خبر یزد

آخرين مطالب

رییس دانشگاه جامع علمی كاربردی یزد خبر داد؛ لزوم مهارتی شدن 30 درصد از دانشجویان كشور/لغو پذیرش دانشجو در دو مركز علمی كاربردی یزد علمي

رییس دانشگاه جامع علمی كاربردی یزد خبر داد؛ لزوم مهارتی شدن 30 درصد از دانشجویان كشور/لغو پذیرش دانشجو در دو مركز علمی كاربردی یزد
  بزرگنمايي:

یزد آنلاین - رییس دانشگاه جامع علمی كاربردی واحد استان یزد با اشاره به غلبه فرهنگ غلط مدرك‌گرایی بر مهارت‌گرایی در كشورمان، اظهار كرد: در حالی كشور باید تا پایان برنامه ششم توسعه 30 درصد دانشجوی مهارتی داشته باشد كه این رقم هم‌اكنون 15 درصد از كل دانشجویان كشور را شامل می‌شود.
به گزارش ایسنا – منطقه یزد، دكتر «محمدصالح احمدی» امروز بمناسبت ربع قرن فعالیت این دانشگاه در جمع خبرنگاران اظهار كرد: این دانشگاه كه دانشگاهی جوان در كشور محسوب می‌شود با توجه به خلاء و نبود نهادی برای احصاء نیازهای مهارتی بازار و آموزش نیروی انسانی برای رفع این نیازها شكل گرفته و در همین راستا نیز آموزش را برعهده متولیان بخش اشتغال كشور واگذار كرده و خود نیز عهده‌دار تصویب دوره‌ها و نظارت بر برگزاری مطلوب دوره‌های آموزشی دارد.
وی بیان كرد: در حال حاضر نیز 400 هزار دانشجو كه قریب 10 درصد از مجموع دانشجویان كشور را شامل می‌شوند در بیش از 800 رشته تحصیلی در افزون بر 850 مركز اموزشی وابسته به این دانشگاه مشغول به تحصیل هستند.
احمدی یادآور می‌شود: در صورت تحقق چشم‌انداز پایان برنامه ششم توسعه 30 درصد از دانشجویان كشور باید مهارتی باشند در حالی كه هم‌اكنون به احتساب سایر دانشگاه‌های مهارتی كشور این تعداد 15 درصد از كل دانشجویان كشور را شامل می‌شود و تحقق این مهم نیازمند توجه جدی‌تر متولیان امر به این موضوع است.
به گفته وی، این وضعیت دانشجویان مهارتی در كشورمان در حالی است كه در كشوری مانند آلمان 70 درصد دانشجویان مهارتی و تنها 30 درصد در رشته‌های نظری شاغل به تحصیل هستند.
وی یكی از عمده مشكلات در راستای تحقق این موضوع در كشورمان را غلبه فرهنگ اشتباه مدرك‌گرایی در مقابل مهارت‌گرایی ذكر كرد و گفت: البته عمدتاً به دلیل سرخوردگی خانواده‌ها و دانشجویان در قبال مدرك‌گرایی، در سال‌های اخیر شاهد كم‌رنگ شدن این فرهنگ در جامعه هستیم.
رییس دانشگاه جامع علمی كاربردی یزد در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به اشتغال قریب 82 هزار دانشجو در مراكز دانشگاهی استان، خاطرنشان كرد: در حال حاضر شش هزار دانشجو یعنی حدود 7.5 درصد از مجموع دانشجویان استان در 23 مركز آموزشی این دانشگاه مشغول به تحصیل هستند.
وی در مورد رشته‌های آموزشی این دانشگاه نیز گفت: فعالیت‌های آموزشی دانشگاه جامع علمی كاربردی یزد با توجه به مزیت‌های شناسایی شده در استان شامل گردشگری، فناوری اطلاعات و صنعت در چهار گروه مدیریت اجتماعی، فرهنگ و هنر، كشاورزی و صنعت انجام می‌شود و رشته‌های اموزشی نیز در هر دوره براساس نیازهای جامعه بررسی و تایید یا رد می‌شود.
احمدی از دیگر فعالیت‌های این دانشگاه به برگزاری دوره‌های آموزشی تك پودمانی كه شامل تنها چند درس می‌شود، اشاره و تصریح كرد: این دوره با توجه به مزیت‌هایی مانند كوتاه مدت بودن و داشتن مخاطبان وسیع و خواهان مهارت‌آموزی نه دریافت گواهینامه،‌ می‌تواند در رفع سریع و موثر مشكل اشتغال بیسار حائز اهمیت باشد.
وی با اشاره به تاكید دانشگاه بر ارتقای كیفیت دوره‌های آموزشی گفت: خوشبختانه براساس ارزیابی‌های صورت گرفته بیش از 80 تا 90 درصد از فارغ‌التحصیلان دانشگاه جامع علمی كاربردی جذب بازار كار می‌شوند، هر چند كه اندكی نیز قبل از فارغ التحصیلی شاغل هستند.
وی با اشاره به فعالیت 23 مركز آموزشی علمی كاربردی در استان یزد، از لغو پذیرش دانشجو در دو مورد از این مرازك با توجه به عدم رعایت حداقل‌های اموزشی خبر داد و گفت: البته با برخی از مراكز نیز خاتمه همكاری داده‌ایم و برخی نیز در شرف ادغام هستند.
احمدی در پایان از برگزاری مراسم گرامیداشت بیست و پنجمین سالگرد تاسیس این دانشگاه در تهران خبر داد و اعلام كرد: در این مراسم چهار مركز از مجموع 850 مركز فعال در كشور، برتر شناخته و تجلیل شدند كه خوشبختانه مركز علمی كاربردی بهزیستی تفت یكی از این مراكز بود.
انتهای پیام

لینک کوتاه:
https://www.khabareyazd.ir/Fa/News/7493/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

ذخیره 2 میلیون مترمکعب آب در بند خاکی فهرج

برخورد با متخلفین تغییر کاربری غیرمجاز اراضی کشاورزی در مهریز

رعایت نظم درساعت فعالیت نانوایی ها‌ی بهاباد

وضعیت جاده‌ها، امروز 7 اردیبهشت 1403؛ ترافیک سنگین در محور چالوس

ترافیک سنگین در محور چالوس/بارش باران در برخی محورهای 3 استان

7 بوم‌گردی برتر یزد که باید بشناسید

حضور شمشیربازان چادرملو در رقابت‌های انتخابی آسیا

آغاز عملیات روکش آسفالت 10 کیلومتر محور طبس یزد

نقش آفرینی جوانان نخبه در توسعه جهش تولید/جلوی مونتاژ‌ها را بگیرید

بازدید مدیر عامل شرکت آبفای استان یزد از تصفیه خانه آب شهر میبد

انجام 2 پرواز به مقصد مدینه منوره

ترافیک سنگین در محور چالوس/ این محورها مسدود هستند

پیش بینی آسمان ابری در آدینه استان یزد

اقدام فوری برای مرمت بند خاکی ابراهیم آباد

فجر ساعت پخش زنده بازی مس کرمان و چادرملو اردکان‌ + پخش آنلاین

رواج بی حجابی در جامعه توطئه دشمنان است

جهش تولید با رشد استعداد کارگران محقق می‌شود

رشد 10 برابری طرح حوزه راه شهرستان مهریز

نرخ بازار باید منصفانه و اسلامی باشد/ ضرورت توجه به حق و حقوق کارگران

امتیاز صدرشیمی در لیگ برتر فوتبال ساحلی کشور به مهریز انتقال یافت

ایجاد سامانه اعلام بار مجازی راهگشای مشکلات حمل‌ و نقلی مهریز است

کارگران رکن مهم اقتصاد کشور هستند

عشق زندگی می بخشد

اکنون کجاست؟ کسی که فراموشش کردم

یک جهان راز درآمیخته داری به نگاه

با آنکه دلم از غم هجرت خون است

داستانک/ راه نجات

میدان مغناطیسی زمین 3.7 میلیارد ساله است

دانشمندان تنها در 150 دقیقه الماس ساختند

برگزاری‌ مسابقات قرآن دانش‌آموزان و فرهنگیان در یزد

آبگیری 30 درصد سازه‌های آبی در استان یزد/ خسارت سیل به 21 رشته قنات

مصاف پاریزه رکردستان با نماینده یزد

تخصیص بیش از 3 هزار میلیارد ریال اعتبار برای تأمین برق شهرک‌های صنعتی یزد

آخرین وضعیت جاده‌های کشور؛ امروز جمعه 7 اردیبهشت / بارش باران در محورهای مواصلاتی 3 استان

اجرای برنامه هفتم توسعه نیازمند اهتمام ویژه

اوقات شرعی جمعه 7 اردیبهشت در یزد

ادامه رگبار باران در جنوب شرق کشور

خداوند در حادثه طبس، نصرت خود را آشکار کرد

اینفوگرافی/ 6 نشانه پنهان ابتلا به فرسودگی شغلی

مناسبت روز/ جمعه، 7 اردیبهشت‌ماه

380 نفر در کمیسیون‌ پزشکی و تعیین درصد جانبازی شرکت کردند

داستانک/ انسان های بازنده

بعضی از رنج ها‌‌‌‌‌‌‌ را نمیشه حل کرد!

تصاویری از لحظه فرود آپولو 11 بر سطح ماه در سال 1969

ادامه کمک های اتحادیه اروپا به افغانستان

همکاری اقتصادی خراسان رضوی و هرات افغانستان

محاکمه یک پرستار قلابی به جرم قتل زن مسن

ماجرای قتل هولناک پدر به دست دختر جوانش

عاملان تیراندازی در اتوبان همت دستگیر شدند

بخشی از کتاب/ چون که او گل من است