خبر یزد

آخرين مطالب

«سحر خدایاری» در بازجویی‌ها به اشتباه خود اعتراف کرده بود فرهنگي

«سحر خدایاری» در بازجویی‌ها به اشتباه خود اعتراف کرده بود
  بزرگنمايي:

خبر یزد - سخنگوی قوه قضاییه به بیان توضیحاتی درباره پرونده سحر خدایاری پرداخت.
نشست خبری اسماعیلی ، سخنگوی قوه قضاییه
به نقل از قوه قضاییه، غلامحسین اسماعیلی در برنامه پرونده ویژه که با موضوع «پرونده سحر خدایاری» از شبکه سوم سیما پخش شد، اظهار کرد: نسبت به اصل موضوع باید بار دیگر تصریح کنم که این مرحومه در مراجع قضایی به هیچ عنوان محکومیت کیفری نداشته است و اصلا دادگاهی برای رسیدگی به پرونده او تشکیل نشده است تا بخواهد محکومیتی برای او صار شده باشد.
سخنگوی قوه قضاییه تصریح کرد: متاسفانه برخی از رسانه‌ها و افراد دارای مسئولیت‌های اجتماعی و سیاسی، برخلاف واقع ادعا کردند که این فرد دارای محکومیت کیفری بوده و این حکم محکومیت، زمینه ساز اقدام مرحومه شده است که به هیج وجه این مطلب صحت ندارد.
وی خاطرنشان کرد: مطالب ادعایی دیگر در خصوص اینکه فرد دیگری به مرحومه گفته است که دارای محکومیت هستی و حکمی برایت صادر شده نیز صحت ندارد و بر اساس یک شایعه سازی و خبر سازی اینگونه ذهن افراد جامعه را مشوش کردند و خوراکی برای بیگانگان و معاندین نظام و انقلاب فراهم آوردند.
مجری برنامه از سخنگوی قوه قضاییه پرسید: با رسانه‌هایی که خبر دروغ را منتشر کردند، چه برخوردی قرار است بشود و آیا نمایندگان و کسانی که اظهارنظر کردند و اظهارنظر آن‌ها در این زمینه باعث فضاسازی شد، با قوه قضاییه تماس گرفته بودند تا در مورد پرونده کسب اطلاع کنند؟
سخنگوی قوه قضاییه در پاسخ گفت: متاسفانه هیچکدام از خبرگزاری‌هایی که این خبر کذب را منتشر کردند و چهره‌ها و افرادی که این خبر را در فضای مجازی بازنشر دادند، با مقامات قضایی در ارتباط با صحت و سقم این ادعا تماسی نداشتند و قبل از انتشار مطلب اقدام به بررسی این موضوع و صحت و سقم آن نکرده‌اند.
اسماعیلی خطاب به خبرگزاری‌ها، چهره‌های اجتماعی و افراد دارای مسئولیت در بخش‌های مختلف تاکید کرد: اولا تمرین کنیم و بیاموزیم که یکایک ما باید موازین شرعی و اخلاقی و قانونی را رعایت کنیم و بدون اطلاع و مستندات به شایعه سازی و شایعه پراکنی اقدام نکنیم چراکه این امر موجب تشویش اذهان عمومی جامعه می‌شود.
وی ادامه داد: ثانیا اگر به هر دلیلی این اتفاق رخ داد، عدم پذیرش اشتباه و اصلاح و جبران آن و اصرار و توجیه اشتباهات، باز امری مذموم و غیرقانونی و غیراخلاقی است.
سخنگوی قوه قضاییه بیان داشت: حداقل در این موضوع از همین مرحومه سحر خدایاری یاد می‌گرفتند که علیرغم اینکه اشتباهی را مرتکب شده بود (نه صرفا در بحث ورود به ورزشگاه بلکه درگیر شدن و اهانت به ماموران و مطالب دیگری که از او سرزده بود)؛ اما در بازجویی‌ها به صراحت به اشتباه خود اعتراف و آن را پذیرفته و ابراز ندامت کرده است، با وجود اینکه دارای شخصیت متعادلی نبوده است. ولی آنقدر از خودش شخصیت نشان داده که اشتباه خود را بپذیرد حالا چگونه است که کسانی که ادعاهایی در جامعه ما دارند اشتباهات خود را نمی‌پذیرند و نسبت به جبران آن اقدام نمی‌کنند.
اسماعیلی در پاسخ به سئوالی مبنی بر اینکه چه تضمینی وجود دارد که دوباره همین سناریو تکرار نشود و قوه قضاییه برای جلوگیری از تکرار این سناریو چه برنامه‌ای دارد، گفت: قوه قضاییه در برخورد با موارد قانون گریزی و پیشگیری از وقوع جرم آخر خط است و برخورد قضایی به عنوان آخرین اقدام و علاج نهایی به کار گرفته می‌شود.
وی افزود: اولا قوه قضاییه انتظار اقدام مناسب از ناحیه نهادهای شبه قضایی که دارای مسئولیت حقوقی و قانونی هستند را دارد. در همین موضوع اخیر معتقدیم که در حوزه رسانه و خبرگزاری‌ها هیات نظارت بر مطبوعات، در حوزه برخی از مقامات و مسئولان اجرایی، هیات‌های رسیدگی به تخلفات اداری و حراست‌ها و بازرسی‌ها و در مورد نمایندگان مجلس هیات نظارت بر رفتار نمایندگان باید وظایف قانونی خود را انجام دهند قبل از اینکه قوه قضاییه مداخله قضایی داشته باشد و اگر این نهادها وظیفه خودشان را به خوبی انجام دهند ممکن است اصلا ضرورتی به اقدام قضایی نباشد یا اگر آن‌ها تشخیص دادند که در ادامه اقدامات آن‌ها مرجع قضایی باید ورود پیدا کند با انعکاس موضوع به مرجع قضایی حتما وظیفه قانونی خودمان را انجام خواهیم داد.
اسماعیلی یادآور شد: البته قصور و یا کوتاهی هرکدام از این نهادها مانع اقدام دادستان و مراجع قضایی نیست. در این مورد هم تاکنون مراجع قضایی اقدام به اعلام شکایت و تشکیل پرونده نکرده اند و امیدواریم با انجام تکالیف بخش‌های دیگر نیاز به اقدام قضایی نباشد، اما در صورتی که وظایف دیگران منتهی به نتیجه مطلوب و اثربخشی نشود مراجع قضایی تکلیف قانونی خودشان را انجام خواهند داد.
سخنگوی قوه قضاییه در پاسخ به مطالبه احمد امیرآبادی نماینده مردم قم که مهمان دیگر این برنامه بود مبنی بر اینکه قوه قضاییه در بحث شورای عالی فضای مجازی ورود پیدا کند و قوانین پیشگیری را بیشتر پیگیری نماید، گفت: از برنامه‌های خاص ریاست قوه قضاییه حضور موثر و اثربخش در شوراهای عالی مختلفی است که قوه قضاییه در آن ایفای نقش می‌کند و در شورای عالی فضای مجازی نیز حضور فعالی دارد و این موضوع هم در آن شورا با پیگیری ریاست قوه قضاییه تعقیب خواهد شد.
منبع : isna.ir

لینک کوتاه:
https://www.khabareyazd.ir/Fa/News/99327/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

ذخیره 2 میلیون مترمکعب آب در بند خاکی فهرج

برخورد با متخلفین تغییر کاربری غیرمجاز اراضی کشاورزی در مهریز

رعایت نظم درساعت فعالیت نانوایی ها‌ی بهاباد

وضعیت جاده‌ها، امروز 7 اردیبهشت 1403؛ ترافیک سنگین در محور چالوس

ترافیک سنگین در محور چالوس/بارش باران در برخی محورهای 3 استان

7 بوم‌گردی برتر یزد که باید بشناسید

حضور شمشیربازان چادرملو در رقابت‌های انتخابی آسیا

آغاز عملیات روکش آسفالت 10 کیلومتر محور طبس یزد

نقش آفرینی جوانان نخبه در توسعه جهش تولید/جلوی مونتاژ‌ها را بگیرید

بازدید مدیر عامل شرکت آبفای استان یزد از تصفیه خانه آب شهر میبد

انجام 2 پرواز به مقصد مدینه منوره

ترافیک سنگین در محور چالوس/ این محورها مسدود هستند

پیش بینی آسمان ابری در آدینه استان یزد

اقدام فوری برای مرمت بند خاکی ابراهیم آباد

فجر ساعت پخش زنده بازی مس کرمان و چادرملو اردکان‌ + پخش آنلاین

رواج بی حجابی در جامعه توطئه دشمنان است

جهش تولید با رشد استعداد کارگران محقق می‌شود

رشد 10 برابری طرح حوزه راه شهرستان مهریز

نرخ بازار باید منصفانه و اسلامی باشد/ ضرورت توجه به حق و حقوق کارگران

امتیاز صدرشیمی در لیگ برتر فوتبال ساحلی کشور به مهریز انتقال یافت

ایجاد سامانه اعلام بار مجازی راهگشای مشکلات حمل‌ و نقلی مهریز است

کارگران رکن مهم اقتصاد کشور هستند

عشق زندگی می بخشد

اکنون کجاست؟ کسی که فراموشش کردم

یک جهان راز درآمیخته داری به نگاه

با آنکه دلم از غم هجرت خون است

داستانک/ راه نجات

میدان مغناطیسی زمین 3.7 میلیارد ساله است

دانشمندان تنها در 150 دقیقه الماس ساختند

برگزاری‌ مسابقات قرآن دانش‌آموزان و فرهنگیان در یزد

آبگیری 30 درصد سازه‌های آبی در استان یزد/ خسارت سیل به 21 رشته قنات

مصاف پاریزه رکردستان با نماینده یزد

تخصیص بیش از 3 هزار میلیارد ریال اعتبار برای تأمین برق شهرک‌های صنعتی یزد

آخرین وضعیت جاده‌های کشور؛ امروز جمعه 7 اردیبهشت / بارش باران در محورهای مواصلاتی 3 استان

اجرای برنامه هفتم توسعه نیازمند اهتمام ویژه

اوقات شرعی جمعه 7 اردیبهشت در یزد

ادامه رگبار باران در جنوب شرق کشور

خداوند در حادثه طبس، نصرت خود را آشکار کرد

اینفوگرافی/ 6 نشانه پنهان ابتلا به فرسودگی شغلی

مناسبت روز/ جمعه، 7 اردیبهشت‌ماه

380 نفر در کمیسیون‌ پزشکی و تعیین درصد جانبازی شرکت کردند

داستانک/ انسان های بازنده

بعضی از رنج ها‌‌‌‌‌‌‌ را نمیشه حل کرد!

تصاویری از لحظه فرود آپولو 11 بر سطح ماه در سال 1969

ادامه کمک های اتحادیه اروپا به افغانستان

همکاری اقتصادی خراسان رضوی و هرات افغانستان

محاکمه یک پرستار قلابی به جرم قتل زن مسن

ماجرای قتل هولناک پدر به دست دختر جوانش

عاملان تیراندازی در اتوبان همت دستگیر شدند

بخشی از کتاب/ چون که او گل من است