خبر یزد

آخرين مطالب

با حضور دبیر کل کمیسیون ملی یونسکو در ایران برگزار شد؛

رونمایی از یادنامه حافظ شیرازی به قلم کارکنان بانک صادرات در شهر جهانی یزد فرهنگي

رونمایی از یادنامه حافظ شیرازی به قلم کارکنان بانک صادرات در شهر جهانی یزد
  بزرگنمايي:

یزد آنلاین - 800x600 آیین آغاز بکار دفتر انجمن دوستدارانحافظ و رونمایی از یادنامه حافظ شیرازی با دست خط حدود هزار از کارکنان بانک صادراتبا حضور دبیر کل کمیسیون ملی یونسکو در ایران و مدیر بخش فرهنگی یونسکو در شهر جهانییزد برگزار شد .
به گزارش ایسنا -منطقه یزد، «سعدالله نصیری قیداری»دبیر کل ملی یونسکو در ایران در این مراسم كه با حضور كثیری از مسئولان، هنرمندان،اساتید دانشگاه و کارکنان بانک صادرات در مجتمع فرهنگی ورزشی بانک صادرات یزد برگزارشد، همت بانک صادرات در ورود به حوزه فرهنگ را نکو و گرامی داشتو با بیان این که هر فعالیتی که به فرهنگ و ادب آمیخته شود، زیبا و پسندیده خواهد شد،فعالان اقتصادی را به چنین اقداماتی توصیه کرد .
وی در ادامه به مردمان یزد به خاطر اینکه پدران و نیکانآنها با برجای گذاشتن آثاری گرانبها به ثبت جهانی یزد در لیست شهرهای تاریخی یونسکوکمک کرده اند، تبریک گفت و به آن افتخار کرد .
نصیری خاطرنشان کرد: البته این رویداد جهانی می توانستخیلی زودتر اتفاق می افتاد، اگر مدیران و مسئولان شهری از اهمیت این میراث گرانبهاغفلت نمی کردند و به آن خدشه و نواقصی وارد نمی کردند .
وی در این باره به تخریبهایی که برخی به نام توسعه دانستهیا ندانسته در میراث ارزشمند کشورمان وارد می شود، اشاره کرد و یادآور شد: ثبت جهانیقله دماوند پس از کویر لوت به خاطر همین دست اندازی ها و ویلاسازی ها متوقف شد .
دبیر کل ملی یونسکو در ایران در ادامه به یزدیها ایننوید را داد که بمناسبت ثبت جهانی یزد در چند ماه آینده در حرکتی ماندگار تمام شهردارانو مدیران فنی استانداری های کشور در یزد گردهم آیند تا برای حفظ مواریث دیارشان کوشاترباشند .
وی در بخش دیگری از سخنانش گفت: پس از جنگ جهانی دومهمه مردم دنیا دریافتند که دستیابی به توسعه و عدالت و صلح در دنیا با نظامی گری وکارهای سیاسی و اقتصادی محقق نخواهد شد بلکه تنها با دانش و آموزش و فرهنگ سازی بهفعلیت در خواهد آمد .
نصیری قلیداری با بیان این که سازمان ملل متحد مقولهآموزش را اولویت اول کشورهای دنیا در 15 سال آینده خواند و گفت: این در حالی است دینمبین اسلام 1400 سال پیش در اولین دستور الهی خود و اولین آیات الهی در سوره علق، خاتمالانبیاء (ص)را به خواندن و نوشتن و یادگرفتن سفارش می کند و آن را اولی تر از هر نیازبیان می کند .
وی در پایان با اشاره به 12 هزار سال تمدن در کشورمانو گلایه از وضعیت نامطلوب حفاظت از مواریث این تمدن سترگ که آن را ناشی از ضعف آموزشدانست، تاکید کرد: اگر فرزندان لایقی باشیم باید از این مواریث فرهنگی خود با چنگ ودندان حفاظت کنیم.
«حمید تهران فر» قائم مقام مدیر عامل و نائب رییس هیئتمدیره بانک صادرات ایران نیز در این آیین پیوند بانک صادرات با ادبیات را پیوندی ناگسستنیخواند و در این باره به تالیف کتب متعدد در وصف مولوی توسط ادوارد جوزف اولین مدیراین بانک در سال 1331 که فردی ایرانی الاصل و متولد کرمانشاه و از مولوی شناسان برجستهجهان بود، اشاره کرد .
وی در ادامه رونمایی یادنامه دیوان حافظ شیرازی توسطمدیریت بانک صادرات یزد را در مستحکم تر شدن این پیوند تاثیرگذار خواند و از این رویدادابراز خرسندی کرد .
تهرانفر در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به شرایط سختامروز نظام بانکی کشور، اظهار کرد: حتی در کشورهای مختلف اروپایی نیز شاهد فراز و فرودهاینظام بانکی با وجود قدمت طولانی برخی از آنها هستیم و این در حالی است که سابقه فعالیتهایبانکی در کشورمان بسیار کوتاه و در حدود 130 سال است .
قائم مقام مدیرعامل بانک صادرات ایران با گذرا خواندناین شرایط در نظام بانکی کشور، ابراز امیدواری کرد که به زودی این وضعیت دشوار را نیزپشت سر بگذاریم .
در پایان این مراسم که «عبدالمهدی مستکین» مدیر بخشفرهنگی یونسکو، «محمدحسن طالبیان» معاون میراث فرهنگی کشور و جمعی دیگر از مسئولانكشوری و استانی حضور داشتند، از این یادنامه دیوان حافظ كه به كوشش و گرداوری «علیمحزون‌زاده» و «مجید نائب‌زاده» و توسط انتشارات توز و قلم در چاپ اول به شمارگانیك‌هزار جلد چاپ شده است، زونمایی شد.
Normal 0 false false false EN-US X-NONE AR-SA MicrosoftInternetExplorer4 /* Style Definitions */ table.MsoNormalTable {mso-style-name:"Table Normal"; mso-tstyle-rowband-size:0; mso-tstyle-colband-size:0; mso-style-noshow:yes; mso-style-priority:99; mso-style-parent:""; mso-padding-alt:0cm 5.4pt 0cm 5.4pt; mso-para-margin:0cm; mso-para-margin-bottom:.0001pt; mso-pagination:widow-orphan; font-size:10.0pt; font-family:"Calibri","sans-serif"; mso-bidi-font-family:Arial;}table.MsoTableGrid {mso-style-name:"Table Grid"; mso-tstyle-rowband-size:0; mso-tstyle-colband-size:0; mso-style-priority:39; mso-style-unhide:no; border:solid black 1.0pt; mso-border-alt:solid black .5pt; mso-padding-alt:0cm 5.4pt 0cm 5.4pt; mso-border-insideh:.5pt solid black; mso-border-insidev:.5pt solid black; mso-para-margin:0cm; mso-para-margin-bottom:.0001pt; mso-pagination:widow-orphan; font-size:10.0pt; font-family:"Calibri","sans-serif"; mso-bidi-font-family:Arial;}
انتهای پیام

لینک کوتاه:
https://www.khabareyazd.ir/Fa/News/6021/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

تلاش محمد دلاوری برای شکافتن هسته در سازمان انرژی اتمی

اولتیماتوم سازمان لیگ به صدرشیمی

مهار کامل تورم ماهانه و نقطه به نقطه استان یزد

جاری شدن سیل در بهاباد یزد (فیلم)

(ویدئو) سیلاب شدید در مسیرهای شهرستان بهاباد

شهروندان کشتار غیرمجاز دام را گزارش کنند

سقف جدید برداشت از حساب های بانکی ابلاغ شد

داستان‌هایی از کریستین اندرسون با لهجه فارسی

ایجاد هر خاطره جدید به مغز آسیب می‌زند!

بافق، میزبان اولین کنگره بین المللی شتر در کشور

ارتقای روشنایی معابر جهان شهر تاریخی یزد

انتصاب مدیرکل جدید ارتباطات و فناوری اطلاعات استان یزد

افزایش تخصیص اعتبار برای تکمیل بازار جعفرخان بفروئیه

گلاب برای عتبات | ماجرای گلاب گیری در یزد بعد از 250 سال

امدادرسانی هلال احمر یزد به سیل زدگان سیستان و بلوچستان

پیوستن دانش‌آموزان تفت به پویش «امروز من بدون کیسه پلاستیکی»

پذیرفته شدگان پانزدهمین جشنواره تئاتر بچه‌های مسجد معرفی شدند

درخواست جهاد کشاورزی مهریز از مردم

شیشه‌هایی که مانع از رشد بیوفیلم دریایی می‌شوند

سیلاب شدید در بهاباد ؛ حجم وحشتناک آب را ببینید

راه اندازی پویش امروزِ من، بدون کیسه پلاستیکی

اخذ مجوز ماده 23 برای اجرای باند دوم دهق به گلپایگان

معرفی مدیرکل جدید ارتباطات و فناوری اطلاعات استان یزد

کتاب «قوانین و مقررات صادرات و واردات» منتشر شد

ببینید دنیای کوانتوم چه قدر غیر قابل باوره!

نسل جدیدی از نانوذرات نقره به تولید صنعتی رسید

بارش‌ها در میبد و جاده چادرملوی اردکان +فیلم و عکس

هلال احمر استان یزد در حالت آماده باش/در صورت وقوع حادثه با شماره 112 تماس بگیرید

تاسیس 16 موسسه فرهنگی و هنری در استان

تامین آب شرب در بخش آکرم آباد یزد

واگذاری سایت دوازدهم آزادشهر به متقاضیان

سیلاب شدید در مسیرهای شهرستان بهاباد | ویدئو

برگزاری کنفرانس علمی ادواری «بازتوانی بیماری های عصبی – کمر درد»

شاعرانه/ چه خوش است با خیال تو نهفته رازکردن

عرضه رمان ایرانی «باغ کَج» در بازار نشر

پرش فضانورد و ماجراجوی اتریشی Felix Baumgartner از فاصله ی حدود 39 کیلومتری زمین

ناسا یک باکتری جهش‌یافته و خطرناک را در فضا کشف کرد

مدارس سمای بافق جزء برترین‌های استان یزد با بالاترین میزان ارتقاء و رشد کیفیت

دورهمی پیشکسوتان عرصه موسیقی و تئاتر استان یزد

جاری‌شدن سیل در بهاباد یزد

برگزاری دومین کنگره 8 هزار شهید گیلان با حرکت جهادی

شعری فوق العاده زیبا از مولانا

داستانک/ دوستت دارم

«متاورس» بازگشته است

اعتراض مدیرعامل چادرملو به لغو بازی سرنوشت‌ساز

آماده باش اکیپ‌های مدیریت بحران شرکت آب و فاضلاب یزد

حمل 40 درصد از کالای استان یزد مربوط به مصالح معدنی است

آماده باش کامل اکیپ‌های مدیریت بحران شرکت آب و فاضلاب یزد

استان یزد میزبان اولین کنگره بین المللی شتر در کشور می‌شود

بررسی مسئولیت‌های اجتماعی صنایع و معادن بافق