خبر یزد

آخرين مطالب

مردم و مسئولان یزد: ارزش‌های دفاع مقدس احیا شود مقالات

  بزرگنمايي:

خبریزد- اتکا به قدرت الهی، روحیه مقاومت، ایمان و اخلاص، ولایتمداری، خضوع، اطاعت پذیری، دشمن شناسی، محبت و صمیمیت، دوستی با دوستان خدا و دشمنی با دشمنان خدا، قاطعیت و تسلیم ناپذیری تنها بخشی از گنجینه پایان ناپذیر دوران هشت سال دفاع مقدس است.

بدون شک دوران هشت سال دفاع مقدس در اصل میدان و عرصه بروز افتخارات ملت قهرمان ایران، عزت و اقتدار جمهوری اسلامی در سطح منطقه‌ و بین‌المللی است و همچون نگینی تابناک تا همیشه در تاریخ حماسه و ایثار و پایداری آزادگان جهان می درخشد.

دفاع مقدس هشت ساله ملت ایران در سایه رشادت رزمندگان اسلام و فرزندان غیور این آب و خاک دارای برکات و دستاوردهای فراوان ارزشمند و ماندگاری را نه تنها برای ملت ایران که حتی برای جوامع اسلامی و فراتر از آن برای بشریت آفرید که باید به دلیل اهمیت موضوع به آن پرداخته شود.

ایمان، اخلاص، ولایتمداری و استقامت

در این خصوص مهم جمعی از اقشار مختلف مردم و مسئولان استان در گفت و گو با گزارشگر خبرگزاری جمهوری اسلامی(ایرنا)یزد با گرامیداشت هفته دفاع مقدس و گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان انقلاب اسلامی بر شناخت مجدد و جدی اهداف و ارزش‌های دفاع مقدس تاکید و احیا و تقویت آن را در جامعه خواستار شدند.

آنها اعتقاد دارند که در سایه ایمان، اخلاص، ولایتمداری، دشمن شناسی و مقاومت رزمندگان اسلام به رغم دشمنی‌های گسترده استکبار و رژیم بعثی موفق شدند ضمن شکست متجاوز، صحنه‌هایی از فداکاری و پیروزی را خلق کنند و باید موضوع همیشه بازخوانی و از آنها در ادامه راه در تحقق اهداف عالیه انقلاب اسلامی مورد استفاده قرار گیرد.

یکی از اساتید دانشگاه یزد گفت: تمامی لحظات در طول دوران هشت سال دفاع مقدس با ایثار رزمندگان جانبرکف اسلام بسیار درس‌آموز و دارای پیام‌های ارزشنمدی است که باید بعد از گذشته بیش از 40 سال جدی تر از گذشته در جامعه به آن پرداخته شود.

دکتر " مهدی اسلام‌زاده " با گرامیداشت هفته دفاع مقدس افزود: رزمندگان اسلام در دوران دفاع مقدس با دست خالی ولی با قدرت ایمان و اخلاص به خصوص روحیه ولایتمداری موفق به شکست دشمنی شدند که خیلی از کشورها در ابعاد مختلف در کنار او بودند .

همچنین حجت‌الاسلام " سید حسین حسینی " از اساتید حوزه و دانشگاه هم به دوران دفاع مقدس اشاره کرد که مردم و رزمندگان اسلام فقط به خدا و رضایت او فکر می‌کردند و از هیچ تلاشی برای موفقیت و در کنار هم بودند دریغ نمی‌کردند و همین روحیه و انگیره موجب پیروزی در دفاع مقدس شد.

"حسین زارع" یکی از فرهنگیان هم اعتقاد دارد که ایمان، اخلاص و مقاومت موجب پیروزی در دوران هشت سال دفاع مقدس با ایثار رزمندگان بدست آمد و امروز برای اینکه در حوزه‌های مختلف به خصوص در عرصه اقتصادی بهتر و بیشتر به موفقیت برسیم باید همان روحیه و نسخه را الگو قرار دهیم.

ضرورت بازخوانی ارزش‌های دفاع مقدس

" رضا کمالی " یکی از کسبه یزد هم به موضوع همکاری اقشار مختلف مردم اهم از آقایان و بانوان در مسئله پشتیبانی از رزمندگان اسلام و تامین نیازهای آنها به عنوان یک موضوع مهم اشاره کرد و گفت: برای برون رفت از مشکلات اقتصادی و تحریم‌های ظالمانه دشمنان باید همان روحیه و فداکاری دوران دفاع مقدس در کشور احیا و تقویت شود.

همچنین " حسین رضایی " یکی از دانش آموزان به اهمیت ارزش قائل شدن و میدان دادن به جوانان به خصوص بر اساس بیانیه گام دوم انقلاب و تاکیدات مقام معظم رهبری اشاره کرد و گفت: خیلی از موفقیت‌های رزمندگان اسلام در دوران هشت سال دفاع مقدس به دلیل میدان دادن به نسل جوان بود.

وی بیان کرد: بسیاری از عملیات‌ها و کارهای سخت در دوران هشت سال دفاع مقدس با مدیریت جوانان مومن و انقلابی با درستی و پیروزی انجام شد و این خود بهترین الگو است و اگر به نسل جوان میدان داده شود می‌توانند در عرصه‌های مختلف گره گشایی کنند.

" فاطمه ابویی " هم که خانه دار است گفت: تمامی کارها در دوران هشت سال دفاع مقدس برای خدا و همراه با ایمان و اخلاص محض و به دور از خودخواهی و منیت بود و باید برای رسیدن به اهداف مجدد همان ارزش‌های ناب اسلامی مجدد احیا، فرهنگ سازی و تقویت شود.

رییس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان یزد هم با گرامیداشت هفته دفاع مقدس و یاد و خاطره شهیدان گفت: باید در قالب جهاد تبیین توسط کارشناسان و نخبگان فرهنگی و دانشگاهی در کنار تلاش رسانه‌های گروهی به ابعاد مختلف دفاع مقدس پرداخته شود.

حجت‌الاسلام " محمد حسین متوسل " افزود: اگر روحیات و ویژگی‌های دوران طلایی هشت سال دفاع مقدس و آن ایمان‌ها، اخلاص‌ها و فداکاری‌ها مجدد جدی در جامعه و بین اقشار مختلف احیا و تقویت شود و از دستاوردهای ارزشمند آن دوران استفاده شود شاهد تعالی اهداف جمهوری اسلامی می‌شویم.

مصاحبه و چاپ کتاب از دوران دفاع مقدس

همچنین فرمانده سپاه الغدیر یزد گفت: دوران دفاع مقدس همه دارای صحنه‌هایی از ایمان، اخلاص، ولایتمداری، مقاومت و عزت است و باید برای انتقال اهداف و دستاوردهای آن در جامعه در قالب جهاد تبیین یک اقدام جدی و فراگیر و بهتر از سنوات گذشته انجام شود.

سردار " حسین زارع کمالی " بیان کرد: رویکرد برنامه‌های امسال بزرگداشت هفته دفاع مقدس با همکاری مردم و مسئولان و همراهی پیشکسوتان عرصه ایمان، جهاد و شهادت در استان این است که اهداف و ارزش‌های آن دوران به نحو مناسب در قالب بهره گیری از هنر، رسانه‌ها و سایر برنامه‌ها به خصوص برای دانش آموزان و دانشجویان تبیین شود.

همچنین سرهنگ " منصور زارع " مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس یزد گفت: یکی از برنامه‌های مهم این اداره‌کل، ثبت و انعکاس خاطرات رزمندگان و پیشکسوتان دوران دفاع مقدس به صورت مصاحبه و همچنین چاپ کتاب و انتشار مطالب به صورت مکتوب برای انتقال ارزش‌های والای آن دوران به نسل جوان است.

وی بیان کرد: در این خصوص بیش از سه هزار مصاحبه با رزمندگان جانبرکف اسلام در سطح استان با همکاری بخش‌های مختلف انجام شده و همچنان ادامه دارد و همچنین تاکنون بیش از 600 عنوان کتاب چاپ و منتشر شده و به دلیل اهمیت موضوع در استان ادامه دارد.

بر اساس آمار موجود پنج میلیون ایرانی در جنگ تحمیلی شرکت کردند که از این تعداد افزون بر 220 هزار نفر به شهادت رسیدند. از میان شهدای جنگ تحمیلی، 16 هزار نفر در جریان بمباران مناطق مسکونی به شهادت رسیدند و بقیه در جبهه های نبرد شهید شدند.

 

در دفاع مقدس 85 هزار نیروی بسیجی و 48 هزار ارتشی ، 33 هزار دانش آموز و سه هزار و 500 دانشجو به فیض شهادت نایل آمدند و همچنین در این دوران 88 مسیحی، 18 کلیمی و 9 زرتشتی در دفاع از خاک میهن خود شهید شدند و 2 هزار تبعه غیرایرانی نیز با حضور در جبهه های نبرد در مقابل عراق به شهادت رسیدند.

استان یزد با یک میلیون و 250 هزار نفر جمعیت 50 هزار رزمنده و 320 هزار بسیجی سازماندهی شده و حدود 800 آزاده دارد.

لینک کوتاه:
https://www.khabareyazd.ir/Fa/News/619592/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

سحابی زیبای crab را ببینید

برپایی نمایشگاه متفاوت با موضوع عفاف و حجاب در یزد

تشییع پیکر شهید گمنام در اشکذر + فیلم

آموزش درس زندگی به دانش آموزان

آموزش درس زندگی به دانش آموزان در مدرسه‌ای در یزد

تشییع پیگر مطهر شهید گمنام در اشکذر یزد

درخشش بانوان یزدی در مسابقات پتانک کارگران کشور

من آن دیوانه بندم!

شاعرانه/ عشق بزرگترین آرامش جهان است

بدون لباس مخصوص در فضا چه بلایی سر انسان می‌آید؟

یک ربات با الهام از زنبور ساخته شد

فاجعه در حمل و نقل ریلی یزد

بانوان یزدی حائز مقام سومی مسابقات پتانک کارگران کشور شدند

امضای 9 تفاهم نامه با حلقه‌های میانی و گروه‌های مردمی با هدف مردمی سازی سلامت

پیروزی شش گله سرخپوشان هرات مقابل استقلال کابل

عزاداری سنتی شهادت امام صادق(ع) در شاهدیه

سینه از آتش دل در غم جانانه بسوخت

تصاویری شگفت‌انگیز از سحابی carina در آسمان نیمکره جنوبی

نشستی برای بررسی مسائل تامین آب شرب پایدار در شهر خضرآباد

نگرش متفاوت مرگ!

تصویر روز ناسا: پیش‌بینی وضع هوا در سیاره فراخورشیدی «اسطرلاب»

یادواره شهدای نیر با محوریت فضائل استاد شهید مطهری

حذف دوباره قطار سریع السیر یزد

بارش ها در 22 استان همچنان منفی است | این 3 استان بیشترین رشد بارش را تجربه کردند | کاهش 9 درصدی بارش‌ها در کشور

قطار سریع‌السیر یزد حذف شد

پول حرام در راه حرام خرج می شه!

اندازه ای که ماه را میبینیم تقریبا نیم درجه است!

کاهش 9 درصدی بارش‌ها در کشور

حذف دوباره قطار سریع‌السیر یزد

برگزاری مراسم عزای صادق آل محمد در کیش

زندگی را زندگی کنید!

نگاه نزدیک کاوشگرِ perseverance به صخره ای در مریخ

یزد عزادار صادق آل محمد (ع)

دستگیری قاچاقچی حشیش در تفت

(تصاویر) گزارش رسانه خارجی از قنات‌های تاریخی یزد

شعری زیبا از باران نیکراه

مغز انسان بزرگ‌تر می‌شود!

دستگیری قاچاقچی با 2 کیلو و 300 گرم تریاک و حشیش در تفت

ادای احترام جمعی از مسئولان البرزی به مقام شهدای فرهنگی

چون کار دلم ز زلف او ماند گره

اولین ارتباط بلوتوثی فضایی برقرار شد

مراسم عزاداری شهادت امام جعفر صادق(ع) در دفتر امام جمعه یزد

برپایی دسته‌های عزاداری شهادت امام جعفر صادق (ع) در یزد

بازداشت عوامل پشتیبان گروهک جیش الظلم

در کار جهان هنوز استاد نیم

رکابزنی مسیر مهریز تا مشهد با شعار ورزش و سلامتی، کتاب و دانایی

کشف پراید سرقتی در جاده طبس

سارقان کابل‌ های مترو بازداشت شدند

نوجوان 16 ساله در کوه‌ های قمصر مفقود شد

سورپرایز جذاب آب‌ و هوایی برای هفته آینده