خبر یزد

آخرين مطالب

آشنایی با باغ وحش یزد مقالات

آشنایی با باغ وحش یزد
  بزرگنمايي:

خبر یزد - بلیط یزد خود را تهیه کنید که قرار است سفر هیجان‌انگیزی را میان حیوانات در باغ‌وحش‌های این شهر آغاز کنیم.
به گزارش ایسنا به نقل از فلای تو دی، در سفر به یزد نگران این نباشید که چه کاری انجام دهید؟ یا از کجا دیدن کنید؟ این شهر خشتی تکه‌ای بزرگ از تاریخ را با خود تا این زمان آورده است. تماشای بافت تاریخی یزد و بادگیرهای زیبای آن قطعا برای همه مسافران تازگی و جذابیت خواهد داشت.
در این مطلب هم شما را با محل‌هایی که می‌توانید زمان خوشی را با تماشای حیوانات، شناخت و گذراندن وقت خود با آن‌ها بگذرانید، آشنا خواهیم کرد. به ‌غیر از این‌که گذراندن زمان با حیوانات هیجان و حس خاص خود را برای هرکسی خواهد داشت، همه بچه‌ها هم عاشق این کار هستند. شما می‌توانید همراه با خانواده در سفر پرماجرای خود به یزد به بازدید این مکان‌های نگه‌داری از حیوانات بروید و خاطره‌ای به‌یادماندنی برای خود و خانواده‌تان بسازید.
در سفر به هر شهری بازدید از باغ‌وحش‌های آن شهر در لیست تفریحات سفر قرار می‌گیرند. در باغ‌وحش‌ها علاوه‌بر تماشای حیوانات و گذراندن تایمی در کنار قفس هر دسته، می‌توانید اطلاعات خوبی را هم درباره آن‌ها کسب کنید. محیط‌زیست و حیوانات از زمان وجود اولین انسان‌ها با زندگی بشر پیوند خورده‌اند و آشنایی با آن‌ها بسیار مهم است. کودکان خود را با حیوانات و داشتن رفتار درست با آن‌ها آشنا کنید؛ چرا که داشتن کره زمینی زیباتر برای آینده در گرو تلاش شما در این زمینه خواهد بود. رفتن به باغ‌وحش‌ها و بازدید از آن‌ها یکی از بهترین کارها در این زمینه خواهد بود. پیش‌از خرید بلیط یزد خوب است که بیشتر با این شهر آشنا شوید، پس با ما همراه باشید تا در ادامه مطلب باغ‌وحش‌های یزد را به شما معرفی کنیم.
باغ حیوانات میبد که به‌نام باغ پرندگان میبد هم شناخته می‌شود 80 گونه از پرندگان و خزندگان را در خود جای داده است. همچنین در این باغ علاوه‌بر پرندگان و خزندگان می‌توانید از چهارپایان بومی و غیر بومی هم دیدن کنید. این فضا علاوه‌بر اهداف سرگرمی، موارد فرهنگی و اجتماعی را هم دنبال می‌کند. این باغ مکان بسیار مناسبی برای گذراندن زمانی خوش همراه با آموزش و یادگیری خواهد بود. بچه‌ها یاد می‌گیرند که به جای ترس‌داشتن از پرندگان و سایر حیوانات با آن‌ها مهربان باشند و از تماشای آن‌ها لذت ببرند. اگر برای سفر خود به یزد برنامه می‌ریزید، بازدید از این باغ حیوانات را هم در آن قرار دهید. این باغ در فضایی مناسب و به زیبایی طراحی شده است و راهنمایان به تعامل هرچه بهتر افراد با حیوانات کمک و دوستی آن‌ها با طبیعت و محیط‌زیست را محکم‌تر خواهند کرد. باغ حیوانات میبد با کمک به گذراندن زمانی مفید و لذت‌بخش به رواج فرهنگ محافظت از محیط‌زیست در جامعه هم کمک می‌کند.
آدرس: استان یزد، شهرستان میبد در شمال یزد، جاده میبد - اردکان، یک کیلومتر مانده به میدان شفق، دوربرگردان سمت چپ
شماره تماس:
ساعت بازدید: همه‌روزه از ساعت 19:00 الی 22:00
در خانه‌ای تاریخی و زیبا به درون سرزمین سوسمارهای زنده وارد شوید. این مکان بهشت افراد علاقه‌مند خواهد بود؛ چرا که بیش‌از 20 گونه جانوری اعم از سوسمارها، مارها، لاک‌پشت‌ها، عقرب‌ها، طوطی‌ها و گربه‌ها در این خانه زیبا جای داده شده‌اند. گذراندن زمان در این محل با توجه به محیط تاریخی و دلنشین آن و هیجان تماشای این گونه‌های جانوری خاطره‌ای خوش را برای شما رقم خواهد زد. در این مکان همراه راهنما شوید تا اطلاعاتی مفید را درباره این حیوانات یاد بگیرید. نیاز نیست از بودن در این مکان بترسید؛ چرا که خطری شما را تهدید نخواهد کرد. از طرفی بازدید از آن حتی گزینه خوبی برای مبارزه با ترس خود از این گونه‌های جانوری یعنی سوسمارها و مارها خواهد بود. این خانه با نام لیزارد لند در روزهای تعطیل شلوغ خواهد شد و افراد زیادی شامل مسافران و گردشگران همه‌روزه مشتاق بازدید از این مکان هستند. صبح‌ها زمان بهتری برای رفتن به این خانه شگفت‌انگیز است. این خانه در بافت تاریخی شهر قرار دارد و به همین دلیل کل فضای آن محله می‌تواند جای مناسبی برای گردشی خاص باشد. اگر قصد خرید بلیط یزد را دارید، حتما بازدید از لیزارد لند یزد را هم به لیست برنامه‌های سفر خود اضافه کنید.
آدرس: استان یزد، محله فهادان، کوچه حسینیه بزرگ فهادان
شماره تماس: 03536306901
ساعت بازدید: همه‌روزه از ساعت 9:00 الی 22:00
اگر به یزد سفرکردید، حتما از شهرستان زیبای سریزد دیدن کنید. در این شهرستان علاوه‌بر بناهای تاریخی و شگفت‌انگیز یک مجموعه تفریحی با نام باغ آهو وجود دارد. در دل این محیط، که با دیوارهای بتنی برای محافظت از گونه‌های حیوانی محصور شده است، یک مجموعه گردشگری بسیار زیبا قرار دارد. جنگلی را تصور کنید که به‌راحتی می‌توانید در آن گردش کنید و از تمام خدمات رفاهی هم بهره ببرید. این باغ که نخستین مرکز پرورش و نگه‌داری از آهوی ایرانی شناخته می‌شود، خانه 120 نوع پرنده و ده‌ها گونه علفخوار وحشی است. شما می‌توانید انواع پرنده‌ها مانند طاووس مصری، قو مشکی، طوطی کوتوله، غاز کانادایی و مرغ شاخ‌دار را در این باغ ببیند و تنها با قدم‌زدن در یک باغ با انواع زیادی از گوزن‌ها، آهوها، قوچ و میش آشنا شوید و حتی به آن‌ها نزدیک شده و نوازششان کنید. در این باغ رستوران و کافه هم یافت می‌شود. در این رستوران می‌توانید طعم گوشت لذیذ آهو و گوزن را بچشید یا در کافه زمانی خوش را به گپ‌زدن همراه با خوردن یک نوشیدنی خنک یا گرم خوشمزه بپردازید.
آدرس: استان یزد، شهرستان مهریز در جنوب یزد، کیلومتر 2 جاده سریزد
ساعت بازدید: همه‌روزه از ساعت 9:00 الی 21:00
همه این گردش‌های هیجان‌انگیز را با خرید بلیط و رزرو هتل های یزد تجربه کنید. برای خرید آسان بلیط، سایت فلای تودی یکی از بهترین گزینه‌ها خواهد بود. تهیه بلیط تنها مزیت این سایت نیست. با مراجعه به این سایت می‌توانید سفری تمام و کمال را برای خود برنامه‌ریزی کنید. نیاز نیست برای محل اقامت خود هم نگران باشید. در سایت فلای تودی می‌توانید بهترین مکان‌ها را برای این منظور پیدا کنید. در این مقاله گوشه کوچکی از جذابیت‌های سفر به یزد را برای شما شرح دادیم، اما سفر به این شهر مجموعه‌ای از شگفتی‌های نو را برای شما به ارمغان خواهد آورد.
 

لینک کوتاه:
https://www.khabareyazd.ir/Fa/News/624887/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

تولید باتری لیتیوم یون با کاربرد در خودرو و موتورهای برق در کشور

تمدید مهلت ثبت نام نخستین المپیاد آموزش هنر یزد

ماجرای جان باختن پدیده کنکور در ویلای شخصی

بارش‌ ها یک سد دیگر در ایران را سرریز کرد

داستانک/ روانی تربیت نکنید!

مهار حادثه ترکیدگی لوله آب خیابان مهدی (عج) شهر یزد

نرخ خام ولادت در یزد بالاتر از میانگین کل کشور

نتایج سومین المپیاد تخصصی برق دانشگاه آزاد اشکذر اعلام شد

برگزاری مراسم سوگواری شهادت امام جعفر صادق (ع) در مهردشت +فیلم

بارش‌های سیل‌آسا در برخی مناطق استان یزد

شعرخوانی زیبا از هوشنگ ابتهاج

داده‌های 22 ساله‌ی رصدخانه‌ی پرتو ایکسِ «چاندرا»از سحابی crab

محفلی به نام شهدا در شهر شاهدیه

پرداخت خسارت به خسارت دیدگان ترکیدگی لوله آب در خیابان مهدی

شعری زیبا از عطار نیشابوری

نگاه نزدیک کاوشگرِ استقامت به صخره ای در مریخ

کشف رفتار جالب یک اورانگوتان در مواجهه با زخم

دره مرگ نمرده بود،خوابیده بود

برگزاری مراسم سوگواری شهادت امام جعفر صادق (ع) در یزد

بارش شدید باران بهاری در دهستان بنادک سادات +فیلم

استاندار همدان با همسر و فرزندان شهید شناسائی شده رنجنوش دیدار کرد

تصویر روز ناسا؛ کهکشانی مارپیچی با طراحی عظیم

تجلیل از طلاب ممتاز و نمونه استان یزد

بررسی مسائل و مشکلات محله تخت استاد یزد

ترمیم ترکیدگی لوله آب در خیابان حضرت مهدی (عج) در یزد

رک بگویم از همه رنجیده‌ام

تولید میکروقطره‌هایی که برای تشخیص دقیق بیماری استفاده خواهند شد

درهر قفسی کلید امیّدی هست

شیر گاو برای تولید داروهای مبتنی بر mRNA قابل استفاده است

یزد؛ میزبان غول‌های صنعت نساجی

یادواره شهدای دانش آموزی شهرستان نیر

«چشم‌ها تنها برای دیدن نیستند»

برگزاری آزمون ملی اعطای مدرک تخصصی حفاظ قرآن در یزد

عصبانیت حتی برای 1 دقیقه هم برای قلب مضر است

تداوم بارش‌ها در نیمه شمالی و شرقی استان یزد

تمام محورهای مواصلاتی استان یزد باز است/ تغییر الگوهای بارشی در استان یزد

روستای فهرج کاندیدای بهترین روستا‌های جهانی گردشگری

مراسم سوگواری شهادت امام جعفر صادق (ع) در دفتر امام جمعه یزد

3130 نفر از یزد به حج تمتع اعزام می‌شوند

ضرورت تأمین زیرساخت‌ها و ایجاد جاذبه در آموزش و پرورش

کلاهبرداری یک میلیاردی با پیامک جعلی ثنا

آشکار شدن ماهیت واقعی دولتمردان آمریکا در برخورد خشن با جنبش اعتراضی دانشجویان

هر شب پناه میبرم از تو به مثنوی

برگزاری آزمون ملی اعطای مدرک تخصصی به حافظان قرآن کریم در یزد

403 مدرک تخصصی حفظ قرآن در یزد صادر شده است

سارقان حرفه‌ای در بافق دستگیر شدند

2 واحد شن و ماسه متخلف در یزد پلمب شدند

عملیات وعده صادق دشمنان را مرعوب و دوستان را مسرور کرد

آشنایی با کتاب «دو دقیقه با موعود(عج)»

ساخت یک شعله سه بعدی از سیاهچاله با استفاده هوش مصنوعی