خبر یزد

آخرين مطالب

استاندار یزد: ورزش همگانی ضامن تحرک، نشاط و مسئولیت‌پذیری اجتماعی است سياسي

استاندار یزد: ورزش همگانی ضامن تحرک، نشاط و مسئولیت‌پذیری اجتماعی است
  بزرگنمايي:

یزد آنلاین - استاندار یزد گفت: در مسیر توسعه ورزش همگانی، میتوان مهربانی و صمیمیت و کار تیمی را در جامعه گسترش داد و حس مشارکت عمومی را در میان مردم ارتقاء بخشید.
به گزارش ایسنا-منطقه یزد،«سیدمحمد میرمحمدی» در نشست شورای عالی ورزش استان پس از استماع گزارش ارائه شده از سوی مدیر کل ورزش و جوانان استان و صحبت‌های «امیرعلی مجد آرا» رییس فدراسیون ورزش‌های همگانی و ابراز نظر جمعی از پیشکسوتان و دست‌اندرکاران امر ورزش استان، با اشاره به ارائه «سند تحول، تعالی و آینده‌نگری ورزش همگانی کشور»، آنرا مایه افزایش امیدواری به توسعه ورزش همگانی دانست و بیان کرد: خوشحالم که در مباحث ورزشی، شاهد بروز و ظهور نگاه مثبت و تفکرات پویا در استان هستیم که روز به روز به برداشتن گام‌های اساسی در جهت تقویت رشته‌های مختلف ورزشی و فراگیری ورزش در جامعه منجر خواهد شد .
وی با بیان این نکته که"ورزش عامل مهمی در دستیابی انسان به سلامت جسمی و روحی است" افزود: با ورزش میتوان از بروز بسیاری از بیماری‌ها پیشگیری کرد که نتیجه آن کاهش هزینه درمان، صرف این هزینه‌ها در حوزه‌های ارزشمند فرهنگی و اجتماعی و در نهایت رونق اقتصادی و پویایی و نشاط جامعه است .
رییس شورای عالی ورزش استان آنگاه به نقش ورزش در کاهش ناهنجاری‌ها و آسیب‌های روانی در جامعه اشاره کرد و گفت: بهره‌گیری از ورزش نقش بسیار تعیین کننده‌ای در دستیابی به سلامت روانی دارد و این مهم، موجب رفع افسردگی افراد و خروج آنها از انزوا و در نهایت ایجاد روند مشارکت عمومی در حوزه‌های مختلف و کاهش آسیب‌های اجتماعی می‌شود .
وی مشارکت جویی را رکن ورزش همگانی دانست و خاطرنشان کرد: در مسیر توسعه ورزش همگانی، میتوان مهربانی و صمیمیت و کار تیمی را در جامعه گسترش داد و حس مشارکت عمومی را در میان مردم ارتقاء بخشید و این مهم یکی دیگر از برکات توسعه ورزش در جامعه است .
استاندار یزد تاکید کرد: حضور افراد در فرایند فعالیت‌های ورزشی و در قالب یک تیم، در واقع تمرین فراگیری نظم، هماهنگی، برنامه‌ریزی و پذیرش اصول کار گروهیست و این مهم نیز از برکات امر ورزش به ویژه ورزشهای همگانیست .
میرمحمدی در ادامه تصریح کرد: گسترش تکنولوژی به زندگی ماشینی ختم شده و کم تحرکی انسان را به دنبال دارد و همین امر به ما می نمایاند که باید ورزش همگانی را در جامعه گسترش دهیم تا تحرک و نشاط و پویایی را جایگزین خمودگی و سکون و سستی نماییم و در این راه فرصتها و امکانات بسیاری پیش روی ماست، مشروط بر اینکه از آن بهره کافی ببریم .
این مقام مسئول خاطر‌نشان کرد: یکی از بهترین و در دسترس ترین اماکنی که مردم میتوانند در همه محلات با حضور در آن به ورزش همگانی بپردازند، فضای حسینیه هاست و باید با توجه به اینکه این موضوع منع شرعی نیز ندارد، مورد توجه قرار گرفته و بهره برداری لازم از آن در این راستا صورت گیرد .
استاندار یزد تصریح کرد: میتوان با فرهنگ سازی مناسب، گرایش مردم به سمت ورزش را تقویت نمود و طبیعی است وقتی که شهروندان مزایای ورزش کردن را بدانند و به عینه لمس کنند و دریابند که میتوان با ورزش به سلامتی رسید و از ابتلا به بسیاری از بیماریها جلوگیری نمود، خود به خود ورزش را در برنامه زندگی خود لحاظ خواهند کرد .
وی ایجاد خیابانی به نام خیابان سلامت در شهر و یا تعیین چند خیابان در سطح شهر برای انجام ورزش همگانی در روزهای متفاوت در کنار پارکها و دیگر اماکن شهری را، گامی در جهت گسترش و نهادینه کردن فرهنگ ورزش دانست و افزود: هرگز تنها با حرف زدن نمیتوان فرهنگ سازی کرد بلکه باید در این راه، هدف و برنامه عملیاتی و راهکار واقع گرایانه داشت که اگر اینچنین باشد، لحاظ اعتبار لازم برای اجرای این برنامه امکان پذیر خواهد بود و دولت نیز از تمام برنامه هایی که به سمت نهادینه کردن و همگانی نمودن ورزش حرکت میکند، حمایت خواهد کرد .
میرمحمدی خاطرنشان کرد: ورزش ما را به سمت داشتن روحیه جمعی هدایت میکند و بدیهی است که اجتماعی بودن، گامی در جهت اخلاقی تر بودن و پذیرش مسوولیتهای اجتماعی در قبال همنوعان است .
وی با بیان این نکته که" باید برنامه ای تدوین کنیم که افکار عمومی جامعه را با مزایا و آثار مثبت ورزش خصوصا ورزش همگانی آشنا نماییم" افزود: ورزش همگانی همانگونه که از نامش پیداست مختص گروه سنی خاصی نیست و از کودکان گرفته تا سالخوردگان میتوانند بر حسب نیاز و با رعایت مسائل سنی و استانداردهای ورزشی، به رشته های مختلف آن بپردازند و در سنین سالخوردگی، کم تحرکی خود و در سنین کودکی و نوجوانی، انرژی سرشار خود را از مسیر ورزش مدیریت کنند .
این مقام مسئول در ادامه، ایجاد رقابت میان محلات در رشته های مختلف ورزشی را یکی از اساسی ترین کارها برای رونق ورزش در شهر دانست و گفت: این رقابتها میتواند هم باعث ایجاد نشاط و شادابی و پویایی و رقابت سالم میان محلات شود و هم در فراگیری ورزش و گسترش فرهنگ آن نقش مهمی ایفاء کند .
میرمحمدی توجه به ورزش مدارس و دقت در برگزاری بهینه و هدفمند ساعات زنگ ورزش در مدارس را، از جمله نیازها و ضرورت‌های جامعه امروز دانست و تاکید کرد: اداره کل ورزش و جوانان میتواند با همکاری نزدیک با اداره کل آموزش و پرورش، هم در جهت استعدادیابی در مدارس در رشته های مختلف ورزشی و هم در راستای تشویق دانش آموزان به پرداختن به امر ورزش در طول زندگی، گام بردارد .
استاندار یزد در پایان ضمن تقدیر از تلاشها و برنامه ریزی های فدراسیون ورزش همگانی کشور و اداره کل ورزش و جوانان استان در راستای گسترش ورزش همگانی، خواستار دقت نظر هر چه بیشتر در ارائه آمارها و تحلیل و بررسی آنها جهت انجام برنامه ریزی بهتر و هدفمندتر در حوزه ورزش استان شد .
گفتنی است؛ در پایان این نشست، استاندار یزد از سوی رییس فدراسیون ورزشهای همگانی کشور به عنوان سفیر ورزش همگانی معرفی شد و لوح تقدیر و تندیسی توسط" مجد آرا" رییس این فدراسیون به ایشان اهداء شد .
انتهای پیام

لینک کوتاه:
https://www.khabareyazd.ir/Fa/News/7340/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

پیروزی نماینده بافق در مرحله پلی آف فوتسال

ساخت مسکن برای محرومان با نگاه ویژه انجام شود

تولید 750 تن ماهی سردآبی در استان یزد

ایجاد 31 هزار اشتغال به همت ستاد اقتصاد مقاومتی قوه قضائیه در استان یزد

ارتقای سیما و منظر شهری با تقویت روشنایی شهر

توصیه امام جمعه یزد به دانشگاه‌ها درباره بی‌حجابی

وصول بیش از 161 هزار میلیارد ریال درآمد از بخش‌های مختلف استان

جزئیات افزایش نرخ کرایه تاکسی، مترو و اتوبوس از امروز

با تمام توان پیگیر حل مشکلات جامعه ایثارگری استان هستیم

دیدار دکتر رئیسی با مادر شهیدان طوسی و مادربزرگ شهید مدافع حرم محمدرضا دهقان

پاسخگویی سلمانی به جامعه ایثارگری در میز خدمت نماز جمعه تبریز

برگزاری اولین همایش حقوق شهروندی و ایثار استان کرمان با حضور مدیرکل حقوقی و معاضدت قضایی بنیاد شهید و امور ایثارگران

برپایی آئین های شکرگزاری در روز گندم و نان

آزادی یک زندانی با یاری کانون خدمت رضوی

تداوم روند رشد صدور اسناد مالکیت در استان یزد برای سومین سال

هشدار فعالیت سامانه بارشی تا روز دوشنبه

توضیح سفیر ایران در فرانسه درباره حادثه دیروز پاریس

جایگاه و شان ایثارگران معزز در این نظام بسیار بالا و ویژه است

پیش بینی رگبار و رعدوبرق پراکنده در یزد

دوره آموزشی آشنایی با آفات، بیماری‌ها و علف‌های هرز گندم

بارش پراکنده باران در برخی از مناطق کشور

جمهوری اسلامی ایران جلوی خشونت بی مهابای رژیم صهیونیستی را گرفت

یزد از استان‌های پیشتاز در طرح بزرگ حافظ قرآن کریم

تکمیل پروژه‌ها و تحقق اهداف دانشگاه آزاد یزد در سال 1403

راهپیمایی مردم ارومیه و یزد درحمایت از عملیات وعده صادق

رونمایی از تمثال شهید سلیمانی در شهرستان اشکذر

زیباسازی فضای سبز و ساختمان با استفاده از تکنیک‌های نورپردازی

برگزاری کارگاه طراحی روی پارچه در شهرستان اشکذر

رشد 37 درصدی درآمد‌های وصولی گمرک یزد در سال 1402

نورپردازی در فضای سبز اِلمانی تاثیر گذار در فضا‌های شهری

ماجرای صدای انفجار مهیب در گناوه چه بود؟

واکنش اتحادیه اروپا به حادثه انفجار در اصفهان

مدیریت آب ها در هرات

اوقات شرعی شنبه 1 اردیبهشت در یزد

فعالیت جدی کمیته مناسب سازی با هدف رفاه افراد آسیب پذیر

پیش‌بینی رگبار و رعدوبرق پراکنده در یزد

برگزاری نخستین جشنواره گندم، نان و شیرینى در جزیره کیش

نمایش انیمیشن پاندای کونگ فو کار 4 درسینما لبخند کیش

استان ایلام مفتخر به حضور 6 هزار ایثارگر ارتشی است

احکام جدید بیش از 29 هزار بازنشسته استان یزد صادر شد

اهالی این استان‌ ها از امروز منتظر بارش باران باشند

جزئیات دقیق درباره حمله به کنسولگری ایران در پاریس

نجات بانو یزدی در ارتفاعات دره گاهان تفت

مقام اول تیم‌ های رباتیک یزد در مسابقات بین المللی ربوکاپ آزاد ایران

هفته‌ای طوفانی و بارانی در انتظار یزدی‌ ها

یزد از استان‌های پیشتاز در طرح بزرگ 4 هزار حافظ قرآن کریم

امام جمعه یزد: دانشگاه و مدارس برای مقابله با بی‌حجابی پای کار بیایند

پویش بزرگ وعده صادق در یزد

عملیات وعده صادق سایه جنگ را از کشور دور کرد

پاسداشت یاد و خاطره شهدای امنیت در مهریز