاضر یک میلیون و 477 هزار و 921 شماره است که ضریب نفوذ 126 درصدی را برای استان به همراه داشته و به ترتیب رده‌های 21 و پنجم کشور را در این آمارها به خود اختصاص داده است.
وی با اشاره به راه اندازی 1708 تکنولوژی BTS نسل های 2، 3 و 4 تلفن همراه در استان، پوشش تلفن همراه در جاده های استان را به میزان 2254 کیلومتر و در مسیرهای ریلی استان 623 کیلومتر ذکر کرد.
زارع در ادامه اظهار کرد: ظرفیت شبکه دیتا در استان 155 هزار و 453 پورت است که تاکنون 119 هزار و 222 پورت آن مورد بهره‌برداری قرار گرفته و استان یزد از این لحاظ جزو رتبه‌های‌ برتر کشور است.
وی همچنین با اشاره به این که تاکنون با ایجاد 218 سایت دیتا، 21 شهر و 354 روستای استان به شبکه دیتا متصل شده‌اند، از برخورداری 93 درصد جمعیت روستایی استان از شبکه دیتا خر داد.
وی در رابطه با گلایه‌های مردمی از وضعیت نامطلوب اینترنت تلفن همراه در روستاها اظهار کرد: تعهد مخابرات تامین شبکه دیتا در شهرها و جاده‌هاست و تعهد اصلی در رابطه با تامین دیتای روستایی بر عهده دولت است ولی آماده هرگونه همکاری برای توسعه این بخش هستیم.
سرپرست مخابرات استان به اجرای طرح فیبر تا منزل در یزد اشاره و عنوان کرد: براساس این طرح فیبر نوری که اکنون تا نزدیکی منازل مسکونی شهروندان رفته است، تا داخل این منازل نیز گسترش داده خواهد شد که تاثیر بسزایی در کیفیت ارتباطات و شبکه دیتا هخواهد داشت.
وی از دایری سرویس تانوما بر بستر فیبر نوری( FTTP ) به میزان 994 پورت خبر داد و در ادامه خاطرنشان کرد: 3103 کیلومتر فیبر نوری در استان تاکنون اجرایی و 126 مرکز تلفن ثابت در استان به شبکه فیبر نوری متصل شده است.
وی یکی از طرح‌های بزگ مخابراتی استان را اجرای طرح POTN جهت افزایش ظرفیت زیرساخت‌های داخل استانی که امکان تامین پهنای باند تا 100 گیگابایت بر ثانیه را فراهم می‌کند، ذکر کرد و گفت: در حال حاضر پهنای باند واگذر شده به استان 80 گیگابایت است.
زارع در بخش دیگری از سخنانش مشغول بکار تلفن ثابت روستایی در استان را 62 هزار و 391 شماره و ضربب نفوذ این بخش را 36.3 درصد بیان کرد و افزود: هم‌اکنون مشغول بکار GSM روستایی به میزان 9281 شماره و مشغول بکار ADSL روستایی 10 هزار و 440 پورت است و 100 درصد آبادی‌های با جمعیت بالای 100 نفر در استان یزد دارای ارتباط هستند.
وی در ادامه از بهره‌برداری 96 طرح مخابراتی استان با سرمایه‌گذاری بالغ بر 119 میلیارد ریال در هفته دولت خبر داد و تصریح کرد: این طرح‌ها شامل اجرای شبکه کابل در مراکز تلفن، تاسیس و توسعه کافو نوری، جایگزینی سوئیچ در مراکز مخابراتی، ایجاد امکان دایری تلفن بر بستر وایرلس، اجرای فیبر نوری سایت های تلفن همراه و بین شهری تاسیس سایت و افزایش تکنولوژی 3G و 4G هستند.
این مسئول بهینه‌سازی تجهیزات سوییچ دیتا، افزایش ظرفیت زیرساخت داخل استانی و راه‌اندازی سرور طرح POTN و افزایش ظرفیت پهنای باند اینترنت در مسیر یزد – شیراز را از دیگر طرح‌های مورد بهره‌برداری در هفته دولت خواند.
به گفته وی، با بهره‌برداری از این طرح‌های مخابراتی، تعداد 352 طرح از هفته دولت سال گذشته تا‌کنون در استان یزد با سرمایه گذاری 609 میلیارد ریال مورد بهره‌برداری قرار گرفته است.
زارع ده‌آبادی در ادامه ضمن پاسخ به سئوالات خبرنگاران اعلام کرد: تلفن رایگان 2000 و درگاه *2020# برای ارائه سهل‌تر خدمات مخابراتی اعم از خرید شارژ و پرداخت قبض و غیره برای شهروندان در نظر گرفته شده است.
وی همچنین یاداور شد: از ابتدای مهرماه قبوض تلفن به صورت ماهیانه به مشترکان ارائه می‌شود ولی مشترکان می‌توانند همانند گذشته هر دو ماه نسبت به پرداخت قبض خود اقدام کنند.
این مسئول از فراهم شدن امکان شارژ کارت های تلفن همگانی از نیمه دوم سال در مناطق مختلف شهر یزد خبر داد و در پاسخ به سئوال خبرنگاری گفت: شماره‌گیری *800# امکان آگاهی یافتن از سرویس‌های تلفن همراه و غیرفعال کردن سرویس‌های غیرضروری را که گاهاً به اشتباه توسط کاربر فعال و هزینه بر هستند را فراهم می‌کند.
سرپرست مخابرات یزد در پایان نیز در مورد سیاست مخابرات در مورد کاهش استفاده از تلفن ثابت نیز اظهار کرد: قطعاً تلفن ثابت حذف نخواهد شد چرا که حداقل به لحاظ اقتصادی هم در برقراری ارتباط و هم در زمینه استفاده دیتا به مراتب نسبت به تلفن همراه ارزان‌تر و به صرفه‌تر است.
انتهای پیام

لینک کوتاه:
https://www.khabareyazd.ir/Fa/News/98561/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

ربات انسان‌نمای Menteebot با قابلیت درک زبان طبیعی معرفی شد

مردمی سازی سلامت در مهریز

آفریقا سرزمین فرصت‌ها برای شرکت‌های یزدی

فقط 3 درصد از پسماند‌های خانگی تفکیک می‌شوند

مصوبات دور اول سفر رییس جمهور در حوزه بنیاد شهید ایلام به صورت 100 درصد اجرایی شد

جایزه کتاب سال فراخوان داد

تمام ماموریت بالگرد مریخی «نبوغ» را در یک دقیقه تماشا کنید

بررسی مشکلات دو واحد تولیدی و معدنی استان یزد

مرگ تلخ یک دانشجوی دندانپزشکی در رفسنجان

ماجرای دستگیری یک قاتل فراری در شوش

حرکت پر سر و صدای آمریکا علیه ایران

لغو جایزه «انجمن قلم آمریکا» در پی تحریم نویسندگان

سخنان جالب دکتر کاکاوند در مورد شاعر مهستی گنجوی

ساخت دستگاهی برای تولید برق از عرق بدن

پویش سلامتی را قدم بزن به مناسبت هفته سلامت در مهریز

اتصال22 هزار خانوار یزدی به فیبر نوری تا شهریور ماه

تعامل با کشورهای آفریقایی اقتصاد استان یزد را تقویت می کند

حمل 40 میلیون تن کالا از مبدأ استان یزد

قرار گرفتن گل محمدی در برنامه‌ی توسعه‌ی کشت استان یزد

اتصال بیش از 22 هزار خانوار یزدی به فیبر نوری تا شهریورماه

باد با سرعت 80 کیلومتر بر ساعت اردکان را در نوردید

افزون بر 3 هزار زائر یزدی به حج تمتع اعزام می‌شوند

محاکمه دوباره کارگردان متهم به تجاوز

اطلاعیه مهم تامین اجتماعی درباره سن بازنشستگی

انتصاب مدیرکل توسعه منابع انسانی بنیاد شهید و امور ایثارگران

ای مرغ سحر عشق ز پروانه بیاموز

اجرای آزمایشی برای اثبات قانون اول نیوتون

تبرئه مردی که بدنش الکل تولید می‌کند!

یزد در زمینه مجوز الکترونیکی عقب ماند

برگزاری همایش فصلی اوج هنر در یزد

ثبت پنجمین اهدای عضو در استان یزد

پیشگیری از وقوع سیل در ابرکوه

مراسم بزرگداشت شهدای راسک و دمشق در میبد

تداوم بارش ها در یزد

پیش درامدی از لیگ برتر فوتبال ساحلی

پذیرایی از زائران با چای و شیرینی یزدی

اتصال بیش از 22 هزار خانوار یزدی به فیبر نوری تا شهریور ماه

اتفاق خبرسازی که برای هنجارشکن‌ های اینستاگرام افتاد

شعرخوانی زیبا از دکتر کاکاوند

شببه‌سازی صحنه جالب از برخورد دو سیاهچاله!!

پرهیز از تردد غیرضرور داخل شهر در هنگام بارندگی

اعزام تانکر آبرسانی سیار به استان سیستان و بلوچستان

دانش‌آموزان مدارس استثنایی رفتارهای صحیح ترافیکی را فرامی‌گیرند

پیش‌بینی بارندگی قابل توجه برای یزد/ پرهیز از تردد غیرضرور داخل شهر

طراحی چهره شهید محمد منتطر قائم در یکی از مدارس طبس

ثبت پنجمین اهدای عضو در استان

اهدای عضو جوان یزدی به بیماران زندگی دوباره بخشید

سازمان منطقه آزاد کیش پیگیر حقوق مودیان مالیاتی است

رویکردی متفاوت دربزرگترین گردهمایی بین المللی فعالان گردشگری درکیش/ پوستر نمایشگاه بین المللی گردشگری کیش رونمایی شد

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان اردبیل با فرمانده تیپ 37 سپاه اردبیل دیدار کرد