خبر یزد

آخرين مطالب

در گفت و گو با ایسنا مطرح شد؛

تحقق‌ شهر هوشمند به مدیریت واحد شهری نیاز دارد اجتماعي

  بزرگنمايي:

خبر یزد - رییس کمیسیون شهر هوشمند شورای یزد با بیان این‌که شهر هوشمند صرفاً آوردن فناوری برای مدیریتی شهری نیست و در برخی مواقع برگشتن به اصالت فرهنگی و شهری است، گفت: تحقق اهداف شهر هوشمند به مشارکت عمومی و مدیریت واحد شهری نیاز دارد. «حمیدرضا قمی» در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا-منطقه یزد، با بیان این‌که شهر هوشمند ضرورتی اجتناب ناپذیر است، اظهار کرد:‌ طبق اطلاعات بدست آمده تا سال 2030 حدود 85 درصد جمعیت دنیا شهرنشین می‌شوند و این در حالی است که استان یزد قبل از دیگر شهرهای جهان و در حال حاضر درگیر افزایش شهرنشینی شده است.
وی تدوین رویکرد جدید را از جمله ضرورت‌های اجرایی برای اداره شهر دانست و افزود:‌ شهر هوشمند نهضتی اجرایی برای مدیریت شهرهای بزرگ با ابعاد مختلف است.
رییس کمیسیون شهر هوشمند شورای اسلامی یزد با بیان این‌که شهر هوشمند صرفاً آوردن فناوری برای مدیریتی شهری نیست، گفت: در برخی مواقع برگشتن به اصالت فرهنگی و شهری از جمله مصادیق شهر هوشمند محسوب می‌شود.
قمی توجه به انرژی‌های پاک و تجدیدپذیر را یکی از مهمترین رویکردهای اجرایی شهر هوشمند دانست و بیان کرد: متأسفانه امروزه یزد هیچ نسبتی با معیارهای گذشته‌ خود در حوزه انرژی پاک و تجدیدپذیر ندارد.
این مسئول ایجاد زیرساخت‌های لازم برای استفاده از حمل و نقل انسان محور، ‌ایجاد خدمات ساده برای کاهش رفت و آمدها و توجه به انرژی‌های پاک را از جمله اقدامات در دستور کار برای رسیدن به اهداف شهر هوشمند در یزد عنوان و تصریح کرد:‌ جذب مشارکت جمعی به منظور همکاری مردم در مدیریت شهری ضروری است.
سخنگوی شورای اسلامی یزد در ادامه با اشاره به ظرفیت خوب مردم شهر میراث جهانی در خصوص فعالیت جمعی،‌ گفت: ما در کمیسیون شهر هوشمند سعی کردیم با استفاده از فناوری‌های نوین نظیر نرم‌افزار شهربین شرایط لازم برای مشارکت جمعی در خصوص مدیریت شهری را تسهیل و افزایش دهیم.
قمی استفاده از تکنولوژی و فناوری نوین برای مشارکت عمومی در اداره شهر را مستلزم فرهنگ‌سازی مناسبت دانست و بیان کرد:‌ اعتماد اولین نیاز برای توسعه فرهنگ عمومی در راستای استفاده از تکنولوژی مشارکت جمعی در مدیریت شهری است.
وی کسب اطلاع از چگونگی انعکاس مطالبات مردمی را از دیگر بایدهای ضروری در راستای جذب مشارکت عمومی عنوان کرد و افزود:‌ امروزه اگر از خطای پیمانکاران و مسئولان تصویر تهیه شود شخص خاطی نمی‌تواند جواب ندهد و این اولین گام در راستای توسعه مدیریت شهری است.
رییس شورای اسلامی شهرستان یزد در بخش دیگری از سخنان خود بهبود ناوگان حمل و نقل عمومی، میکانیزه کردن حمل و نقل عمومی و استفاده از دوچرخه را از جمله اقدامات در دستور کار مدیریت شهری دانست و تصریح کرد:‌ به نظر من ساماندهی و توسعه ناوگان حمل و نقل عمومی در یزد به برنامه هفت تا 10 ساله نیاز دارد.
این مسئول پیاده محوری، ‌حمل و نقل پاک و رایج بودن استفاده از حمل و نقل عمومی را از جمله مولفه‌های شهر هوشمند در حوزه حمل و نقل دانست و بیان کرد: علی‌رغم وجود سابقه درخشان یزد در بحث حمل و نقل انسان محور، متأسفانه امروزه شاهد وجود دغدغه‌های جدی در این حوزه هستیم.
وی عدم وجود فرهنگ مناسب برای استفاده از وسایل حمل و نقل فردی نظیر موتورسیکلت و خودروهای شخصی را از جمله دلایل جدی در حوزه مدیریت شهری عنوان کرد و افزود: طبق برنامه‌ریزی‌های انجام شده به تدریج فضاهای شهری برای عبور خودروهای شخصی تنگ و بلعکس مسیر دوچرخه سورای، ‌حمل و نقل عمومی پاک و پیاده محوری در این مسیرها تقویت می‌شوند.
رییس کمیسیون شهر هوشمند شورای اسلامی یزد با بیان این‌که مرکز شهر باید پیاده محور شود،‌گفت:‌ قرارداد اجرایی طرح دوچرخه‌های هوشمند با 600 دوچرخه امضا و در دستور کار قرار شهرداری گرفته است.
قمی تقویت ناوگان حمل و نقل عمومی،‌ اصلاح خطوط، نوسازی و بهسازی اتوبوس‌های شهری را از دیگر اقدامات در دستور کار شهرداری یزد در راستای برنامه پیاده محوری دانست و بیان کرد:‌ کسب دستاوردهای بزرگ در این حوزه مستلزم نهادینه کردن فرهنگ عدم استفاده از موتورسیکلت به عنوان وسیله‌ نقلیه‌ای با قدرت مانور غیرمعمول و غیراستاندارد است.
این مسئول در ادامه با بیان این‌که مدیریت واحد شهری یکی از نیازهای جدی توسعه و ارتقای خدمات شهرداری است، اظهار کرد: عدم همکاری دستگاه‌های مختلف با مدیریت شهری چالش‌های خدماتی این سازمان را افزایش و همکاری لازم در این حوزه مسیر توسعه شهری را افزایش می‌دهد.
وی راه‌اندازی آپ موبایل ویژه حمل و نقل عمومی در یزد را از دیگر اقدامات انجام شده و در دستور کار کمیسیون شهر هوشمند دانست و بیان کرد:‌ طبق برنامه‌ریزی‌های انجام شده این نرم‌افزار 15 مهرماه در شهر یزد افتتاح و بروی تمام مسایل حمل و نقل عمومی یزد نصب می‌شود.
سخنگوی شورای شهر یزد تأکید کرد: کسب اطلاع از مسیر حرکت اتوبوس و اطلاع از زمان رسیدن به ایستگاه‌های مد نظر از جمله ویژگی‌های این آپ موبایلی در یزد است.
انتهای پیام

لینک کوتاه:
https://www.khabareyazd.ir/Fa/News/99041/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

وقتی مرمت و بازسازی آب انبار قدیمی در یزد به فراموشی سپرده شد + فیلم

شناسایی 600 ملک مازاد دولتی در استان یزد

دیدار مشاور رئیس جمهور در امور روحانیت با خانواده شهدا در سمنان

مجموعه‌ای فرهنگی با رنگ و بوی دفاع مقدس در یزد

ترک‌های امیرچقماق جدی است

افتتاح جشنواره پادکست «قصه‌های خوب با صدای خوب برای بچه‌های خوب» در کرمان

شهدا بهترین الگو برای انسان در مسیر الله هستند

دستگاه‌ها وظایف قانونی خود را انجام دهند

استفاده از تمام ظرفیت‌ها برای کاهش خسارت‌های سیلاب

قدردانی از زحمات نیروی انتظامی استان یزد

جلسه شورای اجتماعی استان یزد برگزار شد

کمک 10 میلیارد ریالی پدر شهید برای ساخت مدرسه

بررسی رویه‌های پوشش و عفاف در دانشگاه یزد

ضرورت توجه شاعران به ایثارگران تاریخ ایران

اهمیت توجه شاعران به ایثارگران تاریخ ایران

یزد، میزبان اردوی تیم ملی اسکواش بانوان

دیدار رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران با خانواده شهید نادر مهدوی

ابطال رأی‌های کمیسیون بند 20 ماده 55 قانونی نیست

هیچ مانعی برای برنامه های فرهنگی در حوزه ترویج فرهنگ ایثار و شهادت وجود ندارد

دیدار با جانبازان دفاع مقدس در میبد

خلاقیت و نوآوری در میان دانش‌آموزان تقویت شود

راهپیمایی حمایت از عملیات غرور آفرین «وعده صادق»

موضوع ایثار و شهادت موضوع بسیار مهم دولت سیزدهم است/بکارگیری ظرفیت های مردمی از برنامه های جدی بنیاد است

شهدا، فرهنگ ایثار و شهادت را در جامعه زنده نگه داشته اند

تجلیل از کارکنان آزمایشگاه مرکز بهداشت مهریز

(تصاویر) بارش باران در یزد

منطقه زیبای پامنار خوزستان

هدایت دانشجویان در قالب طرح بورسیه به صنایع میبد

رگبار پراکنده و بارندگی در برخی مناطق استان یزد

ساماندهی و اصلاح نقاط حادثه خیز در میبد

بارش باران در یزد

نقش ارتش در دفاع مقدس و امنیت تبیین شود

غیر قانونی بودن ابطال رأی‌های کمیسیون بند 20 در رابطه با مشاغل محیط زیستی

ابطال آرای کمیسیون بند 20 ماده 55 قانونی نیست

بهره برداری از شبستان امامزاده عبدالله تا پنج ماه آینده + عکس

برپایی نمایشگاه دست‌های کوچک اندیشه‌های بزرگ در یزد

اعزام 10 تیم هلال احمر یزد به سیستان و بلوچستان

٣ مفقودی سیل جنوب کرمان پیدا شدند

ماجرای تنبیه بدنی وحشتناک دانش‌ آموز مرزن‌ آبادی

احتمال وقوع سیل در این سه استان

تجهیزات شهرداری اردکان مناسب نیست

بهره برداری از شبستان امامزاده عبدالله به زودی

تشریح برنامه‌های هفته سلامت در مهریز

1200 تن شکر در سکوهای تنظیم بازار یزد توزیع می‌شود

حمله افراد ناشناس به کارشناسان اورژانس اهواز

پزشک قلابی در خاتم یزد دستگیر شد

اولین نشست رفع موانع سرمایه گذاری جزیره کیش درسال جهش تولید با مشارکت مردم

خدمت توام با تکریم مهمترین اصل در بنیاد شهید و امور ایثارگران است

تکریم مدیرکل بنیاد مازندران از جانباز سرافراز سرتیپ دوم صلواتی

فعالیت سامانه بارشی تا پیش از ظهر امروز در استان