خبر یزد

آخرين مطالب

پیش‌نویس چشم‌انداز توسعه استان یزد در افق 1414 ارائه شد اقتصادي

پیش‌نویس چشم‌انداز توسعه استان یزد در افق 1414 ارائه شد
  بزرگنمايي:

یزد آنلاین - 800x600 پیش‌نویس چشم‌انداز توسعه درازمدت استان یزد در كارگروهآمایش مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت .
به گزارش ایسنا – منطقه یزد، «حمیدرضا نصیری زاده» رییسسازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان یزد در نشست كارگروه آمایش سرزمین، آمار، محیط زیستو توسعه پایدار استان با اعلام این كه سند آمایش استان، مهمترین سند توسعه استان بشمارمی‌رود، گفت: تدوین سند آمایش به معنای برنامه‌ریزی برای 20 سال آینده استان است .
وی با تصریح این سازمان مدیریت از مدیران دستگاه‌هایاجرایی انتظار دارد تا بیش از اعتبارات به امر برنامه‌ریزی توجه كنند، افزود: سند آمایشجهت‌گیری‌های متناسب را در توزیع اعتبارات ایجاد خواهد كرد .
رییس كارگروه آمایش استان، گفت: دولت براساس ماده26 قانون برنامه ششم توسعه موظف است برنامه آمایش استانی و ملی را تا پایان سال1396 تهیه كند كه امیدواریم كار سند آمایش استان در مقطع زمانی مشخص شده به پایان برسد .
وی افزود: هم‌اكنون فاز اول مرحله دوم مطالعات آمایشاستان تهیه شده و مقرر است تا با محوریت یزد سند آمایش منطقه هشت آمایش كشور نیز تدوینشود .
نصیری زاده در این رابطه گفت كه به زودی نشست روسایمنطقه هشت آمایش با حضور استان‌های كرمان، هرمزگان و سیستان و بلوچستان در یزد برگزارخواهد شد .
رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان در ادامه گفتكه پس از برگزاری جلسات مستمر و كارشناسی با صاحب‌نظران و متخصصان حوزه های مختلف،پیش‌نویس چشم‌انداز توسعه استان در افق 1414 مشتمل بر 21 محور فعالیت اولویت‌دار احصاءو در كارگروه تخصصی ستاد مركزی ارزش‌گذاری شده است .
وی افزود: فعالیت‌های اولویت‌دار بر اساس ارتباط بامعیارهای چهارگانه شامل تناسب با خصوصیات جمعیت و جوامع استان، تناسب با اقلیم و محیطجغرافیا، بهره‌برداری مناسب از منابع و قابلیت‌های ذاتی و اكتسابی استان و تناسب بااصول آمایش سرزمین مورد ارزیابی قرار گرفته‌اند .
نصیری‌زاده گفت: در ارتباط با معیار نخست، اشتغال بهصورت كمی و كیفی، جلوگیری از مهاجرت نیروهای كیفی و تخصصی استان، تناسب با مولفه‌هایساختار فرهنگی هویت فردی و اجتماعی و تناسب با پیشینه تاریخی و روحیات جمعی استان موردتدقیق قرار گرفته است .
رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان گفت: سازگاریبا اقلیم و محیط، آب بر نبودن، آلوده‌ساز نبودن، همسازی با مركزیت نسبی استان در پهنهسرزمینی و تناسب با مولفه های اقتصاد مقاومتی در معیار دوم یعنی تناسب با اقلیم و محیطجغرافیا ارزیابی شده است .
وی بیان كرد: در انتخاب فعالیت‌های اولویت‌دار به مقوله‌هاییچو: درون‌زایی اقتصاد استان، برون نگری در سازماندهی اقتصاد استان، صادراتی بودن، نگاهبه بازارهای منطقه‌ای، ملی و فراملی، و سودآوری و نگهداشت ارزش افزوده در استان بانگاه به معیار سوم یعنی بهره‌برداری مناسب از منابع و قابلیت‌های ذاتی و اكتسابی استانتوجه شده است .
رییس كارگروه آمایش استان ادامه داد: در نهایت و درارتباط با معیار تناسب با اصول آمایش سرزمین، مولفه‌های كارایی اقتصادی، تعادل هایدرون استانی، تعادل های بین منطقه ای، توسعه روستایی و محرومیت زدایی، حفظ مولفه هایفرهنگی اسلامی، تسهیل روابط بیرونی و داخلی اقتصادی، و حفاظت از محیط زیست و پایداریتوسعه مورد سنجش قرار گرفته است .
نصیری زاده گفت: فعالیت های بنیادین و اصلی ساختار عملكرداقتصادی استان در افق 1414 بر اساس سه گروه عمده تقسیم‌بندی شده‌اند كه گروه اولمشتمل بر فعالیت‌های پایه اقتصادی و پشتیبان توسعه سایر بخش‌ها شامل گردشگری فرهنگی و اجتماعی، بازرگانی، فناوری اطلاعات، معدن و فعالیت‌های مرتبط،خدمات برتر و آموزش عالی، گروه دوم مشتمل بر فعالیت‌های فزاینده پایداری و پویایی توسعهاقتصادی و اجتماعی شامل ماشین آلات صنعتی و قطعه‌سازی، صنایع ریلی، خودروسازی و تولیدخودروهای تجاری، گردشگری سلامت، كاشی و سرامیك، و نساجی، گروه سوم نیز به عنوان فعالیت‌هایمرتبط با جامعه، طبیعت و محیط شامل محصولات سنتی یزد، باغبانی، دام و طیور، گردشگری طبیعی، صنعت اسب، طبسنتی، داروسازی، انرژی خورشیدی و زراعت، است.
در ادامه نشست پس از توضیحات «محمد حسن فولادی» مشاورتدوین سند آمایش استان و «محمدحمیدفخرالدین» و «سیدمجتبی حسینی پور» معاونان سازمانو اعضای كارگروه به ارائه نقطه نظرات خود پرداختند و مقرر شد تا پس از جمع‌بندی ملاحظاتدستگاه های اجرایی، پیش نویس چشم انداز توسعه استان در افق 1414 استخراج شده از فازاول مرحله دوم مطالعات آمایش استان برای تصویب نهایی در شورای برنامه ریزی و توسعهاستان ارائه شود.
Normal 0 false false false EN-US X-NONE AR-SA MicrosoftInternetExplorer4 /* Style Definitions */ table.MsoNormalTable {mso-style-name:"Table Normal"; mso-tstyle-rowband-size:0; mso-tstyle-colband-size:0; mso-style-noshow:yes; mso-style-priority:99; mso-style-parent:""; mso-padding-alt:0cm 5.4pt 0cm 5.4pt; mso-para-margin:0cm; mso-para-margin-bottom:.0001pt; mso-pagination:widow-orphan; font-size:10.0pt; font-family:"Calibri","sans-serif"; mso-bidi-font-family:Arial;}
انتهای پیام

لینک کوتاه:
https://www.khabareyazd.ir/Fa/News/6597/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

میدان مغناطیسی زمین 3.7 میلیارد ساله است

دانشمندان تنها در 150 دقیقه الماس ساختند

برگزاری‌ مسابقات قرآن دانش‌آموزان و فرهنگیان در یزد

آبگیری 30 درصد سازه‌های آبی در استان یزد/ خسارت سیل به 21 رشته قنات

مصاف پاریزه رکردستان با نماینده یزد

تخصیص بیش از 3 هزار میلیارد ریال اعتبار برای تأمین برق شهرک‌های صنعتی یزد

آخرین وضعیت جاده‌های کشور؛ امروز جمعه 7 اردیبهشت / بارش باران در محورهای مواصلاتی 3 استان

اجرای برنامه هفتم توسعه نیازمند اهتمام ویژه

اوقات شرعی جمعه 7 اردیبهشت در یزد

ادامه رگبار باران در جنوب شرق کشور

خداوند در حادثه طبس، نصرت خود را آشکار کرد

اینفوگرافی/ 6 نشانه پنهان ابتلا به فرسودگی شغلی

مناسبت روز/ جمعه، 7 اردیبهشت‌ماه

380 نفر در کمیسیون‌ پزشکی و تعیین درصد جانبازی شرکت کردند

داستانک/ انسان های بازنده

بعضی از رنج ها‌‌‌‌‌‌‌ را نمیشه حل کرد!

تصاویری از لحظه فرود آپولو 11 بر سطح ماه در سال 1969

ادامه کمک های اتحادیه اروپا به افغانستان

همکاری اقتصادی خراسان رضوی و هرات افغانستان

محاکمه یک پرستار قلابی به جرم قتل زن مسن

ماجرای قتل هولناک پدر به دست دختر جوانش

عاملان تیراندازی در اتوبان همت دستگیر شدند

بخشی از کتاب/ چون که او گل من است

ناسا 2 ماموریت رصد زمین را پس از 18 سال متوقف کرد

سگ رباتیک با قابلیت شعله‌افکنی تا فاصله 10 متری

فروش امتیاز مسکن ملی توسط برخی سازمان ها، واقعیت یا شایعه؟

نجات 18 نفر از سیل در روستای شادکام بافق در استان یزد

یادواره شهید گمنام در جهاددانشگاهی یزد

دستگیری عامل کلاهبرداری سرمایه گذاری اکسیر فارابی در یزد

استقبال پرشور یزدی‌ها از آیین احیای سنت گلاب‌گیری باغ جهانی دولت‌آباد

چایی‌های قاچاق به مقصد نرسید

آبگیری 30 درصد سازه‌های آبی –خاکی در استان یزد

امداد رسانی گروه‌های جهادی مهریز در سیل/خسارت سیل به 9 منزل مسکونی

بازدید هیات مالزی از کمک ها به زلزله زدگان هرات

شاعرانه/ چیزی کم از بهشت ندارد هوای تو

داستانک/ سمعک با کارکرد متفاوت

ایران می تواند پرتاب انسان به فضا را رقم بزند؟

بزرگترین چاپگر 3بعدی جهان یک خانه را در 80 ساعت می‌سازد

نجات 18 نفر از سیل در روستای شادکام بافق

تلخی‌های عدم تحقق اهداف برنامه ششم توسعه در کشور

اختصاص 3000 میلیارد ریال اعتبار برای تامین برق پایدار در شهرک‌های صنعتی یزد

دستگیری عامل کلاهبرداری سرمایه گذاری اکسیر فارابی

انتقال چای قاچاق با قطار

دلبر و یار من تویی رونق کار من تویی

تصاویری از پنل‌های خورشیدی جدیدی که در هر مکانی امکان نصب آن وجود دارد

نخاله‌های ساختمانی مهمترین عامل آسیب زا به طبیعت مهریز

امداد رسانی گروه‌های جهادی مهریز در سیل

نظم درساعت فعالیت نانوایی ها‌ی بهاباد رعایت شود

مرمت بند‌های تغذیه مصنوعی استان از ابتدای سال تاکنون

تلخی‌های عدم تحقق اهداف برنامه ششم توسعه در کشور حس می‌شود