خبر یزد

آخرين مطالب

رییس اتحادیه طلافروشان یزد در گفت‌وگو با ایسنا: افزایش ارزش افزوده، طلا را از سرمایه به کالا تبدیل می‌‌کند اقتصادي

رییس اتحادیه طلافروشان یزد در گفت‌وگو با ایسنا: افزایش ارزش افزوده، طلا را از سرمایه به کالا تبدیل می‌‌کند
  بزرگنمايي:

یزد آنلاین - 800x600 از سالیان دور طلای یزد به عیار بالای خود و هنر صنعتگرانآن شهره بوده است به طوری که نه تنها فعالان این حوزه بلکه مردمان این دیار نیز باخرید طلا از آن به عنوان سرمایه ‎‎ ای برای فروش در زمان نیاز بهره می ‎‎ بردند ولی در بازار راکد کنونی و به دنبال افزایش ارزش افزوده طلا، بیم آن می ‎‎ رود که این سرمایه بهکالا تنزل یابد .
رضا» نوری» رییس اتحادیه طلافروشانیزد در این باره در گفت ‎ و ‎‎ گو با خبرنگار ایسنا- منطقهیزد، می ‎‎ گوید: طلای یزد به دلیل عیار 20 آن، برندی جهانی استچرا که برای به دست آوردن چنین عیاری باید شمش را ذوب کنند که این موضوع هزینه زیادیرا به دنبال دارد .
وی از برتری طراحی و رنگ طلای یزد در مقایسه با استان ‎‎ های برتر کشور در این صنعت خبر می ‎‎ دهد و تصریح می ‎‎ کند: استان ‎‎ های اصفهان، خراسان رضوی، آذربایجان شرقی و تهران درصنعت طلا ‎‎ سازی از رقیبان سرسخت یزد محسوب می ‎‎ شوند ولی خوشبختانه استان یزد هنوز هم در این صنعت پیشرواست .
نوری با اشاره به صادرات 80 درصدی طلای 18 عیار استانبه شهرهای دیگر کشور، اظهار می ‎‎ کند: اقبال یزدی ‎‎ ها بیشتر خرید طلای 20 عیار است لذا بخش اعظمی از طلای18 عیار استان به استان ‎‎ های دیگر فرستاده می ‎‎ شود .
وی یادآور می ‎‎ شود: البته تلاش‏های زیادیبرای صادرات طلا به خارج از کشور نیز صورت گرفته است ولی تولیدکنندگان استان به دلیلوجود برخی مشکلات از صادرات طلا به خارج از کشور صرف ‎‎ نظر کرده ‎‎ اند .
وی در مورد اقدامات استان در رابطه با ارتقای طراحیجواهرات هم عنوان می ‎‎ کند: اتحادیه طلافروشان استانیزد تنها اتحادیه ‎‎ ای در کل کشور است که برای اولین بار اقدام به برگزاریکلاس ‎‎ های آموزشی طراحی دستی جواهرات و طراحی مدرن آنها بارایانه کرده است .
رییس اتحادیه طلافروشان یزد در این باره از همکاری ادارهکل فنی و حرفه ‎‎ ای با اتحادیه طلافروشان خبر می ‎ دهد و می ‎‎ گوید: در این رابطه کارآموزاناز طرف فنی و حرفه ‎‎ ای آموزش داده و پس از تکمیلدوره آموزشی با دریافت مدرک معتبر، وارد بازار می ‎‎ شوند .
وی در مورد مشکلات صنعتگران طلاساز یزدی نیز می ‎‎ گوید: متاسفانه با وجود رکود حاکم بر بازار در سالهایاخیر، اکثر کارگاه ‎‎ های طلاسازی استان با ظرفیت20 درصد خود مشغول به کار هستند .
نوری ارزش افزوده بالای تحمیل شده از سوی اداره اقتصادو دارایی را یکی دیگر از مشکلات این حوزه برمی ‎‎ شمارد و عنوان می ‎‎ کند: علاوه بر این اداره کل استاندارد استان در ازایخدماتی که در رابطه با سنجش عیار جواهرات به کارگاه ‎‎ ها ارائه می ‎‎ دهد، از تولیدکنندگان سالیانه مبلغ یک میلیون توماندریافت می ‎‎ کند که موجب نارضایتی فعالان این صنعت شده است .
وی به شعار امسال اشاره می ‎‎ کند و می ‎‎ گوید: صنعت طلا ‎‎ سازی یزد با توجه به ظرفیت ‎‎ های بالایی که دارد می ‎‎ توانند در فراهم کردن فرصت ‎‎ های شغلی جدید نقش به سزایی داشته باشد ولی وضعیت کنونیحتی برخی از فعالان این صنف را به کناره ‎‎ گیری از شغلشان واداشته است .
نوری در این باره اظهار می ‎ کند: صنعتگران طلاساز استاننیازی به حمایت مالی دولت ندارند ولی تنها خواسته آنها کاهش سخت‏ ‎ گیری ‎‎ ها در این حوزه است .
وی خاطرنشان می ‎‎ کند: 9 درصد از سود طلا ‎‎ فروشان به عنوان مالیات به دولت پرداخت می ‎‎ شود و تنها هفت درصد از سود آنها به فعالان این صنعتمی ‎‎ رسد که این میزان نیز با کاهش چهار درصد سود در ازایزیان طلا‏‏فروش، به تنها چهار درصد سود خالصکاهش می ‎‎ یابد به طوری که در نهایت شخصی که طلا را به عنوان سرمایهخریداری می‏‏کند پس از فروش آن، هزینه‏‏ای کمتر از هزینه اولیه خود به دست خواهد آورد .
رییس اتحادیه طلافروشان یزد در پایان نیز با اشاره بهافزایش ارزش افزوده طلا، اظهار می ‎‎ کند: در حال حاضر این ارزشافزوده به جای این كه از اجرت طلا کسر شود، از قیمت اصل طلا كم می‌شود لذا به خریدارو فروشندگان طلا ضرر می‌رساند و ادامه این روند می‌تواند به مرور زمان، طلا از حالتسرمایه خارج و به کالا تبدیل كند.
Normal 0 false false false EN-US X-NONE AR-SA MicrosoftInternetExplorer4 /* Style Definitions */ table.MsoNormalTable {mso-style-name:"Table Normal"; mso-tstyle-rowband-size:0; mso-tstyle-colband-size:0; mso-style-noshow:yes; mso-style-priority:99; mso-style-parent:""; mso-padding-alt:0cm 5.4pt 0cm 5.4pt; mso-para-margin:0cm; mso-para-margin-bottom:.0001pt; mso-pagination:widow-orphan; font-size:10.0pt; font-family:"Calibri","sans-serif"; mso-bidi-font-family:Arial;}table.MsoTableGrid {mso-style-name:"Table Grid"; mso-tstyle-rowband-size:0; mso-tstyle-colband-size:0; mso-style-priority:39; mso-style-unhide:no; border:solid black 1.0pt; mso-border-alt:solid black .5pt; mso-padding-alt:0cm 5.4pt 0cm 5.4pt; mso-border-insideh:.5pt solid black; mso-border-insidev:.5pt solid black; mso-para-margin:0cm; mso-para-margin-bottom:.0001pt; mso-pagination:widow-orphan; font-size:10.0pt; font-family:"Calibri","sans-serif"; mso-bidi-font-family:Arial;}
انتهای پیام

لینک کوتاه:
https://www.khabareyazd.ir/Fa/News/6793/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

جنایت در لواسان تهران به سبک سریال مشهور آمریکایی

آخرین تصمیم دولت درباره افزایش تعطیلی آخر هفته

تعطیلی مدارس یزد فردا 5 اردیبهشت 1402 (بارش باران)

تمام مدارس شهرستان یزد چهارشنبه غیرحضوری شد

بارش شبانه و کم سابقه باران در یزد | شدت بارش‌ها را ببینید

تعطیلی و غیرحضوری شدن مدارس در استان یزد

سیل در روستای ده‌جمال بهاباد

وضعیت راه‌های کشور؛ بارش و تردد روان در جاده‌های شمالی

دانشمندان حلقه‌ مفقوده بین رژیم غذایی نامناسب و سرطان را کشف کردند

(ویدئو) احتمال طغیان رودخانه‌ها در اصفهان، گلستان، یزد و سمنان

ای بیخبران چه جای خواب است مرا

چه کسی می داند...

هند به دنبال ماموریت‌های فضایی بدون زباله تا سال 2030

سیلاب بهاری در جاده سه چاهون بافق+فیلم

چهار محور در استان مسدود است

رتبه 28 استان یزد در میزان بارندگی در کشور

گل محمدی به عنوان گیاهی اقتصادی برای کشاورزان یزدی

بارش کم‌سابقه باران در یزد

آبگرفتگی و سیلاب در خیابان‌های یزد

جاری شدن روان آب ناشی در شهر ستان یزد و تفت+فیلم

سرپرست فرمانداری مهریز معرفی شد

جاری شدن سیل در استان یزد

ورود سیل قدرتمند به رودخانه اصلی شهر تفت

چه چیز داری با خویشتن که دیدارت...

پرش فضانورد و ماجراجوی اتریشی از فاصله ی حدود 39 کیلومتری زمین

تخلیه آب از منازل در روستای ده جمال شهرستان بهاباد یزد+ تصاویر

مهار تورم ماهانه و نقطه به نقطه در استان یزد/ شمارش معکوس برای اصلاح نرخ تورم سالانه

کارآفرینان با همکاری اتاق بازرگانی مشارکت فعالانه مردم در اقتصاد را زمینه‌سازی کنند

برتری استان یزد در کسب جایگاه بالاترین ضریب نفوذ بیمه در کشور

سیل و آب گرفتگی در برخی نقاط استان یزد + فیلم

مشارکت خوب یزدی‌ها در اجرای طرح نور

دیوارهای کارخانه نوآوری درخشان یزد برداشته شود

«مواجهه‌ای نامتعارف با منطق هگل» در کتابفروشی‌ها

سیستم بادبان خورشیدی پیشرفته ناسا؛ شاهکار جدید فناوری‌ فضایی!

دیوار‌های کارخانه نوآوری درخشان برداشته شود

تورم ماهانه و نقطه به نقطه یزد مهار شد

نبودی در دلم انگار طوفان شد، چه طوفانی!

تصاویری شگفت‌انگیز از سحابی horsehead و Orion

ناسا نقشه ٧٢ پرواز هلیکوپتر نبوغ در مریخ را به‌ نمایش گذاشت

فروشگاه‌ها تامین مالی می‌شوند

شعرخوانی زیبا از باران نیکراه

تلاش محمد دلاوری برای شکافتن هسته در سازمان انرژی اتمی

اولتیماتوم سازمان لیگ به صدرشیمی

مهار کامل تورم ماهانه و نقطه به نقطه استان یزد

جاری شدن سیل در بهاباد یزد (فیلم)

(ویدئو) سیلاب شدید در مسیرهای شهرستان بهاباد

شهروندان کشتار غیرمجاز دام را گزارش کنند

سقف جدید برداشت از حساب های بانکی ابلاغ شد

داستان‌هایی از کریستین اندرسون با لهجه فارسی

ایجاد هر خاطره جدید به مغز آسیب می‌زند!