سرپرست استانداری یزد:
طرحهای دینی و فرهنگی برنامهای برای جذب مخاطبان جدید ندارند
چهارشنبه 21 آذر 1397 - 18:28:40
|
|
خبر یزد - یزد ـ سرپرست استانداری یزد با تاکید بر اینکه برنامههای فرهنگی و دینی باید دارای جذابیت باشند، گفت: در حال حاضر طرحهای دینی و فرهنگی برنامه ای برای جذب مخاطبان جدید ندارند.
به گزارش خبرنگار مهر ، محمدعلی طالبی ظهر امروز در جلسه شورای فرهنگ عمومی استان یزد با محوریت برنامه های دینی و قرآنی اظهار داشت: برنامه ریزی در حوزه فرهنگی و دینی نیازمند فکر خلاق و پویا است تا بتوان از ایدههای نو برای اجرای این قبیل برنامه ها استفاده کرد. وی بیان کرد: امروز اغلب طرح ها و برنامه های مرتبط با فعالیتهای دینی و فرهنگی تکراری شده و مردم از طرح های تکراری استقبال نمی کنند بنابراین باید به دنبال فرم و محتوای جذاب بود. طالبی با تاکید بر اینکه برنامه های دینی و فرهنگی باید دارای جذابیت کافی باشند تا مخاطب ضمن جذب به این برنامهها، بهره برداری کافی را نیز انجام دهد، عنوان کرد: این برنامه ها اکنون از جذابیت خاصی برخوردار نیست و مخاطب را جذب نمی کند. سرپرست استانداری یزد همچنین بر اهمیت اجرای برنامههای فرهنگی با بهرهمندی از یک ساختار حقوقی تاکید کرد. وی خاطرنشان کرد: بهترین راهکار برای این منظور ایجاد یک سازمان مردم نهاد است که بتوان به وسیله این سازمان هم به صورت ضابطهمند عمل کرد و هم زمینهای فراهم کرد که مشارکت مردمی در این فعالیتها افزایش پیدا کند. طالبی ادامه داد: اکنون زمینه همکاری خوبی به وجود آمده و با توجه به طرحی که در شورای فرهنگ عمومی ارائه شد، میتوان الگوبرداری مناسبی انجام داد و طرحهای جذاب دینی و فرهنگی برای اجرا ارائه شود. وی یادآور شد: یکی از جدیترین مشکلات طرحهای دینی و فرهنگی فعلی، عدم تلاش برای جذب مخاطبان جدید است و اغلب برنامه ها برای مخاطبان فعلی اجرا می شود. سرپرست استانداری یزد تاکید کرد: باید زمینهای فراهم شود که در فعالیتهای فرهنگی و دینی به سمت طرحهای اثرگذار و جذاب برویم تا بتوانیم مشکلات را با محوریت دین و فرهنگ حل کنیم. وی تصریح کرد: جامعه پذیرای برنامههای فرهنگی و دینی است در صورتی که این برنامهها از جذابیت مناسب بهرهمند بوده و بر اساس شرایط و نیازهای نسل جوان طراحی و برنامهریزی شده باشد.
http://www.Yazd-Online.ir/fa/News/69540/طرحهای-دینی-و-فرهنگی-برنامهای-برای-جذب-مخاطبان-جدید-ندارند
|