خبر یزد

آخرين مطالب

تشکری هاشمی خبر داد؛

پیش‌بینی 11.7 همت بودجه برای خرید اتوبوس در سال آینده/ 10 هزار میلیارد تومان؛ سهم توسعه مترو از بودجه سال 1403 شهرداری تهران

پیش‌بینی 11.7 همت بودجه برای خرید اتوبوس در سال آینده/ 10 هزار میلیارد تومان؛ سهم توسعه مترو از بودجه سال 1403
  بزرگنمايي:

خبر یزد - رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران گفت: در بودجه سال آینده برای هلدینگ مترو جهت ساخت و توسعه ایستگاه‌ها و خطوط مترو نزدیک به 10 هزار میلیارد تومان اعتبار پیش‌بینی شده است.

سید جعفر تشکری هاشمی با حضور در غرفه پایگاه خبری شهر در بیست و چهارمین نمایشگاه رسانه‌های ایران در گفت‌وگو با خبرنگار ما، با اشاره به جزئیات بودجه پیش‌بینی شده برای حوزه حمل و نقل در سال آینده اظهار کرد: آنچه اهمیت دارد میزان بودجه نیست بلکه نحوه استفاده از آن است. باید دید که آیا از بودجه به خوبی و درستی استفاده خواهد شد و یا با محوریت اعداد و ارقام است؟
تشکری هاشمی با بیان اینکه برای هلدینگ مترو جهت ساخت و توسعه ایستگاه‌ها و خطوط مترو نزدیک به 10 هزار میلیارد تومان اعتبار پیش بینی شده است، یادآور شد: این اعتبارات برای تکمیل خط 6 و 7 و اقدامات باقی مانده در خطوط یک تا پنج هزینه خواهد شد؛ همچنین برای ساخت خطوط 8، 9، 11 و خطوط تراموا، هریک هزار میلیارد تومان و خط 10 بالغ بر سه هزار میلیارد تومان پیشنهاد شد که پس از بررسی‌های صورت گرفته در نهایت در کمیسیون تلفیق، برای خطوط 8، 9، 11 و تراموا هریک 200 میلیارد تومان و خط 10 رقم دو هزار میلیارد تومان به تأیید رسید تا در صحن شورا نیز مورد بررسی قرار بگیرد.
رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران با تأکید بر اینکه بنده به عنوان رئیس کمیسیون با تخصیص منابع به خطوط جدید مخالف هستم، اظهار کرد: نباید دنبال این باشیم که بگوییم در چه دوره‌ای کار آغاز شد بلکه باید این را در نظر داشته باشیم که چه کسی کار را انجام می‌دهد. ما با این منابع نمی‌توانیم چهار خط مترو را با هم پیش ببریم؛ لذا نباید خطوط جدید احداث شود، مگر اینکه مدارک و مطالعات اجرایی و امکان‌سنجی ارائه شود تا ببینیم این مسیرها برای تهران مورد تأیید هستند یا خیر؟
وی ادامه داد: از سویی دیگر باید اولویت‌بندی انجام دهیم؛ برای مثال خطی که 80 تا 90 درصد پیشرفت فیزیکی دارد با اختصاص اندکی اعتبار می‌توان آن را تکمیل کرد؛ بنابراین اختصاص اعتبار به خطوط جدید ضرورتی ندارد.
تشکری هاشمی با بیان اینکه در مصوبه برنامه چهار ساله چهارم، شهرداری را مکلف کردیم که برنامه‌های خود را به شورا ارائه دهد، یادآور شد: هنوز برنامه ای توسط شهرداری به شورا ارائه نشده است؛ در هر صورت تا مطالعات به نتیجه نرسیده نباید هیچ وجهی را برای موضوعات اختصاص دهیم.
وی با بیان اینکه در کمیسیون تلفیق اعتبارات برای خطوط چهارگانه و تراموا پیش‌بینی و اختصاص آن منوط به ارائه طرح مطالعاتی شد، تصریح کرد: برای بازسازی و اورهال مترو تهران منابع لازم را پیش‌بینی کردیم؛ هفت هزار و 700 میلیارد تومان اعتبار به شرکت بهره‌برداری مترو اختصاص یافت تا پس از کسر حقوق و هزینه‌های جاری، در بخش‌های مختلف هزینه شود. برای اورهال واگن‌ها 2 هزار میلیارد تومان در نظر گرفته شده و همچنین اعتباری نیز جهت تکمیل زیرساخت خط یک و پنج و تعویض بالاست این خطوط و اصلاحات سوزن‌ها پیش‌بینی شده است.
عضو شورای شهر تهران با اشاره به اختصاص 17 هزار میلیارد تومان اعتبار به شرکت واحد اتوبوسرانی، خاطرنشان کرد: برای خرید اتوبوس 11 هزار و 200 میلیارد تومان، اورهال بیش از 700 میلیارد تومان و کمک به یارانه اتوبوسرانی هزار میلیارد تومان پیش‌بینی شده که این اعتبارات می‌تواند این بخش را از بحران خارج کند. امیدواریم در سال آینده با سازندگان معتبر داخلی قرارداد منعقد شود و در صورت خرید خارجی، به واسطه شرکت‌های داخلی قرارداد ببندیم و در نهایت بتوانیم نیازهای پایتخت را تأمین کنیم.
وی به اختصاص سه هزار میلیارد تومان اعتبار به سازمان تاکسیرانی برای خرید تاکسی و ون، گفت: مبالغی نیز برای بازسازی خودروهایی که قابلیت بازسازی دارند و همچنین کمک به تاکسیرانان جهت نوسازی وسایل نقلیه، در نظر گرفته شده است.
تشکری هاشمی با بیان اینکه در بخش هوشمندسازی انحرافاتی دیده می‌شود، تأکید کرد: شهرداری تهران شرکتی دیگر را با وجود یک شرکت با سالها سابقه فعالیت معرفی کرده تا منابع به این شرکت اختصاص یابد. در کمیسیون تلفیق این موضوع مطرح شد که اعتبارات به شرکت فاقد تجربه داده شود که امیدواریم در صحن شورا این مسئله برطرف شود و بتوانیم شاهد اقدامات خوبی در حوزه هوشمندسازی باشیم.
رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه پنج درصد از فروش آرم طرح ترافیک به نوسازی مراکز معاینه فنی و سایر بخش‌های مورد نیاز اختصاص خواهد یافت، یادآور شد: مصوبه بودجه همچون نسخه پزشک است و این کاغذ شفابخش نخواهد بود. اگر داروی مناسبی بگیریم و مورد استفاده بیمار قرار بگیرد، منجر به شفا خواهد شد.
گفتنی است رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر تهران، امروز از تأیید 73 همت برای حوزه حمل و نقل و ترافیک در کمیسیون تلفیق بودجه خبر داد.
انتهای پیام/

لینک کوتاه:
https://www.khabareyazd.ir/Fa/News/640962/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

ساخت پوست الکترونیکی با قابلیت تقلید دقیق رفتار پوست انسان

لزوم تسریع در روند اجرای پروژه‌های مجتمع فولاد بافق

مشارکت 59 هزار دانش‌آموز یزدی در طرح ملی نجات آب

برگزاری آیین بانوی اهداکننده حیات در استان یزد

برگزاری جشنواره جشنواره سراسری تئاتر مردمی بچه‌های مسجد در بافق

آینده‌ای روشن با زمین بدون پلاستیک

از خانواده‌ها برای حضور در نمایشگاه کتاب دعوت شد

شرکت SpaceX از لباس فضانوردی جدید خود رونمایی کرد

تصاویری از شکل جالب شعله‌های آتش در نبود نیروی گرانش

دسته عزاداری شهادت امام جعفر صادق (ع) -یزد

رد پای دلالان به طرح مسکن ملی یزد باز شد

برگزاری رایگان کلاس‌های آمادگی برای زایمان در یزد

معنی حسن تعلیل چیست؟

شعری جالب درباره رودکی و دلیلی که باعث شد موهایش را رنگ کند

پختن، سرنوشت شوم زمین و زمینیان؟

مسدود شدن شاهراه بدخشان - تخار

فعالیت بیش از 170 ماما در مراکز بهداشتی استان یزد

طرح ملی سواد آبی در یزد سه ساله شد

مناسبت روز/ یکشنبه، 16 اردیبهشت‌ماه

سند مجموعه سوارکاری یزد صادر شد

داستانک/قدرت تلقین

عکس‌های فضاپیمای «استارلاینر» در آستانه اولین پرواز سرنشین‌دار

مهلت ثبت نام نخستین المپیاد آموزش هنر یزد تمدید شد

لزوم تسریع در روند اجرای طرح‌های مجتمع فولاد بافق

اختصاص اولین حقوق به آزادی زندانیان غیر عمد

جزیره کیش میزبان ششمین نمایشگاه و کنفرانس بین المللی صنعت پخش ایران

نمایش انیمیشن فرار مرغی 2 ویژه مادران وکودکان

سخنان جالب نویسنده کتاب چرا تا به حال کسی این ها را به من نگفته بود؟

این ستاره‌ها گرسنه هستند!

دیدن و بوییدن غذا ممکن است به راه جدیدی برای درمان دیابت تبدیل شود

آغاز دوره آموزشی طرح ارتقای قاریان استان یزد

پیش بینی وزش باد به‌نسبت شدید تا شدید با احتمال گردوخاک در استان یزد

تشییع پیکر مطهر شهید گمنام در اشکذر - یزد

برگزاری دومین یادواره شهدای مهرجرد در میبد

پیش بینی وزش باد نسبت شدید در استان یزد

توسعه وکشت گیاهان دارویی کم آبخواه در میانکوه

با همه بارش‌ها، 22 استان هنوز دچار خشکسالی است

مناسبت روز/ یکشنبه، 16 اردیبهشت

پیش‌بینی وزش باد شدید با احتمال گردوخاک در استان یزد

اینفوگرافی/ آشنایی با شهری تاریخی به قدمت دایناسورها به بهانه روز مراغه

استان یزد رتبه اول افزایش بارندگی در سال زراعی جاری کشور شد

غم عشق لذت بخشه!

میدان مغناطیسی زمین 26 میلیون سال ناپدید شده بود

پیام قدردانی از حضور باشکوه مردم در مراسم تشییع و تدفین شهید گمنام

استقبال مردم مهریز از کشتی‌گیرقهرمان ایران

اختتامیه مسابقات هفت سنگ بانوان شهرستان بافق

رونمایی از پدیده کشتی یزد تا برق مدال برنز دختران دارت باز

ضرورت کمک به ساخت خانه ایثار و ساماندهی گلزار مطهر شهدا در مازندران

چون تیغ به دست آری مردم نتوان کشت

درمان بیماری کلیوی با سَم صدپایان!