خبر یزد

آخرين مطالب

ضرورت نظارت بر فعالیت مدارس فوتبال در استان یزد ورزشي

ضرورت نظارت بر فعالیت مدارس فوتبال در استان یزد
  بزرگنمايي:

خبریزد- یکی از بهترین و موثرترین راه‌ها برای پرکردن و غنی‌سازی اوقات فراغت و شکوفایی استعداد نوجوانان و جوانان، گسترش و فعالیت قانونمند مدارس ورزشی در رشته‌های مختلف است که به علت محبوبیت و جذابیت، فوتبال از اهمیت و جایگاه بهتری در استان برخوردار است .

در سال‌های اخیر شاهد تشکیل و فعالیت رو به رشد مدارس مختلف فوتبال، فوتسال و فوتبال ساحلی در یزد و 10 شهرستان‌ دیگر استان هستیم که نسبت به ارایه آموزش به نونهالان ،نوجوانان و ارتقای این رشته با همکاری برخی نهادها و حمایت دولت اقدام و فعالیت دارد.

گسترش فعالیت مدارس فوتبال، فوتسال و فوتبال ساحلی در اکثر مناطق استان و اقبال خانواده‌ها برای ثبت‌نام فرزندان خود در این مراکز، ضرورت نظارت و نگاه ویژه بر آن را در ابعاد آموزشی و فرهنگی توسط مسوولان بیشتر نمایان کرده است.

در این خصوص به دلیل اهمیت موضوع، جمعی از خانواده‌ها، کارشناساس و مسوولان فرهنگی و ورزشی در گفت و گو با گزارشگر ایرنا با اشاره به ضرورت فعالیت این مراکز بر تقویت نظارت، ساماندهی و انجام امور فرهنگی در کنار امور فنی تاکید کردند.

هدف مدارس فوتبال، کسب در آمد نباشد

یکی از اولیای کودکان که نسبت به ثبت‌نام فرزند خود در مدرسه فوتبال در شهر یزد اقدام کرده گفت: به رغم پرداخت شهریه 20 میلیونی ریال برای حدود 2 ماه و نیم عضویت فرزندم در این مدرسه تابستانی، ولی کفیت کار مربیان آن اصلا مناسب نیست.

حسین زارع افزود: اینکه کار این مدارس فقط نگهداری کودکان و نوجوانان در تابستان بدون داشتن طرح و برنامه دقیق و منسجم آموزشی باشد کار مهمی نیست و نباید هدف فقط سودجویی و کسب درآمد باشد.

وی اظهار کرد: فعالیت مدارس فوتبال اگر همراه با نظارت و طبق مقررات و همراه با آموزش‌های مناسب با حضور مربیان مجرب باشد نتیجه آن در آینده عاید ورزش استان می‌شود.

اولیای دیگری به اهمیت برگزاری و انجام فعالیت‌های فرهنگی در کنار ارائه مباحث فنی و آموزشی در مدارس فوتبال و فوتسال استان اشاره کرد و تحقق آن را یک موضوع مهم ذکر کرد.

ضرورت نظارت بر فعالیت مدارس فوتبال در استان یزد

فاطمی ترابی با بیان اینکه برنامه‌های فرهنگی یا در مدارس پیش‌بینی نشده یا اصلا وجود ندارد اظهار کرد: باید برای ارتقای فرهنگی و دینی اعضا توسط دست‌اندرکاران این مدارس برنامه مدون و تقویم اجرایی تعریف شود.

وی به تهدید نرم فرهنگی دشمنان علیه نسل جوان با بهره‌گیری از فضای مجازی اشاره کرد و گفت: باید همراه هر برنامه فنی و آموزشی یک پیوست فرهنگی دقیق و مناسب با حضور اعضا وجود داشته باشد.

حسین رضایی دیگر ولی یک دانش‌آموز که فرزندش در مدرسه فوتبال یزد عضویت دارد به اهمیت برگزاری مسابقات، جشنواره پایانی و ضرورت استعدادیابی اشاره کرد.

وی اظهار کرد: در مدارس فوتبال، فوتسال و فوتبال ساحلی افراد مستعدی حضور دارند که باید نسبت به شناسایی و داشتن برنامه برای ارتقای آنها اقدام مناسب صورت گیرد.

فعالیت‌های فرهنگی فراموش نشود

کارشناس و مربی فدراسیون فوتبال گفت: هدف اصلی فعالیت مدارس فوتبال، فوتسال و فوتبال ساحلی در کنار غنی‌سازی و پرکردن اوقات فراغت علاقه‌مندان، ارائه آموزش‌های به روز فنی و پیوست فرهنگی است.

جمال دهقانی افزود: کار نظارت برای ارتقای فعالیت‌های مدارس ورزشی در تابستان به خصوص در رشته فوتبال باید نسبت به گذشته افزایش یابد که تحقق آن با همکاری مسئولان و همراهی خانواده‌ها خروجی مناسبی برای آینده ورزش یزد دارد.

وی اظهار کرد: وجود گروه استعدادیاب، برگزاری جشنواره پایانی بین مدارس فوتبال، انجام امور فرهنگی و برگزاری برخی اردوها و سایر موارد مناسبتی با مشارکت خود دانش‌آموزان ضروری است .         

نظارت بر نحوه فعالیت مدارس فوتبال جدی است 

همچنین مسئول بازرسی اداره‌کل ورزش و جوانان یزد گفت: تمامی مدارس در تمامی رشته‌های ورزشی به خصوص فوتبال، فوتسال و فوتبال ساحلی برای هرگونه فعالیت باید نسبت به کسب مجوز لازم اقدام کنند.

ناصر صالحی افزود: در این خصوص علاقه‌مندان برای کسب پروانه فعالیت باید به اداره‌کل ورزش و جوانان و هیات‌های ورزشی مرتبط در استان مراجعه که موضوع بررسی و اقدام مناسب صورت می‌گیرد.

وی اظهار کرد: کار نظارت بر نحوه فعالیت مدارس ورزشی به خصوص در رشته فوتبال و فوتسال که مخاطب بیشتری دارد با همکاری و عضویت برخی سازمان‌ها و نماینده هیات‌ها صورت گرفته و سالانه و در تابستان ادامه دارد.

این مسئول بیان کرد: از عموم خانواده‌ها و شهروندان تقاضا می‌شود در صورت مشاهده هرگونه تخلف مراتب را بررسی و برای اقدام مناسب به اداره‌کل ورزش و جوانان و هیات‌های ورزشی در استان اعلام که اقدام می‌شود.

صالحی بیان کرد: رعایت مقررات و همکاری همگانی در بخش نظارت از برخی آسیب‌های احتماعی پیشگیری می‌کند و همه افراد به خصوص خانواده‌ها باید خود را مسئول و پیگیری مسایل بدانند.

ضرورت نظارت بر فعالیت مدارس فوتبال در استان یزد

فعالیت 37 مدرسه بدون مجوز در یزد 

همچنین رییس کمیته جوانان هیات فوتبال استان یزد با بیان اینکه هم‌اکنون 37 مدرسه فوتبال در یزد و برخی از مناطق و شهرستان‌های استان بدون داشتن مجوز لازم فعالیت دارد گفت: برای پروانه‌دار کردن این مدارس با همکاری اداره‌کل ورزش و جوانان اقدام شده و به جد برای تحقق قانون، ماموریت خود را انجام می‌دهیم.

هادی محراب افزد: طبق مقررات تمامی افراد، سازمان‌ها و دستگاه‌هایی که تمایل به راه‌اندازی مدارس فوتبال دارند باید قبل از آن با مراجعه به هیات فوتبال استان و اداره‌کل ورزش و جوانان مجوز لازم را دریافت کنند.

به گفته این مسئول، هم‌اکنون فقط 21 مدرسه فوتبال، فوتسال و فوتبال ساحلی در سطح استان طبق مقررات دارای مجوز هستند و با مدارسی که غیرقانونی فعالیت دارند با همکاری سایر بخش‌ها  برخورد می‌شود.

محراب گفت: کار سرکشی و نظارت بر نحوه فعالیت مدارس فوتبال در طول سال به خصوص در تعطیلات تابستان با همکاری و هماهنگی اداره‌کل ورزش و جوانان یزد و هیات فوتبال استان به جد پیگیری و اقدام می‌شود.

وی بیان کرد: تلفن 36231500 اداره‌کل ورزش و جوانان یزد و 37208434 هیات فوتبال استان در طول هفته عصرها از ساعت 18 جوابگوی سوالات خانواده‌ها و شهروندان در خصوص نحوه و وضعیت مدارس فوتبال، فوتسال و فوتبال ساحلی است.

وی از عموم خانواده‌ها خواست قبل از اینکه نسبت به ثبت‌نام فرزندان خود در سطح استان در مدارس فوتبال، فوتسال و فوتسال ساحلی اقدام کنند حتما در خصوص وضعیت آنها از بازرسی اداره‌کل ورزش و جوانان یزد و هیات فوتبال استان سوال کنند.  

30 تیم فوتبال، فوتسال و فوتبال ساحلی استان در لیگ های کشوری و 100 تیم در لیگ استان حضور دارند.

استان یزد با 47 هیات ورزشی 62 هزار ورزشکار سازمان یافته دارد.

لینک کوتاه:
https://www.khabareyazd.ir/Fa/News/232008/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

بارش شدید باران مدارس یزد را تعطیل کرد

تمام مدارس یزد امروز غیرحضوری شد

برخورد اتوبوس با تریلی در مهریز 10 زخمی بر جای گذاشت

قوانین مصوب با اعتبارات بنیاد شهید همخوانی ندارد

دستگاه های جوجه کشی شرکت مکانیزاسیون در مسیر صادرات

رسیدگی به درخواست 41 متقاضی توسط سرپرست بنیاد شهید و امور ایثارگران آذربایجان شرقی

استان البرز شهدای بزرگی را تقدیم نظام کرده است

دیدار معاون مددکاری و مشارکت های مردمی بنیاد شهید و امور ایثارگران با نماینده ولی فقیه و استاندار البرز

مدارس یزد چهارشنبه غیرحضوری شد

مرگ خاله بر اثر تیراندازی خواهرزاده پنج ساله

کشف جسد یک دانشجو در ارتفاعات سرچشمه

معاون سلامت و توانمندسازی اجتماعی  بنیاد شهید و امور ایثارگران با جمعی از جانباران قطع نخاعی دیدار کرد

جنایت در لواسان تهران به سبک سریال مشهور آمریکایی

آخرین تصمیم دولت درباره افزایش تعطیلی آخر هفته

تعطیلی مدارس یزد فردا 5 اردیبهشت 1402 (بارش باران)

تمام مدارس شهرستان یزد چهارشنبه غیرحضوری شد

بارش شبانه و کم سابقه باران در یزد | شدت بارش‌ها را ببینید

تعطیلی و غیرحضوری شدن مدارس در استان یزد

سیل در روستای ده‌جمال بهاباد

وضعیت راه‌های کشور؛ بارش و تردد روان در جاده‌های شمالی

دانشمندان حلقه‌ مفقوده بین رژیم غذایی نامناسب و سرطان را کشف کردند

(ویدئو) احتمال طغیان رودخانه‌ها در اصفهان، گلستان، یزد و سمنان

ای بیخبران چه جای خواب است مرا

چه کسی می داند...

هند به دنبال ماموریت‌های فضایی بدون زباله تا سال 2030

سیلاب بهاری در جاده سه چاهون بافق+فیلم

چهار محور در استان مسدود است

رتبه 28 استان یزد در میزان بارندگی در کشور

گل محمدی به عنوان گیاهی اقتصادی برای کشاورزان یزدی

بارش کم‌سابقه باران در یزد

آبگرفتگی و سیلاب در خیابان‌های یزد

جاری شدن روان آب ناشی در شهر ستان یزد و تفت+فیلم

سرپرست فرمانداری مهریز معرفی شد

جاری شدن سیل در استان یزد

ورود سیل قدرتمند به رودخانه اصلی شهر تفت

چه چیز داری با خویشتن که دیدارت...

پرش فضانورد و ماجراجوی اتریشی از فاصله ی حدود 39 کیلومتری زمین

تخلیه آب از منازل در روستای ده جمال شهرستان بهاباد یزد+ تصاویر

مهار تورم ماهانه و نقطه به نقطه در استان یزد/ شمارش معکوس برای اصلاح نرخ تورم سالانه

کارآفرینان با همکاری اتاق بازرگانی مشارکت فعالانه مردم در اقتصاد را زمینه‌سازی کنند

برتری استان یزد در کسب جایگاه بالاترین ضریب نفوذ بیمه در کشور

سیل و آب گرفتگی در برخی نقاط استان یزد + فیلم

مشارکت خوب یزدی‌ها در اجرای طرح نور

دیوارهای کارخانه نوآوری درخشان یزد برداشته شود

«مواجهه‌ای نامتعارف با منطق هگل» در کتابفروشی‌ها

سیستم بادبان خورشیدی پیشرفته ناسا؛ شاهکار جدید فناوری‌ فضایی!

دیوار‌های کارخانه نوآوری درخشان برداشته شود

تورم ماهانه و نقطه به نقطه یزد مهار شد

نبودی در دلم انگار طوفان شد، چه طوفانی!

تصاویری شگفت‌انگیز از سحابی horsehead و Orion