خبر یزد

آخرين مطالب

در میزگرد ایرنا مطرح شد

جایگاه داوران فوتبال یزد نیازمند ارتقا در کشور است ورزشي

جایگاه داوران فوتبال یزد نیازمند ارتقا در کشور است
  بزرگنمايي:

خبر یزد - یزد - در میزگردی آسیب شناسی مسائل و مشکلات داوران فوتبال، فوتسال و فوتبال ساحلی یزد که با حضور تعدادی از مسئولان، داوران و پیشکسوتان در دفتر خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) مرکز استان برگزار شد، به استفاده از ظرفیت های موجود بر ارتقای جایگاه آنها در کشور تاکید شد.

به گزارش ایرنا، همچنین بر رعایت شان و منزلت داوران، برگزاری دوره های دانش افزایی، ارتباط قوی با کمیته داوران فدراسیون و حمایت مادی و معنوی مسئولان استان از آنها تاکید شد.
آنها افزایش حق الزحمه داوران، جوان گرایی، تامین امنیت آنها، برگزاری دوره های آموزشی و توجیهی برای دست اندرکاران تیم ها و باشگاه ها در خصوص قوانین داوری و حضور فعال برای قضاوت در رقابت های کشوری را خواستار شدند.
**جایگاه داوران باید در کشور ارتقاء یابد
پیشکسوت فوتبال و خبرنگار ورزشی یزد با اشاره به اهمیت و نقش داوران گفت: سال های اخیر برای ارتقای جایگاه داوران یزد در کشور توسط کمیته داوران هیات فوتبال فعالیت های خوبی انجام شده ولی کافی نیست.
علی محمد قادریان افزود: داوران یزد نشان دادند که از توانایی و ظرفیت خوبی در قضاوت مسابقات مختلف کشوری برخوردار هستند ولی به رغم این توانایی هم اکنون فقط تعداد کمی از آنها رقابت های کشوری را قضاوت می کنند.
این فعال رسانه ای ادامه داد: جایگاه داوران ما باید خیلی فراتر از وضعیت کنونی در میان استان ها باشد و قطعا برای ارتقای آن به همکاری مسئولان و پیگیری کمیته داوران و هیات فوتبال و تلاش خود داوران نیاز است.
این پیشکسوت فوتبال یزد تصریح کرد: رسیدگی به وضعیت مالی داوران و پرداخت مناسب حق الزحمه، برگزاری دوره های آموزشی ، جوان گرایی و رعایت حق و حقوق داوران از جمله مسائلی است که باید به دقت رعایت شود.
قادریان با اشار به اینکه کار قضاوت مسابقات فوتبال ، فوتسال و فوتبال ساحلی مهم و حساس است و بعضا دیده می شود که برخی افراد شان داوران را رعایت نمی کنند بر رسیدگی به موقع به موضوع توسط کمیته انضباطی و برخورد با خاطیان تاکید کرد.
** حضور 30 داور یزد در قضاوت های لیگ کشور
همچنین رئیس کمیته داوران هیات فوتبال یزد گفت: هم اکنون در استان حدود 100 داور فوتبال، فوتسال و فوتبال ساحلی وجود دارد که از این تعداد 30 الی 40 نفر آنها با ابلاغ فدراسیون در امر قضاوت لیگ های مختلف کشوری حضور دارند.
محمود میرجلیلی افزود: برای ارتقای دانش مربیان و آمادگی جسمی آنها چند سال اخیر به صورت منظم و مستمر با همکاری فدراسیون نسبت به تشکیل کلاس های ارتقای داوری با حضور مدرسان برجسته اقدام شد.
وی با اشاره به اینکه این دوره ها بر حسب نیاز و با جدیت پیگیری می شود، به اهمیت آمادگی جسمانی داوران اشاره کرد و یادآور شد: در این خصوص نسبت به انجام تست گیری و برگزاری تمرین اقدام می شود.
این مسئول با اشاره به توانایی بالقوه داوران به اهمیت ارتباط با فدراسیون، پیگیری و حمایت آنها توسط مسئولان ورزشی و اجرایی استان و هیات فوتبال تاکید کرد، تاکنون گام های خوبی برداشته شد.
میرجلیلی به ضرورت افزایش حق الزحمه داوران و رعایت جایگاه و منزلت آنها در استان اشاره کرد و در این خصوص از مسئولان و رسانه های گروهی، همکاری و همراهی را خواستار شد.
وی به اهمیت شناسایی داوران جوان و بهره گیری از توان آنها برای قضاوت برخی مسابقات بر حسب ضرورت در استان تاکید کرد که سال های اخیر در این خصوص فعالیت های خوبی انجام شد و تداوم دارد.
**رشد داوری با رشد فوتبال رابطه دارد
همچنین به گفته کارشناس داوری فوتبال یزد وضعیت داوری فوتبال یزد در مجموع با توجه به اینکه تیمی در لیگ آزادگان، برتر و دسته دوم کشور حضور ندارد، خوب است، چون رشد داوران و ارتقای آنها در کشور قطعا با تعالی فوتبال استان رابطه نزدیک دارد.
عباس انتظاری می گوید: اگر می خواهیم شاهد موفقیت و ارتقای جایگاه داوران استان و حضور بهتر و بیشتر آنها برای قضاوت در لیگ های مطرح کشور باشیم، بدون شک باید کمک کنیم تا فوتبال یزد روز به روز ارتقا پیدا کند.
وی خاطر نشان کرد: پایین بودن حق الزحمه داوران به رغم اهمیت موضوع و همچنین وقت زیادی که داور برای قضاوت و رفت و آمد ها هزینه می کند، خیلی کم است و برای ایجاد انگیزه و تشویق داوران جوان باید مبلغ افزایش یابد.
ناظر لیگ آزادگان کشور می گوید: به روز بودن داوران و ارتقای علمی و عملی آنها برای دعوت به قضاوت لیگ های کشور نقش مهمی دارد که باید همواره به آن عنایت شود.
انتظاری با اشاره به اینکه سال های اخیر برای موفقیت داوران کارهای خوبی انجام شد بر تداوم آن تاکید کرد و افزود: همراهی مسئولان و حمایت رسانه ها و برگزاری دوره های آموزشی و ارتباط با فدراسیون نقش مهمی در ارتقای جایگاه آنها دارد.
**حمایت از داوران فقط در شعار باقی نماند
همچنین داور لیگ آزادگان گفت: حمایت مادی و معنوی از داوران به خاطر مسئولیتی که دارند نباید تنها در حرف و شعار خلاصه شود، بلکه در عمل باید شاهد همراهی باشیم که موجب ایجاد انگیزه و ارتقای جایگاه در سطح ملی می شود.
محمد علی رضایی افزود: هیات فوتبال استان باید بیش از گذشته ارتباط خود را با فدراسیون و کمیته داوران تقویت کند تا به خاطر توانایی داوران یزد از وجود آنها بیش از گذشته در قضاوت رقابت های مطرح کشور از آنها استفاده شود.
وی تاکید کرد: جوان گرایی، افزایش حق الزحمه بر اساس کاری که انجام می دهند، رعایت جایگاه و منزلت آنها و تداوم برگزاری دوره های دانش افزایی نقش مهمی در ارتقای دانش داوران یزد در کشور دارد.
**داوران فوتبال ساحلی فراموش نشوند
داور یزدی لیگ برتر فوتبال ساحلی کشور هم اظهار داشت: با توجه به جایگاه این رشته، کمترین توقع از مسئولان این است که نگاه ویژه به داوران فوتبال ساحلی استان داشته باشند و حمایت کنند.
علی اکبر زارعی مقدم افزود: در یزد زیر ساخت های خوبی برای فوتبال ساحلی داریم و حکم برند را در کشور دارد که باید به همان میزان با حمایت و همراهی مسئولان شاهد موفقیت داوران این رشته باشیم.
وی ادامه داد: باید دوره های آموزشی برای داوران جوان علاقه مند به قضاوت فوتبال ساحلی پیش بینی شود و حق الزحمه آنها با حمایت هیات فوتبال و فدراسیون افزایش یابد.
**واحد حقوقی هیات فوتبال تشکیل شود
داور یزدی لیگ برتر فوتسال کشور هم اظهار داشت: برخی مواقع شاهد برخی برخوردهای نامناسب با داوران این رشته هستیم که باید هیات فوتبال استان با راه اندازی واحد حقوقی از آنها بر پایه مقررات حمایت کند.
ولی الله رضایی افزود: برقراری ارتباط با فدراسیون و کمیته فوتسال، برگزاری دوره های دانش افزایی به روز بودن، افزایش تمرین، آمادگی بدنی، حمایت و همراهی مسئولان نباید فراموش شود.
وی عنوان کرد: وجود تیم های فوتسال استان در لیگ های کشور موجب انگیزه در بین داوران می شود که با حمایت مسئولان شاهد حضور تعدادی تیم در کشور باشیم.
**بانوان داور یزد توانایی قضاوت لیگ های کشور را دارند
داور یزدی لیگ برتر فوتبال ساحلی و فوتسال کشور گفت: خانم های داور توانایی و آمادگی قضاوت مهمترین رقابت های کشوری را دارند که برای انجام آن به حمایت، همراهی و ارتباط قوی تر با فدراسیون نیاز است .
بنفشه داوری افزود: در حال حاضر تیم فوتسال بانوان یزد در رده بالای لیگ های کشور حضور ندارد، این عاملی است که موجب بی انگیزگی در بین داوران شده است .
وی خاطر نشان کرد: برای ایجاد انگیزه در میان داوران باید لیگ های فوتسال و فوتبال ساحلی بانوان تقویت و دوره های آموزشی داوری و مربیگری برگزار شود.
استان یزد یا یک میلیون و 138 هزار نفر جمعیت، 30 تیم فوتبال، فوتسال و فوتبال ساحلی در لیگ های کشور و حدود 100 تیم در لیگ استان دارد.
هم اکنون حدود 10 هزار نفر از جامعه فوتبال استان یزد زیر پوشش خدمات بیمه ورزشی هستند.
ایرنا، تنها خبرگزاری رسمی جمهوری اسلامی ایران است که به‌عنوان ششمین خبرگزاری جهانی در 19 مرداد 1313 خورشیدی با عنوان « آژانس پارس» و باهدف تولید و بازتاب اخبار و رویدادهای مهم ایران، منطقه و جهان شکل گرفت.
این رسانه ملی در هشتم دی 1360 با تصویب مجلس شورای اسلامی به خبرگزاری جمهوری اسلامی تغییر نام داد و هم‌اکنون 84 سال از فعالیت آن می‌گذرد و قدیمی‌ترین خبرگزاری ایران است.
ایرنا دارای شبکه‌ای گسترده از دفاتر و خبرنگاران در داخل و خارج از کشور است به‌گونه‌ای که علاوه بر 54 دفتر در مراکز استان‌ها و شهرهای مهم، شبکه گسترده از خبرنگاران محلی در نقاط مختلف دارد.
ایرنا همچنین در حال حاضر با بهره‌گیری از 22 دفتر خارجی، تحولات و رویدادهای جهان را از نزدیک پوشش می‌دهد و علاوه بر آن، اخبار تحولات ایران را علاوه بر فارسی به 8 زبان زنده و مهم دنیا در اختیار مخاطبان می‌گذارد.
ایرنا همچنین صاحب‌امتیازی روزنامه‌های ایران، ایران ورزشی، روزنامه عربی زبان الوفاق، انگلیسی‌زبان ایران دیلی و روزنامه ویژه نابینایان - «ایران سپید»- را در اختیار دارد و دانشکده خبر به‌عنوان یکی از مهمترین مراکز تربیت خبرنگاران و متصدیان حوزه اطلاع‌رسانی کشور نیز وابسته به آن است.
7536/ 2047/

لینک کوتاه:
https://www.khabareyazd.ir/Fa/News/98738/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

دیدار تشکل‌های شاهد و ایثارگر با معاون امور بین الملل دفتر مقام معظم رهبری

شروع بارندگی در استان یزد

جریمه یازده میلیارد ریالی برای قاچاقچی سوخت

محمدی راد سرمربی شهداب یزد شد

سرمربی تیم والیبال شهداب معرفی شد

رژه خودرویی در اشکذر و مجومرد

مبارزه با سن گندم در مزارع شهرستان ابرکوه

سرمربی تیم والیبال شهداب یزد معرفی شد

دیدار استاندار یزد با خانواده های شهدای ارتش

باران رحمت در کیش؛ شب پرتلاش نیروهای شرکت عمران، آب و خدمات برای جلوگیری از آب‌گرفتگی معابر جزیره

اعزام 40 زائر اولی به مشهدالرضا از میبد

یزد، میزبان سومین اردوی تیم والیبال پسران نوجوان

محمدی راد سرمربی شهداب شد/ نه معروف آمد نه مهدوی

بزرگداشت شهید حسین انتظاریان اردکانی در عقدا

انتصاب جدید در سازمان منطقه آزاد کیش

پیام تسلیت دکتر رئیسی در پی درگذشت پدر شهیدان «دهنوی»

اقدام سپاه پاسداران انقلاب اسلامی سیلی محکمی به رژیم صهیونیستی بود

افزایش سفرهای اتوبوس‌های درون‌شهری یزد

پلمب 131 واحد متخلف تهیه و توزیع در سطح استان یزد

افزایش تعامل بنیاد شهید و امور ایثارگران با آموزش و پرورش برای توسعه فعالیت های فرهنگی

مدیرکل بنیاد شهید کرمانشاه بر شناساندن سبک و سیره عملی شهدا به جوانان تآکید کرد

صبر و ایثار خانواده‌های معظم شاهد و ایثارگر درس آموز است

اقدامات سازمان اقتصادی کوثر منجر به خودکفایی‌های بزرگ در حوزه اقتصادی شد

شرکت‌های دانش‌بنیان از اولویت‌های اساسی استان یزد است

فرهنگسازی اهدای خون در بین جوانان و بانوان

تأمین مسکن مددجویان یزدی

هشدارسطح قرمز آب و فاضلاب در اثر بارندگی

افتتاح مرکز بهداشت شهرستان زارچ

مراسم بزرگداشت شهدای دمشق و راسک در میبد

اوقات شرعی سه شنبه 28 فروردین در یزد

تمهیدات استان یزد برای مقابله با سیلاب‌های احتمالی

هواشناسی 28 فروردین 1403/ هشدار باران شدید و سیل در استان های جنوبی

احداث بیش از 22 هزار مسکن ملی توسط بنیاد مسکن انقلاب اسلامی یزد

قاتل سریالی بعد از 28 سال آزاد شد

ادعای اعمال تحریم های جدید اتحادیه اروپا علیه ایران

اسماعیل هنیه باز هم عزادار شد

قدردانی مردم انقلابی یزد از عملیات وعده صادق سپاه پاسداران

تیم ملی والیبال در تسخیر این باشگاه با هفت نماینده!

مدارس کیش فردا 28 فروردین غیر حضوری شد

تمهیدات استان یزد برای مقابله با سیلاب های احتمالی

بیش از 34 کیلومتر از رودخانه‌های استان یزد لایروبی شد

پیام هشدار جدید و بی سابقه ایران به اسرائیل

برگزاری جلسه شورای معاونان و اطلاع رسانی بنیاد استان سمنان

تجمع مردم یزد در گلزار شهدا و قدردانی از پاسخ مقتدرانه سپاه

شکست خیبر برابر سایپا/ چادرملو در گیلان متوقف شد

تحقق 76 درصدی حدنگاری اراضی کشاورزی استان یزد

وقوع رگبار باران در 17 استان کشور

فروچاله‌ها خطری جدی برای مناطق مسکونی

پیشرفت 45 درصدی اجرای طرح سه راهی افجان -سه راهی مهردشت

آماده باش نیرو‌های هلال احمر استان یزد