خبر یزد

آخرين مطالب

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی یزد مطرح کرد:

یزد 18 هزار بیکار تحصیل‌کرده دارد/شناسایی 385 پروژه قابل واگذاری سياسي

یزد 18 هزار بیکار تحصیل‌کرده دارد/شناسایی 385 پروژه قابل واگذاری
  بزرگنمايي:

یزد آنلاین - یزد- رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی یزد گفت: استان یزد در حال حاضر 18 هزار بیکار با تحصیلات عالی دارد.

به گزارش خبرنگار مهر ، حمیدرضا نصیری زاده امروز در نشست خبری با محوریت لایحه بودجه 97 اظهار داشت: اگر توسعه می خواهیم باید همه افراد جامعه در آن نقش داشته باشند و توسعه زمانی رخ می دهد که از برنامه مطلع باشیم.
وی با بیان اینکه ایرادگیری های جزئی از برنامه می تواند کل برنامه را به هم بریزد، ادامه داد: لایحه بودجه ای که برای سال 97 ارائه شده یکی از بهترین و علمی‌ترین برنامه هایی است که در طول 40 سال گذشته ارائه شده و مردم نیز باید باور کنند که دولت در راستای حداکثری کردن منافع اقدام می کند و شاید مجبور باشند در کوتاه مدت، فشارهایی را تحمل کنند.
رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان یزد با بیان اینکه برنامه ها در کوتاه مدت رضایت‌بخش بوده است، افزود: برای پرداخت یارانه در کوتاه مدت همه مردم استقبال می کنند اما در بلندمدت تورم را به همراه دارد و قدرت خرید به شدت کم می شود و مردم می گویند که حاضریم یارانه ها را پس بدهیم ولی قیمت ها نیز به قبل برگردد.
وی اضافه کرد: برنامه هایی که امروز اجرایی می شود ممکن است در 10 سال آینده نتایج و بازخورد خود را نشان دهد و نتیجه آن مشخص شود.
نصیری زاده با بیان اینکه اقتصاد مانند خدمات شهری نیست که امروز برنامه ریزی شود و فردا نتیجه آن دیده شود، گفت: کاری که امروز دولت انجام می دهد، نتایج آن را دولت‌های بعدی خواهند دید.
تحولی علمی در بودجه نویسی کشور اتفاق افتاده است
وی با اشاره به اینکه تحولی علمی در بودجه نویسی کشور اتفاق افتاده است، عنوان کرد: دولت ها چهار هدف عمده اقتصادی را در تمامی کشورها دنبال می کنند و این موضوع ارتباطی با دین و مذهب ندارد؛ هدف اول رسیدن به تعادل داخلی و اشتغال کامل به دور از تورم است.
رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی یزد با بیان اینکه مهمترین سیاست دولت ها اشتغال و ثبات قیمت ها است، بیان داشت: در زمینه ثبات قیمت ها دولت تا حد مطلوبی موفق عمل کرده اما در حوزه اشتغال هنوز مشکلات زیادی مانده است اما رسیدن به طراز صادراتی هم به عنوان دومین هدف دنبال می شود.
وی، سومین هدف را توزیع عادلانه درآمدها دانست و گفت: درآمدی که حاصل می شود، باید به نحو عادلانه ای بین اقشار مختلف جامعه توزیع شود بر این اساس همه رؤسای جمهور در همه کشورها این هدف را دنبال می کنند و به عنوان چهارمین هدف به رشد منطقی قیمت ها نیز توجه دارند.
نصیری زاده با اشاره به قانون محاسبات کشور به تشریح قانون بودجه پرداخت و بیان داشت: باید ابتدا دید که برنامه ها با درآمدهای کشور قابل تطبیق است یا نه و آیا می توان آن را اجرایی کرد یا نمی توان به آن دست یافت.
توجه ویژه به تولید و اشتغال از ویژگی‌های لایحه بودجه 97 است
وی به تشریح ویژگی های لایحه بودجه 97 پرداخت و افزود: اصلاح ساختاری در بودجه، توجه ویژه به عدالت اجتماعی، توجه ویژه به تولید و اشتغال و توجه ویژه به اولویت های برنامه ای از ویژگی‌های لایحه سال 97 است که برای اصلاح بودجه دولت، بودجه ریزی مبتنی بر عملکرد را خواهد داشت.
رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی یزد با بیان اینکه دولت باید تصدیگری در عرصه اقتصاد را کم کند و بودجه های جاری خود را نیز کاهش دهد، اظهار داشت: بر اساس فعالیت هر دستگاهی بودجه به آن دستگاه تعلق خواهد گرفت تا قیمت تمام شده پایین بیاید و رقابت بیشتری با بخش خصوصی ایجاد شود.
وی، دومین گام در این زمینه را اصلاح فرآیند توزیع اعتبارات برشمرد و افزود: در این مورد اهداف برای هر دستگاهی تعریف می شود و قیمت تمام شده نیز مشخص است ضمن اینکه دولت برای ساماندهی شفافیت هم 199 ردیف غیر متفرقه را حذف کرده است.
سهم استان‌ها در اعتبارات سرمایه ای به بیش از 30 درصد رسیده است
نصیری زاده سومین گام را حرکت به سمت تمرکز زدایی برشمرد و تصریح کرد: سهم استان ها در اعتبارات سرمایه ای به بیش از 30 درصد رسیده است همچنین استانی شدن تعداد 868 طرح ملی در این برنامه دیده شده که اولین ویژگی لایحه بودجه است.
وی با اشاره به دیگر ویژگی که توجه ویژه به تولید و اشتغال است به تشریح نمای بازار کار در سال گذشته و جاری پرداخت و گفت: 65 میلیون نفر از جمعیت کشور در سن کار (10 سال) است که بیش از 25 میلیون نفر فعال هستند که یا شاغل هستند یا بیکار که بیش از 22 میلیون نفر شاغل هستند و سه میلیون و 200 هزار نفر بیکار در کشور داریم که دولت برنامه هایی را برای ایجاد اشتغال و حل مشکل بیکاری در لایحه بودجه دیده است.
رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی یزد اشتغال فراگیر، اشتغال روستایی و اشتغال حمایتی را از اصلی ترین تحولات در بودجه سال 97 دانست و گفت: اشتغال حمایتی برای دستگاه های حمایتی است و اشتغال فراگیر برای آن هدف گذاری شده تا بر اساس مزیت های هر استان و شهرستانی شکل بگیرد.
20 هزار میلیارد تومان تسهیلات برای ایجاد شغل در استان‌ها پیش‌بینی شده است
وی با بیان اینکه پیش بینی شده 980 هزار نفر اشتغال ایجاد شود، گفت: در اشتغال فراگیر برای هر استان رسته های مزیت دار آن شناسایی می شود و تسهیلات بانکی مورد نیاز آن نیز برای بیش از 20 هزار میلیارد تومان پیش بینی شده است.
نصیری زاده با تاکید بر اینکه برای ایجاد اشتغال به منابع نیاز است، تصریح کرد: منابع از طریق افزایش قیمت حامل های انرژی و محل یارانه ها تامین خواهد شد ضمن اینکه این لایحه پیشنهاد دولت است و ممکن است از سوی مجلس شورای اسلامی رد شود.
رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان یزد با اشاره به وضعیت اشتغال استان یزد بیان کرد: اغلب بیکاران استان یزد را افراد تحصیلکرده تشکیل می‌دهند به نحوی که این استان در حال حاضر 18 هزار بیکار تحصیلکرده دارد.
بخش خصوصی انگیزه ای برای ورود به سرمایه‌گذاری ندارد
وی از دیگر رویکردهای دولت برای ایجاد اشتغال را مشارکت بخش خصوصی در اتمام پروژه ها دانست و گفت: در کشور 71 هزار پروژه نیمه تمام در دست دولت داریم که از این تعداد شش هزار پروژه ملی است و 65 هزار پروژه نیز استانی است که از دولت های نهم و دهم آغاز شده و هنوز به اتمام نرسیده است.
رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی یزد عنوان کرد: در استان یزد نیز 385 پروژه برای واگذاری به بخش خصوصی احصاء شده که بسیاری از اینها اقتصادی نیست و بخش خصوصی برای ورود انگیزه ای ندارد لذا باید مشوق هایی در نظر گرفت تا بخش خصوصی راغب به ورود برای سرمایه گذاری شود.
وی با اشاره به توجه ویژه دولت به عدالت اجتماعی یادآور شد: دولت در تلاش است تا خط فقر مطلق را در راستای عدالت اجتماعی ریشه کن کند و رفاه را برای مردم به ارمغان بیاورد.

لینک کوتاه:
https://www.khabareyazd.ir/Fa/News/11950/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

شیشه‌هایی که مانع از رشد بیوفیلم دریایی می‌شوند

سیلاب شدید در بهاباد ؛ حجم وحشتناک آب را ببینید

راه اندازی پویش امروزِ من، بدون کیسه پلاستیکی

اخذ مجوز ماده 23 برای اجرای باند دوم دهق به گلپایگان

معرفی مدیرکل جدید ارتباطات و فناوری اطلاعات استان یزد

کتاب «قوانین و مقررات صادرات و واردات» منتشر شد

ببینید دنیای کوانتوم چه قدر غیر قابل باوره!

نسل جدیدی از نانوذرات نقره به تولید صنعتی رسید

بارش‌ها در میبد و جاده چادرملوی اردکان +فیلم و عکس

هلال احمر استان یزد در حالت آماده باش/در صورت وقوع حادثه با شماره 112 تماس بگیرید

تاسیس 16 موسسه فرهنگی و هنری در استان

تامین آب شرب در بخش آکرم آباد یزد

واگذاری سایت دوازدهم آزادشهر به متقاضیان

سیلاب شدید در مسیرهای شهرستان بهاباد | ویدئو

برگزاری کنفرانس علمی ادواری «بازتوانی بیماری های عصبی – کمر درد»

شاعرانه/ چه خوش است با خیال تو نهفته رازکردن

عرضه رمان ایرانی «باغ کَج» در بازار نشر

پرش فضانورد و ماجراجوی اتریشی Felix Baumgartner از فاصله ی حدود 39 کیلومتری زمین

ناسا یک باکتری جهش‌یافته و خطرناک را در فضا کشف کرد

مدارس سمای بافق جزء برترین‌های استان یزد با بالاترین میزان ارتقاء و رشد کیفیت

دورهمی پیشکسوتان عرصه موسیقی و تئاتر استان یزد

جاری‌شدن سیل در بهاباد یزد

برگزاری دومین کنگره 8 هزار شهید گیلان با حرکت جهادی

شعری فوق العاده زیبا از مولانا

داستانک/ دوستت دارم

«متاورس» بازگشته است

اعتراض مدیرعامل چادرملو به لغو بازی سرنوشت‌ساز

آماده باش اکیپ‌های مدیریت بحران شرکت آب و فاضلاب یزد

حمل 40 درصد از کالای استان یزد مربوط به مصالح معدنی است

آماده باش کامل اکیپ‌های مدیریت بحران شرکت آب و فاضلاب یزد

استان یزد میزبان اولین کنگره بین المللی شتر در کشور می‌شود

بررسی مسئولیت‌های اجتماعی صنایع و معادن بافق

آزادی یک زندانی به همت مدیر نیکوکار یزدی

استان یزد میزبان اولین کنگره بین‌المللی شتر در کشور می‌شود

این استان ها منتظر موج جدید بارش باران باشند

قیمت طلا، قیمت دلار، قیمت سکه و قیمت ارز 4 اردیبهشت 1403

تکریم خانواده شهدا و  ترویج فرهنگ ایثار و شهادت امر بزرگی است که باید از دل جریان‌های مردمی بجوشد

دکتر قاضی‌زاده هاشمی: یادواره شهدا از جنس کار زینبی و رساندن پیام شهدا است

به ظاهر دوست اما دشمنانند

«وویجر 1» پس از 5 ماه با زمین تماس گرفت

نقش عجیب جنسیت پزشک بر درمان بیماران

اختراعی با قدمت دوهزار سال| یخچال‌هایی در دل کویر

برخورد با مدارس فوتبال فاقد مجوز در یزد

بررسی مسائل و مشکلات محلات حاشیه نشین شهر یزد

هلال احمر استان یزد در حالت آماده باش

احیای سنت گلابگیری در یزد برای تأمین گلاب حرم رضوی

بررسی مسئولیت‌های اجتماعی صنایع و معادن بافق در پیشبرد اهداف آموزش و پرورش

اشتباهات داوری به ضرر چادرملو و به سود رقیبان است

56 پروژه نیمه‌تمام در ابرکوه منتظر تامین اعتبار

یزدی‌ها منتظر آبگرفتگی معابر سطح شهر باشند