خبر یزد

آخرين مطالب

تاکيد مجدد استاندار يزد بر استقرار صنايع‌ هاي‎‎تک در استان اقتصادي

تاکيد مجدد استاندار يزد بر استقرار صنايع‌ هاي‎‎تک در استان
  بزرگنمايي:

یزد آنلاین - استاندار یزد با بیان این که رقابت در تولیدو ایجاد ارزش افزوده محصولات دو اصل تجارت است، گفت: کیفیت بالاتر همراه با قیمت پایینترمزیتی رقابتی است که با تکیه بر خلاقیت، فناوری و ایده پردازی حاصل می‌شود .
به گزارش ایسنا-منطقه یزد،«سید محمد میرمحمدی»در نشست مشترک با هیات امنای کانون کارآفرینان استان با اشاره به هدف از تشکیل اینکانون، خواستار ارائه گزارشی از اقدامات انجام شده در جهت کارآفرینی در استان و موفقیت‌هایحاصله در این راستا شد .
وی با بیان برخی از مباحث مطروحه توسط حاضریندر خصوص وضعیت اشتغال و صنایع استان، خواستار ارائه مطالب بر مبنای آمار، مستندات ومنابع صحیح شد و در ادامه، افزود: مسوولیت، هدف و شرح وظایف کانون کارافرینان کاملاروشن و مشخص است و باید از مرحله ابراز نظر و بیان صرف مطالب خارج و به وادی عمل گامگذارید .
میرمحمدی در ادامه از همه دستگاه‌های دخیلدر امر کارافرینی و اشتغال استان خواست تا موضوعات این حوزه را با مبنا و مستندات وآمار مشخص مطرح نموده و آنگته با ترسیم روند صحیح، مشکلات و مسائل را بر پایه تحلیل،پژوهش و بررسی مناسب، مشخص و آنگاه در جهت رفع آن اقدام عملی معمول دارند .
استاندار یزد آنگاه به برخی از اقداماتصورت گرفته در راستای رفع موانع موجود در راه سرمایه‌گزاران و کارافرینان استان اشارهکرد و گفت: مرکزی برای جلب نظر سرمایه‌گزاران و جذب سرمایه گزاری در استان ایجاد شدهو تمام نهادها و دستگاه‌هایی که باید در زمینه سرمایه گزاری ابراز نظر کنند در اینمرکز متمرکز شده و تمام سیستم‌های نرم افزاری لازم مستقر شده و نمایندگان تام الاختیاردستگاه‌ها نیز در این مرکز حضور دارند تا کارهای اصلی پیرامون سرمایه گزاری حداکثرظرف یک روز به سامان برسد، منتهی برخی میخواهند بدون رعایت ضوابط و تنها بر مبنای روابطو خارج از اصول کار را دنبال کنند که همین امر باعث اطاله کار و خروج از روند تعریفشده می شود .
وی با تاکید مجدد بر لزوم استقرار صنایعهایتک، کم آبخواه و سازگار با محیط زیست در استان افزود: از یک سال قبل به این سو بهسازمان صنعت، معدن و تجارت استان ابلاغ کرده ایم که مجوزی جهت احداث صنایع کاشی و فولاداستان صادر نشود و خط مشی استان تنها بر استقرار صنایع هایتک و توسعه فناوری و ایجادواحدهای پژوهشی که بتواند نیازهای فارغ التحصیلان را پاسخگو باشد، متمرکز شود .
استاندار یزد در ادامه، کانون کارافرینانرا مرکزی جهت هم فکری و هم اندیشی صاحبنظران و ایده پردازان عرصه کارافرینی دانست وخاطر نشان نمود: کارافرینی به سه عامل" ایده پردازی و خلاقیت"، " سرمایه"و نیروی انسانی نیاز دارد و هر سه این عوامل در استان یزد موجود است و تنها باید باهمفکری، هم اندیشی و تلاش مضاعف، این عوامل را برای کارافرینی هرچه بهتر در خدمت گرفت .
وی خاطرنشان کرد: به منظور جلب نظر سرمایهگزاران و جذب سرمایه گزاری در استان، پهنه بندیهای لازم در عرصه های انرژی خورشیدی،صنایع و کسب و کار مشخص شده و بیش از ۷۰ پروژه به دو زبان فارسی و انگلیسی معرفیو مرکز سرمایه گزاری در استان نیز ایجاد شده و پرداخت تسهیلات بانکی نیز به تناسب پیگیریو انجام شده است .
میرمحمدی ادامه داد: اگر سرمایه گزاری بهمیزان لازم آورده در اختیار داشته باشد، مشکلی از سوی بانکهای استان جهت پرداخت تسهیلاتبه او وجود ندارد مگر آنکه بدهی بالایی به سیستم بانکی داشته باشد که در این صورت انتظارپرداخت تسهیلات به او انتظاری نابجاست .
این مقام مسئول آنگاه با اشاره به طرح موضوعاز سوی یکی از حاضرین مبنی بر معطل ماندن ظرفیت قریب به ۵۰ درصد از واحدهای صنعتی استان، از کانونکارافرینان خواست تا در اسرع وقت، لیست واحدهای مورد نظر تهیه و به استانداری ارسالشود تا بررسی موضوع، علت معطل ماندن ظرفیت این واحدها مشخص و رفع مشکل گردد .
استاندار یزد خطاب به کانون کارآفریناناستان خاطرنشان کرد : هرکدام از واحدهایی که در امر صادرات مشغول هستند و مشکل برگشت پول دارند را طی لیستیبه استانداری معرفی کنید تا این موضوع نیز از طریق بانک‌ها پیگیری شود .
میرمحمدی با بیان این مطلب که کانون کارافریناناستان در راستای یکی از کارکردهای خود، باید به عنوان بازوی مشورتی سرمایه گزاران وواحدهای تولیدی و صنعتی عمل کند افزود: کانون برای جلسه آتی، لیست پروژه هایی را کهجهت کارافرینی تعریف شده به همراه لیست سرمایه گزاران شناسایی شده و داوطلب و میزانسرمایه گزاری مد نظر آنها، تهیه و ارائه نماید .
وی تاکید کرد: کانون کارافرینان استان بایدتوانمندی‌ها و حوزه وظایف و عمل خود را از طرق مختلف و با بهره گیری از توان رسانه‌هابه ویژه رسانه ملی در استان، به سرمایه گزاران معرفی کند تا علاقه مندان به سرمایهگزاری ضمن برقراری ارتباط موثر با کانون، از مزیتهای مختلف مشورت با این نهاد نیز بهره‌مندگردند .
استاندار یزد در بخش دیگری از سخنانخود با اشاره به لزوم اجرایی شدن مجوزهای صادره در حوزه صنعت و تولید در مدت زمان مشخصگفت: از این پس مقرر شده در صورتیکه مجوزهای صادره در مدت زمان معین به مرحله اجرادر نیامده، بلافاصله ابطال شود و در این باره دستورات لازم به سازمان صنعت، معدن وتجارت استان داده شده و از این سازمان خواسته ایم که تمامی واحدهایی نیز که ده سالاز صدور مجوز آنها گذشته و هنوز اقدامی در راستای اجرا و تولید انجام نداده اند، ازلیست خارج و تکلیف آنها مشخص شود .
میرمحمدی ادامه داد: آماری ارائه شده بودمبنی بر اینکه ۳۷۰۰ واحد صنعتی دراستان موجود است، در صورتیکه پس از بررسی صحیح مشخص شد که تعداد ۱۵۰۰ عدد از این واحدها یا به مرحله اجرایی نرسیده،یا تعطیل است و یا کاربری دیگری پیدا کرده و بر همین اساس است که همواره بر ارائه آمارشفاف و صحیح تاکید داریم تا بتوان بر مبنای آن و به درستی تصمیم گرفت و برنامه ریزیکرد .
وی عنوان کرد: وقتی از کارافرینی حرف میزنیمباید بر جنبه های رقابت در تولید و ایجاد ارزش افزوده محصولات تمرکز کنیم چرا که مبنایبازار تولید بر این دو اصل یعنی تولید کالا با ارزش افزوده لازم و کیفیت و قیمت مناسباستوار است و این به زبان ساده تر یعنی کیفیت بالاتر همراه با قیمت پایینتر و این مهمهمان دستیابی به مزیت رقابتی است و آنهم تنها با تکیه بر خلاقیت، فناوری و ایده پردازینو حاصل می شود .
میرمحمدی آنگاه با اشاره به مبحث کارافرینیبرای فارغ التحصیلان دانشگاهی استان، از همه دستگاه های مربوطه خواست تا آمار مشخصیاز این فارغ التحصیلان را ارائه دهند تا به تناسب رشته تحصیلی، نسبت به میزان اشتغالآفرینی لازم برای آنها، بررسی لازم صورت گیرد .
استاندار در پایان ضمن تاکید بر همکاریمتقابل بخش دولتی با کانون کارافرینان خاطر نشان کرد: تمام دستگاه ها و نهادهای دولتیدر استان، جهت ارائه مشورت و همفکری و همراهی لازم با کانون کارافرینان آمادگی لازمرا دارند و امیدوارم این همکاری به نتایج ارزنده ای در عرصه اشتغالزایی، سرمایه گزاریو کارافرینی استان، ختم شود .
انتهای پیام

لینک کوتاه:
https://www.khabareyazd.ir/Fa/News/4879/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

تصاویری از لحظه فرود آپولو 11 بر سطح ماه در سال 1969

ادامه کمک های اتحادیه اروپا به افغانستان

همکاری اقتصادی خراسان رضوی و هرات افغانستان

محاکمه یک پرستار قلابی به جرم قتل زن مسن

ماجرای قتل هولناک پدر به دست دختر جوانش

عاملان تیراندازی در اتوبان همت دستگیر شدند

بخشی از کتاب/ چون که او گل من است

ناسا 2 ماموریت رصد زمین را پس از 18 سال متوقف کرد

سگ رباتیک با قابلیت شعله‌افکنی تا فاصله 10 متری

فروش امتیاز مسکن ملی توسط برخی سازمان ها، واقعیت یا شایعه؟

نجات 18 نفر از سیل در روستای شادکام بافق در استان یزد

یادواره شهید گمنام در جهاددانشگاهی یزد

دستگیری عامل کلاهبرداری سرمایه گذاری اکسیر فارابی در یزد

استقبال پرشور یزدی‌ها از آیین احیای سنت گلاب‌گیری باغ جهانی دولت‌آباد

چایی‌های قاچاق به مقصد نرسید

آبگیری 30 درصد سازه‌های آبی –خاکی در استان یزد

امداد رسانی گروه‌های جهادی مهریز در سیل/خسارت سیل به 9 منزل مسکونی

بازدید هیات مالزی از کمک ها به زلزله زدگان هرات

شاعرانه/ چیزی کم از بهشت ندارد هوای تو

داستانک/ سمعک با کارکرد متفاوت

ایران می تواند پرتاب انسان به فضا را رقم بزند؟

بزرگترین چاپگر 3بعدی جهان یک خانه را در 80 ساعت می‌سازد

نجات 18 نفر از سیل در روستای شادکام بافق

تلخی‌های عدم تحقق اهداف برنامه ششم توسعه در کشور

اختصاص 3000 میلیارد ریال اعتبار برای تامین برق پایدار در شهرک‌های صنعتی یزد

دستگیری عامل کلاهبرداری سرمایه گذاری اکسیر فارابی

انتقال چای قاچاق با قطار

دلبر و یار من تویی رونق کار من تویی

تصاویری از پنل‌های خورشیدی جدیدی که در هر مکانی امکان نصب آن وجود دارد

نخاله‌های ساختمانی مهمترین عامل آسیب زا به طبیعت مهریز

امداد رسانی گروه‌های جهادی مهریز در سیل

نظم درساعت فعالیت نانوایی ها‌ی بهاباد رعایت شود

مرمت بند‌های تغذیه مصنوعی استان از ابتدای سال تاکنون

تلخی‌های عدم تحقق اهداف برنامه ششم توسعه در کشور حس می‌شود

مسابقات قرآن دانش‌آموزان و فرهنگیان در یزد برگزار می‌شود

توجه جدی به توسعه اقتصاد دانش‌بنیان در استان یزد

احیای گلابگیری باغ دولت‌آباد یزد برای تأمین گلاب حرم رضوی

مطالبه‌گری؛ مهمترین برنامه عملیاتی بنیاد شهید و امور ایثارگران در دولت سیزدهم

برای خریدن کتاب هایی درباره اهل بیت(ع) به چه چیزهایی باید توجه شود؟

هوش مصنوعی و احتمال جنگ و فروپاشی اجتماعی

ریزش و تخریب یک واحد مسکونی فرسوده در شهر یزد بر اثر بارندگی

پیشنهاد افزایش 40 درصدی تعرفه شهریه آموزشگاه‌های آزاد هنری یزد

بیانیه حوزه علمیه خواهران استان یزد در حمایت از طرح نور فراجا

تداوم بارش‌های بی‌سابقه در استان یزد

مصوبات کارگروه توسعه بر زمین مانده است

تامین برق پایدار حوزه‌های برگزاری کنکور سراسری در استان یزد

تداوم بارش‌های بی‌سابقه در یزد

کشف رشوه‌خواری 20 میلیارد ریالی دو نفر از مدیران ارشد استان یزد

وقتی درد دل می‌کند؛ گوش باش، نگاه باش

داستان عاشقانه سمی یک پروانه!