خبر یزد

آخرين مطالب

ناوگان حمل و نقل يزد هر روز کمتر از ديروز مقالات

ناوگان حمل و نقل يزد هر روز کمتر از ديروز
  بزرگنمايي:

مسير يزد - تهران و بالعکس از مسيرهاي پرتردد استان يزد به شمار مي‌رود و روزانه شايد بيش از 2 هزار مسافر با وسايل مختلف حمل و نقل از جمله هواپيما، قطار و اتوبوس در اين مسير تردد مي‌کنند.

بسياري از اساتيد پروازي، پزشکان، دانشجويان، کارمندان و اقشار مختلف مردم سفرهاي متعددي براي انجام امور خود به تهران انجام مي‌دهند اما مشکلات موجود به شدت گلايه مردم يزد را طي هفته‌هاي اخير برانگيخته است و هر چه مردم و رسانه‌هاي يزد در اين زمينه سکوت کرده و نجابت و صبوري به خرج مي‌دهند، اوضاع و شرايط بدتر مي‌شود.

اين موضوع بيشتر گريبانگير قطار و هواپيماهاي يزد است و البته کم‌کم به ناوگان اتوبوس‌راني بين شهري نيز تسري يافته است.

قطارهاي پرديس يزد امسال تقريبا در همه سفرهاي خود با مشکل مواجه بوده‌اند

قطار سريع‌السير (پرديس) يزد - تهران و بالعکس، تا قبل از آغاز سال 1393، يکي از بهترين، سريع‌ترين و منظم‌ترين وسايل حمل و نقل عمومي بين شهري بود و مردم حساب ويژه‌اي روي آن باز کرده‌ بودند اما در سال جديد، کمتر حرکتي از اين قطارها بدون مشکل انجام شده و جالب اينجاست که مسئولان دائم اين امر را منکر مي‌شوند.

طي هفته‌هاي اخير، تماس‌هاي مکرري از سوي مردم با دفاتر رسانه‌ها و خبرگزاري‌هاي فعال در سطح استان انجام شده که  طي دو هفته اخير، تماس‌هاي بسياري از گلايه‌هاي مردم در مورد تاخير در حرکت قطارها و هواپيماها از يک سو و کاهش شديد خدمات و افت کيفيت اين وسايل را شاهد بوده است.

يکي از همکاران رسانه‌اي استان يزد که حداقل ماهي چند بار، خود يا خانواده‌اش با قطار و هواپيما به تهران سفر مي‌کنند، در اين زمينه به خبرنگار فارس گفت: از ابتداي سال جاري، هر بار با قطار يا هواپيما به تهران سفر کرده‌ام، با مشکلات بسياري مواجه بوده‌ام که يکي از آنها تاخير در حرکت و تاخير در رسيدن به مقصد بوده است.

شيوا اسدي بيان کرد: در آخرين سفر خود که طي روزهاي اخير انجام شد،‌ قطار بايد راس ساعت 15:20 از ايستگاه يزد حرکت مي‌کرد اما تا ساعت 16 در يک محيط کاملا نامناسب، گرم، بدون تهويه و کوچک، تعداد زيادي از مسافران را منتظر نگه داشتند که اين شرايط براي نوزادان و کودکان و سالمندان بسيار غيرقابل تحمل بود.

وقتي خانواده‌ها به رغم برنامه‌ريزي از سفرهاي خود باز مي‌مانند

وي افزود: ساعت از 16 گذشته بود که قطار براي سوار کردن مسافران آماده شد اما پس از سوار شدن، اعلام کردند که تهويه‌هاي قطار کار نمي‌کند و هرکس با اين موضوع مشکل دارد، مي‌تواند پياده شود و عين مبلغ بليط نيز به او بازگردانده مي‌شود.

اسدي ادامه داد: برخي خانواده‌ها به دليل همراه داشتن افراد سالمند و کودکان پياده شدند اما عده زيادي نيز به دليل اينکه بايد شب را در تهران مي‌بودند و به کارهاي خود رسيدگي مي‌کردند، پياده نشدند و قطار به مسير خود ادامه داد اما در ايستگاه اردکان متوقف شد.

وي خاطرنشان کرد: ظاهرا قطار خراب شده بود و ماموران فني قطار دائم اين اصطلاح که "فلکسي بل ترکيده" را بين خود تکرار مي‌کردند اما هيچ توضيحي به مردم نمي‌دادند و آنها را ساعت‌ها سرگردان رها کردند.

بي‌احترامي مهمانداران و کارکنان قطار به مسافران/ مردم توضيح مي‌خواهند

اسدي عنوان کرد: مهمانداران نيز با بي‌احترامي تمام با مسافران برخورد مي‌کردند و حتي برخي از آنها با مسافران درگيري‌هاي لفظي پيدا مي‌کردند و بدون پذيرش هيچ مسئوليتي از آنها مي‌خواستند که اگر ناراحتند قطار را ترک کنند و بدون هيچ توضيحي دائم مردم را ترغيب به پياده شدن از قطار مي‌کردند.

وي ادامه داد: عده‌اي پياده شدند و در ايستگاه نامناسب اردکان به انتظار نشستند، عده‌اي در قطار منتظر ماندند و عده‌اي نيز به ناچار با تاکسي‌هايي که از مردم 50هزار تومان دريافت کردند تا آنها را به يزد بازگردانند، عطاي سفر را به لقايش بخشيدند.

اسدي با اشاره به گرماي شديد هوا عنوان کرد: در اين شرايط مردم دو ساعت در هواي گرم بدون تهويه و بدون اينکه رئيس قطار توضيحي به آنها بدهد، منتظر ماندند و قطار در نهايت به راه افتاد اما بسيار کند حرکت مي‌کرد و دائم بوي دود فضاي قطار بدون تهويه را پر مي‌کرد.

تاخير 5 ساعته قطار در گرما و شرايط سخت

وي ادامه داد: قطاري که بايد حداکثر ساعت 9 شب به تهران مي‌رسيد، 2:30 بامداد وارد ايستگاه تهران شد و حتي يک عذرخواهي ساده نيز از مردم و مسافران انجام نشد.

اسدي يادآور شد: شبيه همين شرايط را دو روز بعد با قطار برگشت به سمت يزد تجربه کرديم و قطار ساعت‌ها در بيابان توقف مي‌کرد و با تاخيرهاي طولاني به مقصد رسيديم.

يکي ديگر از مسافران قطارهاي يزد نيز گفت: چندي پيش قطار يزد در حالي که بايد مسافران خود را در ايستگاه تهران پياده مي‌کرد، در ايستگاه محمديه قم توقف کرد و بدون هيچ توضيحي از مسافران خواست تا پياده شوند و با وسايل نقليه ديگر خود را به تهران برسانند.

در ازاي اذيت‌هايي که مردم مي‌شوند، نيمي از هزينه بليط ها بازگردانده مي‌شود

مريم اميري عنوان کرد: در ازاي اين همه معطلي، گرما، کلافگي و مشکلاتي که براي مسافران به دنبال تاخيرهاي طولاني پيش آمد، به گفتن اين جمله که 50 درصد هزينه بليط را مسترد مي‌کنيم، اکتفا مي‌کنند.

همه اين مشکلات در حالي مطرح مي‌شود که مسئولان راه آهن استان يزد، در مصاحبه‌هاي انجام شده، منکر اين مسائل شده‌اند و به همين دليل نيز در اين گزارش بيشتر تلاش شده تا به شرح مشکلات مردم پرداخته شود تا پاسخ مسئولان زيرا به طور قطع يا خرابي قطار و نبود لوازم يدکي به دليل تحريم‌ها مطرح مي‌شود يا به طور کل منکر اتفاقات رخ داده مي‌شوند.

نظير اين مسئله در فرودگاه يزد نيز به وفور به چشم مي‌خورد به نحوي که رسانه‌ها ديگر از درج اخبار تاخيرهاي چند ساعته خسته شده‌اند و انگار اين تاخيرها براي رسانه‌ها نيز عادي شده است.

اما در آخرين مورد، هواپيمايي که بايد ساعت 8 صبح از فرودگاه حرکت مي‌کرد، ساعت يک بامداد پرواز کرد و در تمام اين مدت مردم معطل و بلاتکليف بودند.

اين تاخيرها برنامه‌هاي بسياري از مردم که براي مسائل کاري يا درماني عازم تهران مي‌شوند را به هم مي‌ريزد و عده‌اي ناچارند به رغم آنکه به وسايل نقليه عمومي اعتماد کرده‌اند، براي رسيدن خود به مقصد مبالغ هنگفتي هزينه کنند.

اکنون اتوبوس‌هاي بين شهري از وضعيت مناسب‌تري برخوردارند اما ساعت‌هاي طولاني در اتوبوس نشستن براي همه مردم مقدور نيست و لازم است مسئولان استان هرچه سريع‌تر فکري اساسي براي قطار و هواپيماهاي يزد کنند.

به نظر مي‌رسد اگر مشکلي نيز در اين زمينه وجود دارد، توضيح آن به مردم و قائل شدن اين حق و احترام براي آنها، بتواند تا حدي از نارضايتي آنها بکاهد در حالي که مسئولان يزد از مديران کل فرودگاه و راه‌آهن تا مهمانداران، در مقابل مردم تنها سکوت پيشه کرده‌اند و برخي از آنها نيز با بي‌احترامي با مردم برخورد مي‌کنند.

لینک کوتاه:
https://www.khabareyazd.ir/Fa/News/676/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

اتحادیه شهرداران در کشور تشکیل می‌شود

وقتی مرمت و بازسازی آب انبار قدیمی در یزد به فراموشی سپرده شد + فیلم

شناسایی 600 ملک مازاد دولتی در استان یزد

دیدار مشاور رئیس جمهور در امور روحانیت با خانواده شهدا در سمنان

مجموعه‌ای فرهنگی با رنگ و بوی دفاع مقدس در یزد

ترک‌های امیرچقماق جدی است

افتتاح جشنواره پادکست «قصه‌های خوب با صدای خوب برای بچه‌های خوب» در کرمان

شهدا بهترین الگو برای انسان در مسیر الله هستند

دستگاه‌ها وظایف قانونی خود را انجام دهند

استفاده از تمام ظرفیت‌ها برای کاهش خسارت‌های سیلاب

قدردانی از زحمات نیروی انتظامی استان یزد

جلسه شورای اجتماعی استان یزد برگزار شد

کمک 10 میلیارد ریالی پدر شهید برای ساخت مدرسه

بررسی رویه‌های پوشش و عفاف در دانشگاه یزد

ضرورت توجه شاعران به ایثارگران تاریخ ایران

اهمیت توجه شاعران به ایثارگران تاریخ ایران

یزد، میزبان اردوی تیم ملی اسکواش بانوان

دیدار رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران با خانواده شهید نادر مهدوی

ابطال رأی‌های کمیسیون بند 20 ماده 55 قانونی نیست

هیچ مانعی برای برنامه های فرهنگی در حوزه ترویج فرهنگ ایثار و شهادت وجود ندارد

دیدار با جانبازان دفاع مقدس در میبد

خلاقیت و نوآوری در میان دانش‌آموزان تقویت شود

راهپیمایی حمایت از عملیات غرور آفرین «وعده صادق»

موضوع ایثار و شهادت موضوع بسیار مهم دولت سیزدهم است/بکارگیری ظرفیت های مردمی از برنامه های جدی بنیاد است

شهدا، فرهنگ ایثار و شهادت را در جامعه زنده نگه داشته اند

تجلیل از کارکنان آزمایشگاه مرکز بهداشت مهریز

(تصاویر) بارش باران در یزد

منطقه زیبای پامنار خوزستان

هدایت دانشجویان در قالب طرح بورسیه به صنایع میبد

رگبار پراکنده و بارندگی در برخی مناطق استان یزد

ساماندهی و اصلاح نقاط حادثه خیز در میبد

بارش باران در یزد

نقش ارتش در دفاع مقدس و امنیت تبیین شود

غیر قانونی بودن ابطال رأی‌های کمیسیون بند 20 در رابطه با مشاغل محیط زیستی

ابطال آرای کمیسیون بند 20 ماده 55 قانونی نیست

بهره برداری از شبستان امامزاده عبدالله تا پنج ماه آینده + عکس

برپایی نمایشگاه دست‌های کوچک اندیشه‌های بزرگ در یزد

اعزام 10 تیم هلال احمر یزد به سیستان و بلوچستان

٣ مفقودی سیل جنوب کرمان پیدا شدند

ماجرای تنبیه بدنی وحشتناک دانش‌ آموز مرزن‌ آبادی

احتمال وقوع سیل در این سه استان

تجهیزات شهرداری اردکان مناسب نیست

بهره برداری از شبستان امامزاده عبدالله به زودی

تشریح برنامه‌های هفته سلامت در مهریز

1200 تن شکر در سکوهای تنظیم بازار یزد توزیع می‌شود

حمله افراد ناشناس به کارشناسان اورژانس اهواز

پزشک قلابی در خاتم یزد دستگیر شد

اولین نشست رفع موانع سرمایه گذاری جزیره کیش درسال جهش تولید با مشارکت مردم

خدمت توام با تکریم مهمترین اصل در بنیاد شهید و امور ایثارگران است

تکریم مدیرکل بنیاد مازندران از جانباز سرافراز سرتیپ دوم صلواتی