خبر یزد

آخرين مطالب

سرپرست نمايندگي وزارت امور خارجه در استان خبر داد؛استقرار دفتر نمايندگي در فرودگاه شهيد صدوقي يزد/تاسيس دفتر رواديد اربعين از هفته اول مهرماه سياسي

  بزرگنمايي:

یزد آنلاین - 800x600 سرپرست نمایندگی وزارت امور خارجه دراستان يزد ضمن اعلام خبر استقرار دفتر اين نمايندگي در فرودگاه بين‌المللي شهيد صدوقي،اظهار كرد: با توجه به در پيش بودن ايام سوگواري ماه محرم و حركت عظيم پياده‌روياربعين حسيني از هفته اول مهرماه، دفتر صدور روادید اربعین براي زائران استان راه‌اندازيخواهد شد.
«محمدعلی روستایی» در گفت‌وگو با خبرنگار ايسنا –منطقه يزد، با بيان اين كه دامنه فعالیت‌‌های وزارت امور خارجه بسیار گسترده است،تصريح كرد: کنسولی اتباع کشورها، ‌صدور انواع رواديد، رسيدگي به امور دانشجوییمربوط به دانشجويان خارج از كشور، تسهيل روابط خارجه در امور مختلف اعم از اقتصادی،سیاسی، گردشگری، فرهنگی و دینی از جمله اين فعاليت‌هاست .
وي در ادامه صدور 200 مورد ویزای درخواستی براي متخصصانخارجی و 50 مورد ویزا جهت وابستگان آنان را از جمله اقدامات سال گذشته این نمایندگیدر رابطه با صدور رواديد ذكر كرد و ادامه داد: بیش از 100 مورد ویزا نيز ویژه تجارو بازرگانان از سوي اين نمايندگي صادر شده است.
وی با تاكيد بر اين كه صدور ویزای دانشجویی در حوزهفعالیت‌های این دفتر نمایندگی نیست، اظهار كرد: البته اين نمايندگي در يك‌ سالگذشته 40 مورد از مشکلات دانشجویان يزدي مقیم خارج كشور را مورد رسيدگي قرار دادهاست.
روستایی در مورد روادید فرودگاهی نیز گفت: به زودی باهمکاری فرودگاه بین‌المللی شهيد صدوقي يزد، دفتر نمایندگی صدور رواديد در اين فرودگاهمستقر خواهد شد .
وی استقبال از 16 هیات خارجی و 40 دیپلمات خارجی دریزد، تایید سه هزار و 218 سند خارجی و داخلی، ارائه 902 مورد مشاوره و 37 مورد گزارشاستاني را از دیگر اقدامات این دفتر نمایندگی در استان برشمرد.
وی بررسی امور حقوقی و رسیدگی به مشکلات اتباع خارجيو يزدي‌هاي مقيم خارج كشور به ویژه در امور اجتماعی را از وظايف اين دفتر نمايندگيذكر و در اين باره اظهار كرد: در اين رابطه مشكلات 157 تبعه خارجی در یزد و 99 شهروندیزدی مقیم خارج از کشور مورد رسيدگي قرار گرفته است.
سرپرست دفتر نمایندگی وزارت امور خارجه در استان درادامه از تاسیس دفتر صدور روادید اربعین در هفته اول مهرماه براي زائران استان خبرداد و گفت: این دفتر با همکاری اداره كل حج و زیارت یزد در زمينه صدور رواديد، رسیدگیبه امور و مشکلات زائران اربعين حسيني به ویژه گم‌شدگان فعاليت خواهد كرد .
وي يادآور شد: خوشبختانه در سال گذشته هفت نفز زائرانمفقود شده استان در جريان پياده‌روي اربعين با پيگيري‌هاي اين دفتر نمايندگي امور خارجهو با همكاري سازمان حج و زیارت، پيدا شدند.
روستايي با اشاره به فعاليت در حال حاضر 20 سرمایه‌گذارخارجی در یزد، عنوان كرد: دفتر نمایندگی وزارت خارجه در استان در حوزه‌هاي معرفی فرصت‌هایسرمایه‌گذاری استان به خارج كشور، جذب سرمایه‌گذار، اعتبارسنجي شركت‌هاي متقاضي سرمايه‌گذاريو تسهیل تردد و كسب مجوزهاي سرمایه‌گذاري نيز فعاليت دارد.
وی از جمله اقدامات اين دفتر نمايندگي را كمك به برگزاریهمایش‌هایی اقتصادی و برپايي نمایشگاه‌های بین‌المللی در راستای دستیابی به مقاصد تجاریو اقتصادی استان و دستیابی به بازارهاي فروش، بيان كرد.
سرپرست دفتر نمایندگی وزارت امور‌ خارجه در استان همينرابطه تصريح كرد: همكاري براي ‌برگزاری همایش بین‌المللی مجمع جهانی اسلام، همایش قناتبه همت مرکز بین‌المللی قنات و افغانستان‌شناسی به همت اداره کل اتباع استان از دیگرفعالیت‌های این دفتر نمایندگی در سال گذشته بوده است.
وی از تدوين سند توسعه روابط خارجی استان با همكارياستانداری يزد خبر داد و گفت: دانشگاه یزد به عنوان مجري تدوين اين سند مشخص شدهكه اميدواريم تا پایان امسال آماده ارائه شود.
وي خاطرنشان كرد: در همين راستا نيز تشكيل شورايروابط امور خارجه به منظور ترویج و تقویت ارتباطات استان یزد با خارج از کشور بهدبيري وزارت امور خارجه و عضويت نمایندگان دستگاه‌های مختلف در دستور كار قرارگرفت.
روستايي در پایان نيز متذكر شد: اين دفتر نمايندگيهمچنين با تهيه بولتن‌های خبری مربوط به اخبار بین‌الملل، آنها را در اختيار امام جمعه،استانداری و دیگر دستگاه‌ها مرتبط قرار می‌دهد.
Normal 0 false false false EN-US X-NONE AR-SA MicrosoftInternetExplorer4 /* Style Definitions */ table.MsoNormalTable {mso-style-name:"Table Normal"; mso-tstyle-rowband-size:0; mso-tstyle-colband-size:0; mso-style-noshow:yes; mso-style-priority:99; mso-style-parent:""; mso-padding-alt:0cm 5.4pt 0cm 5.4pt; mso-para-margin:0cm; mso-para-margin-bottom:.0001pt; mso-pagination:widow-orphan; font-size:10.0pt; font-family:"Calibri","sans-serif"; mso-bidi-font-family:Arial;}
انتهای پیام

لینک کوتاه:
https://www.khabareyazd.ir/Fa/News/5217/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

تصاویری از لحظه فرود آپولو 11 بر سطح ماه در سال 1969

ادامه کمک های اتحادیه اروپا به افغانستان

همکاری اقتصادی خراسان رضوی و هرات افغانستان

محاکمه یک پرستار قلابی به جرم قتل زن مسن

ماجرای قتل هولناک پدر به دست دختر جوانش

عاملان تیراندازی در اتوبان همت دستگیر شدند

بخشی از کتاب/ چون که او گل من است

ناسا 2 ماموریت رصد زمین را پس از 18 سال متوقف کرد

سگ رباتیک با قابلیت شعله‌افکنی تا فاصله 10 متری

فروش امتیاز مسکن ملی توسط برخی سازمان ها، واقعیت یا شایعه؟

نجات 18 نفر از سیل در روستای شادکام بافق در استان یزد

یادواره شهید گمنام در جهاددانشگاهی یزد

دستگیری عامل کلاهبرداری سرمایه گذاری اکسیر فارابی در یزد

استقبال پرشور یزدی‌ها از آیین احیای سنت گلاب‌گیری باغ جهانی دولت‌آباد

چایی‌های قاچاق به مقصد نرسید

آبگیری 30 درصد سازه‌های آبی –خاکی در استان یزد

امداد رسانی گروه‌های جهادی مهریز در سیل/خسارت سیل به 9 منزل مسکونی

بازدید هیات مالزی از کمک ها به زلزله زدگان هرات

شاعرانه/ چیزی کم از بهشت ندارد هوای تو

داستانک/ سمعک با کارکرد متفاوت

ایران می تواند پرتاب انسان به فضا را رقم بزند؟

بزرگترین چاپگر 3بعدی جهان یک خانه را در 80 ساعت می‌سازد

نجات 18 نفر از سیل در روستای شادکام بافق

تلخی‌های عدم تحقق اهداف برنامه ششم توسعه در کشور

اختصاص 3000 میلیارد ریال اعتبار برای تامین برق پایدار در شهرک‌های صنعتی یزد

دستگیری عامل کلاهبرداری سرمایه گذاری اکسیر فارابی

انتقال چای قاچاق با قطار

دلبر و یار من تویی رونق کار من تویی

تصاویری از پنل‌های خورشیدی جدیدی که در هر مکانی امکان نصب آن وجود دارد

نخاله‌های ساختمانی مهمترین عامل آسیب زا به طبیعت مهریز

امداد رسانی گروه‌های جهادی مهریز در سیل

نظم درساعت فعالیت نانوایی ها‌ی بهاباد رعایت شود

مرمت بند‌های تغذیه مصنوعی استان از ابتدای سال تاکنون

تلخی‌های عدم تحقق اهداف برنامه ششم توسعه در کشور حس می‌شود

مسابقات قرآن دانش‌آموزان و فرهنگیان در یزد برگزار می‌شود

توجه جدی به توسعه اقتصاد دانش‌بنیان در استان یزد

احیای گلابگیری باغ دولت‌آباد یزد برای تأمین گلاب حرم رضوی

مطالبه‌گری؛ مهمترین برنامه عملیاتی بنیاد شهید و امور ایثارگران در دولت سیزدهم

برای خریدن کتاب هایی درباره اهل بیت(ع) به چه چیزهایی باید توجه شود؟

هوش مصنوعی و احتمال جنگ و فروپاشی اجتماعی

ریزش و تخریب یک واحد مسکونی فرسوده در شهر یزد بر اثر بارندگی

پیشنهاد افزایش 40 درصدی تعرفه شهریه آموزشگاه‌های آزاد هنری یزد

بیانیه حوزه علمیه خواهران استان یزد در حمایت از طرح نور فراجا

تداوم بارش‌های بی‌سابقه در استان یزد

مصوبات کارگروه توسعه بر زمین مانده است

تامین برق پایدار حوزه‌های برگزاری کنکور سراسری در استان یزد

تداوم بارش‌های بی‌سابقه در یزد

کشف رشوه‌خواری 20 میلیارد ریالی دو نفر از مدیران ارشد استان یزد

وقتی درد دل می‌کند؛ گوش باش، نگاه باش

داستان عاشقانه سمی یک پروانه!