خبر یزد

آخرين مطالب

فعالان گردشگري کشور در بافق/راهکارهاي توسعه گردشگري کشور بررسي شد فرهنگي

فعالان گردشگري کشور در بافق/راهکارهاي توسعه گردشگري کشور بررسي شد
  بزرگنمايي:

يزد آنلاين - بافق در روزهاي گرم تابستاني و در شرايطي که همواره گرمترين نقطه استان يزد بوده با جاذبه‌هاي بسيار گردشگري، جمعي از فعالان گردشگري کشور را نزد خود فراخوانده است.

رحيم ميرعظيم، محمدعلي عبداللهي: فعالان حوزه گردشگري کشور به همراه فعالان حوزه صنايع دستي و دست بافته‌ها به دعوت مدير کمپينگ گردشگري شهيد برزگري روستاي صادق آباد شهرستان بافق (کويرکارال) در اين شهرستان گردهم جمع شده‌اند تا راهکارهاي توسعه گردشگري در کشور را به بحث بنشينند و برخي مسئولان کشوري مرتبط با حوزه گردشگري نيز به جمع آنها پيوسته‌اند.
اين گروه اميدوار است با حضور در ديگر نقاط کشور موضوع‌هاي مختلف گردشگري را با هدف توسعه اين صنعت درآمدزا به بحث بگذارند و راهکارهاي مثمرثمري را به همکاران خود در زمينه‌هاي مختلف ارائه دهند.
حضور فعال مسئولان بافق دلگرم کننده بود
از نکات مثبت اين گردهمايي، حضور مسئولان شهرستان بافق در اين جمع بود و آنان بر عزم خود براي غنابخشي به مسئله گردشگري در اين منطقه به ويژه حمايت از مديران مجموعه کويري کاراکال بافق که بسيار مورد توجه فعالان حوزه گردشگري قرار گرفته، تأکيد کردند و همين مسئله باعث دلگرمي فعالان حوزه گردشگري است.
در اين برنامه‌ها که همزمان با هفته تعاون برگزار شد، جمعي از اعضاي اتحاديه تأمين نياز فرش و صنايع دستباف، تورليدرهاي گردشگري، اعضاي تعاوني‌هاي گردشگري و دارندگان اقامتگاه‌هاي بوم‌گردي و مجموعه‌هاي چند عملکردي از سراسر کشور حضور داشتند که در قالب نشست‌هايي، موضوع‌هاي مختلف مورد بحث بررسي قرار گرفت.
در کنار اين برنامه‌ها و به صورت ويژه، راه‌هاي جذب گردشگران به اين منطقه از کوير، با توجه به جاذبه کويري مجموعه شهيد برزگري مورد بررسي قرار گرفت.
در افتتاحيه اين برنامه که با حضور علي نوروز زاده شهردار بافق، اعضاي شوراي اسلامي شهر بافق و مسئول ميراث فرهنگي اين شهرستان برگزار شد، با توجه به قابليت‌هاي گردشگري کشور، بر همکاري تمام دستگاه‌ها و فعالان گردشگري کشور براي رونق اين صنعت پردرآمد جهان که مي‌تواند علاوه بر درآمدزايي بالا براي کشور، به رونق کسب و کار نيز منجر شود، تأکيد شد.
اقتصاد جهاني بر مبناي گردشگري باز تعريف مي‌شود
يکي از فعالان گردشگري کشور در اين برنامه با بيان اينکه صنعت گردشگري در دنيا پيشرو و پيشتاز است، اظهار داشت: نبايد از قطار پيشرفت جا ماند و بايد همگام با دنيا در اين عرصه پيشرفت کرد.
روح‌الله روانشاد افزود: صنايع مختلف به دلايل بسياري در حال اضمحلال هستند و اقتصاد تک‌محصولي و وابسته به نفت که ده‌ها سال ما را به دنبال خود کشيده، ديگر نتيجه‌اي ندارد و در حال حاضر همه چيز در گرو گردشگري که متکي بر انسان‌ها است، تعريف مي‌شود.
کارشناس ميراث فرهنگي استان بوشهر ادامه داد: تلاش مي‌کنيم با تعامل بين مجموعه‌هاي گردشگري و هم‌فکري با مسئولان مرتبط که ابزارهاي لازم را در اختيار دارند، براي گسترش روزافزون اين صنعت که رشته‌هاي زيادي را شامل مي‌شود، گام برداريم ضمن اينکه در ميان گذاشتن تجارب افراد و دستگاه‌هايي که در نقاط مختلف اين کشور فعال هستند باعث برداشتن گام‌هاي بسيار مهمي در اين زمينه مي‌شود.
بسياري از مشکلات گردشگري به راحتي قابل حل است
وي با اشاره به برخي از مشکلات مرتبط با گردشگري استان يزد و شهرستان بافق که در طي مسير نيز قابل مشاهده و به راحتي قابل حل است از مسئولان خواست براي رفع آن بکوشند.
نصب تابلوهاي راهنماي مسيرهاي گردشگري استان يزد و به ويژه بافق از درخواست‌هاي اين فعال گردشگري بود.
روانشاد با اشاره به اينکه قوانين خوبي براي کمک به مسائل گردشگري تدوين شده است اما متأسفانه نه فقط بسياري از فعالان اين صنعت، بلکه بسياري از مسئولان مرتبط نيز از آنها آگاهي ندارند، افزود: در مجموعه دوستاني که در اين نشست‌ها شرکت مي کنند براي آگاهي بخشي در اين زمينه تلاش مي‌کنيم.
سونيا خضرايي، مسئول اتحاديه تأمين نياز شرکت تعاوني فرش و صنايع دست‌بافت نيز اظهار داشت: حضور مسئولان شهرستان بافق در جمع شرکت‌کنندگان حوزه گردشگري و صنايع دستباف در هفته تعاون، اين هفته را براي ما به عنوان هفته تعامل معني کرده است.
وي افزود:اميدواريم با همکاري‌هايي که بيش‌ازپيش بين بخش دولتي و خصوصي ايجاد مي‌شود، شاهد توسعه روزافزودن صنعت گردشگري در کشور باشيم.
توسعه زيرساخت‌ها و آموزش مهم‌ترين دغدغه صنعت گردشگري است
اين فعال گردشگري ادامه داد: بايد مباحثي مانند زيرساخت و آموزش را به عنوان اصلي‌ترين راهکارهاي حل مشکلات گردشگري به صورت جدي مد نظر قرار دهيم.
يکي ديگر از فعالان حوزه گردشگري نيز در اين برنامه اظهار داشت: صنعت توريسم صنعتي بسيار درآمدزا به حساب مي‌آيد و مي‌تواند اشتغال بسياري را به دنبال داشته باشد و به همين دليل مورد توجه جهانيان قرار گرفته و به صورت طبيعي نيز بايد همگام با ديگران در اين مسير گام برداريم.
راشين حسني افزود: در اين عرصه و در زمينه تبليغات، بسيار ضعيف عمل کرده‌ايم و در زمينه بازاريابي و برندسازي نياز به فعاليت جدي است.
شهرداري تسهيل‌گر بخش گردشگري است
شهردار بافق نيز در اين نشست اظهار داشت: مجموعه‌هاي دولتي و شهرداري، بخش تسهيل‌گر و بسترساز در زمينه گردشگري به حساب مي‌آيند.
سيدعلي نوروز زاده افزود: به طور طبيعي بايد بخش خصوصي مورد حمايت قرار بگيرد تا بتوانند بهترين باشند و مجموعه شهرداري به سهم خود در اين راستا مي‌کوشد و فعالاني مانند مدير مجموعه شهيد برزگري را يک پتانسيل براي اين شهرستان مي‌داند و قدردان زحمات آنان است.
شهرداري بافق دومين شهرداري حامي ميراث فرهنگي کشور شناخته شد
وي ادامه داد: به واسطه همين توجه، سال گذشته شهرداري بافق بعد از تبريز دومين شهرداري حامي ميراث فرهنگي در کشور و حائز رتبه اول در استان يزد شد.
نوروز زاده اضافه کرد: در کنار نگاه‌هاي حمايتي شهرداري و شوراي اسلامي، تلاش مي‌کنيم که در راستاي حمايت از صنعت گردشگري در اين منطقه؛ خدماتي که به شهروندان ارائه مي‌شود نگاه به گردشگري داشته باشد.
شهردار بافق با اشاره به برگزاري برنامه‌هاي هفته بافق و دومين سمپوزيوم ساخت مجسمه‌هاي شني، اين برنامه‌ها را در راستاي توجه دادن گردشگران به اين منطقه ذکر و از حاضران براي ديدار از اين برنامه‌ها دعوت کرد.
سرپرست ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري شهرستان بافق نيز در جمع شرکت‌کنندگان اين نشست اظهار داشت: مجموعه شهيد برزگري اولين کمپ دائمي در زمينه کويرگردي در اين استان است که فعاليت‌هاي آنان را دنبال کرده و در صدد حمايت از اين فعالان گردشگري و ديگر فعالان حوزه گردشگري شهرستان هستيم.
قدردان فرصت حضور فعالان گردشگري کشور در بافق هستيم
ليلي رنجبر افزود: تلاش مي‌کنيم با حمايت‌هاي خود زمينه راه‌اندازي کارگاه‌هاي توليد صنايع دستي در محل مجموعه شهيد برزگري که توسط مسئولان اين مجموعه دنبال مي‌شود را فراهم کنيم.
اين مسئول با بيان اينکه اين شهرستان مانند بسياري از نقاط کشور پتانسيل‌هاي بسياري براي گردشگري دارد و بايد زمينه بهره‌برداري هر چه بيشتر از آن فراهم شود، گفت: حضور فعالان گردشگري کشور در اين محل را نشان‌دهنده اهميت گردشگري شهرستان بافق براي فعالان اين حوزه در کشور مي‌دانيم.
رنجبر ادامه داد: اميدواريم با تعاملاتي که در اين زمينه بين مجموعه‌هاي مختلف دولتي و خصوصي در اين نشست‌ها ايجاد مي‌شود، بتوان به راهکارهايي براي توسعه هر چه بيشتر گردشگري به ويژه در اين منطقه از کشور دست يافت.
مدير کمپينگ گردشگري شهيد برزگري روستاي صادق آباد شهرستان بافق نيز اظهار داشت: اميدواريم در اين گردهمايي که يک کار خاص در کشور است، زمينه آشنايي و تعامل مجموعه‌هاي مختلف کشور در حوزه گردشگري فراهم شود.
محمد برزگري افزود: در کنار مباحث کلي نشست‌ها، سلسله نشست‌هايي را با فعالان حوزه گردشگري براي شنيدن راهکارهاي آنان در راستاي جلب گردشگران به شهرستان بافق با تأکيد بر قابليت‌هاي کمپ کوير کاراکال بافق خواهيم داشت.
تعامل بين مجموعه‌اي تنها راهکار توسعه گردشگري کشور است
آنچه که اکنون بيش از پيش به باور نشسته اين مسئله است که تکيه بر اقتصاد تک محصولي نه تنها مشکلي را حل نمي‌کند؛ بلکه نگاه صرف به درآمدهاي نفتي اکنون به يک مانع براي رشد کشور بدل شده است.
همين مسئله فعالان گردشگري کشور را بر آن داشته است که راهکارهاي توسعه اين صنعت را بيشتر در بين فعالان اين حوزه دنبال کنند و در کنار آن با تعامل با دستگاه‌هاي دولتي راهکارهايي را براي پيشرفت کار فراهم کنند.
چنين نشست‌هايي که نمونه آن به دعوت يکي از فعالان اين حوزه در شهرستان بافق استان يزد با ظرفيت‌هاي بالاي گردشگري برگزار شد، علاوه بر اينکه باعث ايجاد تفاهم و تعامل بيشتر فعالان اين حوزه در کشور مي‌شود؛ پيام خاصي نيز براي مسئولان دارد.
پيام اين گردهمايي اين است که فعالان کشوري اين حوزه اهميت خاصي براي اين منطقه قائل هستند و به همين دليل نيز خود را از اقصي نقاط کشور به اين شهرستان رسانده‌اند و مسئولان شهرستاني و استاني بايد در راستاي گسترش تعامل و همکاري‌ها که توسعه‌دهنده شهر و استان است، پيشگام باشند.

لینک کوتاه:
https://www.khabareyazd.ir/Fa/News/5782/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

ذخیره 2 میلیون مترمکعب آب در بند خاکی فهرج

برخورد با متخلفین تغییر کاربری غیرمجاز اراضی کشاورزی در مهریز

رعایت نظم درساعت فعالیت نانوایی ها‌ی بهاباد

وضعیت جاده‌ها، امروز 7 اردیبهشت 1403؛ ترافیک سنگین در محور چالوس

ترافیک سنگین در محور چالوس/بارش باران در برخی محورهای 3 استان

7 بوم‌گردی برتر یزد که باید بشناسید

حضور شمشیربازان چادرملو در رقابت‌های انتخابی آسیا

آغاز عملیات روکش آسفالت 10 کیلومتر محور طبس یزد

نقش آفرینی جوانان نخبه در توسعه جهش تولید/جلوی مونتاژ‌ها را بگیرید

بازدید مدیر عامل شرکت آبفای استان یزد از تصفیه خانه آب شهر میبد

انجام 2 پرواز به مقصد مدینه منوره

ترافیک سنگین در محور چالوس/ این محورها مسدود هستند

پیش بینی آسمان ابری در آدینه استان یزد

اقدام فوری برای مرمت بند خاکی ابراهیم آباد

فجر ساعت پخش زنده بازی مس کرمان و چادرملو اردکان‌ + پخش آنلاین

رواج بی حجابی در جامعه توطئه دشمنان است

جهش تولید با رشد استعداد کارگران محقق می‌شود

رشد 10 برابری طرح حوزه راه شهرستان مهریز

نرخ بازار باید منصفانه و اسلامی باشد/ ضرورت توجه به حق و حقوق کارگران

امتیاز صدرشیمی در لیگ برتر فوتبال ساحلی کشور به مهریز انتقال یافت

ایجاد سامانه اعلام بار مجازی راهگشای مشکلات حمل‌ و نقلی مهریز است

کارگران رکن مهم اقتصاد کشور هستند

عشق زندگی می بخشد

اکنون کجاست؟ کسی که فراموشش کردم

یک جهان راز درآمیخته داری به نگاه

با آنکه دلم از غم هجرت خون است

داستانک/ راه نجات

میدان مغناطیسی زمین 3.7 میلیارد ساله است

دانشمندان تنها در 150 دقیقه الماس ساختند

برگزاری‌ مسابقات قرآن دانش‌آموزان و فرهنگیان در یزد

آبگیری 30 درصد سازه‌های آبی در استان یزد/ خسارت سیل به 21 رشته قنات

مصاف پاریزه رکردستان با نماینده یزد

تخصیص بیش از 3 هزار میلیارد ریال اعتبار برای تأمین برق شهرک‌های صنعتی یزد

آخرین وضعیت جاده‌های کشور؛ امروز جمعه 7 اردیبهشت / بارش باران در محورهای مواصلاتی 3 استان

اجرای برنامه هفتم توسعه نیازمند اهتمام ویژه

اوقات شرعی جمعه 7 اردیبهشت در یزد

ادامه رگبار باران در جنوب شرق کشور

خداوند در حادثه طبس، نصرت خود را آشکار کرد

اینفوگرافی/ 6 نشانه پنهان ابتلا به فرسودگی شغلی

مناسبت روز/ جمعه، 7 اردیبهشت‌ماه

380 نفر در کمیسیون‌ پزشکی و تعیین درصد جانبازی شرکت کردند

داستانک/ انسان های بازنده

بعضی از رنج ها‌‌‌‌‌‌‌ را نمیشه حل کرد!

تصاویری از لحظه فرود آپولو 11 بر سطح ماه در سال 1969

ادامه کمک های اتحادیه اروپا به افغانستان

همکاری اقتصادی خراسان رضوی و هرات افغانستان

محاکمه یک پرستار قلابی به جرم قتل زن مسن

ماجرای قتل هولناک پدر به دست دختر جوانش

عاملان تیراندازی در اتوبان همت دستگیر شدند

بخشی از کتاب/ چون که او گل من است