خبر یزد

آخرين مطالب

مشاور وزیر کشور در امور بانوان و خانواده:

امنیت و عدالت در جامعه باشد، تا بتوان از صلح صحبت کرد سياسي

  بزرگنمايي:

یزد آنلاین - یزد - ایرنا - مشاور وزیر کشور در امور بانوان و خانواده با بیان اینکه تولد هر کودکی به اندازه خلقت اولیه آدم ارزشمند است ،گفت: در جامعه ای که امنیت و عدالت در آن وجود نداشته باشد، نمی توان از صلح صحبت کنیم .
فهیمه فرهمندپور، روز پنجشنبه در همایش « کودکان دیار صلح و گفت و گو» در اردکان، برای کودکان یمنی دعا کرد و افزود: آنها بیش از هر وقت دیگری نیازمند صلح و آرامش هستند که از آنها دریغ شده است .
وی تصریح کرد: صلح یک ارزش اخلاقی است، ارزشی که مرهون عدالت، امنیت، ثبات و عقلانیت و گام برداشتن بر محور اعتدال است، اگر از آن غفلت کنیم، در جهانی که ناامنی ایجاد کردند و در آن زور و بی عدالتی وجود دارد چگونه می توانیم برای فرزندانمان صلح فراهم کنیم .
وی بیان کرد: اگر بخواهیم به بچه های خود صلح بیاموزیم، مسئولان ، مدیران ، پدران و مادران باید به بچه ها شیوه زندگی را بیاموزند، زیرا زندگی مجموعه ای از ارزش های اخلاقی است، اگر هر کدام از مدار اعتدال خارج شود، صلح پیدا نمی شود، غفلت می تواند آن به بیراهه بکشاند .
وی اظهار کرد: نباید تعبیر قرآن کریم را فراموش کرد که بر آرامش تاکید دارد و در برخی جاها برای پاسداشت صلح ، امنیت، عدالت و حفظ آن بر مدار اعتدال باید حرکت کرد .
مشاور وزیرکشور با اشاره به اینکه به احترام صلح و زندگی باید مبارزه کرد، گفت: قرآن کریم ارزشمند و معجزه الهی است و تولد هر انسان و کودکی نیز ارزشمند است چون دست صلح بی نظیر الهی در کار است.
فرهمندپور اظهار کرد: بالندگی و شایستگی، سعادت و اثر بخشی همه معجزه های الهی را در جهان خلقت می بینیم، زیرا صلح امر ارزشمندی است، اگر نادیده گرفته شود به مخاطره می افتیم و اگر در پاسداشت آن افراط شود دچار گرفتاری های بزرگتری می شویم.
همچنین نماینده مردم اردکان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به ریشه لغوی و حقوقی اسلام که از سلم و سلام می آید، گفت: ترویج آموزه های دینی در جامعه به خصوص بین کودکان و نوجوانان در واقع نهادینه کردن سلم ، صلح و آرامش است.
محمدرضا تابش ادامه داد: فرهنگ کشورمان نیز مشحون از مدارا و تحمل مخالف است که در زندگی ایرانیان جاری و ساری است.
وی تصریح کرد: در جامعه امروز که شاهد کمرنگ شدن اخلاق و مقابله غریزه با فطرت ناب انسانی هستیم باید به کودکان و آینده سازان کشورمان فرهنگ همدلی و گفت وگو و دوری از خشونت و جنگ را آموزش دهیم.
تابش اضافه کرد: امیدوارم برگزاری این همایش در استان یزد نماد تمدن اسلامی و شهرستان اردکان که زادگاه شخصیت های بزرگی است، شروعی پرمعنا و موثر برای آشنایی و به کارگیری صلح و گفت و گو در زندگی کودکانمان باشد.
این نماینده مجلس از استاندار یزد خواست، صلح ابتدایی یا پیشتاز که می تواند قبل از وقوع تنازع و کشکمش از بروز آن جلوگیری کند را در روابط داخلی استان و بین استانی در پیش بگیرد.
همچنین استاندار یزد با بیان اینکه انسان ها به حکم خلقت متفاوت خلق شده اند ، جوامع بشری هم به همین بستر و از این سنت الهی متفاوت هستند، افزود: در عین حال همه انسان ها و بشریت به اجتماعی بودن و طبع اجتماعی زیستن هم سفارش شده اند و هم اجبار دارند که این مسیر را برای تکامل طی کنند .
محمود زمانی قمی تصریح کرد: تفاوت ها را با گفت و گو در بین انسان ها اگر پیدا نکنید به نزاع تبدیل می شود و محصول نزاع و درگیری ، از بین رفتن استعدادها در ساحه های مختلف و گوناگون است .
استاندار یزد در ادامه بیان کرد: در هیچ سنت نبوی و سیره اهل بیت به درگیری و نزاع اشاره نشده حتی در قرآن به شنیدن کلام دیگران سفارش شده است که این بخشی از فرهنگ گفت و گو و کنار هم نشستن است .
زمانی قمی با بیان اینکه اگر به کلام مولای نیکی ها علی (ع ) رجوع کنیم او در گفتار و کردار بر این رویه تاکید کردند، اظهار کرد: جامعه ای می تواند گفت و گو کند که از خشونت و بد اخلاقی دوری کند، زیرا اخلاق زمینه ساز گفت وگوست.
وی اضافه کرد: خوشبختانه در دیار و نقطه ای این همایش زیبا توسط نونهالان برگزار شد که زادگاه فقیه مجاهد، عالم اخلاقی و بنیانگذار مدارا در عصرکنونی در حوزه های علمیه مرحوم آیت الله روح الله خاتمی است .
زمانی قمی ادامه داد: چه بجا بود که در استان و در بیت آیت الله خاتمی که یکی از بنیانگداران و ناشران مدارا در عصر حاضر در حوزه های علمیه بود، این گردهمایی برگزار شد .
وی با بیان اینکه جان مایه دینی ما هم به این مساله توصیه و تاکید می کند گفت: روش های اخلاقی پیش نیاز گفت گو و شنیدن حرف های یکدیگر این است که از مسیر اخلاق خارج نشویم، ما نمی توانیم ادعای مسلمانی کنیم ، اما تخریب کنیم.
استاندار یزد با اشاره به اینکه ترور، آدمکشی ، ظلم ، قرار گرفتن در میدان تفرقه جدال و آدمکشی امروزه تقریبا قاعده بسیاری از بخش های کره زمین شد، افزود: بنابراین همه دلسوزان و به ویژه نونهالانی که آینده جهان را خواهند ساخت باید شروع کنند.
زمانی قمی یادآور شد: چه نیکو که اردکان مبتکر این آغاز شد،امیدوارم که عرصه کشور و بالاخره عرصه بین المللی را این نگاه و صدا نونهلان ما برای گفت گو و کوبیدن این طبل نزاع و آدم کشی و همه علاقه مندان به صلح دوستی بشنوند.
سخنرانی، انجام حرکات ورزشی، موسیقی، نمایش، نقالی‌خوانی و حافظ‌ خوانی،‌ بازی‌های بومی و محلی و بوم‌گردی در بافت تاریخی اردکان، کارگاه‌ها و نمایشگاه‌های خلافیت و... از جمله برنامه های یک روزه گردهمایی یاد شده بود .
اردکان 98 هزار نفر جمعیت دارد و مرکز آن در 60 کیلومتری شمال شهر یزد واقع است.
7544/ 2047خبرنگار: مژگان دشتی** انتشار: عباسقلی اشکورجیری

لینک کوتاه:
https://www.khabareyazd.ir/Fa/News/10140/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

برپایی آئین های شکرگزاری در روز گندم و نان

آزادی یک زندانی با یاری کانون خدمت رضوی

تداوم روند رشد صدور اسناد مالکیت در استان یزد برای سومین سال

هشدار فعالیت سامانه بارشی تا روز دوشنبه

توضیح سفیر ایران در فرانسه درباره حادثه دیروز پاریس

جایگاه و شان ایثارگران معزز در این نظام بسیار بالا و ویژه است

پیش بینی رگبار و رعدوبرق پراکنده در یزد

دوره آموزشی آشنایی با آفات، بیماری‌ها و علف‌های هرز گندم

بارش پراکنده باران در برخی از مناطق کشور

جمهوری اسلامی ایران جلوی خشونت بی مهابای رژیم صهیونیستی را گرفت

یزد از استان‌های پیشتاز در طرح بزرگ حافظ قرآن کریم

تکمیل پروژه‌ها و تحقق اهداف دانشگاه آزاد یزد در سال 1403

راهپیمایی مردم ارومیه و یزد درحمایت از عملیات وعده صادق

رونمایی از تمثال شهید سلیمانی در شهرستان اشکذر

زیباسازی فضای سبز و ساختمان با استفاده از تکنیک‌های نورپردازی

برگزاری کارگاه طراحی روی پارچه در شهرستان اشکذر

رشد 37 درصدی درآمد‌های وصولی گمرک یزد در سال 1402

نورپردازی در فضای سبز اِلمانی تاثیر گذار در فضا‌های شهری

ماجرای صدای انفجار مهیب در گناوه چه بود؟

واکنش اتحادیه اروپا به حادثه انفجار در اصفهان

مدیریت آب ها در هرات

اوقات شرعی شنبه 1 اردیبهشت در یزد

فعالیت جدی کمیته مناسب سازی با هدف رفاه افراد آسیب پذیر

پیش‌بینی رگبار و رعدوبرق پراکنده در یزد

برگزاری نخستین جشنواره گندم، نان و شیرینى در جزیره کیش

نمایش انیمیشن پاندای کونگ فو کار 4 درسینما لبخند کیش

استان ایلام مفتخر به حضور 6 هزار ایثارگر ارتشی است

احکام جدید بیش از 29 هزار بازنشسته استان یزد صادر شد

اهالی این استان‌ ها از امروز منتظر بارش باران باشند

جزئیات دقیق درباره حمله به کنسولگری ایران در پاریس

نجات بانو یزدی در ارتفاعات دره گاهان تفت

مقام اول تیم‌ های رباتیک یزد در مسابقات بین المللی ربوکاپ آزاد ایران

هفته‌ای طوفانی و بارانی در انتظار یزدی‌ ها

یزد از استان‌های پیشتاز در طرح بزرگ 4 هزار حافظ قرآن کریم

امام جمعه یزد: دانشگاه و مدارس برای مقابله با بی‌حجابی پای کار بیایند

پویش بزرگ وعده صادق در یزد

عملیات وعده صادق سایه جنگ را از کشور دور کرد

پاسداشت یاد و خاطره شهدای امنیت در مهریز

کشف لوازم یدکی لیفتراک قاچاق در یزد

ناکامی سارقان در یزد توسط عوامل گشت رضویون

حمایت مردم میبد از عملیات مقتدرانه سپاه

تأسیس سپاه پاسداران یکی از معجزات الهی است

تصادف اتوبوس مسافربری در مهریز 15 زخمی بر جا گذاشت

پیام تسلیت مدیرکل بنیادآذربایجان غربی در پی درگذشت همکار خادم الشهدا حجت الاسلام «مصطفی حاجی حسینلو»

راهپیمایی مردم استان یزد در حمایت از عملیات «وعده‌ صادق»

راهپیمایی مردم بافق در حمایت از عملیات وعده صادق

حمایت مردم یزد از اقدام شجاعانه علیه اسراییل غاصب

ترویج بی‌حجابی مقدمه تحقق اهداف دشمن در کشور است

راهپیمایی مردم شهرستان خاتم در حمایت از عملیات غرور آفرین وعده صادق +فیلم

روز ملی گندم و نان یادآور تلاش کشاورزان ایرانی