خبر یزد
کمبود امام جماعت در مدارس مهریز
شنبه 24 آذر 1397 - 9:49:09 AM
ایسنا

خبریزد- «سید علی کارآموز» در خصوص تأکید سند بر ایجاد تحول در دانش آموزان با تاکید بر این که تحول با تغییر تفاوت دارد، تصریح کرد: تحول بنیادین یعنی کودکان از دوران ابتدایی تا دوره متوسطه از پایه و اساس، همراه با تعلیم و تعلم و تزکیه نفس، دچار تحول شوند.

وی اجرای کامل سند تحول بنیادین را جوابگوی نیازهای دانش آموزان دانست و گفت: این سند که یکی از بهترین اسناد بالادستی است که در آموزش‌ و پرورش تدوین‌ شده و اگر کامل اجرایی شود، با جامعه تعلیم و تربیت اسلامی و ایجاد حیات طیبه برای دانش آموزان برابری می‌کند و می‌تواند آنان را در برابر آسیب‌های اجتماعی مصون کند.

کارآموز در مورد اهداف سند تحول بنیادین آموزش‌ و پرورش، گفت: مباحثی که در این سند تعریف ‌شده در راستای رسالت آموزش ‌و پرورش و تقویت بنیه مذهبی، فرهنگی و علمی دانش آموزان ابتدایی تا متوسطه و هویت بخشی به آنان است.

وی افزود: اهداف سند تحول بنیادین آموزش ‌و پرورش که از تأکیدات مقام معظم رهبری است، طی فرمان‌ها مختلف به مدیران ابلاغ ‌شده و این اهداف به ‌صورت کارشناسی شده در مدارس در دست اجراست.

رییس آموزش ‌و پرورش مهریز حفظ و تقویت هویت ایرانی اسلامی دانش آموزان را از مهم‌ترین اهداف تدوین و اجرای سند تحول بنیادین آموزش‌ و پرورش در مدارس است.

وی در همین رابطه به برگزاری نماز جماعت در مدارس اشاره و خاطرنشان کرد: در حوزه پرورشی به‌ویژه در حوزه نماز، با کمبود امام جماعت روبرو هستیم اما اداره تبلیغات اسلامی، طلبه‌ها و مبلغ‌های حوزه علمیه و مربی‌یان طرح امین با این اداره همکاری دارند.

وی با بیان این که در حال حاضر نماز جماعت در 90 درصد از مدارس مهریز برپا می‌شود، ادامه داد: در تمام مدارسی که امام جماعت دارند، نماز به جماعت اقامه می‌شود و کلاس‌های درس و برگزاری امتحانات در زمان اقامه نماز تعطیل است.

کارآموز با اشاره به حضور امام‌ جمعه مهریز در مدارس شهرستان برای اقامه نماز جماعت، اظهار کرد: در یک سال اخیر طی روزهای سه‌شنبه هر هفته، نماز جماعت در مدارس مختلف دخترانه و پسرانه این شهرستان توسط امام ‌جمعه مهریز اقامه می‌شود و بعد از نماز نیز دقایقی برای دانش آموزان در حوزه دینی، پرورشی و مذهبی سخنارنی می ‎‎ شود.

به گفته وی، کادر اجرایی و آموزگاران مدارس نیز ملزم هستند که در نمازهای جماعت حضور داشته باشند تا موجب قوت قلب دانش آموزان و باورپذیری آنان شوند.

وی در خصوص اجرای طرح نماد در مدارس شهرستان مهریز هم خاطرنشان کرد: نظام مراقبت آسیب‌های اجتماعی دانش آموزان که به طرح نماد معروف است، از دیگر اهداف سند تحول بنیادین است که در شش استان کشور از جمله یزد در حال اجراست.

این مسئول ادامه داد: در استان یزد، شهرستان مهریز برای اجرای این طرح انتخاب‌ شده و تمامی مدارس مهریز را پوشش می‌دهد و مشاوران، مربیان پرورشی و رابطین طرح نماد برای مراقبت آسیب‌های اجتماعی دانش آموزان نظیر شبکه‌های مجازی، روابط دختر و پسر و پیگیری مسائل عاطفی و اخلاقی آنان با ارتباط حضوری و تلفنی با خانواده‌ها در ارتباط هستند.

رییس آموزش ‌و پرورش مهریز از همکاری دستگاه‌های مختلف با این دستگاه قدردانی کرد و گفت: نزدیک به 9 دستگاه از جمله مرکز بهداشت، بهزیستی و کمیته امداد در اجرای این طرح سهیم هستند و با اداره آموزش‌ و پرورش شهرستان ارتباط متقابل دارند و این اداره را برای رسیدن به اهداف متعالی خود حمایت می‌کنند. 

کارآموز درباره طرح قاضی در مدرسه نیز بیان کرد: این طرح با حضور قضات و دادستان‌های استان و شهرستان در برخی از مدارس مهریز اجرا می‌شود و مجموعه مقررات قضایی و حقوقی به دانش آموزان جهت پاسخ به پرسش‌های حقوقی آنان و کاهش وقوع جرم در جامعه ارائه می‌شود.

وی ادامه داد: طرح کشف استعدادهای دانش آموزان که معروف به طرح شهاب است و تقویت بنیه علمی آنان از طریق برگزاری مسابقات فرهنگی و هنری در راستای تحقق اهداف تحول بنیادین آموزش‌ و پرورش از دیگر طرح‌ها و برنامه‌های مدارس مهریز است.

این مسئول همچنین در خصوص اجرای طرح ایران مهارت هم خاطرنشان کرد: طبق دستورالعمل طرح ایران مهارت، دانش آموزان حتی در شاخه نظری می‌بایست با فراگیری مهارت‌های مختلف، فارغ‌التحصیل شوند.

وی افزود: هر چند کار سختی است اما این طرح در راستای تحقق اهداف سند بنیادین است و باعث می‌شود دانش آموزان در کنار آموزش علوم مختلف، یک حرفه و مهارت را فراگرفته و توانمندی‌های خود را افزایش دهند.


http://www.Yazd-Online.ir/fa/News/69670/کمبود-امام-جماعت-در-مدارس-مهریز
بستن   چاپ