خبر یزد

آخرين مطالب

96 درصد يزدي‌ها از نعمت گاز طبيعي برخوردارند گفتگو

96 درصد يزدي‌ها از نعمت گاز طبيعي برخوردارند
  بزرگنمايي:

يزدانلاين- منوچهر فلاح در نشست خبري با اصحاب رسانه يزد با تبريک فرارسيدن هفته دولت با اشاره به دستاوردهاي اين شرکت در سال جاري گفت: شرکت گاز استان يزد از سال 1375 فعاليت خود را آغاز کرده و در آذرماه سال 1377 شرکت گاز استان يزد به‌عنوان شرکت زيرمجموعه شرکت ملي گاز ايران به ثبت رسيده است.

وي داشتن يک فعاليت مستمر و پرشتاب در تمام شهرستان‌هاي استان به لحاظ گازدار نمودن اين شهرستان‌ها را برگي از افتخارات شرکت گاز استان يزد عنوان کرد و افزود: از سال 1375 تاکنون از 542 روستاي واجدالشرايط استان يزد 334 روستا از نعمت گاز برخوردار شده‌اند.

مديرعامل شرکت گاز استان يزد تصريح کرد: درحال حاضر پيمانکاران در 87 روستا مشغول گازرساني هستند؛ همچنين 27 روستاي ديگر در مرحله آگهي و تشريفات مناقصه هستند و براي مابقي در حال برنامه‌ريزي هستيم.

فلاح در ادامه عنوان کرد: اجراي حدود 72 کيلومتر شبکه توزيع، اجراي 14 کيلومتر خط تغذيه، اجراي 2 ايستگاه تغيير فشار، اجراي هزار و 330 علمک گاز و گازدار شدن 9 واحد صنعتي و عمده استان يزد ازجمله دستاوردهاي شرکت گاز استان يزد است.

وي با اشاره به اينکه در هر 10 شهرستان استان يزد پروژه‌هاي فعال بسيار خوبي را در بخش گازرساني داشته‌ايم، اذعان کرد: جمعيت تحت پوشش روستايي امروزه به 75 درصد رسيده است که از نعمت گاز برخوردار شده‌اند.

مديرعامل شرکت گاز استان يزد در ادامه اظهار داشت: خوشبختانه هم‌اکنون از 21 شهر استان 20 شهر از نعمت گاز برخوردار هستند و تنها شهرستان بهاباد است که از همه عقب‌مانده است که در حال حاضر خوشبختانه شبکه‌گذاري به اتمام رسيده است و در مرحله آزمون و نصب علمک‌هاي اين شهرستان هستيم.

اين مقام مسئول از نويد برخورداري نعمت گاز شهرستان بهاباد در زمستان سال جاري خبر داد و اذعان کرد: همچنين خط انتقال گاز بافق_ بهاباد به طول 68 کيلومتر توسط شرکت مهندسي توسعه ملي گاز در حال اجرا است که در حال حاضر اين پروژه گازرساني در مراحل پاياني به سر مي‌برد.

فلاح تصريح کرد: در استان يزد در مجموع 96 درصد جمعيت از نعمت گاز برخوردارند و با توجه به اينکه پوشش گاز شهري از 95 درصد عبور کرده، يزد به عنوان استان سبز معرفي شده است.

فلاح با تأکيد بر اينکه استان يزد سال‌هاي قبل را بدون هيچ حادثه‌اي گذرانده است، افزود: با تعامل بسيار خوبي که با سازمان نظام‌مهندسي داشته‌ايم در سال 94 و 95 تعداد مرگ‌ومير براثر حوادث غير ايمن در منازل بسيار کاهش‌يافته است، درصورتي‌که متأسفانه در سال 93 حدود 7 نفر فوتي در اين زمينه داشته‌ايم ولي اين آمار در سال 94 و 95 به يک نفر رسيده است که به آموزش‌هاي خوب در اين زمينه برمي‌گردد.

مديرعامل شرکت گاز استان يزد با اعلام اين خبر که استان يزد به‌رغم يک‌ميليون جمعيت دهمين استان مصرف‌کننده گاز در کشور است، تصريح کرد: به دليل وجود 7 نيروگاه بزرگ، 150 کارخانه کاشي و بخش‌هاي ديگر و اينکه ما سومين مصرف‌کننده در بخش کشاورزي هستيم با گازدار کردن بيش از 2 هزار و 700 گلخانه در استان اين مقام را براي استان کسب کرده‌ايم.

فلاح با اشاره به اينکه در بخش گازرساني در بخش صنعت از شرايط خوبي برخوردار هستيم، اذعان کرد: از افتخارات ديگري که شرکت گاز يزد کسب کرده اين است که باهمت شرکت ملي پخش فرآورده‌هاي نفتي در سال 94 با کاهش مصرف 50 ميليون ليتر فرآورده نفتي در استان مقام اول کاهش سوخت مايع را در کشور به دست آورده‌ايم.

وي در بخشي از سخنان خود ادامه داد: خوشبختانه در سال 95 هم اين رکورد ثبت‌شده است و توانسته‌ايم که 49 ميليون ليتر فرآورده‌هاي نفتي را کاهش دهيم که اين خود يکي از دستاوردهاي بسيار بزرگ شرکت گاز استان يزد است.

اين مسئول با تأکيد بر اينکه خوشبختانه توانسته‌ايم در بخش کاهش آلاينده‌هاي هوا خدمات خوبي را ارائه دهيم، تصريح کرد: خوشبختانه براي اولين بار مسابقات ورزشي در استان يزد رقم خورده است که در همين راستا دو روز آينده مسابقات ورزشي ويژه دختران زير 17 سال وزارت نفت در هتل صفائيه يزد برگزار مي‌شود.

مديرعامل شرکت گاز استان يزد از برخورداري دهستان چاهک نعمت گاز در هفته دولت خبر داد و تصريح کرد: در هفته دولت بر آنيم دهستان چاهک که سال‌هاي سال است چشم‌انتظار گاز هستند مرحله گازرساني اين دهستان به بهره‌برداري مي‌رسد، همچنين دو روستاي نعمت‌آباد و رضوانيه شهرستان ابرکوه گازدار خواهند شد و دهستان خوانسار نيز پيمانکاران مشغول گازرساني در اين منطقه هستند.

وي در پايان خاطرنشان کرد: درمجموع اعتباري که براي پروژه‌هاي هفته دولت در نظر گرفته‌شده است 130 ميليارد ريال است و در اين هفته آغاز پروژه احداث ساختمان پست امداد بافق و همچنين آغاز پروژه پست امداد شهرستان اشکذر را در دستور کار خود قرار داديم.

لینک کوتاه:
https://www.khabareyazd.ir/Fa/News/5010/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

ذخیره 2 میلیون مترمکعب آب در بند خاکی فهرج

برخورد با متخلفین تغییر کاربری غیرمجاز اراضی کشاورزی در مهریز

رعایت نظم درساعت فعالیت نانوایی ها‌ی بهاباد

وضعیت جاده‌ها، امروز 7 اردیبهشت 1403؛ ترافیک سنگین در محور چالوس

ترافیک سنگین در محور چالوس/بارش باران در برخی محورهای 3 استان

7 بوم‌گردی برتر یزد که باید بشناسید

حضور شمشیربازان چادرملو در رقابت‌های انتخابی آسیا

آغاز عملیات روکش آسفالت 10 کیلومتر محور طبس یزد

نقش آفرینی جوانان نخبه در توسعه جهش تولید/جلوی مونتاژ‌ها را بگیرید

بازدید مدیر عامل شرکت آبفای استان یزد از تصفیه خانه آب شهر میبد

انجام 2 پرواز به مقصد مدینه منوره

ترافیک سنگین در محور چالوس/ این محورها مسدود هستند

پیش بینی آسمان ابری در آدینه استان یزد

اقدام فوری برای مرمت بند خاکی ابراهیم آباد

فجر ساعت پخش زنده بازی مس کرمان و چادرملو اردکان‌ + پخش آنلاین

رواج بی حجابی در جامعه توطئه دشمنان است

جهش تولید با رشد استعداد کارگران محقق می‌شود

رشد 10 برابری طرح حوزه راه شهرستان مهریز

نرخ بازار باید منصفانه و اسلامی باشد/ ضرورت توجه به حق و حقوق کارگران

امتیاز صدرشیمی در لیگ برتر فوتبال ساحلی کشور به مهریز انتقال یافت

ایجاد سامانه اعلام بار مجازی راهگشای مشکلات حمل‌ و نقلی مهریز است

کارگران رکن مهم اقتصاد کشور هستند

عشق زندگی می بخشد

اکنون کجاست؟ کسی که فراموشش کردم

یک جهان راز درآمیخته داری به نگاه

با آنکه دلم از غم هجرت خون است

داستانک/ راه نجات

میدان مغناطیسی زمین 3.7 میلیارد ساله است

دانشمندان تنها در 150 دقیقه الماس ساختند

برگزاری‌ مسابقات قرآن دانش‌آموزان و فرهنگیان در یزد

آبگیری 30 درصد سازه‌های آبی در استان یزد/ خسارت سیل به 21 رشته قنات

مصاف پاریزه رکردستان با نماینده یزد

تخصیص بیش از 3 هزار میلیارد ریال اعتبار برای تأمین برق شهرک‌های صنعتی یزد

آخرین وضعیت جاده‌های کشور؛ امروز جمعه 7 اردیبهشت / بارش باران در محورهای مواصلاتی 3 استان

اجرای برنامه هفتم توسعه نیازمند اهتمام ویژه

اوقات شرعی جمعه 7 اردیبهشت در یزد

ادامه رگبار باران در جنوب شرق کشور

خداوند در حادثه طبس، نصرت خود را آشکار کرد

اینفوگرافی/ 6 نشانه پنهان ابتلا به فرسودگی شغلی

مناسبت روز/ جمعه، 7 اردیبهشت‌ماه

380 نفر در کمیسیون‌ پزشکی و تعیین درصد جانبازی شرکت کردند

داستانک/ انسان های بازنده

بعضی از رنج ها‌‌‌‌‌‌‌ را نمیشه حل کرد!

تصاویری از لحظه فرود آپولو 11 بر سطح ماه در سال 1969

ادامه کمک های اتحادیه اروپا به افغانستان

همکاری اقتصادی خراسان رضوی و هرات افغانستان

محاکمه یک پرستار قلابی به جرم قتل زن مسن

ماجرای قتل هولناک پدر به دست دختر جوانش

عاملان تیراندازی در اتوبان همت دستگیر شدند

بخشی از کتاب/ چون که او گل من است