خبر یزد

آخرين مطالب

دکتر طیبی در چهل و هشتمین گردهمایی معاونان پژوهشی جهاددانشگاهی خبر داد:

ارایه پیشنهاد استانی شدن اعتبارات تجهیز، تملک دارایی واحدهای جهاددانشگاهی به سازمان برنامه و بودجه/تغییر روش بازاریابی در این نهاد علمي

ارایه پیشنهاد استانی شدن اعتبارات تجهیز، تملک دارایی واحدهای جهاددانشگاهی به سازمان برنامه و بودجه/تغییر روش بازاریابی در این نهاد
  بزرگنمايي:

یزد آنلاین - رییس جهاددانشگاهی اعلام كرد: درخواستی به سازمان برنامه و بودجه برای استانی شدن اعتبارات تجهیز و تملک دارایی جهاددانشگاهی استانها داده‌‌ایم كه امیدواریم از این طریق استانداران بتوانند به صورت قانونی به واحدهای استانی جهاددانشگاهی كمک كنند.
به گزارش ایسنا – منطقه یزد، دکتر «حمیدرضا طیبی» امروز در چهل و هشتمین گردهمایی معاونان پژوهشی جهاددانشگاهی‌های سراسر كشور كه به میزبانی جهاددانشگاهی یزد در حال برگزاری است، اظهار كرد: اعتقاد داریم كه كشور برای رسیدن به پیشرفت باید دانش‌‌بنیان اداره شود و در این باره پژوهش و فناوری نیز باید محور توسعه در صنعت، كشاورزی و خدمات و به تبع توسعه اقتصادی كشورمان است .
وی افزود: بازار دنیا برای كشورهایی كه دارای اقتصادهای مبتنی بر تولید ملی هستند و از این بخش درآمد کسب می ‎‎ كنند، محدود است لذا فناوری به عنوان ابراز رقابت در این بازار محدود مورد اهتمام است و باید همه تلاشمان را برای ارایه فناوری و خدمات بهتری كنیم .
دکتر طیبی محدودیت منابع را یكی دیگر از دلایل لزوم توجه به موضوع فناوری و توسعه آن در كشورها از جمله كشورمان خواند و تاكید كرد: امروز اقتصادهای منبع بنیان جای خود را به اقتصادهای دانش بنیان داده است و در این راستا نیز رقابت سنگینی بین كشورهای دارای دانش و فناوری برقرار است .
دکترطیبی در بخش دیگری از سخنانش گفت: به دلیل ماهیت انقلاب قطعاً محدودیت‌هایی برای كشورمان ایجاد شد لذا ضروری است كه جمهوری اسلامی برای داشتن اقتدار، صاحب فناوری و اقتصاد از طریق تمام روش ‎‎ های معقول صاحب فناوری شود .
رییس جهاددانشگاهی یكی از فلسفه‌‌های تشكیل جهاددانشگاهی در سال 1359 نیز برای اثبات توان كشور در توسعه فناورانه و تولید ثروت و قدرت از فناوری ذكر كرد .
وی با بیان این كه جهاددانشگاهی به دو روش توسعه فناوری را دنبال می‌‌كند، یكی از این روش‌‌ها را عرضه محور یعنی در راستای شناسایی نیازهای كشور و سپس تدوین برنامه برای رسیدن به فناوری و پژوهش‌‌های بنیادی كه از طریق برنامه‌‌های توسعه جهاددانشگاهی بیان كرد .
دکترطیبی در ادامه با اشاره به تدوین برنامه ششم جهاددانشگاهی، گفت: در این برنامه تاكید داریم كه واحدهای جهاددانشگاهی در استانها براساس مزیت‌‌های بومی و نیازهای علمی منطقه، فعالیت ‎‎ های شاخص داشته باشند و منظور از این فعالیت ‎‎ های شاخص در جهاددانشگاهی در حد تبدیل شده آنها به قطب منطقه، ملی و حتی بین‌‌المللی است .
وی در این رابطه با اشاره به راه‌‌اندازی پژوهشكده مواد نوین سرامیكی در جهاددانشگاهی یزد، اظهار كرد: توقع ما از جهاددانشگاهی فعالیت و ارایه خدمات در سطح ملی و بین ‎‎ المللی است و امیدواریم استاندار جدید نیز وعده ‎‎ های عملی نشده استاندار سابق را در این رابطه عملی كنند .
رییس سازمان جهاددانشگاهی تاكید كرد: قطعاً اگر در این حوزه عقب بنشینیم سایر رقبای خارجی از ما پیشی خواهند گرفت و در آینده در بحث سرامیك‌‌های صنعتی با مشكل مواجه خواهیم شد .
دکتر طیبی روش دیگر جهادانشگاهی برای توسعه فناوری را براساس ماموریت محور بودن دانست و در این باره ابراز امیدواری كرد كه نظام براساس توانمندی ‎‎ های جهاددانشگاهی ماموریت‌‌های كلان خود را به این سازمان واگذار كند .
وی با اشاره به واگذاری هفت ماموریت شورای راهبری نقشه جامعه علمی كشور به جهاددانشگاهی، اولین و مهمترین تلاش جهاددانشگاهی در قبال این ماموریت‌‌‌‌ها را اجرایی كردن آنها عنوان كرد و گفت: در همین راستا با كمك نمایندگان مجلس براساس قانون توسعه اقتصادی در تلاش برای جذب منابع از سازمان برنامه و بودجه برای اجرای این ماموریت‌‌ها هستیم .
وی از جمله این ماموریت‌‌ها به موضوعات حمل و نقل ریلی و تامین آب شیرین‌ها اشاره كرد و گفت: یكی از راه‌‌های رسیدن به این مهم استفاده از رقبای خارجی برای گرفتن امتیاز فناوری از آنهاست كه براساس آن تلاش داریم در بخش ریلی 85 درصد و در بخش آب شیرین‌‌كن‌ها 75 درصد از فناوری را خارج کشور خریداری كنیم .
دکتر طیبی ابراز امیدواری كرد كه با جاری شدن این ماموریت‌‌ها در سازمان برنامه و بودجه، این موضوعات هر چه زودتر مراحل تحقق خود را سپری كند .
وی گفت: با توجه به این كه كشور برنامه مدونی در حوزه توسعه فناوری ندارد و عمده بار این حوزه بر دوش بخش‌های فعال در حوزه فناوری است، تلاش داریم كه برنامه‌‌های جهاددانشگاهی در این حوزه را با جدیت دنبال كنیم .
دکتر طیبی یكی از مشكلات در این حوزه را افزایش اعتبارات مالی برای عملیاتی شدن برنامه‌‌ها ذكر كرد و گفت: واحدهای جهاددانشگاهی نیز باید متناسب با برنامه‌‌هایشان برای افزایش این اعتبار تلاش کنند .
وی با بیان این كه اجرای برنامه‌‌های درازمدت برای پیشرفت كشور زمان‌بر است، تحقق آنها را نیازمند ثبات برنامه‌‌ها و سیاست‌ها دانست و گفت: در كشور دو دیدگاه و نگرش در باره توسعه علمی داریم ولی باید به نحوی عمل كنیم كه من احترام به هر دو دیدگاه، هم مرز انقلابی بودن و اتكای به داخل و هم ارتباط با دنیا را حفظ كنیم تا بتوانیم شرایط برای برنامه‌‌ریزی ‎‎ های بلندمدت پیشرفت كشور را داشته باشیم .
رییس جهاددانشگاهی گفت: علاوه بر رایزنی برای كسب منابع مالی برای اجرای برنامه‌‌ها، تعامل با مدیران استانی با توجه به این برنامه‌‌ها جهاددانشگاهی در استانها براساس توانمندی‌‌های بومی و ایجاد ثروت بر پایه آنهاست، برای جهاددانشگاهی بسیار مهم است .
وی گفت: درخواستی به سازمان برنامه و بودجه برای استانی شدن اعتبارات تجهیز و تملك و دارایی جهاددانشگاهی های استانها داده‌‌ایم كه امیدواریم از این طریق استانداران بتوانند به صورت قانونی به جهاددانشگاهی‌های استانها كمك كنند .
دکترطیبی با اشاره به انعقاد قراردادهای جهاددانشگاهی به صورت حرفه‌‌ای، بر تغییر روش‌ بازاریابی در جهاددانشگاهی با توجه به شرایط حاكم بر كشور تاكید كرد و گفت: با توجه به تاكید جهاددانشگاهی بر رعایت اصول اخلاقی باید بازاریابی را به شركت‌ها واگذار كنیم تا بتوانیم امور دیگر را با تمركز بیشتری پیش ببریم .
رییس جهاددانشگاهی در پایان بر اهتمام به تقویت صادارات فناوری، جذدب نیروی انسانی از طریق ارتباط با دانشگاه و تعریف طرح ‎‎ هایی برای دانشجویان و توسعه مراكز رشد در استانها تاكید كرد .
گفتنی است؛ در حاشیه آغاز به كار این گردهمایی پژوهشكده مواد نوین سرامیكی جهاددانشگاهی استان یزد با حضور دكتر طیبی رییس جهاددانشگاهی و محمود زمانی قمی استاندار یزد افتتاح شد .
انتهای پیام

لینک کوتاه:
https://www.khabareyazd.ir/Fa/News/9770/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

ذخیره 2 میلیون مترمکعب آب در بند خاکی فهرج

برخورد با متخلفین تغییر کاربری غیرمجاز اراضی کشاورزی در مهریز

رعایت نظم درساعت فعالیت نانوایی ها‌ی بهاباد

وضعیت جاده‌ها، امروز 7 اردیبهشت 1403؛ ترافیک سنگین در محور چالوس

ترافیک سنگین در محور چالوس/بارش باران در برخی محورهای 3 استان

7 بوم‌گردی برتر یزد که باید بشناسید

حضور شمشیربازان چادرملو در رقابت‌های انتخابی آسیا

آغاز عملیات روکش آسفالت 10 کیلومتر محور طبس یزد

نقش آفرینی جوانان نخبه در توسعه جهش تولید/جلوی مونتاژ‌ها را بگیرید

بازدید مدیر عامل شرکت آبفای استان یزد از تصفیه خانه آب شهر میبد

انجام 2 پرواز به مقصد مدینه منوره

ترافیک سنگین در محور چالوس/ این محورها مسدود هستند

پیش بینی آسمان ابری در آدینه استان یزد

اقدام فوری برای مرمت بند خاکی ابراهیم آباد

فجر ساعت پخش زنده بازی مس کرمان و چادرملو اردکان‌ + پخش آنلاین

رواج بی حجابی در جامعه توطئه دشمنان است

جهش تولید با رشد استعداد کارگران محقق می‌شود

رشد 10 برابری طرح حوزه راه شهرستان مهریز

نرخ بازار باید منصفانه و اسلامی باشد/ ضرورت توجه به حق و حقوق کارگران

امتیاز صدرشیمی در لیگ برتر فوتبال ساحلی کشور به مهریز انتقال یافت

ایجاد سامانه اعلام بار مجازی راهگشای مشکلات حمل‌ و نقلی مهریز است

کارگران رکن مهم اقتصاد کشور هستند

عشق زندگی می بخشد

اکنون کجاست؟ کسی که فراموشش کردم

یک جهان راز درآمیخته داری به نگاه

با آنکه دلم از غم هجرت خون است

داستانک/ راه نجات

میدان مغناطیسی زمین 3.7 میلیارد ساله است

دانشمندان تنها در 150 دقیقه الماس ساختند

برگزاری‌ مسابقات قرآن دانش‌آموزان و فرهنگیان در یزد

آبگیری 30 درصد سازه‌های آبی در استان یزد/ خسارت سیل به 21 رشته قنات

مصاف پاریزه رکردستان با نماینده یزد

تخصیص بیش از 3 هزار میلیارد ریال اعتبار برای تأمین برق شهرک‌های صنعتی یزد

آخرین وضعیت جاده‌های کشور؛ امروز جمعه 7 اردیبهشت / بارش باران در محورهای مواصلاتی 3 استان

اجرای برنامه هفتم توسعه نیازمند اهتمام ویژه

اوقات شرعی جمعه 7 اردیبهشت در یزد

ادامه رگبار باران در جنوب شرق کشور

خداوند در حادثه طبس، نصرت خود را آشکار کرد

اینفوگرافی/ 6 نشانه پنهان ابتلا به فرسودگی شغلی

مناسبت روز/ جمعه، 7 اردیبهشت‌ماه

380 نفر در کمیسیون‌ پزشکی و تعیین درصد جانبازی شرکت کردند

داستانک/ انسان های بازنده

بعضی از رنج ها‌‌‌‌‌‌‌ را نمیشه حل کرد!

تصاویری از لحظه فرود آپولو 11 بر سطح ماه در سال 1969

ادامه کمک های اتحادیه اروپا به افغانستان

همکاری اقتصادی خراسان رضوی و هرات افغانستان

محاکمه یک پرستار قلابی به جرم قتل زن مسن

ماجرای قتل هولناک پدر به دست دختر جوانش

عاملان تیراندازی در اتوبان همت دستگیر شدند

بخشی از کتاب/ چون که او گل من است