خبر یزد
ضرورت خدمت رساني به مردم از نگاه ماهنامه گلبانگ کوير
سه شنبه 5 بهمن 1395 - 9:44:20 AM
ايرنا
يزدانلاين- سيدمحمد ميرمحمدي استاندار يزد در جلسه اخير شوراي اداري شهرستان مهريز طي سخناني کمک و خدمت به مردم را هنر مديران دستگاههاي اجرايي دانسته و با تاکيد بر لزوم همدلي، اتحاد و همکاري مديران اظهارداشته است: هرجا اعتماد و هدف مشترک خدمت به مردم وجود داشته باشد موفقيت نيز در عملکرد حاصل مي ‌شود.
اين سخن استاندار يزد اهميت و جايگاه مردم را به عنوان صاحبان اصلي انقلاب و سرمايه هاي نظام و جامعه بيان مي کند و ترديدي نيست که توجه به مردم به خصوص اقشار محروم و آسيب پذير جامعه و خدمت رساني به آنان از اهداف مهم انقلاب و از نقاط قوت اخلاق اسلامي است و مديراني که به تبعيت از ائمه و معصومين در راستاي خدمت صادقانه به مردم کمر همت مي بندند و سر از پا نمي شناسند خود را به درگاه الهي نزديک نموده و با جلب رضاي خدا توشه اي براي آخرت خود فراهم مي کنند.
معمولا افرادي که براي انجام کاري به ادارات و سازمانهاي دولتي مراجعه مي نمايند بر خلاف گذشته که بعضيها خواسته هاي نامشروع و خارج از ضوابط را مطرح مي کردند امروزه خواسته ها و انتظارات اکثر مراجعه کنندگان با ضوابط و مقررات مطابقت دارد و قابل تحقق مي باشد اما در فرآيند اجرائيات گاهي مي بينيم سيستم اداري کارآيي لازم را ندارد و ارباب رجوع در پيچ و خم بروکراسي چنان گرفتار مي شود که از پيگيري کار خود دست مي کشد و به قول معروف عطايش را به لقايش مي بخشد.
دستگاههاي اجرايي نبايد نسبت به چنين اتفاقاتي بي تفاوت باشند و وظيفه دارند با برقراري ارتباطي پويا، و مؤثر با مراجعه‌کنندگان‌ خواسته هاي مشروع آنانرا را مورد رسيدگي قرار دهند و از هر گونه سعي و تلاش در جهت رفع مشکلات دريغ نورزند.
البته استانداري يزد مي تواند با رصدکردن عملکرد مديران و کارکنان ادارات استان ضمن پيشگيري از بروز تخلفات با افراد متخلف، برخورد مناسب را معمول دارد.
از طرف ديگر لازم است قوانيني بازدارنده وضع شود که ضمن فراهم کردن زمينه تسهيل در انجام کارها در حوزه هاي مختلف،‌ فرصت‌ هرگونه سوء استفاده‌ از موقعيت‌ هاي‌ اداري‌ را از فرصت طلبان احتمالي بگيرد.

http://www.Yazd-Online.ir/fa/News/3560/ضرورت-خدمت-رساني-به-مردم-از-نگاه-ماهنامه-گلبانگ-کوير
بستن   چاپ