خبر یزد

آخرين مطالب

مدير کل ورزش و جوانان يزد مطرح کرد:توزيع ناعادلانه سرانه فضاي ورزشي در استان/20 درصد يزدي‌‌ها ورزش مي‎‎کنند ورزشي

مدير کل ورزش و جوانان يزد مطرح کرد:توزيع ناعادلانه سرانه فضاي ورزشي در استان/20 درصد يزدي‌‌ها ورزش مي‎‎کنند
  بزرگنمايي:

یزد آنلاین - مدیر کل ورزش و جوانان استان یزد از توزیع نامناسب فضاهای ورزشی دراستان گلایه کرد و گفت: در حالی مرکز استان سرانه فضای ورزشی 27 سانتی‎‎مترمربعاست که در برخی مناطق روستایی این سرانه تا دو مترمربع نیز می‎‎رسد. بهگزارش ایسنا - منطقه یزد، «مسعود شریعتی» در جمع اهالی رسانه یکی از شاخص ‎‎ هایاصلی ورزش استان در سال‌های متمادی را افزایش سرانه ورزشی ذکر کرد و گفت: متاسفانهدر سال‌های گذشته اتفاق خوبی در این رابطه نیفتاده و سرانه در برخی شهرستان‌ها مطابقبا آمایش سرزمین انجام نشده است به نحوی که در شهرستان یزد این سرانه 27 سانتی مترمربعبرای هر نفر ولی در برخی مناطق روستایی تا دو مترمربع برای هر نفر است که بیانگرتوزیع مناسب سرانه ورزشی در استان است.
ویبا بیان این که سرانه فضای ورزشی استان فاصله زیادی با افق 1400 که معادل یکمترمربع است، گفت: در حال حاضر سرانه فضاهای ورزشی تحت اختیار اداره کل ورزش وجوانان استان 60 سانتی متر و به احتساب سایر فضاهای ورزشی دستگاه‎‎های استان 80سانتی مترمربع است که با افق 1400 فاصله دارد.
وی ازتلاش برای توزیع عادلانه سرانه ورزشی از طریق تکمیل طرح‎‎های در اولویت و دارایپیشرفت فیزیکی مناسب براساس سیاست‎‎های دولت خبر داد و در این باره اضافه کرد: خوشبختانهبا حمایت خیرین تاکنون 43 طرح ورزشی در حال ساخت و تکمیل است که می‎‎توان تاثیرخوبی روی سرانه فضاهای ورزشی استان داشته باشد.
شریعتییکی از اتفاق خوبی ورزشی در سال‌‌های اخیر را مصوبه ماده تخصیص 27 درصد اعتبارات ارزشافزوده به ورزش بیان و از آن به عنوان شاخص بزرگی برای جذب اعتبارات ورزشی در کشوریاد کرد.
وی دراین باره خاطرنشان کرد: بر اساس این مصوبه به حوزه ورزش و جوانان استان در سال 96قریب 12.4 میلیارد تومان تخصیص یافته که 1.4 میلیارد تومان آن برای توسعه فضاهایورزشی آموزش و پرورش، دو میلیارد برای توسعه خانه جوانان و مابقی که افزون بر هشتمیلیارد تومان است برای توسعه و تکمیل فضاهای ورزشی اختصاص می‎‎یابد.
اینمسئول با اشاره به این که استان یزد در سال گذشته بالاترین میزان جذب اسناد خزانه رادر بین استان‌های کشور داشته است، عنوان کرد: خوشبختانه استان در مرحله اول توانستدر سال گذشته اعتبار خوبی را از این محل جذب کند که در این رابطه 10 زمین چمنمصنوعی در دست ساخت است که برای هفته دولت آماده بهره‎‎برداری خواهد شد.
وی در ادامه گفت: در سال گذشته 30 طرح ورزشی در استانیزد به همت خیران آغاز به کار کرده و امسال نیز 23 طرح ورزشی آماده افتتاح وبهره‎‎برداری در هفته دولت است.
مدیرکل ورزش و جوانان استان در بخش دیگری از سخنانش با بیان این که خوشبختانه بااقدامات خوبی که در حوزه توسعه فرهنگ ورزش انجام شده، در حال حاضر 20 درصد ازجمعیت یزد یک میلیون نفری به امر ورزش مشغول هستند، اظهار کرد: البته 64 هزار و316 نفر از این تعداد که شامل 37 هزار و 293 مرد و 27 هزار و 23 زن هستند، بیمهشده ورزشی هستند.
وی ازفعالیت 341 هیئت ورزشی در استان و شهرستان‎‎ها و برخی بخش‌‌های استان یزد خبر دادکه از این تعداد 48 هیئت به صورت استانی فعالیت دارند.
ویدر مورد افتخارات ورزشی کسب شده توسط ورزشکاران استان نیز اعلام کرد: ورزشکارانیزد موفق به کسب 259 مدال کشوری و 73 مدال برون مرزی شده‎‎اند.
شریعتیدر ادامه 148 مورد برگزاری مسابقات کشوری، 65 عضو تیم ملی و 226 دعوت شده به تیمملی، فعالیت 63 تیم لیگ کشوری و کسب 49 رتبه توسط تیم‏‏های لیگی استان را از دیگردستاوردهای ورزشی استان در یکسال اخیر ذکر کرد.
وی بهتخصیص دو میلیارد تومان تسهیلات اشتغال‌زایی با توسعه و تجهیز باشگاه‌های ورزشی یزدخبر داد و عنوان کرد: با توجه به پیشتازی استان در این باره، مجدداً درخواست تخصیصاعتبار دو میلیارد تومانی به بانک عامل ارائه شده که با آن موافقت شده است.
مدیرکل ورزش و جوانان استان به فعالیت 40 سمن در حوزه جوانان این اداره کل اشاره کرد وگفت: 32 سمن مذکور دارای مجوز و مابقی در حال پیگیری کسب مجوز هستند.
ویدر ادامه از برگزاری 37 دوره آموزشی و جشنواره‏‏های مختلف توسط NGO هاو برگزاری 49 برنامه از سوی دستگاه‎‎های عضو ستاد ساماندهی جوانان استان خبر داد.
شریعتیبا اشاره به شناسایی 272 شهید ورزشکار در استان، به سرکشی مسئولان ورزش و جواناناستان از خانواده 70 شهید ورزشکار استان از سال گذشته تاکنون، اشاره کرد.
برگزاری بزرگترین المپیاد ورزشی کارکنان استان
«ابوالفضلکارگر» معاون توسعه ورزش اداره کل ورزش و جوانان استان نیز در این نشست یکی ازاقدامات این معاونت را ارزیابی فعالیت هیئت‌های ورزشی و توجه به ورزش قهرمانی درهیئت‎‎های اولویت‏‏دار استان خبر داد.
وی افزود:البته این ارزیابی را در سالجاری علاوه بر استان در سطح فدراسیون‎‎ها وشهرستان‎‎ها نیز پیگیری و اعلام خواهیم کرد.
کارگربرگزاری المپیاد ورزشی دارالعباده به صورت هدفمند در رشته‎‎های اولویت‎‎دار استانو تجهیز پایگاه ورزش قهرمانی یزد را از دیگر اقدامات موثر در بخش ورزش استان ذکرکرد.
وی بااشاره به رشد 50 درصدی تعداد باشگاه‏های استان، ابراز امیدواری کرد که تا پایانسال با رشد 100 درصدی باشگاه‎‎ها، تعداد باشگاه‎‎های ورزشی استان به 600 باشگاهبرسد.
معاوناداره کل ورزش و جوانان استان از رشد شاخص‎‎های ورزش همگانی استان نیز خبر داد و اعلامکرد: در همین راستا سعی داریم که بزرگترین المپیاد ورزش کارمندی استان را در هفته دولتبرگزار کنیم.
وی در مورد مباحثی که در مورد فوتبال یزد مطرحمی‎‎شود، گفت: موفقیت‎‎های فوتبال ساحلی یزد در سال‌های گذشته با حمایت بخش خصوصی یبانگرنقش ورود موفق بخش خصوصی به ورزش است و نمی‎‎توان عدم موفقیت‎ در تیم‎‎های دیگر رامربوط به هیات‏‏های ورزشی یا اداره کل ورزش و جوانان مرتبط دانست.
کارگردر مورد میرشمسی سرمربی یزدی سابق تیم ملی فوتبال ساحلی کشور نیز گفت: حضور میرشمسیدر تیم ملی سفارشی نبود بلکه به درخواست فدراسیون اتفاق افتاد ولی به رغم داشتنعملکرد قوی به ناحق در اوج کنار گذاشته شد و قطعاً با وجود هزینه‏‏های گزاف برایسرمربی خارجی، فدراسیون فوتبال در سالهای آینده به شدت از این اقدام پشیمان خواهدشد.
ویگفت: البته میرشمسی همچنان برای فوتبال ساحلی و ورزش استان مهره‎‎ای مهم و کارآمداست و در استان از وی استفاده بهینه خواهیم داشت.
برگزاری جشنواره تجلیل از خیرین ازدواج
«احمدطالبی» معاون جوانان اداره کل ورزش و جوانان استان با اشاره به فعالیت‎‎های خوبستاد ساماندهی امور جوانان استان، در رابطه با مشارکت‏‏های اجتماعی گفت: در حال حاضر32 تشکل جوانان در استان یزد فعال هستند و 15 تشکل هم فعالیت‌های خود را آغاز کرده‌اندو مراحل اداری ثبت آنها در حال انجام است.
وی بهحمایت‌های صورت گرفته از تشکل‌ها اشاره کرد و گفت: در یک سال گذشته حدود 130 میلیونتومان حمایت از تشکل‎‎های استان صورت گرفته است.
معاونجوانان اداره کل ورزش و جوانان استان با اشاره به تشکیل مجمع استانی تشکل‎‎هایاستان به منظور تقویت تعامل بین تشکل‏‏ها، خاطرنشان کرد: در راستای بهبود فعالیت‌هایتشکل‌ها، دوره‌های آموزشی توانمندسازی برای اعضای این تشکل‌ها برگزار شده است.
طالبیبرگزاری دو مورد جشن بمناسبت روز جوان و روز تشکل‎‎ها را یادآور شد و ادامه داد: درحوزه فرهنگی، برگزاری مسابقات قرآن در سطح کارکنان، ورزشکاران و جوانان در استانبرگزار و برگزیدگان به مسابقات کشوری اعزام خواهند شد.
وی بهتشکیل کمیته سامان ازدواج در قالب هقت کارگروه اشاره کرد و با اشاره به اقداماتاین کمیته، از برگزاری جشنواره تئاتر خیابانی با موضوع خانواده از 11 تا 13شهریورماه،جشنوراه ملی گرافیک بت موضوع خانواده که اختتامه آن 25 شهریورماه برگزارخواهد شد و همچنین جشنواره تجلیل از خیرین ازدواج استان و برگزاری نمایشگاهی دراینباره در هفته اول شهریورماه سالجاری در همین راستا خبر داد.
طالبیدر پایان یادآور شد: 40 تشکل در حال حاضر در سطح استان یزد در زمینه ازدواج فعالیتمی‌کنند ولی به احتساب افرادی که به صورت شخصی اقدام به فعالیت خیری در این زمینه می‌کنند،بیش از 60 نفر می ‎‎ شوند.
انتهای پیام

لینک کوتاه:
https://www.khabareyazd.ir/Fa/News/4970/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

فعالیت 103 اتوبوس درون‌شهری در شهر یزد

برخورد قضایی با پرنده فروشان دوره گرد در بافق

تاکید نماینده مردم اردکان بر تکمیل پروژه‌های نیمه تمام حوزه بهداشت

امید آفرینی و مشارکت عمومی نقش مهمی در تحقق شعار سال دارد

پیدا شدن پیکر بی جان 2 جوان در این استان

تهران صاحب آرامستان جدید در این دو منطقه می شود

«از هرات تا تهران» آماده نمایش شد/2 انتصاب در انجمن سینمای جوانان

استاندار یزد: گره‌های ذهنی حجاب پاسخ داده شود

بنیاد شهید تا پایان فروردین 1403 ، حدود 2 هزار میلیارد تومان به بیمه دی بدهی دارد

در دیدار رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران با مدیران ارشد بیمه دی مطرح شد؛ بیمه دی موجب رضایتمندی خانواده‌‌ی بزرگ ایثار و شهادت و مایه‌ی آبرومندی در دولت گردید

اعلام برنامه های هفته سلامت در نشست رییس مرکزتوسعه سلامت با خبرنگاران

ساخت و ساز در کیش باید الگوی صنعت ساختمان سازی در کشور باشد

انتقاد شدید روحانی مشهور از گرانی کمرشکن

به‌کارگیری توانمندی داخلی در تعمیر تجهیزات خط میبد - نائین

اعلام اسامی محرومان هفته بیست و هشتم لیگ یک

پیروزی نماینده بافق در مرحله پلی‌آف فوتسال

انتصاب سرپرست جدید موسسه آموزشی علوم وفنون کیش

ماجرای گروگان گیری دختر 16 ساله در تهران

قیمت طلا، قیمت دلار، قیمت سکه و قیمت ارز 1 اردیبهشت 1403

نشست هم اندیشی با تشکل‌های ایثارگر استان کرمانشاه

رشد درآمد‌های وصولی گمرک یزد

کمک کانون آستان قدس شهید چمران یزد به آزادی زندانیان غیر عمد

اقدامات پیشگیرانه برای کاهش خسارت به شبکه زیرساختی قنوات

«از هرات تا تهران» آماده نمایش شد

دستگاه‌ها وظایف خود را در بحث کودکان کار و خیابان جدی‌تر دنبال کنند

مرگ تلخ و دردناک دو مرد ایرانی داخل چادر مسافرتی

سقوط مرگبار جرثقیل در بندر امام خمینی

زمان دقیق افزایش حقوق بازنشستگان 1403 اعلام شد

اطلاعیه فراجا درباره برخی برخورد‌های اخیر گشت ارشاد

رشد 7 برابری استقبال از رویداد ایده شو

افتتاح طرح‌های بزرگ در بهاباد

تأیید بیمه مرکزی نسبت به افزایش سرمایه‌ی بیمه دی

جامعه ایثارگری از بنیاد شهید و امور ایثارگران انتظاری جز تکریم ندارند

بررسی و کنترل وضعیت آبگیری بندهای تغذیه مصنوعی در حین وقوع سیل

دلیل تعویق بهره برداری خط انتقال آب از دریا به استان چیست؟

طرح‌های بزرگی در بهاباد افتتاح می‌شود

اجرای ضوابط مناسب سازی مستلزم همکاری همه دستگاه ها

برگزاری آزمون المپیاد دانشجویی کشور در دانشگاه اصفهان

پیروزی تیم پاس بافق در هفته اول مرحله پلی آف لیگ دسته 2 فوتسال

جامعه ایثارگری از بنیاد شهید و امور ایثارگران انتظاری جز تکریم ندارد

پیروزی نماینده بافق در مرحله پلی آف فوتسال

ساخت مسکن برای محرومان با نگاه ویژه انجام شود

تولید 750 تن ماهی سردآبی در استان یزد

ایجاد 31 هزار اشتغال به همت ستاد اقتصاد مقاومتی قوه قضائیه در استان یزد

ارتقای سیما و منظر شهری با تقویت روشنایی شهر

توصیه امام جمعه یزد به دانشگاه‌ها درباره بی‌حجابی

وصول بیش از 161 هزار میلیارد ریال درآمد از بخش‌های مختلف استان

جزئیات افزایش نرخ کرایه تاکسی، مترو و اتوبوس از امروز

با تمام توان پیگیر حل مشکلات جامعه ایثارگری استان هستیم

دیدار دکتر رئیسی با مادر شهیدان طوسی و مادربزرگ شهید مدافع حرم محمدرضا دهقان