خبر یزد

آخرين مطالب

پیشنهاد سرآشپز برای ناهار و شام امروز 9 اسفند: از خوراک خاویار بادمجان تا دوپیازه آلو شیرازی مقالات

پیشنهاد سرآشپز برای ناهار و شام امروز 9 اسفند: از خوراک خاویار بادمجان تا دوپیازه آلو شیرازی
  بزرگنمايي:

خبر یزد - امروز 8 اسفند برای ناهار و شام چی بپزیم؟ دو دستور پخت را برای امروز در نظر گرفته‌ایم که هر دو بدون گوشت هستند و غذاهایی با سبزیجات و نانی محسوب می‌شوند. غذای ناهار امروز یک غذای ساده و از آن غذاهایی است که عاشقان بادمجان از آن لذت خواهند برد و غذای شام هم یک غذای شیرازی معروف است. با سرآشپز زی‌سان همراه باشید تا ناهار و شام امروزتان را هم بپزید.
بیشتر بخوانید: اخبار روز خبربان
به گزارش سرویس آشپزی زی‌سان، مثل همیشه قبل از هر کاری، باید ببینیم که برای منوی امروز چه مواد غذایی لازم داریم و اگر آن‌ها را نداریم، آماده کنیم. پس لیست زیر را چک کنید:
پیشنهاد سرآشپز برای نهار: خوراک خاویار این خوراک با بادمجان یک غذای نانی خوشمزه برای وعده ناهار است، به خصوص برای عاشقان بادمجان که تعدادشان هم کم نیست. بیایید این غذای ساده را درست کنیم و یک روز رژیم گیاهخواری‌مان را حفظ کنیم!
مواد لازم برای خوراک خاویار (برای 2 تا 3 نفر): بادمجان: 3 عدد بزرگ پیاز: 1 عدد درشت سیر: 2 حبه فلفل دلمه‌ای: 1 عدد گوجه فرنگی: 4 عدد متوسط رب گوجه فرنگی: 1 قاشق غذاخوری آب لیموترش: 1 قاشق غذاخوری نمک و فلفل سیاه: به مقدار کافی زردچوبه و روغن: به مقدار کافی طرز تهیه خوراک خاویار: برای تهیه خاویار بادمجان ابتدا بادمجان‌ها را باید به صورت کبابی آماده کنیم. برای این منظور می‌توانیم از منقل زغال یا شعله گاز استفاده کنیم. اگر از طعم بادمجان کبابی خوشتان نمی‌آید می‌توانید بادمجان‌ها را در فر کباب کنید. پس از اینکه بادمجان‌ها را کباب کردیم، پوستشان را جدا و با گوشت‌کوب یا چاقو بادمجان‌ها را به خوبی له می‌کنیم. در ادامه پیاز را به صورت نگینی خرد می‌کنیم و به همراه کمی روغن در یک تابه مناسب تفت می‌دهیم. پس از اینکه پیاز طلایی شد، سیر‌ها را رنده و به تابه اضافه می‌کنیم. سیر را فقط در حدی تفت می‌دهیم که عطرش بلند شود. در ادامه فلفل دلمه‌ای را به صورت ریز خرد می‌کنیم و به تابه اضافه می‌کنیم و به خوبی تفت می‌دهیم. پس از اینکه فلفل دلمه‌ای به خوبی نرم شد، پوست گوجه‌فرنگی‌ها را می‌گیریم، سپس رنده کرده و به تابه اضافه می‌کنیم. در ادامه رب گوجه فرنگی را می‌ریزیم و مواد را به خوبی تفت می‌دهیم تا کاملا یک‌دست شوند. حالا بادمجان‌های له‌شده را اضافه کرده و کمی تفت می‌دهیم تا تمام مواد خوراک یکدست شوند. سپس آب لیمو ترش را به همراه مقداری نمک، فلفل سیاه و زردچوبه اضافه می‌کنیم. در انتهای کار، یک لیوان آب جوش روی این غذا می‌ریزیم. درب تابه را می‌گذاریم تا خوراک به طور کامل پخته شود. پس از اینکه آب خوراک تبخیر شد و مانند املت گوجه فرنگی به روغن افتاد، خوراک خاویار بادمجان آماده است. خوراک را در ظرف مورد نظرمان می‌کشیم و به همراه نان و سبزی خوردن سرو می‌کنیم. پیشنهاد سرآشپز برای شام: دوپیازه آلو (برای 4 نفر): به گزارش زی‌سان دوپیازه آلو یک غذای بسیار ساده، خوشمزه و مقوی است. این غذا نیز مانند غذای ناهار امروز بدون گوشت و یک غذای گیاهی است. با ما همراه باشید.
مواد لازم برای دوپیازه آلو شیرازی: سیب زمینی: 4 عددمتوسط پیاز: 2 عدد متوسط فلفل سیاه: ½ قاشق چایخوری نمک و زردچوبه: از هرکدام 1 قاشق چایخوری طرز تهیه دوپیازه آلو برای شام: در ابتدای کار سیب زمینی‌ها را شسته و درون یک قابلمه مناسب قرار می‌دهیم. سپس به اندازه‌ای که روی سیب زمینی‌ها را بگیرد آب اضافه کرده و قابلمه را روی حرارت متوسط می‌گذاریم. حالا اجازه می‌دهیم سیب زمینی‌ها به مدت 45 دقیقه تا 1 ساعت درون آب بجوشند تا کاملا پخته و مغز آن‌ها نرم شود. پس از گذشت این زمان سیب زمینی‌ها را از قابلمه خارج کرده و پوست شان را جدا می‌کنیم. در این مرحله سیب زمینی‌ها را با گوشت کوب به خوبی می‌کوبیم تا له و پوره شوند. در ادامه پیاز را به صورت نگینی خرد می‌کنیم و یک تابه مناسب روی حرارت متوسط گذاشته و مقداری روغن مایع به تابه می‌افزاییم. دوپیازه ماهی یک غذای سنتی و اصیل جنوبی است که با استفاده از ماهی پخته شده لابه لای شوید پلو طبخ می‌شود. حالا پیاز را به تابه اضافه کرده و تفت می‌دهیم تا پیاز سبک و شیشه‌ای شود، سپس مقداری نمک، فلفل سیاه و زردچوبه به تابه اضافه کرده و به تفت دادن ادامه می‌دهیم تا پیاز کاملا سرخ و طلایی شود. در ادامه سیب زمینی پوره شده را به تابه اضافه کرده و به خوبی مخلوط می‌کنیم تا مواد ترکیب و یکدست شود. حالا دو پیازه آلو را به مدت 3 تا 5 دقیقه تفت می‌دهیم، سپس تابه را از روی حرارت بر می‌داریم. در این مرحله دو پیازه آلو را درون ظرف مورد نظرمان ریخته و به دلخواه با برگ ریحان تزیین می‌کنیم، سپس به همراه گوجه فرنگی، خیارشور، دوغ و نان تازه سرو می‌کنیم. به دلخواه می‌توانید دو پیازه الو را با رب گوجه فرنگی درست کنید. دوپیازه یک غذای سنتی و اصیل جنوبی است که با استفاده از مرغ، ماهی، سیب زمینی یا هر ماده… برای این منظور زمانی که پیاز کاملا سرخ و طلایی شد، 1 قاشق غذاخوری رب گوجه فرنگی به تابه اضافه کرده و تفت می‌دهیم تا بوی خامی آن گرفته شود، سپس پوره سیب زمینی را به تابه افزوده و مخلوط می‌کنیم. نوش جان!
tags # غذای شام ، غذای محلی ، غذای نهار ، دستور پخت سایر اخبار

خبر یزد

(ویدئو + 18) فوران خون از شکم گورخر بعد از دریده شدن توسط پلنگ !

خبر یزد

(ویدئو) تصویری ترسناک از هزارپای کشنده ونزوئلایی که هرگز ندیده‌اید

لینک کوتاه:
https://www.khabareyazd.ir/Fa/News/641774/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

تصویر روز ناسا: پیش‌بینی وضع هوا در سیاره فراخورشیدی «اسطرلاب»

یادواره شهدای نیر با محوریت فضائل استاد شهید مطهری

حذف دوباره قطار سریع السیر یزد

بارش ها در 22 استان همچنان منفی است | این 3 استان بیشترین رشد بارش را تجربه کردند | کاهش 9 درصدی بارش‌ها در کشور

قطار سریع‌السیر یزد حذف شد

پول حرام در راه حرام خرج می شه!

اندازه ای که ماه را میبینیم تقریبا نیم درجه است!

کاهش 9 درصدی بارش‌ها در کشور

حذف دوباره قطار سریع‌السیر یزد

برگزاری مراسم عزای صادق آل محمد در کیش

زندگی را زندگی کنید!

نگاه نزدیک کاوشگرِ perseverance به صخره ای در مریخ

یزد عزادار صادق آل محمد (ع)

دستگیری قاچاقچی حشیش در تفت

(تصاویر) گزارش رسانه خارجی از قنات‌های تاریخی یزد

شعری زیبا از باران نیکراه

مغز انسان بزرگ‌تر می‌شود!

دستگیری قاچاقچی با 2 کیلو و 300 گرم تریاک و حشیش در تفت

ادای احترام جمعی از مسئولان البرزی به مقام شهدای فرهنگی

چون کار دلم ز زلف او ماند گره

اولین ارتباط بلوتوثی فضایی برقرار شد

مراسم عزاداری شهادت امام جعفر صادق(ع) در دفتر امام جمعه یزد

برپایی دسته‌های عزاداری شهادت امام جعفر صادق (ع) در یزد

بازداشت عوامل پشتیبان گروهک جیش الظلم

در کار جهان هنوز استاد نیم

رکابزنی مسیر مهریز تا مشهد با شعار ورزش و سلامتی، کتاب و دانایی

کشف پراید سرقتی در جاده طبس

سارقان کابل‌ های مترو بازداشت شدند

نوجوان 16 ساله در کوه‌ های قمصر مفقود شد

سورپرایز جذاب آب‌ و هوایی برای هفته آینده

راز تکامل پستانداران برای پرواز فاش شد!

کمک بشردوستانه چین به هلال‌احمر افغانستان

برگزاری مراسم سوگواری شهادت امام جعفر صادق (ع) در یزد+فیلم

تشییع باشکوه پیکر مطهر شهید گمنام در اشکذر

تشییع پیکر شهید گمنام تازه تقحص شده دفاع مقدس در یزد

هفتمین سفر فضایی «ویرجین گلکتیک» ماه آینده انجام می‌شود

سفر هیأت تجاری و اقتصادی ترکمنستان به افغانستان

خدمات اینترنت مخابرات یزد از طریق سامانه جامع غیرحضوری شد

سامانه سرمایه‌گذاری استان یزد رونمایی شد

تحول ساختاری در فرایند حمل‌ و نقل کالا در استان یزد

سند اراضی فرودگاه شهید صدوقی یزد صادر شد

اراضی رودخانه‌های استان یزد رفع تصرف شدند

سخنان جالب نویسنده کتاب نیک سرشت

فرهنگ صلح و سازش مردم یزد باید مستند شود

خسارت سنگین آتش‌ سوزی ‌در شفت

ماجرای کلیپ جنجالی یک عروس 14ساله در اینستاگرام

نمونه‌برداری غیرتهاجمی‌تر از خون با الهام از زالو

تاکید بر اهمیت اطلاع رسانی در خصوص فضای مجازی

اوقات شرعی شنبه 15 اردیبهشت در یزد

دارالعباده سراسر ماتم وعزا در سالروز شهادت امام جعفر صادق (ع)