خبر یزد

آخرين مطالب

استاندار يزد:

رمز پيروزي انقلاب و محور انديشه امام(ره)، وحدت كلمه بود سياسي

  بزرگنمايي:

يزد آنلاين - استاندار يزد با اشاره به شعار جاودان " استقلال، آزادي و جمهوري اسلامي" خاطرنشان نمود: اساس انقلاب ما بر محور اين شعار پايه‌گذاري شد و مهم اين است كه مردم و جوانان بدانند كه چرا در آن زمان، اين خواسته‌ها از سوي انقلابيون و آحاد مردم در رأس مطالبات انقلابي قرار گرفت.

سيد محمد ميرمحمدي در ستاد تبيين برنامه‌هاي نكوداشت چهلمين سالروز پيروزي انقلاب اسلامي كه در صداوسيماي يزد برگزار شد، در سخناني موضوع اين ستاد را پراهميت دانست و بر لزوم برنامه‌ريزي و انسجام همه دستگاه‌ها در برپايي جشن‌ها و مراسم مرتبط با چهلمين سالروز پيروزي شكوهمند انقلاب اسلامي تأکيد كرد.
استاندار يزد آنگاه با اشاره به برخي نكات بر لزوم پرداختن و تبيين آن در جهت آشنايي هر چه بيشتر نسل جديد با مفهوم انقلاب اسلامي تأکيد كرد و گفت: اولين موضوعي كه بايد در اين خصوص موردتوجه قرار گيرد، ايجاد زمينه لازم براي مشاركت هر چه بيشتر اقشار مختلف مردم در مقايسه با سال‌هاي قبل، در برپايي جشن‌هاي چهلمين سالگرد پيروزي انقلاب اسلامي است به‌گونه‌اي كه همه مردم احساس كنند در برپايي اين مراسم داراي نقش و جايگاه هستند و مي‌توانند با مشاركت خود، بر جلوه‌هاي زيباي مردمي بودن اين جشن‌ها بيفزايند.
وي سپس با اشاره به شعار جاودان " استقلال، آزادي و جمهوري اسلامي" خاطرنشان نمود: اساس انقلاب ما بر محور اين شعار پايه‌گذاري شد و مهم اين است كه مردم و جوانان بدانند كه چرا در آن زمان، اين خواسته‌ها از سوي انقلابيون و آحاد مردم در رأس مطالبات انقلابي قرار گرفت.
ميرمحمدي خاطرنشان كرد: اگر مردم از استقلال دم مي‌زدند به خاطر اين بود كه وابستگي‌هاي رژيم سابق به بيگانگان را لمس مي‌کردند و اين امر براي آن‌ها تحقيرآميز و غيرقابل‌قبول بود و طبيعي است كه عليه اين وضع انقلاب كردند.
عالي‌ترين مقام اجرايي استان، آنگاه به مفهوم آزادي‌خواهي ملت در انقلاب اسلامي اشاره كرد و افزود: مردم با طرح اين خواسته ارزشمند، به خفقان موجود در رژيم شاهنشاهي معترض بودند و اين امر كه چه اتفاقي در آن دوران روي داده بود كه آرمان مردم ما، آزاديخواهي شده بود، بايد براي نسل امروز تبيين شود.
ميرمحمدي" جمهوري اسلامي" را نظامي برخواسته از راي و نقش آفريني مردم بر پايه حاكميت احكام دين مبين اسلام خواند و گفت: در حكومت سابق، مردم در تعيين سرنوشت خود نقشي نداشتند و لازم است تا مباني جمهوري اسلامي در مقايسه با رژيم شاهنشاهي به درستي براي نسل جوان و نوپاي ما تشريح و تبيين شود و اسلام به عنوان يك دين كامل و انسان ساز كه خواهان فراگيري صلح و دوستي و مهرباني در همه جهان است، براي جوانان معرفي شود و به اين مهم پي ببرند كه پايه هاي اين انقلاب بر اين ارزشها استوار شده است.
وي، ترسيم و تشريح وضع زندگي مردم در شهرها و روستاها در زمان پيش از انقلاب و بيان دستاوردها و پيشرفتهاي شهري و روستايي در دوران پس از انقلاب و دستيابي مردم به امكانات و برخورداري از نعمات مادي و معنوي را از ديگر مواردي دانست كه بايد در چنين مراسمي مورد توجه قرار گيرد و براي مردم تبيين شود.
عالي ترين مقام اجرايي استان، يكي از آرمانهاي مهم انقلابيون در دوران مبارزات را، شكل گيري يك جامعه بي طبقه خواند و افزود: در دوران قبل از انقلاب، اختلافات طبقاتي به شدت در جامعه پررنگ بود و يك طبقه مرفه و برخوردار از همه پستها و امكانات، در برابر مردم قرار گرفته بود و نظام جمهوري اسلامي اين شكاف طبقاتي را بر هم زد.
استاندار يزد، تبيين و تشريح نقش رهبري حضرت امام خميني(ره) در پيروزي انقلاب اسلامي را يكي ديگر از مهمترين اموري دانست كه بايد در اين ستاد مورد بحث و تبادل نظر قرار گيرد و به عنوان يك اتفاق ارزشمند به نسل جوان معرفي شود.
وي سپس خاطر نشان كرد: اكنون و در زمان فعلي نيز، بايد به نگاه بين المللي و ديد وسيع و همه جانبه نگر رهبري به مسائل توجه نمود و اهميت اين نگاه و نقش آن در جايگاه منطقه اي و بين المللي نظام را براي آحاد مردم تشريح كرد.
ميرمحمدي يكي ديگر از مولفه هاي انقلاب و نكاتي كه بايد در جشنهاي پيروزي انقلاب بدان اشاره شود را، وفاداري مردم به رهبري ذكر كرد و خاطر نشان نمود: بايد اين امر را به عنوان يك ارزش بي بديل در ارتباط با مردم و رهبري در جامعه ترويج دهيم و به اين اصل مهم توجه كنيم كه اگر وفاداري مردم نسبت به رهبري در ايام انقلاب نبود، شاهد رويداد اين موفقيتها و پيروزي ها نبوديم.
استاندار يزد آنگاه به "وحدت كلمه" به عنوان اصلي ترين مفهوم متعالي در انديشه امام خميني(ره) در ارتباط با مردم و حاكميت و پيروزي انقلاب اشاره كرد و گفت: در طول اين سالها، دشمنان نظام ، انقلاب و مردم، وحدت كلمه و اتحاد ميان مردم و مسئولين را نشانه رفته اند و مي كوشند تا با تضعيف اين اصل مهم، جامعه را به بخشهاي مختلف تقسيم نموده و در جهت اهداف خود از اين اختلاف بهره ببرند و بنابراين تلاش در جهت تحكيم اتحاد و انسجام ملي و وحدت كلمه در واقع تلاش در راستاي تقويت نظام است.
ميرمحمدي پرداختن به افتخارآفريني هاي رزمندگان و ايثارگران هشت سال دفاع مقدس در راه پاسداري از انقلاب، كشور و اسلام را از ديگر نكات ضروري در مراسم نكوداشت سالگرد انقلاب اسلامي دانست و خاطر نشان نمود: بايد بر پايه معرفي اين ارزشها، چشم انداز نظام جمهوري اسلامي در منطقه و جهان تشريح و تبيين شود و نسل امروز با اين دستاوردها آشنا گردد و بداند كه براي پاسداري از انقلاب، چه خونهاي پاكي بر زمين ريخته شده و چه جواناني در اين راه جان خود را تقديم كرده اند.
استاندار يزد در ادامه پرهيز از اقدامات جزيره اي دستگاه ها در برپايي جشنهاي سالگرد پيروزي انقلاب اسلامي، تفكيك وظايف، برنامه ريزي منظم و دقيق، ارائه نقش و جايگاه به جوانان و نوجوانان، استفاده از ظرفيت دانشجويان و بهره گيري از همه خلاقيتهاي فرهنگي و هنري را از جمله مواردي دانست كه مي تواند در راستاي هر چه بهتر برگزار شدن اين مراسم موثر باشد.
وي در پايان خطاب به همه دستگاه هاي ذيربط گفت: تا برپايي جشنهاي چهلمين سالگرد پيروزي انقلاب اسلامي، يك سال زمان داريم و اين مدت فرصت مناسبي است تا اولا ستاد برگزاري اين مراسم، از همه دستگاه ها و بخشهاي دولتي و خصوصي و تعاوني و انجمنهاي مردم نهاد، برنامه هاي پيشنهادي براي ارتقاء كيفيت مراسم را اخذ كند و ثانيا برنامه ريزي منظم و دقيقي براي هرچه باشكوهتر برگزار شدن اين مراسم صورت گيرد تا انشاالله بتوانيم در چهلمين بهار پيروزي انقلاب، جلوه هاي پررنگتري از شكوه و اقتدار و مردمسالاري را در ايران عزيز به نمايش بگذاريم.



















/**/

لینک کوتاه:
https://www.khabareyazd.ir/Fa/News/5461/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

ذخیره 2 میلیون مترمکعب آب در بند خاکی فهرج

برخورد با متخلفین تغییر کاربری غیرمجاز اراضی کشاورزی در مهریز

رعایت نظم درساعت فعالیت نانوایی ها‌ی بهاباد

وضعیت جاده‌ها، امروز 7 اردیبهشت 1403؛ ترافیک سنگین در محور چالوس

ترافیک سنگین در محور چالوس/بارش باران در برخی محورهای 3 استان

7 بوم‌گردی برتر یزد که باید بشناسید

حضور شمشیربازان چادرملو در رقابت‌های انتخابی آسیا

آغاز عملیات روکش آسفالت 10 کیلومتر محور طبس یزد

نقش آفرینی جوانان نخبه در توسعه جهش تولید/جلوی مونتاژ‌ها را بگیرید

بازدید مدیر عامل شرکت آبفای استان یزد از تصفیه خانه آب شهر میبد

انجام 2 پرواز به مقصد مدینه منوره

ترافیک سنگین در محور چالوس/ این محورها مسدود هستند

پیش بینی آسمان ابری در آدینه استان یزد

اقدام فوری برای مرمت بند خاکی ابراهیم آباد

فجر ساعت پخش زنده بازی مس کرمان و چادرملو اردکان‌ + پخش آنلاین

رواج بی حجابی در جامعه توطئه دشمنان است

جهش تولید با رشد استعداد کارگران محقق می‌شود

رشد 10 برابری طرح حوزه راه شهرستان مهریز

نرخ بازار باید منصفانه و اسلامی باشد/ ضرورت توجه به حق و حقوق کارگران

امتیاز صدرشیمی در لیگ برتر فوتبال ساحلی کشور به مهریز انتقال یافت

ایجاد سامانه اعلام بار مجازی راهگشای مشکلات حمل‌ و نقلی مهریز است

کارگران رکن مهم اقتصاد کشور هستند

عشق زندگی می بخشد

اکنون کجاست؟ کسی که فراموشش کردم

یک جهان راز درآمیخته داری به نگاه

با آنکه دلم از غم هجرت خون است

داستانک/ راه نجات

میدان مغناطیسی زمین 3.7 میلیارد ساله است

دانشمندان تنها در 150 دقیقه الماس ساختند

برگزاری‌ مسابقات قرآن دانش‌آموزان و فرهنگیان در یزد

آبگیری 30 درصد سازه‌های آبی در استان یزد/ خسارت سیل به 21 رشته قنات

مصاف پاریزه رکردستان با نماینده یزد

تخصیص بیش از 3 هزار میلیارد ریال اعتبار برای تأمین برق شهرک‌های صنعتی یزد

آخرین وضعیت جاده‌های کشور؛ امروز جمعه 7 اردیبهشت / بارش باران در محورهای مواصلاتی 3 استان

اجرای برنامه هفتم توسعه نیازمند اهتمام ویژه

اوقات شرعی جمعه 7 اردیبهشت در یزد

ادامه رگبار باران در جنوب شرق کشور

خداوند در حادثه طبس، نصرت خود را آشکار کرد

اینفوگرافی/ 6 نشانه پنهان ابتلا به فرسودگی شغلی

مناسبت روز/ جمعه، 7 اردیبهشت‌ماه

380 نفر در کمیسیون‌ پزشکی و تعیین درصد جانبازی شرکت کردند

داستانک/ انسان های بازنده

بعضی از رنج ها‌‌‌‌‌‌‌ را نمیشه حل کرد!

تصاویری از لحظه فرود آپولو 11 بر سطح ماه در سال 1969

ادامه کمک های اتحادیه اروپا به افغانستان

همکاری اقتصادی خراسان رضوی و هرات افغانستان

محاکمه یک پرستار قلابی به جرم قتل زن مسن

ماجرای قتل هولناک پدر به دست دختر جوانش

عاملان تیراندازی در اتوبان همت دستگیر شدند

بخشی از کتاب/ چون که او گل من است