خبر یزد

آخرين مطالب

مدیر عامل شرکت گاز یزد خبر داد؛

پیوستن یزد به استان‌های سبز تا سال 1400 اقتصادي

پیوستن یزد به استان‌های سبز تا سال 1400
  بزرگنمايي:

خبر یزد - مدیر عامل شرکت گاز استان یزد با اشاره به نزدیک به کامل شدن ضریب نفوذ گازرسانی در این استان، ابراز امیدواری کرد؛ با بهره‌برداری از بزرگ‌ترین و سخت‌ترین طرح‌های گازرسانی در دست اقدام استان تا سال 1400 شاهد پیوستن یزد به استان‌های سبز کشور باشیم.
به گزارش ایسنا - منطقه یزد، «علی اکبر میدان شاهی» امروز در جمع خبرنگاران با بیان این که گاز محور توسعه و اشتغالزایی است، اظهار کرد: با توجه به تعدد صنایع فعال نظیر نیروگاه‌ها، کارخانجات کاشی و فولاد، کوره‌های آجرپزی و همچنین گلخانه‌ها و سایر صنایع عمده و جزء یکی از مهم‌ترین قطب های صنعتی کشور محسوب می‌شود و توسعه و تقویت شبکه‌های گازرسانی به این واحدها می‌تواند سرعت بیشتری به رونق تولید در این استان بدهد.
وی در همین راستا به گازرسانی به قریب هفت هزار واحد صنعتی، 24 واحد نیروگاهی، 289 کوره آجرپزی و قریب سه هزار واحد گلخانه‌ای در استان اشاره کرد و گفت: امسال نیز گازرسانی به 500 واحد صنعتی در دستور کار است که امیدواریم مسئولان استان تعامل لازم را در جهت تسریع صدور مجوزهای مربوطه را داشته باشند.
میدان‌شاهی از فعالیت 48 جایگاه CNG در استان برای استفاده خودروهای گازسوز خبر داد و گفت: خوشبختانه این تعداد در قیاس با خودورهای گازسور موجود در استان آمار قابل‌توجهی به شمار می‌آید به نحوی که کمبود در این رابطه احساس نمی‌شود.
وی به تاثیر جایگزینی گاز طبیعی به عنوان یک سوخت پاک و ارزان در قیاس با سوخت‌های فسیلی نیز اشاره و آن را موثر در حفظ محیط زیست و کاهش آلایندگی‌ها خواند.
مدیر عامل شرکت گاز استان در همین رابطه اظهار کرد: رسالت تعیین شده برای شرکت گاز استان برای سال گذشته در مقوله جایگزینی گاز طبیعی 50 هزار مترمکعب بوده که استان با عملکرد افزون بر 82 هزار و 500 مترمکعب، تحقق 165 درصدی را در این بخش رقم زده است.
وی گفت: طبق مصوبه سال گذشته میزان انشعاب ایجاد شده برای استاندر بخش شهری 4500 و در بخش روستایی 45 هزار انشعاب تعیین شده بود ولی در این دو بخش به لحاظ عملکرد شاهد تحقق 98 و 93 درصدی در شرکت گاز استان بودیم.
میدان‌شاهی سهم استان از نظر تعداد خانوارهای تحت پوشش شهری و روستایی را نیز برای سال گذشته به ترتیب 12 هزار و 6000 خانوار عنوان کرد و گفت: در این دو شاخص نیز استان یزد دارای عملکردهای 107 و 117 درصدی در بخش شهری و روستایی بوده است.
وی شرکت گاز استان را از دستگاه‌های موفق در جذب بودجه سال 97 خواند و تصریح کرد: در سال گذشته موفق به جذب اعتباری معادل 185 میلیارد تومان شدیم و نتیجه اقدامات صورت گرفته منجر به رسیدن به ضریب نفوذ شبکه گاز شهری به 100 درصد با گازرسانی به 21 شهر استان و ارتقای ضریب نفوذ گازرسانی به بخش روستایی استان به افزون بر 90 درصد با گازرسانی به 500 روستا شد.
این مسئول با اشاره به آغاز فاز دو عملیات اجرایی گازرسانی به روستاهای دهستان شیرکوه و میانکوه در استان با اعتباری معادل 40 میلیارد تومان، اظهار کرد: این طرح با توجه به حجم کار و همچنین صعب العبور بودن مسیر در زمره یکی از بزرگ‌ترین و سخت‌ترین طرح‌های گازرسانی استان و حتی کشور قرار داد که طی سه فاز اجرا خواهد شد و فاز اول آن تاکنون 65 درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.
وی ابراز امیدواری کرد که با روند مثبت گازرسانی و توسعه شبکه‌های گازرسانی در مناطق روستایی و کمتر توسعه یافته استان، در صورت تامین اعتبار مورد نیاز شرکت گاز برای تحقق طرح‌ای در دست اقدام، استان یزد حداکثر تا سال 1400 به عنوان یکی از استان‌های سبز کشور معرفی شود.
به گفته میدان‌شاهی، دستیابی به این هدف نیازمند اختصاص اعتبار 270 میلیارد تومانی امسال جهت گازرسانی به طول 1100 کیلومتر و تخصصی بودجه 285 میلیارد تومانی برای اجرای 1200 کیلومتر شبکه در سال آینده است.
وی با اشاره به افتتاح و آغاز عملیات اجرایی ده‌ها طرح گازرسانی استان یزد با اعتباری بالغ بر 143 میلیارد تومان بمناسبت هفته دولت امسال، گازرسانی به صنایع مهریز و کنجکوه و روستاهای واقع در محدوده، گازرسانی به فاز دوم روستاهای شیرکوه – میانکوه شهرستان تفت و گازرسانی به فاز سوم روستاهای شیرکوه – میانکوه شهرستان مهریز را از مهمترین این طرح‌ها برشمرد.
مدیر عامل شرکت گاز استان در بخش دیگری از سخنانش با تشریح عملکرد این شرکت در دولت تدبیر و توسعه و مقایسه آن با عملکرد قبل از این دولت، عملکرد گازرسانی در استان را طی این دوره جهشی و جهادگونه خواند.
وی در پاسخ به سئوالان خبرنگاران نیز از بدهی 150 میلیارد تومانی مشترکان بخش‌های مختلف به شرکت گاز خبر داد و گفت: به نظر می‌اید هیچ دستگاه خدمات‌رسانی در استان مانند شرکت گاز تا این اندازه با مشترکان خود تعامل نداشته باشد.
این مسئول با اشاره به اتصال خطوط انتقال گاز استان‌های اصفهان، فارس و هرمزگان به استان یزد و پایداری شبکه گاز استان، این اطمینان را مشترکان گاز طبیعی استان داد که در طول فصل سرما شاهد قطع یا افت فشار گاز نخواهند بود.
وی نسبت به پیشنهاد حذف قبوض کاغذی گاز مشترکان نیز ابراز خرسندی کرد و گفت: در حال حاضر صدور انی قبض را داریم ولی قطعاً حذف قبوض کاغذی نیز مورد استقبال مسئولان شرکت ملی گاز کشور قرار خواهد گرفت.
میدان‌شاهی در پایان نیز ضمن اشاره به اهتمام شرکت گاز استان به مسئولیت اجتماعی خود، در این باره به تفاهم‌نامه‌های آموزشی با آموزش و پرورش و هلال احمر استان برای آموزش مخاطبان در مورد استفاده ایمن و بهینه از این نعمت خدادادی اشاره و همچنین از برگزاری مانور کشوری بحران در این بخش توسط استان یزد با همکاری استان‌های معین استان یزد در اواخر مهرماه خبر داد.
انتهای پیام

لینک کوتاه:
https://www.khabareyazd.ir/Fa/News/98884/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

امام جمعه یزد: دانشگاه و مدارس برای مقابله با بی‌حجابی پای کار بیایند

پویش بزرگ وعده صادق در یزد

عملیات وعده صادق سایه جنگ را از کشور دور کرد

پاسداشت یاد و خاطره شهدای امنیت در مهریز

کشف لوازم یدکی لیفتراک قاچاق در یزد

ناکامی سارقان در یزد توسط عوامل گشت رضویون

حمایت مردم میبد از عملیات مقتدرانه سپاه

تأسیس سپاه پاسداران یکی از معجزات الهی است

تصادف اتوبوس مسافربری در مهریز 15 زخمی بر جا گذاشت

پیام تسلیت مدیرکل بنیادآذربایجان غربی در پی درگذشت همکار خادم الشهدا حجت الاسلام «مصطفی حاجی حسینلو»

راهپیمایی مردم استان یزد در حمایت از عملیات «وعده‌ صادق»

راهپیمایی مردم بافق در حمایت از عملیات وعده صادق

حمایت مردم یزد از اقدام شجاعانه علیه اسراییل غاصب

ترویج بی‌حجابی مقدمه تحقق اهداف دشمن در کشور است

راهپیمایی مردم شهرستان خاتم در حمایت از عملیات غرور آفرین وعده صادق +فیلم

روز ملی گندم و نان یادآور تلاش کشاورزان ایرانی

دستگیری فروشنده کلاهبردار در یزد

سپاه مهمترین نقش را در دفاع از انقلاب ایفا کرده است

راهپیمایی مردم استان یزد در حمایت از عملیات وعده‌ی صادق

ترویج بی حجابی در جامعه از توطئه‌های دشمن است

بدحجابی، مقدمه‌ای برای ایجاد فساد در جامعه

حضور دانشگاه آزاد اسلامی یزد در هجدهمین دوره مسابقات بین‌المللی ربوکاپ ایران

راهپیمایی مردم بافق در حمایت از پاسخ مقتدرانه سپاه و تحقق وعده صادق

تصادف اتوبوس با کامیون در یزد؛ آخرین وضعیت مسافران/ عکس

فروشنده‌ی کلاهبردار در دام پلیس یزد

راهپیمایی مردم یزد در حمایت از عملیات غرور آفرین وعده صادق

برگزاری سلسله نشست‌های تخصصی منابع انسانی شرکت آبفای استان یزد

خبر تهاجم به کشور از مرزهای خارجی تکذیب شد

31 فروردین، روز ملی گندم و نان

تجمع بزرگ مهاجران ساکن در یزد در حمایت از عملیات وعده‌ صادق

عجیب‌ ترین قتل امسال توسط یک مادر و دختر رقم خورد!

واکنش فرمانده کل ارتش به انفجار در اصفهان

وضعیت تاسیسات هسته‌ ای اصفهان بعد از حادثه امروز

افتتاح طرح توسعه مسجد راستان یزد

جشنواره ملی پادکست «قصه‌های خوب با صدای خوب برای بچه‌های خوب» در کرمان

15 مصدوم در برخورد اتوبوس مسافربری با کامیون بنز در یزد

15 مصدوم در تصادف اتوبوس مسافربری در جاده مهریز

اوقات شرعی جمعه 31 فروردین در یزد

تجمع بزرگ مهاجران ساکن در یزد در حمایت از عملیات وعده‌ی صادق

جشنواره ملی پادکست"قصه‌های خوب با صدای خوب برای بچه‌های خوب" در کرمان

15 مصدوم در تصادف اتوبوس و کامیون در محور انار به مهریز

بارش‌های بهاری تا نیمه اردیبهشت‌ ادامه دارد؛ آیا بارندگی‌ها، کم‌بارشی زمستان را جبران می‌کند؟

تصادف اتوبوس مسافربری در مهریز یزد 15 زخمی بر جا گذاشت

مخالفت آمریکا با عضویت فلسطین در سازمان ملل

تکریم خانواده شهدا و  ترویج فرهنگ ایثار و شهادت امر بزرگی است که باید از دل جریان‌های مردمی بجوشد

تصادف اتوبوس مسافربری در مهریز یزد با 15 مصدوم

خبری تازه درباره پروازهای فرودگاه امام و مهرآباد

آغاز مرحله غیرمتمرکز بیست و نهمین المپیاد علمی دانشجویی در اصفهان

جزئیات جدید از شنیده شدن صدای 3 انفجار در مرکز ایران

منشا صدای انفجار در تبریز مشخص شد