خبر یزد
سخنگوی شورای شهر یزد:
گفتمان‌سازی، شفاف‌سازی و برندسازی سه اقدام شورای پنجم یزد است
چهارشنبه 30 مرداد 1398 - 20:41:57
خبر یزد - سخنگوی شورای اسلامی شهر یزد با بیان این‌که امسال 10 میلیارد تومان اعتبار برای تأمین زیرساخت‌های پیاده محوری در یزد اختصاص داده شده است، گفت:گفتمان‌سازی، شفاف‌سازی و برندسازی سه اقدام شاخص شورای پنجم شهر یزد است. به گزارش ایسنا-منطقه یزد،«محسن عباسی هرفته» با بیان این‌که توسعه فرهنگ عمومی و احیای فرهنگ یزدی در مسائل مختلف را یکی از مهمترین رویکردهای این دوره شورای اسلامی شهر یزد دانست و اظهار کرد: جذب مشارکت عمومی به ویژه نخبگان فرهنگی یزدی در برنامه‌های مخنلف خدماتی، عمرانی و اجرایی یکی از دستاوردهای اجرایی پنجمین دوره شورای اسلامی شهر یزد است.
وی با بیان این‌که توجه به بحث فرهنگی یکی از اولین محورهای تدوین بودجه شهرداری یزد است، افزود: پیاده محوری از دیگر محورهای جدی این دوره شورا برای اختصاص بودجه سالانه شهرداری است.
سخنگوی شورای اسلامی شهر یزد در ادامه با اشاره به اهمیت طرح‌های عمرانی برای ارتقای خدمات شهرداری، گفت: بسیاری از طرح‌های عمرانی این دوره مدیریت شورای شهر به منظور تأمین زیرساخت‌های فرهنگی تدوین و در دستور کار قرار گرفته شدند.
عباسی تقویت زیرساخت‌های حمل و نقل عمومی را از جمله اقدامات انجام شده و در دستور کار شورای شهر دانست و تصریح کرد: راه‌اندازی نرم افزا آپ اتوبوس‌های حمل و نقل عمومی از ابتدای مهر ماه از دیگر اقدامات در دستور کار است.
وی تکمیل رینگ میانی شهری را یکی از موثرترین راهکاری اجرایی برای تحقق اهداف پیاده محوری در یزد عنوان کرد و ادامه داد: تحقق اهداف پیاده محوری یزد مستلزم تکمیل طرح رینگ میانی شهر یزد است.
این مسئول خاطرنشان کرد: رینگ میانی شهر یزد از بلوار جمهوری آغاز به سمت بلوار دانشجو و بلوار استقلال ادامه و در نهایت به میدان شهدای محراب ختم می‌شود.
سخنگوی شورای شهر یزد پیاده رو را مهمترین زیرساخت لازم برای طرح پیاده وری دانست و خاطرنشان کرد: امسال 10 میلیارد تومان اعتبار برای این مهم تخصیص داده شده است.
عباسی تلاش برای اختصاص برند «یزد شهر دوستدار معلول» را از دیگر اقدامات در دستور کار این دوره شورای اسلامی یزد دانست و بیان کرد: کمیسیون خدمات و محیط زیست شهری بحث مناسب سازی فضاهای عمومی شهری را به صورت جدی در دستور کار خود قرار داده است.
وی در بخش دیگری از سخنان خود ساماندهی پارک‌های سطح شهر یزد، روان سازی ترافیک شهری و ساماندهی تابلوهای معرفی مشاغل را یکی دیگر از اقدامات انجام شده و در دستور کار شورای شهر یزد است.
این مسئول با بیان این‌که خوشبختانه جز تابلوی پزشکان و وکلا تابلوهای نامتعارف یزد جمع آوری شده است، گفت: کمیسیون خدمات و محیط زیست شهری آیین نامه نصب تابلوهای مختلف برای سطح شهر را در دستور کار خود قرار داده و خوشبختانه تاکنون اقدامات قابل قبولی در این خصوص انجام شده است.
لزوم ایجاد انگیزه سرمایه‌گذاری در مدل اقتصادی مدیریت کمپوست
سخنگوی شورای اسلامی شهر یزد در ادامه با بیان این‌که توجه به بحث محیط زیست از دیگر رویکردهای جدی این دوره شورا است، خاطرنشان کرد: عدم ساماندهی نخاله‌های ساختمانی و گودهای زباله تهدیدی جدی برای ارتقای زندگی در یزد است.
وی با بیان این‌که روزانه 300 تن زباله در یزد تولید می‌شود، خاطرنشان کرد: بحث توسعه فرهنگی در راستای کاهش زباله شهری از دیگر برنامه‌های در دستور کار شهری است.
عباسی با اشاره به این‌که تجربه دنیا نشان داده که بحث کمپوست و پسآب از جمله طرح‌های سودآور اقتصادی است و مدیریت شهری نباید در این حوزه ورود کند، تأکید کرد: مدل اقتصادی مدیریت پسآب و کمپوست باید طوری طراحی شود که برای بخش خصوصی ایجاد انگیزه مشارکت کنند.
وی بازیافت آسفالت، توجه جدی به بحث تأمین آب، تخصیص 50 لیتر بر ثانیه پسآب از وزارت نیرو برای بافت تاریخی یزد، توجه جدی به ساماندهی، حفاظت و بازسازی بناهای بافت تاریخی و جهانی یزد،
این مسئول با بیان این‌که شهرداری هر ساله بخش شاخصی از بودجه خود را برای آزادسازی معابر شهری اختصاص می‌دهد، گفت: اگر آزادسازیهای در دستور کار انجام شود، خیابان سید گلسرخ به یکی از یزدی‌ترین و زیباترین معابر شهر جهانی یزد تبدیل می‌شود.
سخنگوی شورای شهر یزد تأکید کرد: خبرنگاران باید بحث ممنوعه شدن سواره‌های غیرساکن به بافت تاریخی یزد را به مطالبه عمومی تبدیل کنند.
وی هوشمندسازی را از دیگر رویکردهای این دوره شورای شهر یزد دانست و بیان کرد: راه‌اندازی نرم افزار شهربین به منظور جذب مشارکت عمومی برای شناسایی و رفع چالش‌های شهری از جمله اقدامات انجام شده در این خصوص است.
این مسئول خاطرنشان کرد: گفتمان‌سازی در مدیریت شهری، شفاف‌سازی به منظور جلوگیری از رانت اطلاعاتی و برندسازی یزد در سطح ملی و بین المللی را سه اقدام شاخص پنجمین دوره شورای اسلامی شهر یزداست.
عباسی معرفی بیش از پیش ظرفیت‌های گردشگری یزد را از جمله رویکردهای جدی مدیریت شهری برای جذب مشارکت عمومی به ویژه سرمایه گذاران بخش خصوصی برای توسعه و ارتقای خدمات شهری دانست و بیان کرد: تأمین امنیت و بهداشت عمومی دو وظیفه اصلی دولت در راستای ارتقای کیفیت زندگی و خدمات شهرداری است.
وی با بیان این‌که متأسفانه شورای پنجم در برخی از برنامه نظیر روابط بین‌الملل و جلوگیری از تخلفات ساختمانی ضعیف بوده و آن طور که باید دستاوردی نداشته است، گفت: توسعه خدمات شهری مستلزم همکاری و همراهی اقشار مختلف جامعه است.
انتهای پیام

http://www.Yazd-Online.ir/fa/News/96236/گفتمان‌سازی،-شفاف‌سازی-و-برندسازی-سه-اقدام-شورای-پنجم-یزد-است
بستن   چاپ